Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
I ett av mina tidigare inlägg har jag svarat vad Dimitri Khalezov har sagt angående hur atombomberna har placerats under byggnaderna och du kan se det 7.10 in i det här klippet där han även förklarar varför WTC 2 demolerades först trots att det träffades sist, alltså tvärtom den ordning som man kan förvänta sig:
Jag antar att du inte vill veta, då du på förhand förkastat enklare förklaringar men jag gör ett litet försök...
Det finns en väldigt enkel förklaring till varför det tornet som träffades sist rasade först. Det var en kombination av nedanstående:
- Byggnaden träffades längre ner vilket innebar att det skadade området var tvunget att bära upp en större större kraft. Fler våningar/större del av byggnaden ovanför att bära upp. Om man tar det till extremet så skulle aldrig byggnaden rasat om planet träffat nästan högst upp - mycket enkelt.
- Flygplansträffen träffade snett på byggnaden vilket skapade ett vridmoment. Detta kan enkelt jämföras med att bära en matkasse i ena handen vilket blir mycket jobbigare för ryggen än att bära två lättare kassar med samma totalvikt i varje hand (sen pga ovanstående så var totalvikten större). Man ser även klart och tydligt att byggnaden ger efter i denna skadade del av byggnaden då den viker sig mer snett precis här vid denna kollaps.
Sen så kan ju ovanstående vara fel och det istället var brandmännen som var snabbare med att riva den ena byggnaden med skärbrännare. Annars är ju en teori att änglar rev byggnaderna. Det kan även ha varit gravitationsvågor eller osynliga atombomber som rev dem. Det finns hur många teorier som helst då det är enkelt att på 5 min hitta på vad som helst som är omöjligt att motbevisa.