2015-02-18, 23:13
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Jag tar det som att du inte kan försvara din egna ståndpunkt. Troll

Och vad omöjliggör sprängämnes teorin? ge mig en kort punktlista

Bland annat att det brann kraftigt men sprängämnena tålde det och var fullt funktionsdugliga när det skulle sprängas.

Dessutom kävdes det ju väldigt mycket sprängmedel då man inte tagit bort stödjande delar som är brukligt vid demolering.
Citera
2015-02-18, 23:19
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Jag tar det som att du inte kan försvara din egna ståndpunkt.

FÖRSVARA FRÅN VAD??? Du vägrar ju konsekvent förklara specifikt vad problemet är och varför. Du skriver ju bara om och om igen att det "är omöjligt".

Snacka om att vara trög...

Citat:
Och vad omöjliggör sprängämnes teorin? ge mig en kort punktlista

Det har du redan fått, av flera olika personer. Senast kl 10.02 idag från undertecknad.
Citera
2015-02-22, 02:38
Avslutad
Att en skyskrapa faller med nästan accelerationskonstanten 9.82 meter/sekund kvadrat på grund av kontorsbrand är ju bevis nog för att säga att 9/11 var inside job. Universitets lektorer inom fysik, professorer, arkitekter samt ingenjörer har skapat flertal grupper som kräver ny utredning av 9/11 över hela värden. Detta är endast möjligt i följande två fall:

1: Hela husets stålkonstruktion bryts sönder synkront över allt i hela huset vilket medför fritt fall. (Detta är omöjligt då kontorsbränder inte ens kommer upp i hälften av temperaturen som krävs för att smälta stål).

2: Kontrollerad sprängning där stålkonstruktionen synkront förgörs med medel som nanotermite (vilket det finns dokumenterat bevis av)

Givetvis är fall 2 den sanna händelsen, någon som skulle påstå något annat kan inte tänka rationellt över huvudtaget.

Med tanke på att Larry Silverstein som hade 99års lease på WTC komplexet samt dubbel försäkring mot specifikt terrorism (som fixades ett halvår innan händelsen) och kunde ta ut circa 11 miljarder från försäkringsbolaget + stäming av amerikanska flygbolag talar starkt för att Judar är inblandade då Larry själv var jude. Varken Larrys barn eller Larry själv var i WTC när attentaten skedde.

Så det finns definitivt kopplingar till Israel, frågan är bara ifall det är den korrekta slutsatsen.

Att 9/11 var ett inside job ska för övrigt inte behövas diskuteras då det är självklart för den som orkat ägna en gnutta tid till objektiv rationell undersökning inom ämnet.
Senast redigerad av naitzabez 2015-02-22 kl. 02:40.
Citera
2015-02-22, 11:31
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naitzabez
Att en skyskrapa faller med nästan accelerationskonstanten 9.82 meter/sekund kvadrat på grund av kontorsbrand är ju bevis nog för att säga att 9/11 var inside job. Universitets lektorer inom fysik, professorer, arkitekter samt ingenjörer har skapat flertal grupper som kräver ny utredning av 9/11 över hela värden. Detta är endast möjligt i följande två fall:

1: Hela husets stålkonstruktion bryts sönder synkront över allt i hela huset vilket medför fritt fall. (Detta är omöjligt då kontorsbränder inte ens kommer upp i hälften av temperaturen som krävs för att smälta stål).

2: Kontrollerad sprängning där stålkonstruktionen synkront förgörs med medel som nanotermite (vilket det finns dokumenterat bevis av)

Givetvis är fall 2 den sanna händelsen, någon som skulle påstå något annat kan inte tänka rationellt över huvudtaget.

Med tanke på att Larry Silverstein som hade 99års lease på WTC komplexet samt dubbel försäkring mot specifikt terrorism (som fixades ett halvår innan händelsen) och kunde ta ut circa 11 miljarder från försäkringsbolaget + stäming av amerikanska flygbolag talar starkt för att Judar är inblandade då Larry själv var jude. Varken Larrys barn eller Larry själv var i WTC när attentaten skedde.

Så det finns definitivt kopplingar till Israel, frågan är bara ifall det är den korrekta slutsatsen.

Att 9/11 var ett inside job ska för övrigt inte behövas diskuteras då det är självklart för den som orkat ägna en gnutta tid till objektiv rationell undersökning inom ämnet.

Hela din inledning har redan diskuterats i (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2 och påståeendena du gör här likt i den tråden är fel, korkade och visar helt och hållet på okunskap!

Nu fanns det ju personer som dog som var judar så hur blir det då med logiken?

