Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vänta nu, var någonstans har någon påvisat smält sten och sand? Konstaterat smält alltså, det vill säga att man faktiskt tagit prover på materialet och sett att det smält?
Om metall finns inuti meteoriten så måste det väl ha smält om allt sitter ihop. Cement eller sten etc fungerar ju inte direkt som modellera. Alltså måste extrema temperaturer ha uppstått för att ha kunnat skapa den.
Citat:
Det är en brand som bestod av en tankbil som fattad eld
Jo presis.
Citat:
Nu tror jag faktiskt inte att de smälte, jag tror de tar i. Däremot visar det med utmärkt tydlighet effekten av att hetta upp stål även det minsta. Precis samma sak som hände i WTC
Det tror jag också att de gör.
Du överdriver lite genom att underdriva. Jag tror nog branden varit rejäl om vittnen påstår att de sett 60 m höga lågor. Men nu kan man ju inte dra direkta paralleller från denna händelsen till vad som hände i 911 med wtc tornen (trots att branden iofs inte kan förklara vissa av punkterna även i detta fall). Tex så brann inte den undre delen av byggnaden alltså måste metallstrukturen där ha varit intakt.
Citat:
Vem sa vad var? Citera gärna.
Dom säger det i slutet av videon.
Kan en kontorsbrand eller jet bränsle brand som är öppen bli över 1500 C ?
Källa på det tack.
Citat:
Trutherrörelsen när de å ena sidan presenterade termit som det material som NWO placerat ut i byggnaden och å andra sidan förde fram hettan i högen som ett tecken på att NWO låg bakom.
Nu har du inte lyckats referera till vem som sagt att samma Thermite kan brinna konstant i veckor trots 2 försök.
Citat:
Nej, eftersom de låg så långt ner i högen/doldes av materialet/eftersom det mörkades när CIA rensade upp högen. Med trutherbevisföring kan man komma runt allt sådant.
Ditt argument håller ingen grund vilket Thermite förklaringen definitivt gör.
Citat:
Den förklaras ännu enklare genom ett samtal till en brandingenjör. Men då blir det ju inte lika spännande förstås.
Jasså kan ett samtal med en brandingengör förklara hur nanothermite finns i dammtesterna efter wtc kollapsen?
Källa på det tack. Ska bli intressant läsning isåfall. Men nu tror jag ju inte du har något belägg för ditt påstående.
Citat:
Problemet är alltså att GZ-bråten låg och pyrde i månader. Hade det funnits termit, nano, super, eller SuperExtraAllt, så hade det omedelbart fattat eld och brunnit snabbt och hett. Det hade varit ett jävla skådespel. Nu såg det inte ut så, eftersom det inte var termit som var orsaken till att högen brann och var varm i ett antal månader efter 911.
Du antar här att thermite inte var orsaken till de veckolånga bränderna pga av att du hävdar att all nanothermite närvarande måste ha brunnit upp omedelbart om det funnits där.
Hur kommer du fram till denna fantastiska slutsats? Hur vet du det? Varför skulle inte stora områden med nanothermite kunnat brinna i olika etapper? Måste Allt bröte i ground zero fickan ha brunnit under jord i temperaturer på minst 430 C konstant under flera veckor?
Citat:
Nej, det låter inte som nanotermit - termit brinner extremt hett och extremt snabbt. Det finns inget som tyder på att det var termit som orsakade att elden fick fart när den fick syre.
Jo jag vet att det brinner extremt snabbt och blir extremt hett. Det är inte min poäng. Hela mitt argument bygger inte på det faktumet. Det bygger på att olika områden av thermite kunnat fatta eld under jorden (även vid brist av syre) som i sin tur skapat mer eld och som i sin tur triggat mer thermite osv.
Vilken del av detta är det du inte förstår?
Personen i videon vittnar ju också klart och tydligt om att det var presis det som hände, att järnet fattade eld när det lyftes upp i luften. Han hade aldrig sett något liknande (trots att du påstår att ingen sett något som tyder på att thermite var närvarande). Vidare vittnar folk om "lavan" vilket också thermite lätt kan förklara (som o s inte kan).
Citat:
Något som däremot orsakade det var den plötsligt tillgången på syre - ett välkänt fenomen med bränder.
Ett välkänt fenomen att metall fattar eld från kontorsbränder?
Citat:
Jag förstår förresten inte vilket fenomen det är du försöker förklara med termit längre. Är det:
- Att det pyrde i flera månader i GZ
- eller att elden fick fart när man grävde upp?
Det är flera fenomen som thermiten kan förklara. Det skulle bl.a. kunna orsaka veckolånga bränder med vit rök (som thermite avger) vilket man ser i videon och det kan förklara hur järn kan fatta eld (då o s inte innefattar förklaringar till temperaturer som skulle kunna göra detta möjligt).
Alltså bitarna faller på plats med nanothermite argumentet.