2011-10-14, 20:24
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Eftersom ytterligare diskussion om saken tydligen är onödig ser jag med spänning fram emot den kommande utredningen och rättegången när det ska bevisas när och hur dessa okända förövare lyckades borra sig ner under byggnaderna och placera sina kärnvapen där. Men det kommer självklart aldrig att hända.

Du kanske skulle prova att läsa lite mindre på internet och tänka själv istället för att blint lita på alla som sprider kritisk propaganda om makthavare i allmänhet och judar i synnerhet, oavsett hur osannolika deras teorier är. Men det kommer du självklart aldrig att göra.

Sättet som du konstant undviker att försöka förklara logiska luckor genom att anmärka på andra användares formuleringar, låtsas att inte förstå eller säga att när, var, hur, vilka och varför egentligen inte är så viktigt visar så tydligt att du själv egentligen inser att teorierna inte håller. Men det kommer du självklart aldrig att erkänna.

Fantasin är ju så mycket roligare än den tråkiga verkligheten.
Att du hoppar över mitt förrförra inlägg säger väl en hel del om diskussionsviljan hos herr Silverax.

Det fanns tunnlar under byggnaderna, vilket du vetat om du ägnat lite tid åt att läsa länkarna i stället för att debattera substanslös smörja och min person.

Åratal av studier hur makteliten manipulerar folkmassan har gett ett resultat som uppenbarligen inte faller dig på läppen, vilket sannolikt kan förklaras med ett flockmentalitetstänkande som övergår ditt eget förstånd.

Återigen förfalskar du mina utsagor. Beror det på argumentationstorka? Jag bad om en trovärdig förklaring till varför dessa ”muslimer” skulle vilja pulverisera några byggnader i New York, en förklaring mer trovärdig än min, där makteliten är förövaren. Vad skulle den muslimska världen tjäna på det?
Citera
2011-10-14, 21:38
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Återigen förfalskar du mina utsagor. Beror det på argumentationstorka? Jag bad om en trovärdig förklaring till varför dessa ”muslimer” skulle vilja pulverisera några byggnader i New York, en förklaring mer trovärdig än min, där makteliten är förövaren. Vad skulle den muslimska världen tjäna på det?

*Räcker ivrigt upp handen*

Denna kan jag! Muslimerna hatar vår fria livsstil så muslimerna bestämmer sig för att slå till mot den fria livsstilens högborgs största symbol nämligen Frihetsgud... jag menar WTC. Att utredningar om ekonomisk brottslighet förvarades just där är en slump utan målet var naturligtvis symbolen för de fria ländernas ekonomi, det var därför Frihetsgudinnan lämnades ifred och Wall Str... jag menar WTC var målet.
Det de tjänade var att de fick sin ledare och sin organisation utraderad vilket kommer ge dem stora segrar i kriget mot västlandets frihet, de önskar nämligen inte själva vara fria utan vill leva under benhårda restriktioner. Ungefär så tror jag.
Citera
2011-10-14, 22:14
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
*Räcker ivrigt upp handen*

Denna kan jag! Muslimerna hatar vår fria livsstil så muslimerna bestämmer sig för att slå till mot den fria livsstilens högborgs största symbol nämligen Frihetsgud... jag menar WTC. Att utredningar om ekonomisk brottslighet förvarades just där är en slump utan målet var naturligtvis symbolen för de fria ländernas ekonomi, det var därför Frihetsgudinnan lämnades ifred och Wall Str... jag menar WTC var målet.
Det de tjänade var att de fick sin ledare och sin organisation utraderad vilket kommer ge dem stora segrar i kriget mot västlandets frihet, de önskar nämligen inte själva vara fria utan vill leva under benhårda restriktioner. Ungefär så tror jag.
*Bra svar. Sitt ner*

Det är väl ungefär ett dylikt svar jag förväntar mig från min antagonist. Vilket i sin tur bevisar att zionistkontrollerad mainstreammedia är det informationsflöde han hämtar informationen från. Ett informationsflöde vars enda uppgift är att smutskasta islam och försvara "kriget mot terrorismen".
Citera
2011-10-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En sak som jag hittills absolut inte köper, är att anledningen skulle vara något annat en den av regeringen redan långt innan 911 dokumenterade nya strategin för dominans i arabvärlden. Det som skrivs av anhängarna själva passar bara för bra. Talar om PNAC.

Angående desinformation och rena lögner spelar det ingen roll om det kommer direkt från regeringen, direkt från olika enheter med tre bokstäver, eller om det kommer via omvägar till pressen. Låt oss för enkelhetens skull kalla allt sådant för "information från Hollywood".

Med hjälp enbart av PNAC-"manualen" och information från Hollywood kunde man förutspå både kriget mot Afganistan, samt mot Irak, och då talar jag om tidiga förutsägelser samt även förutsägelser om att bevis mot hollywood-stjärnan Bin Laden, eller massförstörelsevapen aldrig skulle dyka upp. Nu kommer ny information från Hollywood angående Iran. Visst skulle alla stolta iranier påstå att Iran är en omöjlig måltavla, men är det?

