2011-05-25, 08:03
Medlem
söderbs avatar
Bush styr säkerheten.. bombundrar tas bort helt.. ja snart kommer väl argumenten om att flygets nummer A99X1B7T bildar höghus och flygplan i word och därför var det ett insidejob..
Citera
2011-05-25, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad

Det där är turistguidens hemsida, den är full av lögner, läs igenom alla hans så kallade vittnesmål han har samlat på sig och sen jämför dom med alla videoklipp från wtc.
Helt uppenbara lögner, så du får nog ta och länka till någon som inte sprider falska vittnesmål mm för att man ska kunna ta det seriöst.

Det finns ju åtskilliga skildringar av folk som var på plats om omfattande fysiska skador på WTC7 av nedfallande rasmassor från tornen. Beskrivningarna skildrar också omfattande, långvariga och obekämpade bränder.

Har du några länkar till skildringar från folk på plats som motsäger dom fysiska skadorna och bränderna?

När vi sett dom så är det dags att göra en värdering av dom samlade utsagorna och utifrån detta dra slutsatser.

/T
Citera
2011-05-25, 11:10
Medlem
BackFlashads avatar
[quote=Targenor]
Citat:

Här är lite av lögnerna som fanns på din länk, har du någon kommentar ?

Detta är vad som verkligen hände:

Man hade alltså en högre nivå av säkerhet pga av hot, som sedan drogs ner till normal nivå.

Dessutom så fanns hundarna på plats den 11 September 2001

http://www.911myths.com/html/wtc_bomb_sniffing_dogs.html

Tyvärr räcker inte en evakuering för att plantera bomber, det krävs betydligt mer tid för det.

Samma sak här, vilket dessutom skedde i bara ett torn.

Mer info om strömavbrottet som ingen verkar ha märkt (konstigt nog).
http://www.911myths.com/html/wtc_power_down.html

9/11 Debunked: Bush Brother Never in Charge of WTC Security

http://www.youtube.com/watch?v=sh8hErn2UZU

Konstigt nog har Bush bror aldrig haft något med säkerheten i WTC tornen att göra.

Nu är det så att du länkat till en av dom sämsta debunk sidorna, orka sitta syna varenda länk och lögn från den sidan... Läs om, läs rätt.
Power Downs WTC
Bush security

Eller tror du mer på den sidan än på NIST?
För väldigt mycket dom skriver om strider mot NISTs egna undersökningar.

Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det finns ju åtskilliga skildringar av folk som var på plats om omfattande fysiska skador på WTC7 av nedfallande rasmassor från tornen. Beskrivningarna skildrar också omfattande, långvariga och obekämpade bränder.

Har du några länkar till skildringar från folk på plats som motsäger dom fysiska skadorna och bränderna?

När vi sett dom så är det dags att göra en värdering av dom samlade utsagorna och utifrån detta dra slutsatser.
NIST själva har sagt att det inte va så farliga bränder, liknande och större bränder har skett i liknande byggnader där sprinklersystemet inte funkat. Och gissa vad, dom kollapsade inte.
Källa: NIST wtc7 briefing. (Finns 2st så kolla på båda, ca 2h långa)

Visst har jag flera länkar med skador på WTC7, men alla gjorda av explosioner och inte fallande bråte, vad jag vet så va det väl en del av wtc1 som träffade hörnet högt upp på wtc7. Grön markering = skadan, Röd markering = start av kollaps, enligt NIST.
Sen så enligt NIST så hade dom små skadorna inget med kollapsen att göra, utan det va pga E L D.
NIST har en bild på det nedre skadan på samma hörn, vilket man bara kan se på en enda bild, inga videoklipp som filmar hörnet eller andra bilder ser man just den skadan på wtc7.
Jag tror NIST bilden är fejk. Har försökt leta mig till videoklipp och foton men inte hittat ett enda som visar just den skadan.

Utredningen om 911 inte trovärdig
Citera
2011-05-25, 12:07
Medlem
Citat:
Visst har jag flera länkar med skador på WTC7, men alla gjorda av explosioner och inte fallande bråte, vad jag vet så va det väl en del av wtc1 som träffade hörnet högt upp på wtc7. Grön markering = skadan, Röd markering = start av kollaps, enligt NIST.
Sen så enligt NIST så hade dom små skadorna inget med kollapsen att göra, utan det va pga E L D.
NIST har en bild på det nedre skadan på samma hörn, vilket man bara kan se på en enda bild, inga videoklipp som filmar hörnet eller andra bilder ser man just den skadan på wtc7.
Jag tror NIST bilden är fejk. Har försökt leta mig till videoklipp och foton men inte hittat ett enda som visar just den skadan.
Du väljer stilenligt att bluddra på om något annat än jag frågade dig om.
Då kommer vi inte längre, och det kan världen nog leva med...

