2011-10-04, 10:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Efter 9-11 var USA/CIA säkra på vilken effekt atombomber hade så de använde en även vid "terrorattacken" mot nattklubben i Bali den 12 oktober 2002:

http://www.cuttingedge.org/News/n1715.cfm

http://www.smh.com.au/news/world/bashir-blames-bali-on-cia-bomb/2006/08/29/1156816891620.html

http://inpursuitofhappiness.wordpress.com/2010/02/16/the-unlikely-story-of-bali-bombing/

Fejkad artikel i Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Bali_bombings
Varför vill du beskylla andra än de riktiga mördarna för dessa fruktansvärda attentat? Du slår knut på dig själv och hittar på de mest fantastiska lögner för att driva din tes. Tror du verkligen på det du skriver?

Jag tror inte att alla som driver sådana här frågor ärligen tror på det de själva påstår utan drivs av att smutskasta USA, Israel och fan och hans moster. Fatta verkligheten, både 11/9 och Balibombningarna utfördes av islamistiska terrorister. Ska det vara så förbannat svårt att acceptera?

Atombomb, ja herre djävlar...
Citera
2011-10-04, 11:02
Medlem
Citat:
Efter 9-11 var USA/CIA säkra på vilken effekt atombomber hade så de använde en även vid "terrorattacken" mot nattklubben i Bali den 12 oktober 2002:

http://www.cuttingedge.org/News/n1715.cfm

http://www.smh.com.au/news/world/bashir-blames-bali-on-cia-bomb/2006/08/29/1156816891620.html

http://inpursuitofhappiness.wordpress.com/2010/02/16/the-unlikely-story-of-bali-bombing/

http://www.indonesiamatters.com/620/micro-nuclear-bomb/

Fejkad artikel i Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Bali_bombings

Jag tror att Taimour Abdulwahab sprängde sig själv med en atombomb.
Citera
2011-10-04, 11:05
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tack ska du ha, ditt inlägg cementerar bara ytterligare mitt konstaterande att du drivs att judehat. Att det inte finns något som heter islamistisk terrorism är ditt tyckande och inget faktum. Det finns terrorism motiverad med de flesta stora religioner, islam är inget undantag och gissa vilken religion al-Qaida propagerar för.
Hahaha, uppenbarligen vann jag vår lilla debatt om man ska döma av din korta replik och av det enkla skälet att du inte på en enda punkt har kunnat vederlägga det jag hävdar. Att jag skulle vara någon slags allmän judehatare blir därför det enda vapen du kan ta till. Patetiskt, men ack så vanlig bland zionister och okunniga får.

Jag har i tråden redan redogjort för något du tycks vara helt okunnig om nämligen wahhabismen som är det al-Qaida propagerar för. Saudiarabien, som uppenbarligen flera av kaparna kom från, har en wahhabitisk regim och de har väldigt lite med sann islam att göra, om ens något.

Kom nu inte dragandes med substanslösa termer som att Saudiarabien visst är en islamisk nation. På samma sätt är ”Israel” inte en demokrati därför att det i realiteten fungerar som en rasistisk teokrati. Saudiarabien, USA och Israel är en trojka som står för majoriteten av alla terrordåd som utförs i världen genom samarbetet mellan zionismen och wahhabismen.

