Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är helt enkelt tröttsamt att se alla dessa killar som liksom dig kliver in på sådana här forumtrådar på allehanda forum runt hela världen, och proklamerar att de minsann sett ljuset, de har sökt sanningen, de har förstått det uppenbara, de har alla bevis o s v.... På att de officiella förklaringarna har fel, att det var en konspiration o s v. Hela denna tråd, och hundratals andra är ju proppfulla med förklaringar och motbevis till dina/era påståenden, lär ni er inget av detta? Hur kan NI bara vifta bort allt det och bara tror på vad som sägs på konspirationssidorna? Har NI ingen källkritik?
Jag gör som jag alltid gjort....
Ser jag påståenden som verkar gå mot vad man trodde, så kollar man OM det kan finnas någon grud för detta.
T ex. En konspirationstroende kastar fram att det minsann inte var ett sådant flygplan som den officiella förklaringen säger som kraschade in i Pentagon för den motor de hittat var av helt fel typ/modell och/eller den är alldeles för liten i diameter.
Jag höjer då på ögonbrynet och undrar om detta kan stämma, kan man verkligen ha fel i rapporten? Jag säker då info om den flygplanstyp det sägs ha handlat om. Det visar sig då att man kan hitta hur mycket info som helst från tillverkaren av planet, av motorn, serviceinfo och en massa annat seriöst som säger att det flygplanet faktisk kunde ha just den motorn som man hittat rester av på kraschplatsen.
Sen kikar jag på den bild där konspirationstokarna påstår att den har alldeles för liten diameter mot den motor som planet skulle ha haft. Och ser då att motorn på bilden helt naturligt har fått alla fläktvingar bortslitna vilket gör att de då är ca 2-3 mindre i diameter än en oskadad motor och att de delar man kan ser mycket väl stämmer överens med detaljbilder på aktuell motor. Då står det helt klart att de konspirationstroende som påstår att det är fel motor och att den är för liten, är idioter och blåljuger.
När man ser massor av sådana missar, av okunnighet eller avsiktliga lögner, på dessa konspirationssidor på nätet, och så killar som du för vidare, säg mig då hur fan ska man kunna ta er på allvar? En sådan sida på nätet som ertappas med sådana lögner, och som inte ändrar sig när man visar dem fakta, har förlorat all trovärdighet. Men ändå så sitter du och dina "kollegor" och sväljer all de påstår med hull och hår och kommer istället med vansinnigt krystade bortförklaringar som att delarna är utplacerade och fan vet allt.
Fundera på en sak....
OM det verkligen fanns någon sanning i era påståenden, hur kan då hjon som Dyland Avery ens leva idag? När det påstås att andra som vetat för mycket om "sanningen" blivit mördade på nåt mystiskt vis?
Eller, om det verkligen låg någon sanning i det ni påstår, och det finns alla de solklara bevis för det som ni påstår, hur fan kan det komma sig att ingen riktigt seriös reporter eller nyhetsfirma etc. har gått vidare med detta? Det skulle ju för fan vara en våt dröm att kunna avslöja nåt sådant, och ett Purlitzerpris på posten och livslång ära och berömmelse.
Det blir liksom samma sak som med Apollo och månlandningen, som också en massa korkskallar sitter och påstår sig ha bergsäkra bevis i massor för att det hela var en fet bluff. Varför har då inte Ryssarna dragit ner brallorna på jänkarna för detta, då det ju var världens tuffaste kapplöpning mellan dem att komma först till månen med en människa. Men inte ett enda pip från ryssarna om att det skulle vara en bluff utan de följde själva med på det hela i bakgrunden och gratulerade sen jänkarna.
Nu har det gått över 10 år sedan 9/11 och ännu har inte ett enda av alla de påståenden som kastats fram på konspirationssidor hållit för en kritisk granskning, inte ett enda!! Säger det dig någonting? Fast ni har malt detta till leda i alla dessa år och hela tiden påstått att det kryllar av bevis för era påståenden.
Läser du överhuvudtaget vad jag skriver?
Varför blandar du in massa oväsentlig dynga om andra konspirationsteorier. Tror du att man väljer att vara en konspirationsteoretiker? Jag har inte satt mej in i teorin om fejkad månlandning så där kan jag inte uttala mej men utan att ha tagit reda på fakta så låter det märkligt att den inte skulle ha ägt rum. Pss som jag tyckte det lät märkligt när folk började prata om att 9/11 inte gick till som den officiella versionen gjorde gällande. Efter att ha tagit reda på fakta genom att läsa rapporterna så insåg jag ju att jag hade haft fel och jag fick ändra ståndpunkt.
