2011-10-12, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Tror du att det var det som inträffade eller att det bara är teoretiskt möjligt? Frågar eftersom jag inte sett dig posta.

I recognise a controlled demolition when i see one...

I korthet, jag är tämligen SÄKER på att tornen samt WTC7 föll under kontrollerade former.
Citera
2011-10-12, 07:06
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Därför att många fortfarande tror på den filmen som helt uppenbart har massvis fel och lögner. Det är väl jättemånga här som tror att det var en kontrollerad sprängning och baserar detta på stålets egenskaper och fritt fall (två uppenbart felaktiga påståenden).

Varför tar du upp NIST? Jag har aldrig refererat till dom då jag inte bryr mig om vad någon av dom sagt. Jag har inte läst deras rapport.

Jag diskuterar sakfrågan (fritt fall). Det blir inte mer eller mindre fritt fall om NIST uttalar sig i frågan. Att det inte är fritt fall är enkelt att se för att det finns massvis filmer på kollapsen.

Så du referar istället till Loose Change?
Du är ju söt
Citera
2011-10-12, 08:34
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Så du referar istället till Loose Change?
Du är ju söt

Ingen kan ju vara så dum så att man går på det händelseförlopp som beskrivs i Loose Change... inte efter att man kritiskt granskat filmen.

Påståendet att WTC omöjligt kan rasa för att temperaturen inte räckte till för att smälta stålet är ju jättefel. Att en konstruktion måste smälta för att rasa är ju helt galet. I filmen berättas inte att stålet vid den temperaturen tappar mycket styrka/hållfasthet.

Sen är ju massa andra lögner helt uppenbara... Efter alla felaktigheter kan man inte lite på något den filmen säger, då filmen har en agenda att förvilla.

Stålet var ju belagt med brandskydd (som till viss del skalades bort av planen)... Varför skulle man annars brandskydda om det ändå inte kan rasa efter brand???
Citera
2011-10-12, 11:59
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ingen kan ju vara så dum så att man går på det händelseförlopp som beskrivs i Loose Change... inte efter att man kritiskt granskat filmen.

Påståendet att WTC omöjligt kan rasa för att temperaturen inte räckte till för att smälta stålet är ju jättefel. Att en konstruktion måste smälta för att rasa är ju helt galet. I filmen berättas inte att stålet vid den temperaturen tappar mycket styrka/hållfasthet.

Sen är ju massa andra lögner helt uppenbara... Efter alla felaktigheter kan man inte lite på något den filmen säger, då filmen har en agenda att förvilla.

Stålet var ju belagt med brandskydd (som till viss del skalades bort av planen)... Varför skulle man annars brandskydda om det ändå inte kan rasa efter brand???

Är du efterbliven?
Varför fortsätter du kritisera en "dokumentär" som INGEN i tråden bryr sig om?
Den är ÖVERDRIVEN och bortglömd av alla i denna tråden.

Din sista mening är ju samma sak som att en Kamikaze-pilot hade hjälm.
Citera
2011-10-12, 12:14
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Är du efterbliven?
Varför fortsätter du kritisera en "dokumentär" som INGEN i tråden bryr sig om?
Den är ÖVERDRIVEN och bortglömd av alla i denna tråden.

Din sista mening är ju samma sak som att en Kamikaze-pilot hade hjälm.

Därför att många fortfarande tror att WTC var en CD... Loose Change påstår att det var så och var den filmen som drog igång allting.

Nu får du ta och förtydliga dig vad det är du menar angående Kamikazepilot...

Varför brandskyddar man stål i byggnader?
Citera
2011-10-12, 13:19
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Därför att många fortfarande tror att WTC var en CD... Loose Change påstår att det var så och var den filmen som drog igång allting.

Nu får du ta och förtydliga dig vad det är du menar angående Kamikazepilot...

Men lilla pojke kan du inte läsa?
Jag är personligen ganska övertygad att det var en Controlled Demolition.
Sen vad Loose Change påstår och inte skiter jag fullkomligt i.
Citera
2011-10-12, 13:29
Medlem
Citat:
Världen är som Matrix... precis... WTC var väl då dataanimation som raderades Bra att du funnit sanningen. Måste kännas lite halvjobbigt att inte ha det minsta bevis för matrix eller atombomber.
Den officiella versionen av vad som hände den 11/9-2001 är inget annat än en cover-up för en false flag attack iscensatt av den amerikanska regeringen med fullt stöd av media gällande nyhetsrapporteringen. Ta och läs dokumenten som Jeff Prager har sammanställt rörande 9/11 och uttala dig sedan om det finns minsta bevis för atombomber.

