Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ingenjörerna konstruerade naturligtvis tornen för normal brandsäkerhet. Att byggnaderna skulle klara att fulltankade jätteflygplan far rakt in i centrum av huskropparna fanns ju såklart inte på kartan.
Stålbalkarna som träffades av planen blev ju svårt skadade och sedan kom branden och värmen.
Det är snarare imponerande att tornen inte rasade tidigare än de nu gjorde. Tyder på en mycket bra konstruktion.
jo köper det du skriver, men det finns många små -> större saker som gör att det ryms ett intressant diskussionsunderlag eller hur? Vad jag har förstått så är det byggnaden som träffades av det andra planet som rasar först, något som ni analys får lite svårt att förklara. Brandmän som överlevt säger sig själva hört "explosioner" inuti byggnaden, pass från kaparna som funnits utanför byggnaden helt oskadda etc etc. Vet som inte vad man ska tro direkt, men jag har lite svårt att E-prata om hur andra fritt tänkande människor ska tänka!
Den andra, och enl. mig, mest rubbade saken:
Om det flögs in flygplan i pentagon och detta filmades varför lägga ut typ 4 bilder som man knappt kan urskilja något från? Sen är ju själva "inslagsplatsen" i byggnaden mkt märklig, eller hur? Pentagon, amerikanska försvarshögkvarteret, filmas nog dygnet runt från samtliga vinklar det tror jag iaf.
/ V
*fortfarande foliefri*