2012-10-03, 17:45
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Man har hittat de svarta lådorna i nästan alla fall.
Man har hittat och samlat in massor med vrakdelar vilka har kunnat identifierats till att komma från de plan som störtade/kraschade.
Man har hittat rester av kroppar och kunnat fastställa identiteten med DNA.
Det finns gott om ögonvittnen som såg planen störta/krascha.
Det finns överlevande som kan vittna.
Deras vittnesmål kan styrkas i flera led.
O s v.....

Stämmer detta verkligen? nu använder du visserligen den något luddiga benämningen "man" när du påstår alla dessa saker "man" tydligen gjort. Angående de svarta lådorna har från flight 93 endast voice recorden hittats, från flight 77 hittades voice recorden men ska ha varit för skadad för att kunna användas. Från WTC-krascherna hittades inga lådor alls, eller så påstås det iaf, finns ju vittne som hävdar att lådorna hittades och fördes bort vilket nu förnekas. Så om jag har räknat rätt hittades en flight recorder och en voice recorder, ditt påstående får därmed ses som något överdrivet, eller för att använda ditt språkbruk, lögnaktigt.

"Man" har säkert hittat och samlat in massor med vrakdelar och påstår säkert också en massa om dessa vrakdelar men det vi vet är att för första gången sedan 1967 (då NTSB instiftades) så har NTSB inte hittat och inte samlat in vrakdelar för att sedan identifiera dessa, ställa samman delarna i en hangar osv. Vidare så vägrar FBI att lämna ut någon information alls om vrakdelar och vägrar dessutom lämna information om serienumret på den låda som hittades vid flight 93 trots Freedom of information act.

Angående vittnesmål så finns det gott om sådana som motsäger den officiella förklaringen där kanske de som såg planet vid Pentagon sticker ut mest.
Citera
2012-10-03, 18:21
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InSpiritus
Jag kan inte förstå hur du kan veta att det är lögn att man har hittat Nano Thermite. Det stämmer att de så fort de kunde forslade bort och förstörde bevismaterial och inte letade efter sprängmedel men det säger ju inte att de som påstår att de hittat Nano Thermite ljuger.
Harrit och Jones analyserade damm och säger sig sedan ha funnit spår av thermit. Järn, svavel, aluminium, kalium, mangan, fluor och titan. Alla dessa s.k. spår går dock att koppla till helt andra saker i tornen och därför är det inte alls förvånanade att de hittades i dammet. Det man däremot inte fann i dammet, och som är de två största biprodukterna, är aluminiumoxid (41%) och bariumnitrat (29%).

En bättre förklaring på 4 minuter hittar du här: http://www.youtube.com/watch?v=OWpC_1WP8do
Citera
2012-10-04, 12:37
Medlem
InSpirituss avatar
Citat:
Det är helt enkelt tröttsamt att se alla dessa killar som liksom dig kliver in på sådana här forumtrådar på allehanda forum runt hela världen, och proklamerar att de minsann sett ljuset, de har sökt sanningen, de har förstått det uppenbara, de har alla bevis o s v.... På att de officiella förklaringarna har fel, att det var en konspiration o s v. Hela denna tråd, och hundratals andra är ju proppfulla med förklaringar och motbevis till dina/era påståenden, lär ni er inget av detta? Hur kan NI bara vifta bort allt det och bara tror på vad som sägs på konspirationssidorna? Har NI ingen källkritik?

Jag gör som jag alltid gjort....

Ser jag påståenden som verkar gå mot vad man trodde, så kollar man OM det kan finnas någon grud för detta.

T ex. En konspirationstroende kastar fram att det minsann inte var ett sådant flygplan som den officiella förklaringen säger som kraschade in i Pentagon för den motor de hittat var av helt fel typ/modell och/eller den är alldeles för liten i diameter.

Jag höjer då på ögonbrynet och undrar om detta kan stämma, kan man verkligen ha fel i rapporten? Jag säker då info om den flygplanstyp det sägs ha handlat om. Det visar sig då att man kan hitta hur mycket info som helst från tillverkaren av planet, av motorn, serviceinfo och en massa annat seriöst som säger att det flygplanet faktisk kunde ha just den motorn som man hittat rester av på kraschplatsen.

Sen kikar jag på den bild där konspirationstokarna påstår att den har alldeles för liten diameter mot den motor som planet skulle ha haft. Och ser då att motorn på bilden helt naturligt har fått alla fläktvingar bortslitna vilket gör att de då är ca 2-3 mindre i diameter än en oskadad motor och att de delar man kan ser mycket väl stämmer överens med detaljbilder på aktuell motor. Då står det helt klart att de konspirationstroende som påstår att det är fel motor och att den är för liten, är idioter och blåljuger.

