2011-09-13, 10:53
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Japp... Extremt komplicerat.

De gjorde det ofantligt mycket svårare att genomföra än vad som hade krävts.

Det finns ingen mening att riskera hela operationen då man måste blanda in en jäkla massa folk som ska planera och utföra 3 st extremt komplicerad sprängningar i hemlighet. Ingenting får heller gå fel.

Sprängningen måste starta exakt på samma ställe där planet slår in (bara det är väldigt komplicerat då man inte vet vart planen ska slå in). Explosionerna måste även döljas.

Du får leta upp någon annan att leka din spekulationslek med, du förutsätter ju en massa saker som du vill att jag ska utgå ifrån och därefter måla upp en kedjehändelse byggd på spekulationer, jag ser inte relevansen.
Citera
2011-09-13, 11:05
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag vet att ingen av er vet hur det gick till... men ni borde skaffat er en teori om hur allt började?

Hur planerade man?

Vilka tog man kontakt med?

Idén måste ju ha börjat hos en person som sen förde fram sina planer till kollegorna.

Utföra terroristdåd för att bättre kontrollera informationsflödet - Hur får man med sig folk på en sådan idé?

Hur gick tex kontakten till med firman/företaget/gruppen som genomförde de hemliga sprängningarna?

Hur gick samtalet mellan regeringen (vilka?) och detta företag? Hur för man fram en sådan idé till någon som från början inte varit inblandad? Ringer helt enkelt Bush (vem?) till CD-firman och börjar förklara sina planer?

Hur visste man att byggnaderna inte kan rasa efter enbart en flygkrasch? Anlitade man en forskargrupp?

Hur för man fram idérna:

- Kapa 4 flygplan och attackera vårat eget land
- Aptera bomber i alla byggnader och sen spränga dom
etc. etc...

Hur skulle ni göra om ni hade samma makt som USAs president?

Hur skulle ni reagera om presidenten kom med denna idé?
Jag antar att du kallar mig "ni" för att passa in mig en gruppering, snarare än att vara artig. Vänligen sluta upp med detta. Jag kan bara svara för mig själv, och jag har redovisat min ståndpunkt redan. Att älta detaljer ad Infinitum tänker jag inte göra - jag försöker leva ett liv här
Innan du radar upp en massa detaljfrågor kan du ju alltid fråga dig själv varför du tror som du gör angående amerikanernas respekt för "sina egnas" liv. De har visat prov - gång efter annan - på hiskeliga grymheter, både inrikes och utrikes. Litar du verkligen på dem, och tror de är goda?

Sätter punkt här.
Citera
2011-09-13, 11:09
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du får leta upp någon annan att leka din spekulationslek med, du förutsätter ju en massa saker som du vill att jag ska utgå ifrån och därefter måla upp en kedjehändelse byggd på spekulationer, jag ser inte relevansen.

En teori kan du väl komma med iaf. Något borde man ju kunna komma med på 10 år.

Någon här inne kan väl spekulera lite. Det är väl det allt handlar om? Allt här inne är ju spekulationer...

Jag förutsätter enbart att du tror att sprängningarna har inträffat. Har jag fel?

Hur tror du att händelseförloppet gick till? Kan du inte spekulera lite?

Varför tror du att man kom fram till att byggnaderna var tvungna att sprängas?

Svara helst med egna ord och inte med någon länk.
Citera
2011-09-13, 11:17
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag antar att du kallar mig "ni" för att passa in mig en gruppering, snarare än att vara artig. Vänligen sluta upp med detta. Jag kan bara svara för mig själv, och jag har redovisat min ståndpunkt redan. Att älta detaljer ad Infinitum tänker jag inte göra - jag försöker leva ett liv här
Innan du radar upp en massa detaljfrågor kan du ju alltid fråga dig själv varför du tror som du gör angående amerikanernas respekt för "sina egnas" liv. De har visat prov - gång efter annan - på hiskeliga grymheter, både inrikes och utrikes. Litar du verkligen på dem, och tror de är goda?

Sätter punkt här.

Vissa är goda, andra är onda. Vad jag tror om detta hör inte till saken.

Jag menar du eller någon annan här inne, vem som helst. Jag menade inte att vara oartig.

Det är väl ingen liten detalj hur man planerade hela dådet?

Är det fel att diskutera hur operationen planerades på detta forum? Varför är det så svårt för dig att komma med en hyfsat genomarbetad teori?
Citera
2011-09-13, 11:19
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
En teori kan du väl komma med iaf. Något borde man ju kunna komma med på 10 år.

Någon här inne kan väl spekulera lite. Det är väl det allt handlar om? Allt här inne är ju spekulationer...

Jag förutsätter enbart att du tror att sprängningarna har inträffat. Har jag fel?

Hur tror du att händelseförloppet gick till? Kan du inte spekulera lite?

Varför tror du att man kom fram till att byggnaderna var tvungna att sprängas?

Du får läsa mina inlägg som behandlar ämnet, borde vara ett par tusen vid detta laget.
Men du som tydligen har ett stort behov av att spekulera kring händelsen kanske kan lägga fram din teori om hur det gick till när UBL och hans 19 terrorister planlade dådet och varför.
Citera
2011-09-13, 11:25
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du får läsa mina inlägg som behandlar ämnet, borde vara ett par tusen vid detta laget.
Men du som tydligen har ett stort behov av att spekulera kring händelsen kanske kan lägga fram din teori om hur det gick till när UBL och hans 19 terrorister planlade dådet och varför.

