2011-10-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
När dina svar blir längre och längre anar jag oråd, undrar varför?

Du kan tydligen inte tänka utanför ditt eget spektrum och förstorar det som är smått och betydelselöst. ”If there were any at all” har alltså så stor betydelse för dig att du måste ägna ett helt stycke åt det som du matar mig med?

Nu vet du vad jag tror, tror jag.
Nej, jag vet inte vad du tror eftersom du flitigt undviker att att dela med dig av vad du tror om det. Konstigt, eller hur?

Citat:
Zionisterna har bestämt att wahhabiterna ska utföra jobbet. Varför ska vi överhuvudtaget tillåta att wahhabiter och zionister slaktar någon? Nu hör det väl till saken att 9/11 också var ett sätt att dölja ekonomisk brottslighet.
Dina inlägg fortsätter att förvirra. Menar du att det var zionister som lät wahhabiter kapa planen, som enligt Prager var radiostyrda drönare (om de fanns), för att några (vilka?) skulle dölja ekobrott?

Citat:
Vilka sanslöst meningslösa frågor, vad ger det i utbyte om jag svarar?
Det är mycket möjligt att det finns manipulerade filmer bland alla de tusentals som florerar på nätet, vad vet jag?

Nej, du och jag talar uppenbarligen inte samma språk. Jag talar kvalité, om Silverax vet vad det betyder. Jag känner heller inte till Pentagons andra kameror så jag kan inte svara på den frågan. Jag tror det heter frames per second, rätta mig om jag har fel, men borde inte Pentagon ha haft en bättre kamera. Hur många bilder hinner fånga ”planet” 3? 5? För övrigt kanske det inte alls var en övervakningskamera, jag vet inte mer än så.

Så därför måste du tramsa?
Om du inte vet nåt om kameran, varför tycker du då att det är nåt misstänkt med den? Är inte det exakt samma sak som det jag skrev i mitt förra inlägg? Nämligen att det måste vara nåt lurt med den eftersom du "vet" att makthavarna själva låg bakom attacken?
Citera
2011-10-06, 19:51
Medlem
Ronaldinhos avatar
Fan, jag älskar argument som: "har det hänt förrut" när man pratar om extraordinära händelser. Samtidigt vänder du på argumenten när det gäller beslutsamheten hos terroristerna.

Min enkla fråga: Har det hänt förrut? (Det du hävdar kan ha hänt som inkluderar allt från radiostyrda flygplan, osynliga missiler, dansande judar och atomexplosioner)
Citera
2011-10-06, 19:52
Medlem
Citat:
Har det hänt förut i världshistorien att fyra plan kapats på så kort tid i samma land?
Så om det aldrig tidigare har hänt, så kan det heller aldrig nån gång hända? Knivskarp logik, BlizzardKing. Verkligen.
Citera
2011-10-06, 19:52
Medlem
Ronaldinhos avatar
Mitt inlägg var riktat till BlizzardKing.
Citera
2011-10-06, 20:02
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Så om det aldrig tidigare har hänt, så kan det heller aldrig nån gång hända? Knivskarp logik, BlizzardKing. Verkligen.
Lycka till, jag har försökt övertyga BlizzardKing om bristande logik i de argument han för fram tidigare. Det här exemplet var ju flagrant men jag tror inte han kommer förstå våra invändningar ändå.
Citera
2011-10-06, 20:49
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Nej, jag vet inte vad du tror eftersom du flitigt undviker att att dela med dig av vad du tror om det. Konstigt, eller hur?
Då kan jag nog inte hjälpa dig mer, tyvärr.
Citat:
Dina inlägg fortsätter att förvirra. Menar du att det var zionister som lät wahhabiter kapa planen, som enligt Prager var radiostyrda drönare (om de fanns), för att några (vilka?) skulle dölja ekobrott?
Men för i helvete, skärp dig. Nog är du väl mer läskunnig än så? Dock får ja tillstå att din fantasi är vida överlägsen min. Läser du mina poster med sådan oskärpa så är det inte konstigt att du missuppfattar.

Zionister slaktar. Wahhabiter slaktar. Vad är det som inte förstås av herr Silverax?

Det är märkligt vilken auktoritetstroende massa det dräller av i konspirationsforumet. Vem styr världen? Ja, inte är det ”regeringar” i alla fall, eller som Yates utryckte det: ”Politik är konsten att hålla människor borta från det som angår dem”.