När man ser massor av sådana missar, av okunnighet eller avsiktliga lögner, på dessa konspirationssidor på nätet, och så killar som du för vidare, säg mig då hur fan ska man kunna ta er på allvar? En sådan sida på nätet som ertappas med sådana lögner, och som inte ändrar sig när man visar dem fakta, har förlorat all trovärdighet. Men ändå så sitter du och dina "kollegor" och sväljer all de påstår med hull och hår och kommer istället med vansinnigt krystade bortförklaringar som att delarna är utplacerade och fan vet allt.

Fundera på en sak....

OM det verkligen fanns någon sanning i era påståenden, hur kan då hjon som Dyland Avery ens leva idag? När det påstås att andra som vetat för mycket om "sanningen" blivit mördade på nåt mystiskt vis?

Eller, om det verkligen låg någon sanning i det ni påstår, och det finns alla de solklara bevis för det som ni påstår, hur fan kan det komma sig att ingen riktigt seriös reporter eller nyhetsfirma etc. har gått vidare med detta? Det skulle ju för fan vara en våt dröm att kunna avslöja nåt sådant, och ett Purlitzerpris på posten och livslång ära och berömmelse.

Det blir liksom samma sak som med Apollo och månlandningen, som också en massa korkskallar sitter och påstår sig ha bergsäkra bevis i massor för att det hela var en fet bluff. Varför har då inte Ryssarna dragit ner brallorna på jänkarna för detta, då det ju var världens tuffaste kapplöpning mellan dem att komma först till månen med en människa. Men inte ett enda pip från ryssarna om att det skulle vara en bluff utan de följde själva med på det hela i bakgrunden och gratulerade sen jänkarna.

Nu har det gått över 10 år sedan 9/11 och ännu har inte ett enda av alla de påståenden som kastats fram på konspirationssidor hållit för en kritisk granskning, inte ett enda!! Säger det dig någonting? Fast ni har malt detta till leda i alla dessa år och hela tiden påstått att det kryllar av bevis för era påståenden.

Läser du överhuvudtaget vad jag skriver?

Varför blandar du in massa oväsentlig dynga om andra konspirationsteorier. Tror du att man väljer att vara en konspirationsteoretiker? Jag har inte satt mej in i teorin om fejkad månlandning så där kan jag inte uttala mej men utan att ha tagit reda på fakta så låter det märkligt att den inte skulle ha ägt rum. Pss som jag tyckte det lät märkligt när folk började prata om att 9/11 inte gick till som den officiella versionen gjorde gällande. Efter att ha tagit reda på fakta genom att läsa rapporterna så insåg jag ju att jag hade haft fel och jag fick ändra ståndpunkt.

Sluta anklaga mej för att hänga på massa konspirationssidor och för att ha sett massa konspirationsdokumentärer. Jag håller med dej om att de kryllar med faktafel i dessa så därför gav jag tidigt upp det o den i särklass mesta tiden har jag lagt på att läsa de officiella rapporterna. Jag är övertygad om att det kryllar av folk som sväljer konspirationsdokumentärer okritiskt utan att läsa officiella rapporterna precis på samma sätt som det kryllar av folk som gapar om konspirationsteoretiker utan att ha läst rapporterna. Båda dessa grupper är fel ute och jag anser att du tillhör den ena av dom. De som kan uttala sej med hedern i behåll är de som faktiskt tagit tiden att granska de officiella versionerna och det kan ju inte vara en slump att de flesta som läser rapporterna kommer fram till att den officiella versionen är falsk. Sedan kan man börja spekulera om alternativa teorier (Mossad) men första steget är ju att inse att officiella versionen är lögn. Jag tror inte jag vet någon som faktiskt läst rapporterna och står fast vid att den officiella versionen stämmer. Förutom du då...

Det är inte rationellt tänkande att tro att bara för att nån ej tror att månlandningen ägde rum så är alla som inte sväljer officiella versionen när det gäller andra händelser idioter. Varför envisas du med personliga påhopp? Du tror på en version och jag tror på en annan version, jag anklagar väl inte dej för att vara en idiot för det.

Det verkar på dej som att regeringar aldrig skulle kunna ljuga för befolkningen. Vi har otaliga bevis på att det hänt tidigare så varför har du låst dej vid tanken att det inte skulla kunna ha hänt här?