http://alazerius.wordpress.com/2010/12/21/kalla-dem-vid-deras-ratta-namn/#more-4334
Citat:
Vi vet att många terrordåd i själva verket är falsk flagg-operationer, men inte alla. Det finns ondskefulla fanatiker och psykopater i det islamiska samfundet, det har jag aldrig förnekat. En sak är dock säker, så gott som alla dessa illdåd begås av terrorister med wahhabitisk bakgrund. Det finns inte en enda traditionell sunni- eller shiamuslim bland dem. Därför är det djupt orättvist när medierna kallar dem för ”islamister”. Man bör kalla dem vid deras rätta namn.
[…]
Termen ”islamism” används som sagt mycket slarvigt i våra medier. ”Islamist” är helt enkelt en muslim man inte tycker om. Vi måste lära oss att skilja på terrorism och hederlig jihad, och med terrorism menar jag terrorism såsom den definieras av islam, inte av västmakterna. Fullt legitima motståndsgrupper som Hezbollah, Hamas och Islamiska jihad beskrivs av USA-regimen och dess allierade som ”terrorister”. Vad beteckningen ”terrorist” vanligen signalerar när vi möter den i västerländska medier är att här är en grupp som regimen i USA uppfattar som fiender. Om USA vore mot terrorismen som sådan skulle man inte själv stödja terrorgrupper i till exempel Iran.
[…]
De som spränger sig i moskéer och på marknader är terrorister, inte islamister. Vad de gör är fasad fil ard, inte jihad. Och alla dessa terrorister, utan undantag, kommer från wahhabisekten. De strider för sin sekt, inte för islam. De betraktar alla muslimer som inte tillhör deras sekt som avfällingar som måste dödas. I Somalia strider till exempel den wahhabitiska terrorgruppen Al-Shabab mot den ”normalsunnitiska” gruppen Ahlus Sunnah wal Jama’a. Den senare gruppen ser sig som islamisk och vill ha ett islamiskt samhälle, de är per definition islamistiska, ändå kallas de inte för islamister i Expressen. I stället är det ash-Shabab som kallas islamister. Det innebär att islamist bara är ett substanslöst skällsord.
Läs det sista en gång till: islamist är bara ett substanslöst skällsord. Precis som judehat!
Citera
2011-10-04, 11:13
Medlem
ihavesoldouts avatar
Citat:
Tack ska du ha, ditt inlägg cementerar bara ytterligare mitt konstaterande att du drivs att judehat. Att det inte finns något som heter islamistisk terrorism är ditt tyckande och inget faktum. Det finns terrorism motiverad med de flesta stora religioner, islam är inget undantag och gissa vilken religion al-Qaida propagerar för.
Förutom att al-qaida skapades av CIA med mera.
Citera
2011-10-04, 11:17
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Varför vill du beskylla andra än de riktiga mördarna för dessa fruktansvärda attentat? Du slår knut på dig själv och hittar på de mest fantastiska lögner för att driva din tes. Tror du verkligen på det du skriver?

Jag tror inte att alla som driver sådana här frågor ärligen tror på det de själva påstår utan drivs av att smutskasta USA, Israel och fan och hans moster. Fatta verkligheten, både 11/9 och Balibombningarna utfördes av islamistiska terrorister. Ska det vara så förbannat svårt att acceptera?

Fatta verkligheten själv din jävla nolla. Du är uppenbarligen totalt världsfrånvänd och tycks sakna alla normala funktioner till kommunikation och intagande av information. Varför tar du inte och läser något av det som postas här? Ve, du kanske lär dig något nytt?

Vad vet du egentligen om vilka som utförde attentaten? Vad fan vet du överhuvudtaget om världen utanför? Jo, det enda du vet är vad etablissemangsmedia har bankat in i skallen på dig när du dreglar i dig ditt morgonkaffe över din enda sanna verklighet, Dagens Nyheter.

Välkommen till verkligheten och den är inte svart eller vit, som trycksvärtan i din tidning.
Citera
2011-10-04, 11:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Och jag har med tanke på alla dina inlägg som på nåt sätt tar upp judar bara dragit slutsatsen att du har åsikter om judar - inte specifikt vad de är - och att de inte verkar ha nåt med trådens ämne att göra. Att du verkar bli så upprörd över det gör visserligen att det är svårt att låta bli att dra såna slutsatser, men som jag skrev så kan vi för sakens skull säga att du inte har några åsikter om judar. Då kanske vi kan återgå till ämnet och lämna judinnan Lewinsky och förintelsefantasierna därhän.
Ämnet för denna tråd är 9/11. Enligt den officiella versionen planerades och utfördes attentatet av 19 islamiska terrorister. Jag hävdar att det inte är helt korrekt. Hur det än gick till och vilka som än utförde det så menar jag att staten ”Israel”, i form av Mossad et al, i allra högsta grad var inblandade.