Vilka är det då? En som inte kunde hålla tungan rätt i mun är aktiespekulanten Alessio Rastani. Han påstod i direktsändning att världen inte styrs av regeringar utan av investeringsbanker ála Goldman Sachs etc. för han trodde att alla visste det. Hade han fått sina fiskar varma i detta forum där alla tycks veta allt om det mesta? Vilket inkluderar att den officiella versionen stämmer för att … den gör det.

http://lassewilhelmson.wordpress.com/2011/10/06/va-i-helvete-har-dom-for-sig-inne-i-banken-efter-tre/
Citat:
Om du inte vet nåt om kameran, varför tycker du då att det är nåt misstänkt med den? Är inte det exakt samma sak som det jag skrev i mitt förra inlägg? Nämligen att det måste vara nåt lurt med den eftersom du "vet" att makthavarna själva låg bakom attacken?
Alltså, nu får du ge dig. Vad skrev jag om kameran? Jo, att jag tyckte bildkvalitén var för dålig (av de bilder jag sett) för att passa ett ställe som Pentagon.

Bara små hemligheter behöver skyddas. De stora skyddas av massans godtrogenhet. Min översättning av Marshal Mc Luhan.

Du får faktiskt skärpa dig om du vill fortsätta debattera. Du hittar på saker utifrån din egen hjärna som du sedan knackar ner och postar. Varför ska det vara så svårt att ens tänka tanken att det faktiskt skulle kunna vara nånting annat än 19 araber?
Citera
2011-10-06, 20:51
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Du får fråga Akronym: "---Det har gått förr (BEVISLIGEN).---"
Citera
2011-10-06, 22:54
Medlem
Citat:
Men för i helvete, skärp dig. Nog är du väl mer läskunnig än så? Dock får ja tillstå att din fantasi är vida överlägsen min. Läser du mina poster med sådan oskärpa så är det inte konstigt att du missuppfattar.

Zionister slaktar. Wahhabiter slaktar. Vad är det som inte förstås av herr Silverax?

Det är märkligt vilken auktoritetstroende massa det dräller av i konspirationsforumet. Vem styr världen? Ja, inte är det ”regeringar” i alla fall, eller som Yates utryckte det: ”Politik är konsten att hålla människor borta från det som angår dem”.

Vilka är det då? En som inte kunde hålla tungan rätt i mun är aktiespekulanten Alessio Rastani. Han påstod i direktsändning att världen inte styrs av regeringar utan av investeringsbanker ála Goldman Sachs etc. för han trodde att alla visste det. Hade han fått sina fiskar varma i detta forum där alla tycks veta allt om det mesta? Vilket inkluderar att den officiella versionen stämmer för att … den gör det.

http://lassewilhelmson.wordpress.com/2011/10/06/va-i-helvete-har-dom-for-sig-inne-i-banken-efter-tre/
Silverax förstår inte vilka det är som du menar att zionisterna och wahhbiterna slaktar. Jag undrade om det var de som planerade respektive utförde attacken, men det var tydligen fel. Eller? Har din passus om auktoritetstroende och att investeringsbanker som styr världen nåt med det att göra? Du byter samtalsämnen så ofta och abrupt att det blir (medvetet eller omedvetet) omöjligt att förstå vad som hänger ihop med vad.

Citat:
Alltså, nu får du ge dig. Vad skrev jag om kameran? Jo, att jag tyckte bildkvalitén var för dålig (av de bilder jag sett) för att passa ett ställe som Pentagon.
Inspelningshastigheten som du klagade på har visserligen inget med kvaliteten att göra, men okej då. Jag tyckte att du verkade tycka att det var nåt misstänkt med det, men då hade jag väl fel.

Citat:
Du får faktiskt skärpa dig om du vill fortsätta debattera. Du hittar på saker utifrån din egen hjärna som du sedan knackar ner och postar. Varför ska det vara så svårt att ens tänka tanken att det faktiskt skulle kunna vara nånting annat än 19 araber?
Ja, konstigt nog skriver jag ner mina egna tankar och åsikter. Du kanske skulle testa det lite oftare istället för att bara länka till vad andra har sagt, skrivit och klippt ihop på Youtube. Debatter är ju ett utbyte av åsikter, inte länkar.