Och varför påstår du att jag tror på allt somn sägs på konspirationssidorna. Tror gör man i kyrkan. Jag försöker eliminera all tro genom att söka fakta i huvudrapporterna. Det är inte bra för dej att hänga på massa konspirationssidor innan du tagit reda på så mkt fakta som möjligt först och faktan finner du själv i de 2 officella rapporterna. Jag kan inte begripa hur du kan anklaga mej för att inte vara kritisk när det uppenbarligen är du som köper den officiella förklaringen. Det är otroligt, du måste läsa kommissionsrapporterna som fan läser bibeln.

Kan det vara så att du inte bildat dej en egen uppfattning utan bara sväljer 2a handsinfo? För det är som sagt obegripligt hur nån kan sätta tillit till de rapportena.

Hur kan du någonsin håna någon som säger sej söka sanningen? Ja, jag är intresserad av sanningen speciellt i en så viktig händelse om 9/11 som pga att det hände gav USA en anledning till krigståg och säkert 1 miljon civilas död i Afghanistan och Irak. Även Sverige har skickat soldater till Afghanistan. Jag kan inte begripa hur du kan håna folk som vill veta sanningen om sanningen hade kunnat rädda livet på mängder av människor.

Du skriver att inga seriösa reportrar eller nyhetsfirmor försökt gå vidare. Det är helt enkelt fel, det kryllar av folk som försöker upplysa fårskocken om att sanningen går att hitta i de officiella rapporterna och i all kalabalik som omger dom. Tyvärr finns det alltför många papegojor överallt som på olika sätt försöker tysta ned o stigmatisera de som kritiskt tagit reda på dessa sanningar o gapar samma mantra gång efter annan att alla som läst rapporterna är konspirationsidioter.

Det blir mer o mer uppenbart för mej att dom som gastar högst om diverse konspirationsidioter nästan alltid sammanfaller med dom som inte ens läst de officiella rapporter som de själva okritiskt försvarar. Känner du dej träffad?

Jag känner att du helt stängt ditt sinne och att du helt enkelt inte vill veta sanningen så det finns inte så mkt för mej att göra här. Nån gång i framtiden när du tagit dej tid att faktiskt läsa rapporterna så kommer du generat se tillbaka på den här tråden när du okritiskt gapade om konspirationsteoretiker. Du befinner dej i förnekelsestadiet och förhoppningsvis kommer du ur det såsmåningom.

Och kom ihåg att det inte är nån tävling mellan troende på officiella versionen och skeptiska till officiella versionen. Om något så är det en tävling mellan dej själv och ignorans. Endast du själv kan hitta fram till din egen sanning och ge dej själv chansen att göra det genom att faktiskt läsa rapporterna och all kalabalik som omgett utredningsgruppen och annat. Jag tror som sagt inte att du är ärlig mot dej själv i nuläget. Fokusera enbart på officiella versionen och blanda inte in massa annat som uppenbarligen bara distraherar ditt sinne från att tänka rationellt.

LÄS rapporterna och ha inte en så bestämd åsikt om något som du inte vet bakgrundsfaktan till. Det är ett välmenat tips från mej till dej. Livet kommer bli intressantare då. Tänk vad tråkigt livet skulle vara om du gick igenom det utan att någon gång erkänna för dej själv att du haft fel. Du skulle aldrig kunna lära dej nåt med ett så stängt sinne.

Jag vill igen påminna dej om jag var lika rabiat förespråkare av den officiella versionen som du är nu, även om jag inte förolämpade dom med alternativa åsikter. När jag däremot läste rapporterna så insåg jag ju att jag hade bildat mej en felaktig uppfattning för tidigt, innan jag tagit reda på fakta.
Trångsynthet är ingen eftersträvansvärd egenskap.

Lycka till!
Citera
2012-10-04, 12:48
Medlem
InSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Harrit och Jones analyserade damm och säger sig sedan ha funnit spår av thermit. Järn, svavel, aluminium, kalium, mangan, fluor och titan. Alla dessa s.k. spår går dock att koppla till helt andra saker i tornen och därför är det inte alls förvånanade att de hittades i dammet. Det man däremot inte fann i dammet, och som är de två största biprodukterna, är aluminiumoxid (41%) och bariumnitrat (29%).

En bättre förklaring på 4 minuter hittar du här: http://www.youtube.com/watch?v=OWpC_1WP8do

Problemet som uppkommer när man bara postar videor med andrahandskällor är att båda parter påstår att just deras videor visar sanningen. ENDA sättet att få hela sanningen är att gå till förstahandskällan, dvs de 2 officiella rapporterna. Jag lämnar den här tråden nu och kan bara uppmana alla att läsa de officiella rapporterna innan man bestämt uttalar sig åt det ena eller andra hållet. Jag påstår att nästan alla anhängare av den officiella versionen "glömt" den "lilla" detaljen för det är nämligen ofattbart hur man ska stå fast vid den officiella versionen efter att ha läst dessa rapporter. Det finns stöd att finna om man inte orkar plöja igenom alla detaljfrågor.

