2011-09-12, 15:40
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Nej

Jag anser att det är dumt att sitta här och debattera varför och hur byggnaden rasade si eller så när du inte besitter kunskap om det.

Detta är ju ett ganska skitnödigt argument eftersom vi inte vet något om din kunskap. Och jag är i min fulla rätt att sitta här och argumentera för att A&E har rätt medan du har fel.
Tycker du det är dumt behöver du ju inte delta i debatten.
Citera
2011-09-12, 15:40
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Jag tycker att mer av planet borde vara kvar än vad som var, det kan inte "försvinna".
Vi lever inte i twiligtzone, eller gör vi?

Japp... Du tycker/tror att mer borde vara kvar men du vet inget om det. Du väljer att lita blint på de som påstår detta.

Citat:
Ett plan av den storleken gör större skada en den som visas.

Fel. Du tror att det är så.
Citera
2011-09-12, 15:41
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Varför var glaset/fönstrena hela på pentagon då?

Har väldigt svårt att tro att fönstrerna på pentagon var hela. De borde ha krossat av trycket ifrån explosionen, även om det handlar om skottsäkra glas.
Kollar man på en bild, tex den här; http://www.thepowerhour.com/images/pentagon_images/gallery/010914-F-8006R-002.jpg
Så ser många fönster helt borta ut.
Citera
2011-09-12, 15:42
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Japp... Du tycker/tror att mer borde vara kvar men du vet inget om det. Du väljer att lita blint på de som påstår detta.

Fel. Du tror att det är så.

Du påstår alltså seriöst att 2 flygplan välter ner 3 torn i WTC men bara gör ett 8x8meter hål i Pentagon?

Någon annan som tar denna idioten för troll?
Citera
2011-09-12, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Du påstår alltså seriöst att 2 flygplan välter ner 3 torn i WTC men bara gör ett 8x8meter hål i Pentagon?

Den var bra
Citera
2011-09-12, 15:45
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Hur fan vet vi att du besitter någon som helst kunskap då?
Precis.

Jag vet tillräckligt mycket för att kunna skaffa mig en egen uppfattning om varför det rasade som det gjorde. Detta verkar inte vara något som ni klarar av.

Ni bara väljer att tro på dessa filmer utan att ens kunna förklara varför ni tror som ni gör.

Ni påstår att byggnaderna inte kan rasa så som dom gjorde utan att kunna förklara varför ni tror som ni gör.

Jag är civilingenjör och har läst mycket fysik.

Var är pengarna?
Var är kossorna?
Citera
2011-09-12, 15:48
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
[...]Ni bara väljer att tro på dessa filmer utan att ens kunna förklara varför ni tror som ni gör.[...]
Men nu är du där igen. Du har ju inte ens sett filmen vi diskuterar.
Citera
2011-09-12, 15:50
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:

Japp. Jag påstår detta helt seriöst.

Att WTC förstördes av dessa flygplan är extremt tydligt.

Har du inte sett bilderna när de flög in i WTC 1 & 2? Hur kan du ha missat detta? Byggnaderna rasade också strax senare... Det har verkligen hänt.
Citera
2011-09-12, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Har väldigt svårt att tro att fönstrerna på pentagon var hela. De borde ha krossat av trycket ifrån explosionen, även om det handlar om skottsäkra glas.
Kollar man på en bild, tex den här; http://www.thepowerhour.com/images/pentagon_images/gallery/010914-F-8006R-002.jpg
Så ser många fönster helt borta ut.

Ok, ger mig på den punkten eftersom jag inte orkar leta upp motargumentbilder.
Såg några tidigare idag, då fönstrena var hela...

Men var är planet?
Citera
2011-09-12, 15:54
Medlem
Undseende, jag är imponerad av hur snabbt du, trots din brist på expertkunskaper och grundläggande information, bildar dig uppfattningar.

Kanske borde du leta lite mer i tråden eller på internet. Där finns beskrivet hur plan kan "försvinna" och bli till småbitar. Det finns till och med bilder på vrakdelar från planet som kraschade in i Pentagon.
Citera
2011-09-12, 15:54
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Men var är planet?

Planet blev totalförstört.

Delarna borrade in sig i byggnaden.
Citera
2011-09-12, 16:08
Medlem
ihavesoldouts avatar
Låt säga planen som flög in i tvillingtornen var ett verk av riktiga terrorister, tror ni de då kalkylerade att tornen skulle rasa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in