2011-09-12, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Undseende, jag är imponerad av hur snabbt du, trots din brist på expertkunskaper och grundläggande information, bildar dig uppfattningar.

Kanske borde du leta lite mer i tråden eller på internet. Där finns beskrivet hur plan kan "försvinna" och bli till småbitar. Det finns till och med bilder på vrakdelar från planet som kraschade in i Pentagon.

Vad gulligt, jag har en stalker!
Undrar just vem det är fel på, dig eller mig?
Jag dyker in i tråden och försöker ta reda på vad som händer här och bilda mig en uppfattning.
Du för protokoll?!

Själv lever jag mellan två världar, de som tror och de som inte tror.
Du blir arg för att jag tvivlar.
Varför?

Har inte jag, liksom andra, rätt att få bilda mig en egen uppfattning?

Du är läskig.
Citera
2011-09-12, 16:16
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihavesoldout
Låt säga planen som flög in i tvillingtornen var ett verk av riktiga terrorister, tror ni de då kalkylerade att tornen skulle rasa?

Nej, men terroristerna hoppades nog på det.

Ingen visste hur byggnaderna skulle stå emot ett sådant dåd. De kunde inte heller veta exakt hur de skulle träffat byggnaderna. Om de skulle ha träffat högre upp är det inte alls säkert att de skulle rasat.

De kan inte heller veta exakt hur omfattande branden skulle bli eller hur mycket skada byggnaderna tar av "krocken".

Jag finner det föga sannolikt att de startade en undersökning för att bedöma detta med någon som helst säkerhet. De kunde ju inte ens veta om de skulle lyckats.
Citera
2011-09-12, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Planet blev totalförstört.

Delarna borrade in sig i byggnaden.

Ok, men de borde väl ändå finnas där. Eller?

Och varför släpptes al-quaida-medlemmar (stavas så) på inrikes flygplan?
Var det 19 stycken?
Citera
2011-09-12, 16:26
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Ok, men de borde väl ändå finnas där. Eller?

Det finns i rasmassorna. Men flygplanet är i småbitar och vissa andra delar har smält/förångats.
Citera
2011-09-12, 16:27
Medlem
ihavesoldouts avatar
Citat:
Jag vet tillräckligt mycket för att kunna skaffa mig en egen uppfattning om varför det rasade som det gjorde. Detta verkar inte vara något som ni klarar av.

Ni bara väljer att tro på dessa filmer utan att ens kunna förklara varför ni tror som ni gör.

Ni påstår att byggnaderna inte kan rasa så som dom gjorde utan att kunna förklara varför ni tror som ni gör.

Jag är civilingenjör och har läst mycket fysik.

Var är pengarna?
Var är kossorna?
Kan du förklara för oss vanliga idioter var energin som fick tvillingtornen, som bestod av jag vet inte hur många tusen ton, falla ihop på det sätt som man ser på TV bilderna. Vad hände med alla 80 någonting våningar? På ground zero ser man inga som helst spår av dessa våningar?
Citera
2011-09-12, 16:34
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihavesoldout
Kan du förklara för oss vanliga idioter var energin som fick tvillingtornen, som bestod av jag vet inte hur många tusen ton, falla ihop på det sätt som man ser på TV bilderna. Vad hände med alla 80 någonting våningar? På ground zero ser man inga som helst spår av dessa våningar?

Det finns en lag om energins bevarande.

Så här beräknar man så kallad potentiell energi:

E = m*g*h

h = höjd
m = massa
g = gravitationskonstant (annorlunda mellan jorden och månen)

Energin finns alltså i byggnaden.

Denna energi omvandlas sen till rörelseenergi + värmeenergi + ljudenergi etc.

Pga hög höjd och enorm massa så finns tillräcklig energi för att radera hela byggnaden.
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2011-09-12 kl. 16:54.
Citera
2011-09-12, 16:45
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
E = m*g*h

Med ovanstående formel innebär det att 1 ton betongblock (nästan högst upp ~500m) innehar en potentiell energi motsvarande tex en bil (1 ton) med hastigheten 360 km/h.

Denna energi kommer att användas för att rasera byggnaden
Citera
2011-09-12, 16:46
Avslutad
Citat:

E = m*g*h

h = höjd
m = massa
g = gravitationskonstant (annorlunda mellan jorden och månen)

Energin finns alltså i byggnaden.

Denna energi omvandlas först till rörelseenergi + värmeenergi + ljudenergi etc.

Pga hög höjd och enorm massa så finns tillräcklig energi för att radera hela byggnaden.

Så du har gymnasiekompetens, grattis.
Men logiskt tänkande ingick inte?
Citera
2011-09-12, 16:51
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Så du har gymnasiekompetens, grattis.
Men logiskt tänkande ingick inte?

Jag är färdigutbildad civilingenjör.

Det märks verkligen att du inte har något att komma med när du börjar komma med personangrepp.

"ihavesoldout" bad mig att förklara varför hela byggnaden raderades till nästan ingenting. Det du såg var min förklaring.
Citera
2011-09-12, 16:51
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:

E = m*g*h

Du är rätt man att utmana Heiwa!
http://heiwaco.tripod.com/HeiwaNMSR.pdf
Citera
2011-09-12, 17:06
Avslutad
Citat:
Jag är färdigutbildad civilingenjör.

Det märks verkligen att du inte har något att komma med när du börjar komma med personangrepp.

"ihavesoldout" bad mig att förklara varför hela byggnaden raderades till nästan ingenting. Det du såg var min förklaring.

Det var inget personangrepp, det är du som är känslig.
Du är säkert duktig på det du gör.
Men du är lite enveten vad gäller livet.

Själv är jag utbildad beteendevetare.
Och begriper lite om människors psykologi.
Citera
2011-09-12, 17:29
Medlem
Citat:
Vad gulligt, jag har en stalker!
Undrar just vem det är fel på, dig eller mig?
Jag dyker in i tråden och försöker ta reda på vad som händer här och bilda mig en uppfattning.
Du för protokoll?!

Själv lever jag mellan två världar, de som tror och de som inte tror.
Du blir arg för att jag tvivlar.
Varför?

Har inte jag, liksom andra, rätt att få bilda mig en egen uppfattning?

Du är läskig.
Särskilt läskig är jag inte. Jag är inte heller nån stalker. Och jag är definitivt inte arg. (Men vad vet jag? Jag är ju inte beteendevetare.)

Jag påpekade bara att du verkade ha bildat dig en ganska god uppfattning om vad som hände redan när du dök in i tråden. Det känns lite konstigt när du flera gånger frågor om skador på andra byggnader när du tydligen redan har sett flera filmer om händelsen där både experter och andra diskuterar rasen. Och information om Pentagon och planet där har du uppenbarligen också redan tagit del av och bildat dig en uppfattning om. Det finns bilder av vrakdelar också, så du har bara råkat missa dem. Fast nu såg jag att du har ångat vidare mot kaparnas förehavanden istället, så du kanske redan har hittat dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in