Jag har tänkt tanken att det kan vara några andra än 19 araber, men de flesta av teorierna som får utrymme här känns helt enkelt för ologiska, otroliga eller helt och hållet omöjliga. Det har jag förklarat flera gånger. Du kan väl förklara varför du inte tror att 19 araber kan kapa fyra flygplan.

Citat:
Du får fråga Akronym: "---Det har gått förr (BEVISLIGEN).---"
Akronym skrev att flygplan bevisligen hade kapats förr. Det är det hans citat avser (hur står det till med din egen läskunnighet?). Det gav du som svar på att jag ifrågasatte logiken i ditt inlägg där du tycktes mena att kaparscenariot var löjeväckande eftersom det aldrig hade hänt tidigare. Strålande argumentation. Verkligen. Och så en smiley till också, för att verkligen visa på vilken nivå din argumentationsförmåga ligger.
Citera
2011-10-06, 23:09
Medlem
Citat:

Men herre Gud vad ni tjafsar. Klart att det mesta har en första gång. Glöm inte att 911 blev sista gången också. Kvaliteten på spöket AQ fanns där en septemberdag och försvann sedan. Ingen som påstår att det är omöjligt, bara bra nära.

Strategin är klart. Kan man bara få religiösa att öppna ögonen för vad som är troligt, och vad som inte är troligt, kanske de till och med slutar att ignorera bevis, som de drösar av på annat håll.
Citera
2011-10-07, 00:08
Medlem
Akronyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Finns väl många tåg som har spårat ut?

När man spårar ur ett tåg så gör man det med vilje, till skillnad mot att ett tåg spårar ur(av sig självt/olycka).
Det är en viss skillnad även om du väljer att svara mot det sista av alternativet.
Vrid inte mitt argument till något annat och sedan svara på det utan svara istället på det jag sade.

Men en skillnad finns och just den lilla skillnaden gör hela skillnaden.

Hur många har med vilje spårat ur tåg mellan Skövde och Göteborg?

Enligt din logik så kommer det inte att hända därför det inte har hänt förut.

Jag ville bara peka ut en brist i ditt resonemang men så klart blev detta en jävla biskit sak att tjafsa om. Ibland tror man fan att "sanningsrörelsen" försöker vinan debatt genom att trötta ut en med totalt dravvel. Fan vilket skitsätt att "vinna" sin kamp på.

En sanning blir inte en sanning bara för att folk tjatar tills sig vinster.
Oftast blir sådana människor dumpade av sina flickvänner, gång på gång!

Du ger en hel del frågetecken som svar. Läs om igen och se om du kan räta ut dem, annars så kan jag förtydliga det som inte gick fram, om så behövs.

En annan sak jag måste säga (och det är inte riktat till dig utan hela jävla sanningsrörelsen) det tråkigaste med Flashback är att behöva träffa på folk som är dumma i huvudet utan att de ens vet om att de är helt blåsta. Så tragiskt när de konstant behöver vrida och vända på allt för att det ska passa in. SLäpp prestigen och använd skiten mellan polisongerna!
Senast redigerad av Akronym 2011-10-07 kl. 00:22.
Citera
2011-10-07, 00:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
[Min fetning]

Vänligen påvisa var jag "driver tesen att judar sprängde WTC".

Vänligen visa var du "belägger att jag också är judehatare".

Vänligen//BK
Är du på riktigt? Du har ju inte gjort annat i hela den här tråden än att påstå att det var USA, Mossad och diverse dansande judar. Du är ju helt go om du förnekar detta, det är bara att läsa i den här tråden. Fråga två besvarade jag härom dagen https://www.flashback.org/sp33242065 har du glömt det?
Senast redigerad av skunkjobb 2011-10-07 kl. 00:33.
Citera
2011-10-07, 00:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Okej, så du tar alltså det faktum att de inte planterade bevis utan nöjde sig med att förfalska dokument som bevis på att de inte också låg bakom attacken. Verkar som att ni har väldigt olika vågskålar när det kommer till att avgöra tyngden i olika bevis.
Nu gör du det igen, försöker byta fråga lite obemärkt men jag går inte på det. Nu gällde det CIA:s oinskränkta makt över mainstreammedia vilket jag har visat med fullständig tydlighet att de inte har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in