2011-11-03, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ot kanske.
Att konspirationsteoretiker är lite knäppa är inget nytt. Men vad det gäller WTC borde de inse hur extremt de resonerar om man bara beaktar grundfakta:

Om 9/11 vore en gigantisk konspiration så måste tusentals personer ha varit invigda utöver de USA-fientliga terroristerna som bevisligen utförde attackerna (de lurades naturligtvis in i konspirationen av USA-agenter som dessutom då agerade under Clintons administration). Alltså, tusentals personer, och två presidentadministrationer. Om man bara här tänker till så är det 100% omöjligt.
Att alla dessa "invigda" skulle vara 100% lojala och hålla käften (när de skulle kunna bli rika och världsberömda) är per definition omöjligt. Fråga vilken gangster som helst.
Sedan är själva premissen - att USA måste iscensätta en attack mot USA för att angripa Saddam och talibanerna - helt befängd.
Mitt råd till foliehattarna; håll er till aliens, människor förstår ni er inte på.

Jag antar att alla involverade i möjliggörandet av manhattanprojektet var fullt införstådda med målet för deras verksamhet, eller?
Citera
2011-11-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Fattar du vilken tyngd toppen har när tornet knäcks? Det är ju viktigt att komma ihåg att WTC-tornen var lättviktskonstruktioner som helst saknade de egenskaper som betongbyggnader har. Man kan jämföra dem lite med vad som sker när korthus rasar. Empire State Building och många andra skyskrapor hade aldrig rasat på det sätt som nu skedde. I princip till följd av en undermålig konstruktion.

Det viktigaste, (som folk pratar minst om) är hur tornen kunde rasa. Det är helt ologiskt. "Fattar du vilken tyngd toppen har när tornet knäcks"

pff, fattar DU vilken otrolig KRAFT som behövs för att den lilla toppen ska rasera en hel byggnad?

Låt oss säga att den där lilla toppen på 20% av byggnaden släpps i fritt fall på resterande 80%. Tror du hela byggnaden ger vika då? HAHA

Du förstår nog inte hur otroligt alla dessa stålkolumner var, och tro mig, det var massvis.
Du kan ju tänka på när planet åkte in i byggnaden, planet bara försvann, de förstördes fullständigt av stålkolumnerna inuti wtc, den motsatta sidan var intakt, planet hade STOPPATS inne i byggnaden.

När något faller, (precis som toppen av wtc) så faller det åt det håll med absolut minst motstånd. Först åker det rakt ner, om den sedan stöter på "hyffsat" starkt motstånd (80% av byggnaden, duh) då faller den åt sidan.

som denna bilden
http://drjudywood.com/articles/DEW/dewpics/0305911-collapse-lg.jpg

Kolla på denna bilden och tänk logiskt:
http://home.comcast.net/~jeffrey.king2/wsb/media/56016/site1099.jpg

Jag har ingen aning om hur dom föll men det jag har beskrivit tycker jag låter logiskt, tycker inte du?
Citera
2011-11-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riffkin
Vem som helst har vett nog att förstå att en båt som är gjort av METALL och sådant inte kan skadas av is! Det fattar vem som helst!

Ge mig ett trovärdigt exempel på vad som har hänt så ska jag avguda dig i all evighet. Tills dess kan du knipa igen.
Citera
2011-11-03, 13:55
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
http://www.youtube.com/watch?v=N2TMVDYpp2Q Video som visar att en stålbalk krossas totalt av brinnande flygbränsle, värmen går upp till 2000 grader.

Lägg därtill att flygbränslet nådde hisschakten och rann neråt och inte bara höll sig brinnande på en eller två våningar.
När balkarna smälts så ger golven vika som sedan skapar en dominoeffekt på våningen under.
Därför rasade tornen så rakt som det blev.

Flera hundra ton flygbränsle flyter ut i byggnaden och börjar brinna hej vilt.

Ni som tror att USA låg bakom detta, tror ni att flygbränslet bara samlades på en liten punkt och där brann det?
Eller tror ni att flygbränslet rann ut över byggnaden och ner i hisschakten och fortsatte sina bravader med att smälta stål där?

Här får ni http://www.youtube.com/watch?v=tacYjsS-g6k&feature=related

Kritik mot filmen med stålbalken:

1. Flygbränsle brinner inte vid 2000 grader, då har man använt något annat.

2. Stålbalken saknar brandskydd.

3. Mängden stål är för liten i förhållande till elden.

4. Väger vikterna så mycket som de ska göra?

Dessutom så även om detta hade skett så hade byggnaderna inte kollapsat rakt igenom sig själva, det är fysiskt omöjligt.