Då har vi alltså två ”religioner” – jag sätter citationstecken runt termen av skäl jag redan skrivit om - att brottas med så du får nog finna dig i att vi i denna tråd kommer att tala om både judar och muslimer. Hur ska vi annars kunna hitta förövarna?
Citat:
Jag svamlar fortfarande om antalet inblandade i konspirationen. Du verkade mena att de inte behövde vara så många om de använde sig av ryktesspridning, så därför undrar jag om du tror att det är troligare att de var många eller att det bara var ett fåtal.
Jag anser att det är irrelevant därför att vi aldrig kommer att få veta det exakta antalet och att det därför är energi- och resursslöseri att ägna sig åt frågeställningen.
Citat:
Men nu handlar det inte om att köra ut kylskåp, utan att, enligt vissa, aptera sprängmedel och spränga tre byggnader, kapa flygplan, förfalska bevis och vittnesmål samt sprida ut dem samtidigt som man undanröjer misshagliga personer. Det är knappast nåt man gör utan att veta om det, eller hur? Även om man har trogna hemliga förband så krävs det fortfarande väldigt många av dessa soldater eller agenter. Muslimerna (eller vad du nu vill kalla dem) i det här fallet skulle inte ha behövt göra allt det där, utan "bara" kapa fyra flygplan och krascha dem. Det är möjligt att de gjorde det med konspiratörernas goda minne, men det förändrar inte den massiva arbetsinsats som behövs för att ta hand om övriga praktiska detaljer. Det är det som gör det svårt att tro att man skulle lyckas hålla det hemligt.
Kylskåpen var en liknelse. Det måste ju ha funnits en herrans massa kylskåp i tvillingtornen. Ponera att dessa behövde bytas ut, kunde inte det vara ett gyllene tillfälle att applicera ”något” i dem?

Jag kan naturligtvis inte veta alla exakta detaljer, men faktum är att Mossad hade skickat varningar. Ett annat faktum är att säkerhetskontrollerna vid åtminstone två av flygplatserna sköttes av israeliska säkerhetsföretag samt att några dansande israeler sågs filma händelsen ”för att dokumentera den”. Lägg därtill det faktum att Mossad är kanske de som är mest kända för falsk-flagg operationer och genast ringer min varningsklocka.
Citat:
Okej... Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det på annat sätt att du inte tillhör dem som tror att byggnaderna sprängdes och hela den grejen. Det skulle åtminstone göra ditt inlägg om ett fåtal som sprider rykten mer begripligt.
Något som är fejkat betyder i min värld att det i princip inte finns, att det var en synvilla, därav mitt svar. Du snöar in på tok för mycket på hur många ”som kunde ha känt till”. Man kan inte avfärda en ”konspiration” på de premisserna. Jag har kommit över några ytterst intressanta bilder som tycks visa ett slags blåfärgat damm som jag ska försöka hinna med att lägga upp hos någon bildhost senare.

Bland dessa fotografier finns även en bild på WTC 6 och de ”skador” den fick. Jag hade inte en aning om byggnad 6, hade du?
Citera
2011-10-04, 12:19
Medlem
Citat:
Här är citat ur följande artikel:
http://wtcdemolition.blogspot.com/2008/05/summary-of-evidence-of-emps.html

"An EMP’s explosive effect on electronic components is demonstrated by an NYPD officer who has only revealed his (supposedly) first name-- Craig. Former NYPD officer “Craig” is now disabled with Pulmonary Fibrosis after working for a month at the WTC site. He was driving in the vicinity of the towers at the moment of the first “plane hit.” He says, "The next thing I remember was a sound, not unlike a serious car accident, just one block west of me on Church Street. My radio exploded just then.”"

"Guttenberg: “…on the EMS radio, there was absolute silence for probably 10 or 15 seconds …”

Questioner: “We were told that the air was so thick with debris that radio waves weren't able to travel.”

Vad som ska läggas ner bestämmer inte du så det spåret är högst aktuellt.

Det jag försöker förklara (utan synbar framgång...), det är att en hypotetisk EMP som sätter bilar i brand kring WTC också måste förstöra varenda mobiltelefon, video-kamera, mp3-spelare etc på hela södra Manhattan.
Undantaget skulle kunna vara dom apparater som folk eventuellt hade i en plåtlåda (Faradays bur). Men det finns inga sådana rapporter om massförstörelse av elektronik.
Därför så är EMP-idén orimlig.

Sedan så var mitt förslag om att "lägga ner" tråden ju ett rent "retoriskt" grepp.
Om truther-påståenden som motbevisats inte "fick" tas om igen så skulle ju den här delen av FB snart dö ut... livet blev tråkigare då!

Jag (och antar jag, många med mig..) läser, roas och förundras!!

/T
Citera
2011-10-04, 12:24
Medlem
Citat:

Jag vill att rättvisa ska skipas och de skyldiga till attentaten straffas. Du däremot gör precis det du anklagar mig för, nämligen försvarar den officiella versionen som är en uppenbar lögn.