Sluta anklaga mej för att hänga på massa konspirationssidor och för att ha sett massa konspirationsdokumentärer. Jag håller med dej om att de kryllar med faktafel i dessa så därför gav jag tidigt upp det o den i särklass mesta tiden har jag lagt på att läsa de officiella rapporterna. Jag är övertygad om att det kryllar av folk som sväljer konspirationsdokumentärer okritiskt utan att läsa officiella rapporterna precis på samma sätt som det kryllar av folk som gapar om konspirationsteoretiker utan att ha läst rapporterna. Båda dessa grupper är fel ute och jag anser att du tillhör den ena av dom. De som kan uttala sej med hedern i behåll är de som faktiskt tagit tiden att granska de officiella versionerna och det kan ju inte vara en slump att de flesta som läser rapporterna kommer fram till att den officiella versionen är falsk. Sedan kan man börja spekulera om alternativa teorier (Mossad) men första steget är ju att inse att officiella versionen är lögn. Jag tror inte jag vet någon som faktiskt läst rapporterna och står fast vid att den officiella versionen stämmer. Förutom du då...
Det är inte rationellt tänkande att tro att bara för att nån ej tror att månlandningen ägde rum så är alla som inte sväljer officiella versionen när det gäller andra händelser idioter. Varför envisas du med personliga påhopp? Du tror på en version och jag tror på en annan version, jag anklagar väl inte dej för att vara en idiot för det.
Det verkar på dej som att regeringar aldrig skulle kunna ljuga för befolkningen. Vi har otaliga bevis på att det hänt tidigare så varför har du låst dej vid tanken att det inte skulla kunna ha hänt här?
Och varför påstår du att jag tror på allt somn sägs på konspirationssidorna. Tror gör man i kyrkan. Jag försöker eliminera all tro genom att söka fakta i huvudrapporterna. Det är inte bra för dej att hänga på massa konspirationssidor innan du tagit reda på så mkt fakta som möjligt först och faktan finner du själv i de 2 officella rapporterna. Jag kan inte begripa hur du kan anklaga mej för att inte vara kritisk när det uppenbarligen är du som köper den officiella förklaringen. Det är otroligt, du måste läsa kommissionsrapporterna som fan läser bibeln.
Kan det vara så att du inte bildat dej en egen uppfattning utan bara sväljer 2a handsinfo? För det är som sagt obegripligt hur nån kan sätta tillit till de rapportena.
Hur kan du någonsin håna någon som säger sej söka sanningen? Ja, jag är intresserad av sanningen speciellt i en så viktig händelse om 9/11 som pga att det hände gav USA en anledning till krigståg och säkert 1 miljon civilas död i Afghanistan och Irak. Även Sverige har skickat soldater till Afghanistan. Jag kan inte begripa hur du kan håna folk som vill veta sanningen om sanningen hade kunnat rädda livet på mängder av människor.
Du skriver att inga seriösa reportrar eller nyhetsfirmor försökt gå vidare. Det är helt enkelt fel, det kryllar av folk som försöker upplysa fårskocken om att sanningen går att hitta i de officiella rapporterna och i all kalabalik som omger dom. Tyvärr finns det alltför många papegojor överallt som på olika sätt försöker tysta ned o stigmatisera de som kritiskt tagit reda på dessa sanningar o gapar samma mantra gång efter annan att alla som läst rapporterna är konspirationsidioter.
Det blir mer o mer uppenbart för mej att dom som gastar högst om diverse konspirationsidioter nästan alltid sammanfaller med dom som inte ens läst de officiella rapporter som de själva okritiskt försvarar. Känner du dej träffad?
Jag känner att du helt stängt ditt sinne och att du helt enkelt inte vill veta sanningen så det finns inte så mkt för mej att göra här. Nån gång i framtiden när du tagit dej tid att faktiskt läsa rapporterna så kommer du generat se tillbaka på den här tråden när du okritiskt gapade om konspirationsteoretiker. Du befinner dej i förnekelsestadiet och förhoppningsvis kommer du ur det såsmåningom.
Och kom ihåg att det inte är nån tävling mellan troende på officiella versionen och skeptiska till officiella versionen. Om något så är det en tävling mellan dej själv och ignorans. Endast du själv kan hitta fram till din egen sanning och ge dej själv chansen att göra det genom att faktiskt läsa rapporterna och all kalabalik som omgett utredningsgruppen och annat. Jag tror som sagt inte att du är ärlig mot dej själv i nuläget. Fokusera enbart på officiella versionen och blanda inte in massa annat som uppenbarligen bara distraherar ditt sinne från att tänka rationellt.
LÄS rapporterna och ha inte en så bestämd åsikt om något som du inte vet bakgrundsfaktan till. Det är ett välmenat tips från mej till dej. Livet kommer bli intressantare då. Tänk vad tråkigt livet skulle vara om du gick igenom det utan att någon gång erkänna för dej själv att du haft fel. Du skulle aldrig kunna lära dej nåt med ett så stängt sinne.
Jag vill igen påminna dej om jag var lika rabiat förespråkare av den officiella versionen som du är nu, även om jag inte förolämpade dom med alternativa åsikter. När jag däremot läste rapporterna så insåg jag ju att jag hade bildat mej en felaktig uppfattning för tidigt, innan jag tagit reda på fakta.
Trångsynthet är ingen eftersträvansvärd egenskap.
Lycka till!