Jag har inge tro om detta...

Men jag svarar med att UBL och hans taliban-hejdukar spekulerade om hur de ska ge igen på USA. De kom med ett antal idéer:
Kanske spränga något...
Kapning av flp
Förgiftning

Så bestämde dom sig för att kapning av flygplan för att sedan flyga in dom i nationella symboler.

Så. Då har jag kommit med min tro. Då ligger bollen hos er.
Citera
2011-09-13, 11:26
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Vissa är goda, andra är onda. Vad jag tror om detta hör inte till saken.

Jag menar du eller någon annan här inne, vem som helst. Jag menade inte att vara oartig.

Det är väl ingen liten detalj hur man planerade hela dådet?

Är det fel att diskutera hur operationen planerades på detta forum? Varför är det så svårt för dig att komma med en hyfsat genomarbetad teori?

Det är ju inte relevant då ingen kan ha en aning om hur det planerades. Bara korkat att ens ta upp det.
Istället så ksn du fokusera på WTC 7 och förklara för mig varför mitten på huset ramlar igen sig självt, varför det faller i frittfall (vilket tillochmed NIST medger i sin rapport), varför NIST ljög i sin rapport ang bränderna (var de brann + tidpunkt) samt varför all bråte skeppades till Kina för att återvinnas (dvs förstöra alla bevis)
Citera
2011-09-13, 11:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Vad heter denna NIST i förnamn. Det är denna anonyma grupp som samtliga experter kritiserar och som aldrig har ställt upp på en debatt. Kan du kan få en av dessa nistare att krypa fram ur skuggorna och ställa upp och försvara sin tro på att eld kan rasera ett hus av stål och betong? Jag lovar att du inte lyckas. Dom är köpta och kommer aldrig komma fram i ljuset.
En komisk scen i A&E's video är när dom kör filmen från 7:ans fall bredvid NIST's dataanimering. Jag lovar att det har högsta underhållningsvärde.
Som sagt kan du få en expert att försvara denna lögn.
Anonyma? Du börjar tappa stinget, du borde veta att detta finns fullt tillgängligt. Det är inte ens ansträngande att försöka hitta informationen.
Sidan 5 i NIST-rapporten http://www.nist.gov/customcf/get_pdf.cfm?pub_id=909017
Men roa dig du med att titta på youtubevideos istället.
Jag noterar att du gått från att hävda att det inte finns några experter till att nu påstå att experterna (som ju visst fanns) är köpta. Och f.ö lämnade du det där med FDR:erna helt utan svar.
Citera
2011-09-13, 12:05
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Anonyma? Du börjar tappa stinget, du borde veta att detta finns fullt tillgängligt. Det är inte ens ansträngande att försöka hitta informationen.
Sidan 5 i NIST-rapporten http://www.nist.gov/customcf/get_pdf.cfm?pub_id=909017
Men roa dig du med att titta på youtubevideos istället.
Jag noterar att du gått från att hävda att det inte finns några experter till att nu påstå att experterna (som ju visst fanns) är köpta. Och f.ö lämnade du det där med FDR:erna helt utan svar.
Du förstår inte vad jag menar med anonym. Jag upprepar; kan du få en av dessa nistare att träda fram och försvara dumheterna. Jag lovar det kan du inte. Dom är köpta och döljer sig i NIST-skuggan.
Hur skulle jag kunna se A&E's film om inte på nätet, på SVT?
När det gäller ditt tjat om FDR:erna (vilket jag inte vet nå't om) så OK jag hade fel. Hoppas det har lättat din hangup.
Senast redigerad av sten.b 2011-09-13 kl. 12:18.
Citera
2011-09-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Dom är köpta och döljer sig i NIST-skuggan.
Finns det några faktiska belägg för att de är köpta eller är det bara vad du och andra tror? Det är ju ganska meningslöst att sitta och förkasta varandras experter bara för att man tror att de är köpta eller inkompetenta om man inte har mer än sin egen tro att gå på.
Citera
2011-09-13, 12:41
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Finns det några faktiska belägg för att de är köpta eller är det bara vad du och andra tror? Det är ju ganska meningslöst att sitta och förkasta varandras experter bara för att man tror att de är köpta eller inkompetenta om man inte har mer än sin egen tro att gå på.
Du bör se A&E's film där de ledande experterna på området uttalar sig. Deras kritik mot NIST är kompakt. Återkom när du sett den. Som sagt du får aldrig se en "expert" från NIST komma fram i dagsljuset och försvara deras agenda.
Senast redigerad av sten.b 2011-09-13 kl. 12:45.
Citera
2011-09-13, 12:42
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du måste vara totalt genomkorkad som inte fattar. Jag har ingen teori, och vill inte diskutera vidare med dig. Du får diskutera detta med någon annan.
...

Jag förstår.

- Du har ingen kunskap att bedöma varför byggnaderna rasade som de gjorde

- Du har ingen teori alls om varför eller hur de gjorde som de gjorde

... men du är 100% säker på att de som gjort denna film går att lita på till 100%.. men du vet inte varför heller antar jag

Du kan inte ta och skaffa dig en teori? Du har ju haft många år på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in