Som jag ser det finns det bara två möjligheter för långfristig fred med Iran. Det ena är att Iran lyckas skaffa ett rubust kärnvapen-försvar och det andra är ett brutalt stöd av Kina. Om man nu likt jag har politiska åsikter som liggar rejält åt höger kanske man cyniskt borde svälja informationen från Hollywood och stödja den amerikanska fascismen, men låt oss tänka lite till. Den slutgiltiga motståndaren i WW3 heter naturligtvis inte Iran, utan Kina. Hur ser utsikterna ut där?

I ärlighetens namn är slaget redan förlorat och anledningen är faktiskt att USA inte har tillräckligt med fri konkurrens!
Ett ord...copyright. USA har inte hängt med utan använder fortfarande det föråldrade konceptet copyright vilket dödar den fria konkurrensen. Kina (som är allt annat än kommunistiskt) har redan gått om. Att militärt vinna WW3 mot världens starkase ekonomi är dömt på förhand. Det finns två möjliga utgångar av WW3. 1) Kina vinner, och 2) Godnatt till mänskligheten. Det irriterande är naturligtvis att den ameriskanka fascism-ledningen inte inser att de är chanslösa, vilket gör det hela extremt farligt.

Alltså, bör man svälja information från Hollywood eller inte? Oavsett politiskt övertygelse måste svaret bli nej.

OT? Nej, 911 är en bit i pusslet!
Min uppfattning av 9/11 är att PNAC (Project for the New American Century) var det avgörande, dvs att USA:s mål var att ta kontroll över Iraks oljefyndigheter samt att bygga en säker transportled genom Afghanistan för gas och samtidigt kunna starta upp kriget mot terror och pss kunna anklaga och övervaka precis vem som helst för att vara en terrorist och sen kunna fängsla denna på obestämd tid. Eftersom vem som helst kan vara en terrorist kan USA rättfärdiga sina (omänskliga) kontroller av varje individ och tjäna stora pengar genom de utökade kontrollerna som givetvis utförs av bolag som ägs av släktingar till George (H) W (The ultimate monkey(s)) Bush(es). USA är vår tids Nazi-Tyskland, inget annat. Har inte läst på tillräckligt för att kunna uttala mig om att det stora i 9/11 skulle vara att mörka ekonomisk brottslighet, så min åsikt är att det handlar om olja och att kuva hela världen inför deras militära överlägsenhet.
Citera
2011-10-16, 18:08
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Oh .. well .. då är den officiella förklaringen av kollapsen än mer insane än vad jag först trodde..
Är väl också värt nämna att David Proe och hans kollega gjorde fysiska experiment som NISTs teorier krockar helt å hållet med...
Men som du nog redan förstått vid det här laget så är alla dessa debunkers helt övertygade om att teorier som strider mot experiment väger tyngre än själva experimenten.

Så jorden kommer nog vara platt i några år till för dem flesta debunkers.
Citera
2011-10-17, 10:07
Medlem
Flipp-Flopps avatar
http://www.youtube.com/watch?v=eh3qUmNxC6E

Vad anser ni om detta?

Simulationen är ju ganska förenklad men den enda i sitt slag...

Visar denna simulation "fel" resultat?

Finns någon annan simulation som visar "rätt" resultat (byggnad som välter... eller avstannad kollaps)?
Citera
2011-10-18, 16:04
Medlem
Hittade en stor intervju med Dimitri Khalezov där han beskriver hur WTC 1, 2 & 7 togs ner med thermo-nuclear demolition. Ett särskilt intressant avsnitt är när han beskriver varför ett flygplan av aluminium inte kan penetrera fasaden på WTC eftersom den bestod av stålbalkar med dubbla flänsar med en flänstjocklek om ca 3 cm/fläns (2,5" fläns i botten och 0.25" fläns i toppen) och 1 m mellanrum mellan stålbalkarna, se länk för "ritning": http://911research.wtc7.net/wtc/arch/perimeter.html

Det har nämligen ingen betydelse om flygplanet kommer i hög hastighet, med mycket rörelseenergi, för fasaden är mycket hårdare/starkare och planet skulle därför bara plattas till och falla till marken. För att lättare ta till sig ovanstående faktum gör Dimitri Khalezov en "rolig" liknelse där en (STOR) jätte rycker upp ett av tornen och använder det som ett baseballträ och slår till ett stillastående Boeing 757. Vad går då i sönder, det stillastående planet eller tornet som används som baseballträ? Ur rent fysikalisk mening är det nämligen ingen skillnad vilken av planet eller tornet som har rörelseenergin för krockvåldet blir lika för respektive part oavsett om det är planet eller tornet som är det stillastående.

http://skypotrol.net/2011/02/05/reality-is-stranger-than-fiction-dimitri-khalezov-discusses-911-with-george-mapp-in-bangkok/

Citera
2011-10-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Ett särskilt intressant avsnitt är när han beskriver varför ett flygplan av aluminium inte kan penetrera fasaden på WTC eftersom den bestod av stålbalkar med dubbla flänsar med en flänstjocklek om ca 3 cm/fläns .......
Nehej, men då inställer sig frågan: Vad var det som alla människor på plats såg flyga in i (och penetrera) tornen?
Det första planet finns det kanske inte så många ögonvittnen till, men det andra sågs ju av tusentals personer på och runt Manhattan.

