2011-10-13, 12:14
Medlem
Man behöver alltså rätt mängd sprängämne på rätt ställe på flera våningar för den normala kontrollerade varianten?
Med eld blir det automatiskt rätt dimensionerat överallt på alla vitala våningar.
Citera
2011-10-13, 13:45
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Att en konstruktion måste smälta för att rasa är ju helt galet.
Hur kan det va helt galet då ingen skyskrapa någonsin har kollapsat?
Det har aldrig tidigare hänt, WTC är enda i historien som totalkollapsat, och det ska vara pga. av eld?!

Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
I filmen berättas inte att stålet vid den temperaturen tappar mycket styrka/hållfasthet.
Riktiga tester med varmare och längre bränder än WTC: http://www.youtube.com/watch?v=hlMbA-Gy4_o#t=02m01s
Någonting som är värt att nämna här är att inte en enda stålbit NIST samlade in till undersökning inte ens hade kommit upp till 600 C. Och NIST har endast 3st stålbitar som vart över 250 C.

Så dina jättebränder med riktigt höga temperaturer är endast en hypotes, och en dålig sådan.
Citera
2011-10-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Någonting som är värt att nämna här är att inte en enda stålbit NIST samlade in till undersökning inte ens hade kommit upp till 600 C. Och NIST har endast 3st stålbitar som vart över 250 C.
.

Det finns uppenbarligen mycket divergerande uppgifter i omlopp om temperaturer och stål i WTC.
Man kan ju jämföra uppgifterna ovan med dom uppgifter som talar om temperaturer som fick stål att smälta och rinna i floder.

Vilka av dessa uppgifter om temperaturer tror du på?

/T
Citera
2011-10-13, 17:24
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det finns uppenbarligen mycket divergerande uppgifter i omlopp om temperaturer och stål i WTC.
Man kan ju jämföra uppgifterna ovan med dom uppgifter som talar om temperaturer som fick stål att smälta och rinna i floder.

Vilka av dessa uppgifter om temperaturer tror du på?

/T
Eftersom det finns flera vittnesuppgifter och videoklipp att luta sig på gällande smält stål så ser jag inte hur jag skulle kunna sitta och lyssna på NISTs galna teorier. Teorier som inte kan styrkas av nånting alls + att man sitter inne med all data, så någon granskning på dessa teorier blir det då heller inte.

Sen att David Proes riktiga brandexperiment sågar sönder NIST teorier vid fotknölarna är väl något vi kan skippa att ta upp i den här tråden, eller hur?
Citera
2011-10-13, 17:32
Medlem
Citat:
Eftersom det finns flera vittnesuppgifter och videoklipp att luta sig på gällande smält stål så ser jag inte hur jag skulle kunna sitta och lyssna på NISTs galna teorier.

Hmmm, det är väl precis du gör och tycks dessutom finna glädje i att referera dom!
Eller?

/T
Citera
2011-10-13, 18:55
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Hmmm, det är väl precis du gör och tycks dessutom finna glädje i att referera dom!
Eller?

/T
Nja, nu är det så att allt "vetande" om WTC från NIST är helt och hållet hypoteser, datamodeller där NIST vägrar dela med sig av datan.
Att peka ut en utredning som skötts dåligt och säga att jag aldrig kommer att falla för dessa uppenbara lögner är något jag gör med glädje.
Samt peka ut när erat "kunnande" krockar med NISTs teorier.

Är det inte lustigt att så många debunk-sidor måste fylla i så många hål som NIST har missat och samtidigt säga att utredningen har skötts bra.
Citera
2011-10-13, 21:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Om jag läste att världsbankerna styr världen? Ja. Du är duktig på att posta länkar, men du kan fortfarande inte förklara vad de har med varandra och elfte september-attacken att göra. Det vore så enkelt om du bara kunde skriva "Jag tror att ____ planerade attacken och utförde den genom att ____ eller så lät man ____ göra jobbet."
Jag tror helt enkelt inte att du läser länkarna, annars hade du inte haft så stora problem att koppla samman dem med ”kriget mot terrorismen”.

Var och en har ju sitt eget sätt att uttrycka sig på men jag har flera gånger hävdat att det inte finns någon anledning för muslimer att sänka ett par byggnader i USA. Men du kanske har en bättre förklaring? Däremot finns det anledningar för makteliten att dölja sina egna brott och fortsätta med initiativen för NWO.
Citat:
Kapningarna skedde inom en dryg timme, inte ett par timmar. Endast ett av planen verkar ha hunnit varnats för eventuella kapningsförsök några minuter innan man tappade kontakten med dem. Om det hade varit fyra helt olika grupper som ovetande om varandra samtidigt kapade fyra flygplan, så hade sannolikheten verkligen varit väldigt låg. Eller snarare bortom rimlighetens gräns. Men om man nu utgår ifrån att det var en samordnad insats så är det inte alls konstigt.

Det har skett många kapningar både före och efter 2001, så det gör det inte heller mindre sannolikt. Man kan tycka att flygbolag, säkerhetsansvariga, passagerare och personal efter 2001 borde vara väldigt motiverade att stoppa kapningar, men trots det går de att genomföra.
Du måste väl ändå hålla med om att sannolikheten för att en grupp lyckas med bedriften att inom en timme kapa 4 plan är betydligt lägre om de bara kapat ett.
Citat:
Akronym skrev klart och tydligt vad som avsågs och påstod ingenstans att fyra kapningar hade skett samtidigt tidigare. Akronym hävdade bara, liksom jag, att eftersom en person/grupp bevisligen kan kapa ett plan finns det inget som hindrar att 19 personer i fyra grupper kan kapa fyra plan. Du har helt enkelt missförstått det eller inte läst ordentligt, så det är inget fel på Akronyms argumentationsförmåga.

