2009-04-27, 17:40
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jo det läste jag. Frågan handlar inte om när han fick tag i dammtesten utan när de samlades.

Ett utav dessa test som är dokumenterat togs 10 min efter de 2 wtc tornen kollapsat, innan wtc 7. Alltså kan inte snubbarna med svetsmaskineri ha skapat micro järn kulorna funna i testet och inte heller nanothermiten, men det senarenämnda är ju mer uppenbart då den inte är kommerciellt tillgänglig.

Eftersom du inte kunnat bevisa att just detta prov togs just när DU säger att det gjordes så ser vi tillbaka i historien.

Wtc 2 rasade FÖRE wtc 1 och wtc 7.
Så nu menar du att någon okänd filur sprang in 10 minuter efter raset av wtc 2 och tog ett prov där ifrån INNAN wtc 1 rasade?

Det är nog dags att du faktiskt läser vad som hände den dagen

Du har ju även skrivit.

Citat:
Sen säger han ju att hela stålstrukturen tycks ha pulveriserats varför man såg så mest stoft kvar av stålstrukturen. Det är i detta stoft han fann järn etc men även detta Thermite. Flera ton av det. Jag tror detta var sista spiken i kistan.
Det var ju från detta "pulver" du med bestämdhet hävdade dom hade prover från.
Nu är det "stålkulor" som gäller.
Hur fan skall du ha det?
Och hävdar du fortfarande att "hela stålstrukturen tycks ha pulveriserats" ?
Detta är ju anmärkningsvärt, enda stället jag sett denna idiotiska föklaring till thermiten är Loose Change. och dom ligger ju på plus i trovärdighets listan?
Citera
2009-04-27, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Är det Alex Jones som står bakom rapporten nu? Den här konspirationen blir bara djupare och djupare. Gud vad spännande! Var ska det här sluta.

Beror på vilken rapport du syftar på?
Citera
2009-04-27, 17:55
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Varför hittar man då inte:
Mangan
Koppar
Mangan

Han redovisar INTE dessa ämnen!
Och din poäng är?
Vet du att alla typer av nanothermite måste innehålla Mangan, Koppar eller Mangan (lol) ?

"Determination of the chemical
compound(s) involved in the organic component of the red
material would promote understanding. Further studies of the
red material (separated from the gray material) compared to
known super-thermite variants using DSC, TGA, FTIR (etc.)
analyses would certainly be in order. In particular, NMR and
GC-mass spectroscopy and related studies are urged to identify
the organic material."

Dessutom har de visst hittat koppar i vissa prover som står längst bak i rapporten. Du kan till och med se bilder av det, kanske vore nåt för dig?

"We have observed that some chips have additional elements
such as potassium, lead, barium and copper. Are these
significant, and why do such elements appear in some red
chips and not others? An example is shown in Fig. (31)
which shows significant Pb along with C, O, Fe, and Al and
displays multiple red and gray layers."

Vad man vet är att ämnet reagerar snarlikt nanothermite eftersom energiutvecklingen vid antändning är högre änför vanlig macrothermite. Ytterligare studier behövs för det röda ämnet för att förstå hur dessa röda chips kan utveckla denna nanothermite energiutveckling och sedan jämföra det även med mindre kända nanothermite sorter.

En bra poäng till:
"The carbon content of the red material indicates that
an organic substance is present. This would be expected
for super-thermite formulations in order to
produce high gas pressures upon ignition and thus
make them explosive. The nature of the organic material
in these chips merits further exploration."

Citat:
Du får ha vilken åsikt som helst men när du nu redigerar i citaten från mig har du tagit ett kliv i fel riktning, fast det enda det bevisar på att du inte har argument nog att kunna försvara dina åsikter med. Jävligt lågt gjort.
Jag skrev följande. Så för din egen del om du har någon heder kvar i kroppen skall du citera så gör det rätt.
Jag ändrade inte något i ditt citat, jag bara valde att inte visa hela

Citat:
Ja, det finns likheter mellan deras analyser och "nanothermite".
Aluminium, järn, kisel. Men dom ämnena som borde finnas där har dom inte hittat! Så jag håller med dig, det finns "likheter" men inga BEVIS.
Svara på mina första frågor i denna post så kan vi isåfall ta den diskussionen efter det.
Citera
2009-04-27, 18:00
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Beror på vilken rapport du syftar på?
Jag syftade på såklart på Steven Jones och danskjävelns rapport. Samma som Slob gör i sin post. Vad du surrade om blev för mig lite flummigt i sammanhanget. Håll dig borta från jazztobaken, det försöker jag själv göra.
Citera
2009-04-27, 18:03
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Eftersom du inte kunnat bevisa att just detta prov togs just när DU säger att det gjordes så ser vi tillbaka i historien.