/T
Citera
2011-10-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nehej, men då inställer sig frågan: Vad var det som alla människor på plats såg flyga in i (och penetrera) tornen?
Det första planet finns det kanske inte så många ögonvittnen till, men det andra sågs ju av tusentals personer på och runt Manhattan.

/T
Det var ingen som såg några plan utan de som sa det i TV var bara väldresserade medborgare som sa vad de hade blivit instruerade att säga. Den här filmen visar tydligt på hur videomaterialet redigerats för att få in det andra (digitala) flygplanets krasch.
http://www.metacafe.com/watch/783220/fake_tv_no_plane_hit_the_wtc_it_was_a_bomb/

2.02 händer något som verkligen visar hur redigerat videomaterialet är, nämligen när samma röst i en version dyker upp 10 s in i klippet och i en annan version först 17 s in.

Den här sidan har många bra länkar som visar på att det inte var något plan som flög in i WTC.
http://www.911hoax.com/top_lists_911.asp

En av underlänkarna visar hur tornen sväljer flygplanet helt utan att någon som helst bråte sprids vid kraschen:
http://www.911hoax.com/gBoeingButter.asp?intPage=8&PageNum=8

I ett tidigare inlägg skrev jag så här: "I själva verket var det inga flygplan som kraschade med tornen utan de har lagts till i filmerna digitalt i efterhand. Kolla från 3 minuter in i det här klippet där det visas på hur filmerna har manipulerats digitalt. 9 minuter in i klippet så står en reporter och kollar på de båda tornen när det plötsligt exploderar i det andra tornet. De inne i studion hävdar att det är ett plan som kraschat i det andra tornet, medans han som stod på plats inte har sett något plan överhuvudtaget."
http://www.dailymotion.com/video/xggmfs_9-11-world-trade-center-nuclear-demolition-2-26_news

7.45 in i klippet kan man se hur nosen på planet kommer ut på andra sidan av tornet och då bryts videon av svarta bildrutor. De visar sekvensen i slow motion direkt efter och då ser man tydligt hur det digitalt inlagda planet åker rakt igenom hela tornet oskadd.

Edit: Lyssna på Jim Marrs när han går igenom alla konstigheter rörande 9/11:
http://www.dailymotion.com/video/x1e088_9-11-truth-in-10-minutes_news#rel-page-15
Senast redigerad av BloodNGuts 2011-10-18 kl. 19:34.
Citera
2011-10-18, 19:39
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Det har nämligen ingen betydelse om flygplanet kommer i hög hastighet, med mycket rörelseenergi, för fasaden är mycket hårdare/starkare och planet skulle därför bara plattas till och falla till marken.

Med samma resonemang så kan inte en mjuk snöboll ha sönder ett hårt fönster...
Citera
2011-10-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Har du redan läst färdigt alla länkarna som jag la upp till dig?

Att en glasruta är hård är en sak, men det betyder inte att den har tillräckligt hög hållfasthet dvs kan stå emot stora belastningar. Ett flygplan är i själva verket en tom aluminium burk och om den flyger in i en stålstruktur händer inte mycket.
Citera
2011-10-18, 19:56
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp

Inte så att restaen av glasruntan intakt står kvar med ett hål som motsvarar den "mjuka snöbollen".

Annars var det en bra länk du hittat med simulation av Norra tornet,tror att versionerna -0.53-1.07 överenstämmer med verkligheten,då videor man studerat ser man tydligt att den där radiomasten sjunker nästan exakt samtidigt(lite efter)som balkarna ger efter.

QUOTE=tenor302]Nehej, men då inställer sig frågan: Vad var det som alla människor på plats såg flyga in i (och penetrera) tornen?
/T[/quote]

Det var inte alls många som SÅG ett Boeing jetplan,och de som såg ett planliknande föremålet menar bara att det fanns en loggo som påminde om American Airlines men att planet isf var mindre."it was a smaller plan" en del tyckte att den rörde sig mera likt en helicopter-"
Inget vittne säger att det lät som en Jumbojet och ljud av en Jumbojet ÄR specifikt, det vet alla som någon gång av olika orsaker befunnits sig på eller besökt en flygplats.
http://www.youtube.com/watch?v=OdwZ2ZRKCOg&feature=related

Ännu konstigare är det när ett plan penetrerar Penatagon(byggnadsmaterial i betong/cement?) med en pyramidsmäll, och bildar en runt geometriskt hål?
http://www.youtube.com/watch?v=N0igHHlT5So&feature=related
Alla sådana där geometriska explosionsmönster (cirklar,trianglar osv) är högst obehagliga och har setts i Afganistan.Sådant KAN inte uppstå på naturlig väg
Senast redigerad av diana-II 2011-10-18 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in