Tog du T-röd innan du kom fram till logiken att Larry och hans barn inte var där tyder på Israel koppling? Varför skulle de vara det för, det var ett kontorskomplex inte för boende.

Om man nu får ersättning hur mycket tror du det blir kvar efter återuppbyggnad?

Ytterligare ett inlägg i stilen "Kolla aldrig fakta, det kan spräcka storyn"
Citera
2015-02-22, 12:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

- Fast wtc7 föll inte alls i fritt fall, dock föll vissa delar av fasaden under en mycket kort stund i fritt fall. Och det är ju rätt självklart att saker trillar av när ett hus rasar...
- Fast ingen har påstått att stålet smälte, däremot hettades det upp så det tappade mycket av sin hållfasthet.
- Fast ingen har ju hittat några bevis på nanotermit.
- Fast Silverstein fick ju inga pengar av flygbolagen, så istället för 11 miljarder bidde det bara 4...(Silverstein hade inte alls nån dubbel försäkring, däremot försökte han få dubbel ersättning men det gick ju alltså inte..)

osv osv, inget nytt under solen mao.
Citera
2015-02-22, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Hela din inledning har redan diskuterats i (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2 och påståeendena du gör här likt i den tråden är fel, korkade och visar helt och hållet på okunskap!

Nu fanns det ju personer som dog som var judar så hur blir det då med logiken?

Tog du T-röd innan du kom fram till logiken att Larry och hans barn inte var där tyder på Israel koppling? Varför skulle de vara det för, det var ett kontorskomplex inte för boende.

Om man nu får ersättning hur mycket tror du det blir kvar efter återuppbyggnad?

Ytterligare ett inlägg i stilen "Kolla aldrig fakta, det kan spräcka storyn"

Har du citerat fel person? Ända kopplingen jag nämnde var att Larry själv var jude. Jag sa även att jag var kritisk till denna koppling. Jag har heller inte sagt att det var wtc komplexet var för boende.

Vad är felet? Är du sjäv jude?
Citera
2015-02-22, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
- Fast wtc7 föll inte alls i fritt fall, dock föll vissa delar av fasaden under en mycket kort stund i fritt fall. Och det är ju rätt självklart att saker trillar av när ett hus rasar...
- Fast ingen har påstått att stålet smälte, däremot hettades det upp så det tappade mycket av sin hållfasthet.
- Fast ingen har ju hittat några bevis på nanotermit.
- Fast Silverstein fick ju inga pengar av flygbolagen, så istället för 11 miljarder bidde det bara 4...(Silverstein hade inte alls nån dubbel försäkring, däremot försökte han få dubbel ersättning men det gick ju alltså inte..)

osv osv, inget nytt under solen mao.

Köp en någolunda fysik bok alternativt en ny hjärna.
Citera
2015-02-22, 14:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Haha, ja du.. Du är ju alldeles full av goda argument för dina påståenden ser jag. En någorlunda fysik bok? :-)
Citera
2015-02-22, 14:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Har du citerat fel person? Ända kopplingen jag nämnde var att Larry själv var jude. Jag sa även att jag var kritisk till denna koppling. Jag har heller inte sagt att det var wtc komplexet var för boende.

Vad är felet? Är du sjäv jude?

Ta då och läs vad du skrev, eftersom Larry är jude så skrev du att judar är inblandade, eller missade du ett ord som ändrar vad du menar?
Citera
2015-02-22, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ta då och läs vad du skrev, eftersom Larry är jude så skrev du att judar är inblandade, eller missade du ett ord som ändrar vad du menar?

Om man ägde wtc komplexet är man ju per definition involverad i 9/11 på ett eller annat sätt.

Förstår inte din fråga riktigt, vad menar du?

edit: var det judar i plural du menade på? givetvis fel från min sida i så fall då ska det stå en jude och inte judar.
Citera
2015-02-22, 20:12
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeStoe
Hur kommer det då sig att usama bin laden har erkänt att han gjort detta?
När och på vilket sätt erkände Usama att Al Caeda hade utfört attacken? Var det i en videofilm med en av de Usama-kopior som visats i andra filmer, men som inte ser väldigt mycket ut som honom? Eller var det i ett brev som lätt kunde ha förfalskats av någon annan?
Citera
2015-02-22, 20:19
Medlem
Citat:
En någorlunda fysisk bok är endast till för förskoleelever som behöver känna till de enkla grunderna i fysik. Du behöver läsa de böcker om hållfasthetslära som universitetsstudenterna läser. Ta gärna en bok som tryckts långt före 2001.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in