Här följer ett utdrag ur länken nedan som hävdar att det var en atombomb som detonerade vid nattklubben i Bali den 12 oktober 2002:

"Political and paid “academic experts” were quickly thrust in front of television cameras to explain the inexplicable. How and why the bombing happened in the first place, and increasingly as harsh reality kicked in and facts became clearer, why dozens of full-size human victims had vanished completely without trace.

Every bomb expert in the world knows that conventional explosives lack the heat and velocity to “vanish” complete bodies in this manner, except perhaps when crushed into total oblivion by a million tons of masonry as happened at the World Trade Center. When the dust from the biggest IRA bomb ever detonated in Northern Ireland finally cleared, the victims were still in the local area. Many were disassembled into large bloody body parts, but they were still generally recognizable.

When a diminutive member of Hamas recently detonated thirty pounds of TNT strapped tightly around his own chest in Palestine, emergency services still had to remove large recognizable chunks of his dismembered body from the area. Believe me people, believe me, conventional explosive cannot “vanish” citizens without trace, and Bali simply did not have a million tons of masonry available to fall on their heads. Only a critical nuclear weapon has the heat needed for instant cremation, combined with the incredibly fast shock wave needed to completely remove the resulting cremated particles from the local area."

En länk som bekräftar misstankarna om USA:s inblandning i attacken mot nattklubben i Bali:
http://terroronthetube.co.uk/related-articles/london-and-bali-bombs-a-comparison/

"At 11 pm on 12th October, 2002, the Sari club in Jakarta was ripped apart. Hours before the bombing took place, the US withdrew all its administrative staff and diplomats from Indonesia, citing a ‘security threat’. The British government also received the same warning but this wasn’t passed on to any relevant authority, or the hundreds of people who were carelessly making their way to a beach party."

"The first people on the scene almost immediately were the FBI, despite it being a 17-hour journey from the USA."

"Experts surmise that the blast was probably from a small tactical nuclear warhead in the vicinity of 0.01 kilotons."

"An EMP blast affect knocked out electricity in the area, as a mushroom cloud rose brown in the night sky above Bali, with a white core to it."
Senast redigerad av BloodNGuts 2011-10-04 kl. 13:01.
Citera
2011-10-04, 13:09
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ämnet för denna tråd är 9/11. Enligt den officiella versionen planerades och utfördes attentatet av 19 islamiska terrorister. Jag hävdar att det inte är helt korrekt. Hur det än gick till och vilka som än utförde det så menar jag att staten ”Israel”, i form av Mossad et al, i allra högsta grad var inblandade.
...
Kylskåpen var en liknelse. Det måste ju ha funnits en herrans massa kylskåp i tvillingtornen. Ponera att dessa behövde bytas ut, kunde inte det vara ett gyllene tillfälle att applicera ”något” i dem?

Jag har läst hur många inlägg som helst av dig där du pekar på vissa detaljer som du tycker är konstiga. Kan du inte berätta mer ingående vad du tror? Då kan man tex börja spekulera hur många människor som varit inblandade. Hur tror du att 911-dåden gick till?

Vilken typ av bomb va det? "Vanliga" eller atombomber? Hur många bomber?

Va bomberna/bomben placerad i eller under byggnaderna?

Sprängdes WTC 1, 2 och 7 på samma sätt?

Va flygplanen vanliga flygplan eller radiostyrda?

Va de som flög flygplanen samma grupp som de som sprängde byggnaderna?

Finns många fler frågor...
Citera
2011-10-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag anser att det är irrelevant därför att vi aldrig kommer att få veta det exakta antalet och att det därför är energi- och resursslöseri att ägna sig åt frågeställningen.
Men det gäller inte heller ett exakt antal, utan om de var så få att ryktesspridning var ett effektivt hjälpmedel, eller om det faktiskt var en så omfattande operation att det krävdes ett stort antal människor som planerade och utförde den. Det krävs varken särskilt mycket energi eller resurser för att svara på om du lutar åt att de var få eller många.

Citat:
Men det är fortfarande en dålig liknelse eftersom teorierna om thermit och sprängmedel knappast kan förklaras av att de lastades in i vitvaror eller kontorsutrustning lite här och där i byggnaderna. Tror du själv på det? För annars har du ju verkligen slösat både energi och resurser på ett helt onödigt resonemang. Kanske var det terroristerna själva som under lång tid har smugglat in små sprängladdningar och thermit för att på så sätt väcka konspirationsteorier om att USA låg bakom attentatet.