Det här var inte specifikt riktat till dej, du kanske har läst rapporterna. Det är bara ett tips i all välmening till alla, det kryllar tyvärr av folk som har en bestämd åsikt om saker som de inte tagit reda på bakgrundsfaktan till.
Citera
2012-10-04, 16:53
Medlem
Citat:
Läser du överhuvudtaget vad jag skriver?

Varför blandar du in massa oväsentlig dynga om andra konspirationsteorier. Tror du att man väljer att vara en konspirationsteoretiker? Jag har inte satt mej in i teorin om fejkad månlandning så där kan jag inte uttala mej men utan att ha tagit reda på fakta så låter det märkligt att den inte skulle ha ägt rum. Pss som jag tyckte det lät märkligt när folk började prata om att 9/11 inte gick till som den officiella versionen gjorde gällande. Efter att ha tagit reda på fakta genom att läsa rapporterna så insåg jag ju att jag hade haft fel och jag fick ändra ståndpunkt.

Sluta anklaga mej för att hänga på massa konspirationssidor och för att ha sett massa konspirationsdokumentärer. Jag håller med dej om att de kryllar med faktafel i dessa så därför gav jag tidigt upp det o den i särklass mesta tiden har jag lagt på att läsa de officiella rapporterna. Jag är övertygad om att det kryllar av folk som sväljer konspirationsdokumentärer okritiskt utan att läsa officiella rapporterna precis på samma sätt som det kryllar av folk som gapar om konspirationsteoretiker utan att ha läst rapporterna. Båda dessa grupper är fel ute och jag anser att du tillhör den ena av dom. De som kan uttala sej med hedern i behåll är de som faktiskt tagit tiden att granska de officiella versionerna och det kan ju inte vara en slump att de flesta som läser rapporterna kommer fram till att den officiella versionen är falsk. Sedan kan man börja spekulera om alternativa teorier (Mossad) men första steget är ju att inse att officiella versionen är lögn. Jag tror inte jag vet någon som faktiskt läst rapporterna och står fast vid att den officiella versionen stämmer. Förutom du då...

Det är inte rationellt tänkande att tro att bara för att nån ej tror att månlandningen ägde rum så är alla som inte sväljer officiella versionen när det gäller andra händelser idioter. Varför envisas du med personliga påhopp? Du tror på en version och jag tror på en annan version, jag anklagar väl inte dej för att vara en idiot för det.

Det verkar på dej som att regeringar aldrig skulle kunna ljuga för befolkningen. Vi har otaliga bevis på att det hänt tidigare så varför har du låst dej vid tanken att det inte skulla kunna ha hänt här?

Och varför påstår du att jag tror på allt somn sägs på konspirationssidorna. Tror gör man i kyrkan. Jag försöker eliminera all tro genom att söka fakta i huvudrapporterna. Det är inte bra för dej att hänga på massa konspirationssidor innan du tagit reda på så mkt fakta som möjligt först och faktan finner du själv i de 2 officella rapporterna. Jag kan inte begripa hur du kan anklaga mej för att inte vara kritisk när det uppenbarligen är du som köper den officiella förklaringen. Det är otroligt, du måste läsa kommissionsrapporterna som fan läser bibeln.

Kan det vara så att du inte bildat dej en egen uppfattning utan bara sväljer 2a handsinfo? För det är som sagt obegripligt hur nån kan sätta tillit till de rapportena.

Hur kan du någonsin håna någon som säger sej söka sanningen? Ja, jag är intresserad av sanningen speciellt i en så viktig händelse om 9/11 som pga att det hände gav USA en anledning till krigståg och säkert 1 miljon civilas död i Afghanistan och Irak. Även Sverige har skickat soldater till Afghanistan. Jag kan inte begripa hur du kan håna folk som vill veta sanningen om sanningen hade kunnat rädda livet på mängder av människor.

Du skriver att inga seriösa reportrar eller nyhetsfirmor försökt gå vidare. Det är helt enkelt fel, det kryllar av folk som försöker upplysa fårskocken om att sanningen går att hitta i de officiella rapporterna och i all kalabalik som omger dom. Tyvärr finns det alltför många papegojor överallt som på olika sätt försöker tysta ned o stigmatisera de som kritiskt tagit reda på dessa sanningar o gapar samma mantra gång efter annan att alla som läst rapporterna är konspirationsidioter.