Nuclear 911

Proof Of Advanced Fission Devices Used In New York City On September 11th, 2001

Dust: Part I

Dust: Part II

Dust: Part III

Ionizing Radiation 911

Nine Eleven Gold: The Office Of Naval Intelligence, The Securities And Exchange Comission, Cantor Fitzgerald, The Federal Reserve, The Bank Of New York, The Bush Crime Family, Global Bankers And Their Direct Connections To The Tragedy of 911

Murdering Liberty Killing Hope: When Psychopaths Rule The World

After 911: Meet The Key Players, Fleecing Of America, The Sub Prime Crisis And 911

Avslutar min konversation med dig genom att länka till en sammanfattning av några av Jeff Pragers dokument som du förhoppningsvis orkar ta dig igenom eftersom du antagligen inte kommer läsa dokumenten ovan trots att de presenteras i turordning.
http://open.salon.com/blog/jeff_prager/2011/05/24/what_really_happened_on_911_a_forensic_financial_a nalysis

Edit: Tyvärr står det inget om atombomber i sammanfattningen, så du får läsa dokumenten ovan.
Senast redigerad av BloodNGuts 2011-10-12 kl. 13:59.
Citera
2011-10-12, 13:41
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Men lilla pojke kan du inte läsa?
Jag är personligen ganska övertygad att det var en Controlled Demolition.
Sen vad Loose Change påstår och inte skiter jag fullkomligt i.

Loose Change är inte Off Topic. PUNKT
Citera
2011-10-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Nu har ju några av oss härinne redan kommit fram till ett händelseförlopp som verkar högst troligt och det finns därför egentligen inte så mycket kvar att diskutera, se BlizzardKings inlägg:

https://www.flashback.org/sp33257883

En sak som jag hittills absolut inte köper, är att anledningen skulle vara något annat en den av regeringen redan långt innan 911 dokumenterade nya strategin för dominans i arabvärlden. Det som skrivs av anhängarna själva passar bara för bra. Talar om PNAC.

Angående desinformation och rena lögner spelar det ingen roll om det kommer direkt från regeringen, direkt från olika enheter med tre bokstäver, eller om det kommer via omvägar till pressen. Låt oss för enkelhetens skull kalla allt sådant för "information från Hollywood".

Med hjälp enbart av PNAC-"manualen" och information från Hollywood kunde man förutspå både kriget mot Afganistan, samt mot Irak, och då talar jag om tidiga förutsägelser samt även förutsägelser om att bevis mot hollywood-stjärnan Bin Laden, eller massförstörelsevapen aldrig skulle dyka upp. Nu kommer ny information från Hollywood angående Iran. Visst skulle alla stolta iranier påstå att Iran är en omöjlig måltavla, men är det?

Som jag ser det finns det bara två möjligheter för långfristig fred med Iran. Det ena är att Iran lyckas skaffa ett rubust kärnvapen-försvar och det andra är ett brutalt stöd av Kina. Om man nu likt jag har politiska åsikter som liggar rejält åt höger kanske man cyniskt borde svälja informationen från Hollywood och stödja den amerikanska fascismen, men låt oss tänka lite till. Den slutgiltiga motståndaren i WW3 heter naturligtvis inte Iran, utan Kina. Hur ser utsikterna ut där?

I ärlighetens namn är slaget redan förlorat och anledningen är faktiskt att USA inte har tillräckligt med fri konkurrens!
Ett ord...copyright. USA har inte hängt med utan använder fortfarande det föråldrade konceptet copyright vilket dödar den fria konkurrensen. Kina (som är allt annat än kommunistiskt) har redan gått om. Att militärt vinna WW3 mot världens starkase ekonomi är dömt på förhand. Det finns två möjliga utgångar av WW3. 1) Kina vinner, och 2) Godnatt till mänskligheten. Det irriterande är naturligtvis att den ameriskanka fascism-ledningen inte inser att de är chanslösa, vilket gör det hela extremt farligt.

Alltså, bör man svälja information från Hollywood eller inte? Oavsett politiskt övertygelse måste svaret bli nej.

OT? Nej, 911 är en bit i pusslet!
Citera
2011-10-12, 21:29
Bannlyst
Citat:

Bah .. jag såg att det var en CD redan i första livesändningen den dagen.. filmerna som finns är roliga, men... fuck those.. Den som inte kan se en sak i live och som behöver övertygas med dokumentärer efteråt, är fucked ändå.. De är gödsel för min gräsmatta när konjunktionen når sin kulmen..

Citat:

För att skiten inte skall riskera att rasa vid en kraftig brand.
Stål försvagas under brand, brandskydd neutraliserar denna risk.
Citera
2011-10-12, 22:03
Medlem
Citat:
Då är alla fucked... det var jobbigt för oss andra.

Tur för dig att du har övernaturliga krafter.

Kombinationen live, plus Bush var nog tydlig nog för rätt många. Lägg till bevis om fejkade inlägg av jublande palstinensare tämligen omgående, så fanns väl bara idioter kvar bland de som inte tvivlade.
Citera
2011-10-13, 07:28
Medlem
ihavesoldouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Rasar byggnader per automatik i fritt fall om sprängmedel är inblandade?
Nej, definitivt inte. Därför är det så märkligt att wtc7 gjorde det under en sådan lång period, enligt den officiella versionen skall vi alltså tro att eld lyckades åstadkomma något som sprängmedel knappt klarar av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in