Wtc 2 rasade FÖRE wtc 1 och wtc 7.
Så nu menar du att någon okänd filur sprang in 10 minuter efter raset av wtc 2 och tog ett prov där ifrån INNAN wtc 1 rasade?

Det är nog dags att du faktiskt läser vad som hände den dagen
Du har ju även skrivit.

Det har jag till skillnad från dig.
"One sample was collected by a Manhattan
resident about ten minutes after the collapse of the second WTC Tower, two the next day, and a fourth about a week later."

Alltså efter den andra byggnaden i wtc komplexet. Du får väl fråga personen som samlat upp testet hur han faktiskt gick till väga i all tumult.
Citat:
Det var ju från detta "pulver" du med bestämdhet hävdade dom hade prover från.
Nu är det "stålkulor" som gäller.
Hur fan skall du ha det?
Det är både och.

Citat:
Och hävdar du fortfarande att "hela stålstrukturen tycks ha pulveriserats" ?
Det är ju onekligen det nanothermite fynden pekar på.
Du fattar att den inte är kommerciellt tillgänglig över huvud taget och vad det måste innebära?
Citera
2009-04-27, 18:05
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Är det Alex Jones som står bakom rapporten nu? Den här konspirationen blir bara djupare och djupare. Gud vad spännande! Var ska det här sluta.
hehe ja först existerade inte nanothermiten och nu är det inte Jones i rapporten utan Alex Jones som är ansvarig

Steven E. Jones heter han.
Citera
2009-04-27, 18:09
Bannlyst
Citat:
hehe ja först existerade inte nanothermiten och nu är det inte Jones i rapporten utan Alex Jones som är ansvarig

Jo, men min poäng var att det är samma retoriska tankesätt bland Jones och Jones. Alex Jones är känd för att just utelämna essentiella fakta så att dessa således inte kan förstöra hans teori. Likväl är det samma nonchalanta antaganden i den rapport ni hänvisar till.
Citera
2009-04-27, 18:13
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Det har jag till skillnad från dig.
"One sample was collected by a Manhattan
resident
about ten minutes after the collapse of the second WTC Tower, two the next day, and a fourth about a week later."
Vet man namnet på personen som sparade dessa prover? Vad hade han för tanke bakom att ta proverna och varför gjorde inget av dem under flera år?

Är detta de enda prover som finns?
Citera
2009-04-27, 18:14
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:

Jo, långvarig förnekelse verkar ha den effekten att sinnet blir motaglig för vilka konstigheter som helst. Man undrar ibland vem det är som är konspirationsteoretiker.
Citera
2009-04-27, 18:16
Bannlyst
Citat:
Jo, långvarig förnekelse verkar ha den effekten att sinnet blir motaglig för vilka konstigheter som helst. Man undrar ibland vem det är som är konspirationsteoretiker.

Så igen...

Citat:
Jo, men min poäng var att det är samma retoriska tankesätt bland Jones och Jones. Alex Jones är känd för att just utelämna essentiella fakta så att dessa således inte kan förstöra hans teori. Likväl är det samma nonchalanta antaganden i den rapport ni hänvisar till.
Citera
2009-04-27, 18:24
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Alex Jones är känd för att just utelämna essentiella fakta så att dessa således inte kan förstöra hans teori. Likväl är det samma nonchalanta antaganden i den rapport ni hänvisar till.
Vore hela undersökningen fejkad rakt av, vilket vore ett järvt uttalande, så skulle jag hållit med dig.

Nu visar ju studien klart och tydligt att det är nanothermite pga av anledningar jag redan nämnt. Läs.
Citera
2009-04-27, 18:58
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Vet man namnet på personen som sparade dessa prover?
Ja.
Citat:
Är detta de enda prover som finns?
Nej. Det finns flera andra dammtester varav ett inte ingick i rapporten för att personen inte ville ge sitt namn. Andra laboratorium har också hittat dessa röda chips i dammtester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in