Det blir mer o mer uppenbart för mej att dom som gastar högst om diverse konspirationsidioter nästan alltid sammanfaller med dom som inte ens läst de officiella rapporter som de själva okritiskt försvarar. Känner du dej träffad?

Jag känner att du helt stängt ditt sinne och att du helt enkelt inte vill veta sanningen så det finns inte så mkt för mej att göra här. Nån gång i framtiden när du tagit dej tid att faktiskt läsa rapporterna så kommer du generat se tillbaka på den här tråden när du okritiskt gapade om konspirationsteoretiker. Du befinner dej i förnekelsestadiet och förhoppningsvis kommer du ur det såsmåningom.

Och kom ihåg att det inte är nån tävling mellan troende på officiella versionen och skeptiska till officiella versionen. Om något så är det en tävling mellan dej själv och ignorans. Endast du själv kan hitta fram till din egen sanning och ge dej själv chansen att göra det genom att faktiskt läsa rapporterna och all kalabalik som omgett utredningsgruppen och annat. Jag tror som sagt inte att du är ärlig mot dej själv i nuläget. Fokusera enbart på officiella versionen och blanda inte in massa annat som uppenbarligen bara distraherar ditt sinne från att tänka rationellt.

LÄS rapporterna och ha inte en så bestämd åsikt om något som du inte vet bakgrundsfaktan till. Det är ett välmenat tips från mej till dej. Livet kommer bli intressantare då. Tänk vad tråkigt livet skulle vara om du gick igenom det utan att någon gång erkänna för dej själv att du haft fel. Du skulle aldrig kunna lära dej nåt med ett så stängt sinne.

Jag vill igen påminna dej om jag var lika rabiat förespråkare av den officiella versionen som du är nu, även om jag inte förolämpade dom med alternativa åsikter. När jag däremot läste rapporterna så insåg jag ju att jag hade bildat mej en felaktig uppfattning för tidigt, innan jag tagit reda på fakta.
Trångsynthet är ingen eftersträvansvärd egenskap.

Lycka till!

Du är inte rätt man att sitta och skriva textväggar och ifrågasätta om jag inte läser det du skriver, när du själv uppenbarligen inte läser vad jag skrivit klart och tydligt.

Jag har redan förklarat för dig att jag läst det mesta av alla seriösa rapporter om 9/11, samt alldeles för mycket av all dynga som konspirationssidor basunerar ut och påstår är fakta fast det är bluff båg och lögner. Detta har jag alltså gjort i snart 10 år.

Och är det då inte väldigt märkligt att du sitter och påstår att du inte hänger på konspirationssidor, när var enda sak du själv dragit upp som exempel på vad som ska vara bevis för att det är nåt skumt med 9/11 är exakt samma dynga som just konspirationssidor sprider....

Du och dina konspirationstroende kumpaner har tuggat all denna skit i 10 år nu, om och om igen i evighet, hur klara bevis ni har, hur tydligt det är o s v. Men ni står och stampar på samma pinsamma fläck än därför att ni inte kunnat styrka ett enda väsentligt påstående under dessa 10 år. Vad tror du det beror på?

Samtidigt så följer de officiella rapporterna fysikens laga, har grundligt stöd av forskning och vetenskap, vittnen filmer forensiska fynd o s v. Är dessutom utförd på ett mycket mer uttömmande och seriöst sätt än någon annan av era "idoler" lyckats prestera (Harrit t ex är en komplett idiot som gjort en parodi på en vetenskaplig undersökning).
Citera
2012-10-04, 17:58
Medlem
InSpirituss avatar
Jag förstår ju att du ljuger för mej bakom din datorskärm men vad tjänar du och mänskligheten på att du ljuger för dej själv? Du måste ju vara både blind, dyslektisk, illitterat och analfabet som påstår att du läst de officiella rapporterna och fortfarande hävdar att de är trovärdiga.

Och jag kan inte begripa varför du envisas om att tjata om konspirationssidor när det bara gör dej förbannad. Den enda faktan, och den som rimligtvis borde diskuteras i den här tråden, är ju den officiella versionen. Det är ju den du försvarar och jag påstår är en coverup.

Är du inblandad i rapporterna på nåt sätt eller varför blir du helt till dej och försvarar officiella rapporterna helt fanatiskt när du ju inte ens läst dom? Varför har du nåt mot mej personligen, vad skulle jag ha att vinna på att officiella versionen ej stämmer? Har du nån dold agenda? Har du låtit dej påverkas av propagandan i mainstreammedian och stödjer Obamas påstådda "war on terror"? Förstår du inte att ju längre papegojor som du ska gapa utan faktakontroll desto fler oskyldiga kommer dödas innan vansinnet kan stoppas. Gör oss alla den tjänsten att läsa på innan du spikar fast din åsikt i sten. Speciellt för alla civila dödsoffers skull.