Med allt det utrett är det väl inte så osannolikt att de faktiskt kapade planen? Eller är din åsikt att det ändå är osannolikt?
Varför förvränger du mina ord? Jag har aldrig påstått att Akronym hävdat att fyra kapningar aldrig skett samtidigt tidigare. Om en person/grupp kan kapa ett flygplan så måste väl ändå möjligheten att lyckas med det vara (minst) 4 gånger lägre och Akronyms fadda resonemang bevisar på intet sett att den officiella versionen stämmer.

Jag lutar åt att det inte förekom några kapningar alls. I alla fall om man ska luta sig mot Jeff Prager. Några andra som har teorier som liknar Pragers är Judy Woods och Andrew Johnson:

http://www.drjudywood.com/
http://drjudywood.com/towers/index.html
http://www.checktheevidence.co.uk/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=238&Item id=60
http://www.youtube.com/watch?v=S7wra_mkrU4&feature=related

A brief history of Jewish terrorism and Israeli false-flag operations blaming the Arabs each Time:

http://www.youtube.com/watch?v=c9gPKStTzGs

Mer intressant läsning om zionism och falskflaggade operationer:

http://911falseflagarchive.blogspot.com/

Början finns här:

http://911falseflagarchive.blogspot.com/2011/02/stranger-than-fiction-independent.html

Som du borde förstå finns det mer som talar för en false flag op än den officiella konspirationen. Den som är fri i tanken och logiskt tänkande och därmed läser annat än MSM kan inte dra någon annan slutsats.
Citera
2011-10-13, 22:07
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Eftersom du uppenbarligen har det högst troliga händelseförloppet klart för dig kanske du kan förklara när och hur Prager tror att kärnvapenladdningarna placerades under tornen. Jag lyckades inte hitta det i texten.
Som ManManne så klokt skrev i inlägg #19677:

”---Verkar allmänt som att de troende helt missat poängen med bevisföringen.
Det är inte. Jag upprepar inte nödvändigt att bevisa hur 911 gick till för att bevisa inside-jobb.
Det enda. Jag upprepar. Det enda som behöver visas är att det inte gick till som de vill få oss att tro.

Det är faktiskt allt, och ....

Det är visat!
---”

Varför är det så viktigt, uppenbarligen viktigare än att bevisen pekar på ett inside jobb, med denna fråga som naturligtvis blir intressant först när förövarna ställs inför rätta? Tänk på att byggnaderna pulveriserades, de blev till damm. Det faller på sin egen orimlighet att flygplansbränslet skulle ha kunnat förvandla all betong till damm!

Det är uppenbarligen så att ni auktoritetstroende inte läser annan litteratur än den makteliten förser er med och okritiskt tar den för sanning. Det är hart när omöjligt att skåda verkligheten realistiskt ur dylik propaganda.
Citera
2011-10-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Som ManManne så klokt skrev i inlägg #19677:

”---Verkar allmänt som att de troende helt missat poängen med bevisföringen.
Det är inte. Jag upprepar inte nödvändigt att bevisa hur 911 gick till för att bevisa inside-jobb.
Det enda. Jag upprepar. Det enda som behöver visas är att det inte gick till som de vill få oss att tro.

Det är faktiskt allt, och ....

Det är visat!
---”

Varför är det så viktigt, uppenbarligen viktigare än att bevisen pekar på ett inside jobb, med denna fråga som naturligtvis blir intressant först när förövarna ställs inför rätta? Tänk på att byggnaderna pulveriserades, de blev till damm. Det faller på sin egen orimlighet att flygplansbränslet skulle ha kunnat förvandla all betong till damm!

Det är uppenbarligen så att ni auktoritetstroende inte läser annan litteratur än den makteliten förser er med och okritiskt tar den för sanning. Det är hart när omöjligt att skåda verkligheten realistiskt ur dylik propaganda.
Eftersom ytterligare diskussion om saken tydligen är onödig ser jag med spänning fram emot den kommande utredningen och rättegången när det ska bevisas när och hur dessa okända förövare lyckades borra sig ner under byggnaderna och placera sina kärnvapen där. Men det kommer självklart aldrig att hända.

Du kanske skulle prova att läsa lite mindre på internet och tänka själv istället för att blint lita på alla som sprider kritisk propaganda om makthavare i allmänhet och judar i synnerhet, oavsett hur osannolika deras teorier är. Men det kommer du självklart aldrig att göra.

Sättet som du konstant undviker att försöka förklara logiska luckor genom att anmärka på andra användares formuleringar, låtsas att inte förstå eller säga att när, var, hur, vilka och varför egentligen inte är så viktigt visar så tydligt att du själv egentligen inser att teorierna inte håller. Men det kommer du självklart aldrig att erkänna.

Fantasin är ju så mycket roligare än den tråkiga verkligheten.
Citera
2011-10-13, 22:58
Bannlyst
Att WTC7 kunde ramla så vackert pga brand och random exploderande dieseltankar ser jag som fucking unbelievable..
Citera
2011-10-13, 23:37
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Att WTC7 kunde ramla så vackert pga brand och random exploderande dieseltankar ser jag som fucking unbelievable..
Jag har för mig att dem hittade samtliga dieseltankar efter några veckor, och är rätt så säker att även NIST säger att dieseltankarna inte hade nåt med kollapsen att göra.
Citera
2011-10-14, 00:39
Bannlyst
Citat:
Jag har för mig att dem hittade samtliga dieseltankar efter några veckor, och är rätt så säker att även NIST säger att dieseltankarna inte hade nåt med kollapsen att göra.

Oh .. well .. då är den officiella förklaringen av kollapsen än mer insane än vad jag först trodde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in