/T
Citera
2011-05-25, 12:38
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Du väljer stilenligt att bluddra på om något annat än jag frågade dig om.
Då kommer vi inte längre, och det kan världen nog leva med...

/T
Läs om, läs rätt...

Vad vill du att jag ska länka till?
Folk som uttalar sig om skador som inte existerar?
Citera
2011-05-25, 13:42
Medlem
Citat:
Läs om, läs rätt...

Vad vill du att jag ska länka till?
Folk som uttalar sig om skador som inte existerar?
Ja om du kan!

Det finns ju många utsagor från folk på plats som berättar om omfattande skador & bränder.
För att möjligen balansera dessa så är det intressant med utsagor från folk på plats (andra är ointressanta) som har motstridande uppfattningar.

Hur ser den eventuella spridningen i vittnesmål ut från folk på plats?

/T
Citera
2011-05-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ja om du kan!

Det finns ju många utsagor från folk på plats som berättar om omfattande skador & bränder.
För att möjligen balansera dessa så är det intressant med utsagor från folk på plats (andra är ointressanta) som har motstridande uppfattningar.

/T

Foliehattar ser bara det de vill se och länkar man till sidor som inte passar in i deras version av hur det gått till så är sidorna fejk eller ingår i en del av konspirationen.
Citera
2011-05-25, 16:23
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ja om du kan!

Att hitta vittnesmål om saker som dom inte har sett är inte så ofta man får fram, konstigt nog så vittnar folk mest om vad dom har upplevt och inte om vad dom inte har upplevt eller sett.

Fast har du en teori eller vet något som NIST har missat så va inte blyg, dela med dig av dina tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Foliehattar ser bara det de vill se och länkar man till sidor som inte passar in i deras version av hur det gått till så är sidorna fejk eller ingår i en del av konspirationen.
Det skulle ju va bra ifall ni någon gång länkar till en debunk sida som inte går emot NISTs egna undersökningar, om man nu är en supporter av den officiella lögnen.
Citera
2011-05-25, 17:00
Medlem
Citat:
Att hitta vittnesmål om saker som dom inte har sett är inte så ofta man får fram, konstigt nog så vittnar folk mest om vad dom har upplevt och inte om vad dom inte har upplevt eller sett.
Men det är väl det som tenor302 försöker få fram? Folk verkar inte inte ha sett skador på och eld i byggnaden.
Citera
2011-05-25, 18:24
Medlem
Citat:
Du pinkar i motvind igen...

När jag tänker tillbaka på 9/11-historien så kommer direkt följande exempel på "inte-vittnesmål" till mitt minne:
-Brandmän som vittnar om att dom inte såg några större bränder uppe i tornen
-Pentagon-personal (t.ex April Gallop) som vittnar om att hon inte såg några fysiska spår av något passagerar-plan.

Finns säkert mer om man letar lite, men det kanske räcker för att trigga lite mer bludder?
Kom igen!

/T
Citera
2011-05-25, 19:18
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:

Citat:
När jag tänker tillbaka på 9/11-historien så kommer direkt följande exempel på "inte-vittnesmål" till mitt minne:
Det var rapporter/vittnesmål/ljud-radio-klipp om mindre bränder som kunde bekämpas, men visst så kan du få till det som "inga större bränder".
Citat:
-Pentagon-personal (t.ex April Gallop) som vittnar om att hon inte såg några fysiska spår av något passagerar-plan.
Kan inte så mycket om Pentagon incidenten och Gallop mer än http://www.youtube.com/watch?v=88JQL4esHFg

Men det hade ju vart bra ifall man kunnat iaf visa en bild på planet när det kraschar in i Pentagon.
Måste vart en grym pilot som kan flyga så precis att inte en enda kamera lyckas fånga en enda bildruta på planet när det kraschade in i världens mest bevakade byggnad.
Vill man inte visa själva kraschen kan man väl iaf visa när planet flög över bilvägen?
Citat:
Finns säkert mer om man letar lite, men det kanske räcker för att trigga lite mer bludder?
Kom igen!
Finns säkert, här är lite om hålet.
Craig Bartmer:
Citat:
Fast har du en teori eller vet något som NIST har missat så va inte blyg, dela med dig av dina tankar.
Citera
2011-05-25, 21:23
Medlem
söderbs avatar
Citat:

Kom igen!

/T

Det finns vittnesmål på bränder och skador, men det finns mig veterligen ingen som rapporterat in att det skulle vara fel men du kommer aldrig få honom att förstå det.. Snart kommer han garanterat komma med att det inte var ett flygplan vid Pentagon för bensinmackens kamera han inte med att fånga ett plan i full fart....

Han påstår fortfarande att bushs bror var ansvarig för säkerheten och att bombhundarna plockats bort helt... du gör bäst i att inte mata honom tror jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in