Det blev sista inlägget. Du ser tydligen trångsynthet som en positiv egenskap.
Citera
2012-10-04, 19:30
Medlem
Citat:
Jag förstår ju att du ljuger för mej bakom din datorskärm men vad tjänar du och mänskligheten på att du ljuger för dej själv? Du måste ju vara både blind, dyslektisk, illitterat och analfabet som påstår att du läst de officiella rapporterna och fortfarande hävdar att de är trovärdiga.

Och jag kan inte begripa varför du envisas om att tjata om konspirationssidor när det bara gör dej förbannad. Den enda faktan, och den som rimligtvis borde diskuteras i den här tråden, är ju den officiella versionen. Det är ju den du försvarar och jag påstår är en coverup.

Är du inblandad i rapporterna på nåt sätt eller varför blir du helt till dej och försvarar officiella rapporterna helt fanatiskt när du ju inte ens läst dom? Varför har du nåt mot mej personligen, vad skulle jag ha att vinna på att officiella versionen ej stämmer? Har du nån dold agenda? Har du låtit dej påverkas av propagandan i mainstreammedian och stödjer Obamas påstådda "war on terror"? Förstår du inte att ju längre papegojor som du ska gapa utan faktakontroll desto fler oskyldiga kommer dödas innan vansinnet kan stoppas. Gör oss alla den tjänsten att läsa på innan du spikar fast din åsikt i sten. Speciellt för alla civila dödsoffers skull.

Det blev sista inlägget. Du ser tydligen trångsynthet som en positiv egenskap.

Nu för du det igen, skiter helt i vad jag förklarat för dig. Jag har till stora delar läst alla de stora och seriösa officiella rapporter som utkommit om 9/11, de har dessutom kommit i flera revisioner vart efter man har fått fram nya uppgifter eller hunnit färdigt med mer utredning etc.

NIST har t ex haft en hel sida med länkar till rapporterna, och FEMA hade sina rapporter.

Dina påståenden, som är samma påståenden som konspirationstroende idioter, om att de officiella förklaringarna är felaktiga är rena rappakaljan, och har smulats sönder och samman gång på gång på gång med kontrollerbara fakta.

Du väljer att söka "sanning och fakta" på egna vägar, men det har ju uppenbarligen resulterat i att du svalt och tror på amsagor och falska påståenden, istället för seriösa källor och officiella rapporter som kan visa upp kontrollerbara fakta som är styrkta i ett flertal led.

Du får gärna tro på och ha vilken uppfattning du vill, men tror du på obevisade korkade saker och har en korkad uppfattning så får du räkna med att folk tycker du är korkad.
Citera
2012-10-05, 08:52
Medlem
InSpiritus: De individer som spenderat 10 år på att försvara den officiella versionen är helt enkelt grindvakter (gate keepers) som är betalda av personerna bakom brottet att kalla alla sanningssökare för konspirationsteoretiker/galenpannor, för varje kritiskt tänkande individ är det uppenbart att ingen skulle lägga ner så mycket tid och energi på att försvara ett av de största brotten mot mänskligheten utan personlig vinning.

Edit: Lägger till en länk där några skärpta personer diskuterar systemet (The Matrix) som kontrollerar vårt samhälle och i slutet så visas hur maktstrukturen ser ut som ligger bakom allt, världen är sjuk och allt är en lögn...

http://www.youtube.com/watch?v=6QQu6POnG30&feature=related
Senast redigerad av BloodNGuts 2012-10-05 kl. 09:20.
Citera
2012-10-05, 14:02
Medlem
InSpirituss avatar
Bloodnguts: Jag är väl medveten om det du skriver om gate keepers. De är lätta att upptäcka på ett mer officiellt plan men tror ni de även hänger på flashback? Det är klart, Sveriges största forum för yttrandefrihet och mtp hur ingrott vårt samhälle är på övriga plan av onda krafter så låter det ju faktiskt troligt att de även är här. Jag har fö inte följt denna tråden tidigare.

Grejen är den att jag har en känsla av att många är genuint fanatiska anhängare till officiella versionen enbart pga att något annat strider alltför mkt mot deras världsbild. Jag var likadan i början när jag fick höra om "konspirationsteorier" angående 9/11 även om jag inte gick till personangrepp mot dom som hade en annan uppfattning av händelseförloppet. Jag svalde officiella versionen med hull o hår utan att ens ha bläddrat i Commission Report samt NIST. Jag såg EN "konspirationsdokumentär", tror det var loose change, iaf var den gjord av typ 3 st 25åriga killar o kändes oseriös för mej vid den tidpunkten o det kändes nästan som jag fick mer vatten på min kvarn.

