Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Nu har ju några av oss härinne redan kommit fram till ett händelseförlopp som verkar högst troligt och det finns därför egentligen inte så mycket kvar att diskutera, se BlizzardKings inlägg:
https://www.flashback.org/sp33257883
En sak som jag hittills absolut inte köper, är att anledningen skulle vara något annat en den av regeringen redan långt innan 911 dokumenterade nya strategin för dominans i arabvärlden. Det som skrivs av anhängarna själva passar bara för bra. Talar om
PNAC.
Angående desinformation och rena lögner spelar det ingen roll om det kommer direkt från regeringen, direkt från olika enheter med tre bokstäver, eller om det kommer via omvägar till pressen. Låt oss för enkelhetens skull kalla allt sådant för "information från Hollywood".
Med hjälp enbart av PNAC-"manualen" och information från Hollywood kunde man förutspå
både kriget mot Afganistan, samt mot Irak, och då talar jag om tidiga förutsägelser samt även förutsägelser om att bevis mot hollywood-stjärnan Bin Laden, eller massförstörelsevapen aldrig skulle dyka upp. Nu kommer ny information från Hollywood angående Iran. Visst skulle alla stolta iranier påstå att Iran är en omöjlig måltavla, men är det?
Som jag ser det finns det bara två möjligheter för långfristig fred med Iran. Det ena är att Iran lyckas skaffa ett rubust kärnvapen-försvar och det andra är ett brutalt stöd av Kina. Om man nu likt jag har politiska åsikter som liggar rejält åt höger kanske man cyniskt borde svälja informationen från Hollywood och stödja den amerikanska fascismen, men låt oss tänka lite till. Den slutgiltiga motståndaren i WW3 heter naturligtvis inte Iran, utan Kina. Hur ser utsikterna ut där?
I ärlighetens namn är slaget redan förlorat och anledningen är faktiskt att USA inte har tillräckligt med fri konkurrens!
Ett ord...
copyright. USA har inte hängt med utan använder fortfarande det föråldrade konceptet copyright vilket dödar den fria konkurrensen. Kina (som är allt annat än kommunistiskt) har redan gått om. Att militärt vinna WW3 mot världens starkase ekonomi är dömt på förhand. Det finns två möjliga utgångar av WW3. 1) Kina vinner, och 2) Godnatt till mänskligheten. Det irriterande är naturligtvis att den ameriskanka fascism-ledningen inte inser att de är chanslösa, vilket gör det hela extremt farligt.
Alltså, bör man svälja information från Hollywood eller inte? Oavsett politiskt övertygelse måste svaret bli nej.
OT? Nej, 911 är en bit i pusslet!