Citat:
Jag kan naturligtvis inte veta alla exakta detaljer, men faktum är att Mossad hade skickat varningar. Ett annat faktum är att säkerhetskontrollerna vid åtminstone två av flygplatserna sköttes av israeliska säkerhetsföretag samt att några dansande israeler sågs filma händelsen ”för att dokumentera den”. Lägg därtill det faktum att Mossad är kanske de som är mest kända för falsk-flagg operationer och genast ringer min varningsklocka.
Och vad är det din varningsklocka säger att Mossad har gjort? Varnat för attentatet som de själva genomförde? Låtit al-Qaida utföra attentatet? Sprängde de byggnaderna eller rasade de av sig själva? Brukar hemliga agenter dansa och filma när de har genomfört hemliga operationer? Det låter lite kontraproduktivt att dra till sig uppmärksamhet på det viset. Men det är kanske nån falsk-flagg-falsk-flagg-operation som ska göra att man inte kan tro att de skulle göra nåt så korkat om de faktiskt var skyldiga.

Citat:
Något som är fejkat betyder i min värld att det i princip inte finns, att det var en synvilla, därav mitt svar.
Jag tror nog att du förstod vad jag menade trots semantiken, men det finns uppenbarligen vissa som hävdar att alla bilder och vittnesmål från attacken är fejkade, så då fick åtminstone de veta vad du tror.

Citat:
Du snöar in på tok för mycket på hur många ”som kunde ha känt till”. Man kan inte avfärda en ”konspiration” på de premisserna. Jag har kommit över några ytterst intressanta bilder som tycks visa ett slags blåfärgat damm som jag ska försöka hinna med att lägga upp hos någon bildhost senare.
Bland dessa fotografier finns även en bild på WTC 6 och de ”skador” den fick. Jag hade inte en aning om byggnad 6, hade du?
Men det är ju såna detaljer som är viktiga när man analyserar hur troliga olika teorier är. Det är en jäkla skillnad på att en liten grupp personer låter al-Qaida genomföra sitt attentat för att själva utnyttja den, jämfört med att USA/Israel kapar flygplan, spränger skyskrapor, skickar en robot mot Pentagon och låter militären/räddningstjänsten lägga ut flygplansdelar samtidigt som man lejer falska vittnen som intygar att det minsann var ett flygplan. Om man inte kritiskt granskar även konspirationsteorier, och inte bara den officiella versionen, så blir det bara en meningslös orgie i spekulationer. Sanningen blir så att säga underordnad spänningen i att spekulera och visa att man själv inte är ett dumt får som tror på allt som makthavarna säger.

Med ditt eget sätt att resonera blir ju bilder på damm och skador på byggnader ganska ointressanta eftersom du inte kan avfärda den officiella versionen på de premisserna. Du snöar in för mycket på dammets färg istället för att försöka förklara hur det gick till när byggnaderna blev till damm.
Citera
2011-10-04, 16:16
Medlem
Citat:

Misstänkt nummer ett är alltid underrättelsetjänst, inte terrorister. Ifall du kan utesluta underrättelsetjänst kanske det trots allt var terrorister. Vad fan tror du alla pengar till CIA och andra används till? gör lite matematik och inse att de inte spelar luffar-schack hela dagarna. Spelet heter världs-herravälde. Spelet har ju banne mig alltid varit det! Det har inte plötsligt ändrats. Skall det vara så svårt att förstå?

EDIT: Ärligt talat. Om du inte ens har förstått spelet och reglerna, varför försöka dig på analyser?
Senast redigerad av ManManne 2011-10-04 kl. 16:24.
Citera
2011-10-04, 16:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Misstänkt nummer ett är alltid underrättelsetjänst, inte terrorister. Ifall du kan utesluta underrättelsetjänst kanske det trots allt var terrorister. Vad fan tror du alla pengar till CIA och andra används till? gör lite matematik och inse att de inte spelar luffar-schack hela dagarna. Spelet heter världs-herravälde. Spelet har ju banne mig alltid varit det! Det har inte plötsligt ändrats. Skall det vara så svårt att förstå?

EDIT: Ärligt talat. Om du inte ens har förstått spelet och reglerna, varför försöka dig på analyser?
Du lever i en fantasivärld. Glo inte på så mycket filmer om du inte kan skilja på fantasi och verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in