Långt senare såg jag AETruth.org dokumentärer med ett öppnare sinne o släppte tanken på alternativa teorier o fokuserade bara på den officiella versionen o den läcker ju som vi alla vet som ett såll. Det är just därför jag inte kan förstå varför folk, som tex den här Dr Tinnitus, blir så upprörda när man påpekar det uppenbara. Jag tror inte en sekund på att han läst dom och följt med i turerna runtikring dom för isf så kan man ju bara inte vara så säker på "sin" version som han är.

Det som i min mening avslöjar de skyldiga mer än de själva vetenskapliga tillkortakommandena som rapporterna innehåller är alla turer runt rapporterna: Tex
hur man förhalade och även försenade en utredning,
hur många som inte ens ville göra en utredning vilket är bisarrt mtp omfattningen,
hur budgeten för utredningen var minimal,
hur WTC7 inte ens nämndes i första utgåvan och kom med senare först efter påtryckningar,
hur man undvek flera av de frågeställningar som kom från tex anhöriga,
hur ca 120 vittnesmål som hört explosioner på ett mystiskt vis inte ens nämndes i rapporterna och hur det tom förnekas att såna vittnesrapporter skulle existera,
hur man inte ens letade efter sprängämnen pga att det sågs som uteslutet att ostört kunna rigga alla byggnader (Säkerhetsföretaget israeliskt btw), gravt undermåligt logiskt resonemang,
hur "flytande stål"-informationen har behandlats,
hur gripandena och TV-inslagen om de unga israelerna som bara "dokumenterat" attacken helt slutade nämnas i medierna ( de släpptes oförklarligt senare ).
hur whistleblowers från utredningsgrupperna berättat hur styrda de var.
Jaja, man kan hålla på hur länge som helst.

Något annat tråkigt är att även om en ny utredning kommer till stånd så kommer den säkert oxå kantas av förseningar o annat som gör att andra planer hinns sättas i verket före en ny rapport.

Arthur Dent: Oroväckande att yttrandefriheten tom på flashback är hotad. Jag kände inte alls till detta du skriver då jag inte hållt till här länge alls men är det som du skriver så är det ju väldigt tråkigt. Som jag varit inne på så tror jag tyvärr att många inte förstår att de förstör debatten pga att de är så säkra på sin "sanning" att det är för främmande för dom att deras världsbild skulle kunna rubbas, de är för trångsynta helt enkelt. Egentligen är det ju inte mer med det om de nu kunde debattera ärligt men som det är nu så förstör de ju bara debatten.

Jag tror nästan man måste ändra approach och försöka få folk att lära sig tänka logiskt istället, något som vi aldrig fick lära oss i skolan (man kan undra varför hehe). The Trivium är en bra metod för det.

Jaja, folk vaknar upp runt om i världen i en exponentiell hastighet, synd bara att vi är så otroligt manipulerade i Sverige att det kommer ta tid innan det lossnar och alla papegojor som okritiskt och fanatiskt försvarar officiella versionen gör ju inte bara saken bättre. Om de bara visste hur de motarbetar sej själva.
Citera
2012-10-05, 14:11
Medlem
InSpirituss avatar
Citat:
Nu för du det igen, skiter helt i vad jag förklarat för dig. Jag har till stora delar läst alla de stora och seriösa officiella rapporter som utkommit om 9/11, de har dessutom kommit i flera revisioner vart efter man har fått fram nya uppgifter eller hunnit färdigt med mer utredning etc.

NIST har t ex haft en hel sida med länkar till rapporterna, och FEMA hade sina rapporter.

Dina påståenden, som är samma påståenden som konspirationstroende idioter, om att de officiella förklaringarna är felaktiga är rena rappakaljan, och har smulats sönder och samman gång på gång på gång med kontrollerbara fakta.

Du väljer att söka "sanning och fakta" på egna vägar, men det har ju uppenbarligen resulterat i att du svalt och tror på amsagor och falska påståenden, istället för seriösa källor och officiella rapporter som kan visa upp kontrollerbara fakta som är styrkta i ett flertal led.

Du får gärna tro på och ha vilken uppfattning du vill, men tror du på obevisade korkade saker och har en korkad uppfattning så får du räkna med att folk tycker du är korkad.