Och flygbränslet brann upp på några minuter, det innebär att stålet återfick sin styrka när temperaturerna sjönk igen.
Citera
2011-11-03, 13:56
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ot kanske.
Att konspirationsteoretiker är lite knäppa är inget nytt. Men vad det gäller WTC borde de inse hur extremt de resonerar om man bara beaktar grundfakta:

Om 9/11 vore en gigantisk konspiration så måste tusentals personer ha varit invigda utöver de USA-fientliga terroristerna som bevisligen utförde attackerna (de lurades naturligtvis in i konspirationen av USA-agenter som dessutom då agerade under Clintons administration). Alltså, tusentals personer, och två presidentadministrationer. Om man bara här tänker till så är det 100% omöjligt.
Att alla dessa "invigda" skulle vara 100% lojala och hålla käften (när de skulle kunna bli rika och världsberömda) är per definition omöjligt. Fråga vilken gangster som helst.
Sedan är själva premissen - att USA måste iscensätta en attack mot USA för att angripa Saddam och talibanerna - helt befängd.
Mitt råd till foliehattarna; håll er till aliens, människor förstår ni er inte på.
Det behövs inte tusentals personer, det räcker med en handfull personer. Själv tror jag att Mossad låg bakom det pga att Bushadministrationens hjärnor hade starka kopplingar till Israel.
Citera
2011-11-03, 13:58
Medlem
Dr.TobiasFunkes avatar
White Trash Conspiracy faller aldrig.
Citera
2011-11-03, 14:00
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Flygbränsle + stålbalk i praktiken

http://www.youtube.com/watch?v=N2TMVDYpp2Q

Innan ni tittar. Kan ni gissa vad som kommer hända? Kommer balken böjas eller inte? Detta borde ses av de flesta här inne som ett viktigt test för att avgöra om en stålbyggnad kan rasa eller inte pga brand.

Om ni inte orkar se allt kan ni hoppa till 4.40

Några kommentarer då detta borde vara nya kunskaper för vissa?
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2011-11-03 kl. 14:15.
Citera
2011-11-03, 14:01
Medlem
riffkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Ge mig ett trovärdigt exempel på vad som har hänt så ska jag avguda dig i all evighet. Tills dess kan du knipa igen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Collapse_of_the_World_Trade_Center

Där har du!

Du kan börja med att ge mig en ny gitarr förstärkare. Skickar PM för mer info om stärkaren och vart du hittar den billigast osv..
Citera
2011-11-03, 14:01
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Märks ju att du är lagom partisk för vilket du vill ska vara rätt, det är ingen idé att ens debattera. Att du liknar skyskrapa med skyskrapa i och med branden och glömmer det faktum att en Boeing flög in i WTC och skadade pelare är ju bara patetiskt.

WTC7 föll på grund av att rasrester från 1:an och 2:an skadade byggnade, den brann inte bara ner.
WTC-tornen var designade att motstå kraften från flygplan.

Skadorna på byggnaderna var dessutom inte jämt fördelade vilket helt utesluter en kollaps rakt ned.
Citera
2011-11-03, 14:02
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riffkin
http://en.wikipedia.org/wiki/Collapse_of_the_World_Trade_Center

Där har du!

Du kan börja med att ge mig en ny gitarr förstärkare. Skickar PM för mer info om stärkaren och vart du hittar den billigast osv..
Wikipedia är ingen källa, de hänvisar till andra källor.
Citera
2011-11-03, 14:04
Medlem
riffkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Wikipedia är ingen källa, de hänvisar till andra källor.
Citera
2011-11-03, 14:06
Medlem
Dunderaxel2s avatar
Måste bara fråga det här. Om jag förstått saken rätt så menar ena sidan att husen alltså skulle ha sprängts inifrån med sprängämnen som placerats där i förväg?
Om jag förstått teorin rätt så dyker följande frågor upp i mitt huvud:
1. Hur lyckades man obemärkt fylla en hel våning med sprängämnen?
2. Hur lyckades planet träffa våningen där sprängämnena var?
3. Och varför detonerade sprängladdningarna inte av branden?

Förutsatt att ni på allvar tror att byggnaden sprängdes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in