Jag skiter inte i vad du förklarat för mej, jag anser att du far med osanning för ingen kan vara så blåögd att han tror på officiella versionen om han verkligen läst de officiella rapporterna och följt med i turerna som omgärdat dom samma. Men för all del, fortsätt ljuga för dej själv. Jag förstår bara inte vad du får ut av det. Jag lutar mer o mer åt att du faktiskt har nån agenda.

Jag tar hellre reda på fakta och riskerar att bli kallad korkad än att okritiskt svälja den officiella versionen och få ryggdunkningar av papegojor. Att skita i vad andra tycker om dej är ett tips till dej att ta med dej i livet.

Du tjatar om obevisade saker. Kan du länka till ett endaste bevis som visar att Osama bin Laden låg bakom attacken?
Citera
2012-10-05, 15:29
Medlem
Citat:
Jag skiter inte i vad du förklarat för mej, jag anser att du far med osanning för ingen kan vara så blåögd att han tror på officiella versionen om han verkligen läst de officiella rapporterna och följt med i turerna som omgärdat dom samma. Men för all del, fortsätt ljuga för dej själv. Jag förstår bara inte vad du får ut av det. Jag lutar mer o mer åt att du faktiskt har nån agenda.

Jag tar hellre reda på fakta och riskerar att bli kallad korkad än att okritiskt svälja den officiella versionen och få ryggdunkningar av papegojor. Att skita i vad andra tycker om dej är ett tips till dej att ta med dej i livet.

Du tjatar om obevisade saker. Kan du länka till ett endaste bevis som visar att Osama bin Laden låg bakom attacken?

Du får gärna lista sakligt vad som inte stämmer i de officiella förklaringarna, och förklara varför samt lägga in kontrollerade och vedertagna bevis/fakta för det hela. Kan du det?

Nu förväntar jag mig att du kör igång och radar upp exakt samma gamla uttjatade påstående som konspirationssidorna tuggat i åratal, och som alla blivit fullständigt söndersmulade varenda gång av verkliga seriösa och verifierbara fakta. Vi har sett samma saker tuggas och påstås från de konspirationstroendes sida i 10 år nu, att de har bergsäkra bevis säger de, men ännu har de inte kunnat styrka en enda väsentlig sak eller påstående. De officiella förklaringarna visar sig hela tiden vara oerhört mycket mer välunderbyggda och stöder sig på kontrollerbara fakta.

Men du kan ju gärna börja med att gå igenom denna tråd och några till, och se om det du tycker är bevis för nåt skumt med de officiella rapporterna och 9/11 kanske redan har diskuterats många gånger om och motbevisats. Då slipper du ju kasta fram samma felaktiga påståenden igen och göra bort dig.
Citera
2012-10-05, 17:10
Medlem
InSpirituss avatar
Nu är du oärlig igen. Jag bad dej länka ett endaste officiellt bevis som faktiskt håller för att Osama bin Laden låg bakom o du slänger tillbaks på mej. Det är ju du som har bevisbörda här när du säger att officiella versionen stämmer. Jag påstår att tillräckliga bevis inte existerar för din tes.

Jag har redan listat mängder av olika märkliga omständigheter men du har ju bara tramsat och inte bemött en enda. Det enda du bemötte var mitt första inlägg i den här tråden där jag helt sonika konstaterade att det aldrig hänt varken före eller efter 11 september att en skyskrapa rasat samman pga eld, o den dagen hände det 3 gånger. Jag påstod aldrig att det var ett bevis, bara ännu en märklig omständighet.

Om du nu ska vurma så fanatiskt för att den officiella versionen stämmer så kan du väl åtminstone ge mej 1 (ett) bevis iaf? Om du inte kan göra det så förstår jag inte varför du gapar som en papegoja.

Du måste förstå att jag gör dej en tjänst här som försöker väcka dej ur din drömvärld men "ignorance is bliss", vissa vill under inga omständigheter veta sanningen. Det har du redan visat när du i ett tidigare inlägg tom hånade dom som sökte sanningen.

Tyvärr tappade jag precis det sista lilla tålamodet jag hade kvar för dej. VARFÖR kan du inte släppa ditt tjat om konspirationsteorier. Steg 1, innan du ens ska behöva blanda in nån konspirationsteori, är ju att inse att den officiella versionen är bristfällig. Hur kan det vara så svårt att förstå? Menar du att de nu 1700 arkitekter och ingenjörer som ingår i AETruth.org också är korkade konspirationsteoretiker som inte ens nämner några konspirationsteorier utan bara på ett vetenskapligt sätt visar att den officiella versionen inte håller?

Det är nu uppenbart att du har nån agenda i den här tråden för ingen kan vara så ignorant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in