2011-09-12, 11:00
Avslutad
Att det var nästan 3000 som omkom den 11/9, det vet jag.
Men är det någon som vet hur många passagerare som omkom i vart och ett av de "fyra" planen?

Och hur många var det som dog i WTC 1? WTC 2? WTC 7? Och pentagon?
Räknades brandmän och andra hjälparbetare in i de 3000?

Någon som har uppgifter och kan spalta upp det för mig?
Senast redigerad av Undseende 2011-09-12 kl. 11:08.
Citera
2011-09-12, 11:11
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Att det var nästan 3000 som omkom den 11/9, det vet jag.
Men är det någon som vet hur många passagerare som omkom i vart och ett av de "fyra" planen?

Och hur många var det som dog i WTC 1? WTC 2? WTC 7? Och pentagon?
Räknades brandmän och andra hjälparbetare in i de 3000?

Någon som har uppgifter och kan spalta upp det för mig?

Alla dessa uppgifter finns att hitta på INTERNET. Där du just nu befinner dig.

Den här typen av lättja irriterar mig som fan.
Citera
2011-09-12, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Alla dessa uppgifter finns att hitta på INTERNET. Där du just nu befinner dig.

Den här typen av lättja irriterar mig som fan.

Förlåt, som fan dådå.
Citera
2011-09-12, 11:16
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Kommer inte ihåg diskussionen United 93. Det passa dig att slingra dig ifrån den aktuella frågan om du kan finna en enda expert som förnekar att det handlade om en demolering. Ser fram mot A&E's nya film där många nya experter träder fram.
Truth-rörelsen är ett öppet forum så det är inte konstigt att mycket desinformation kommer fram där. konstigt vore annat.
Typiskt är att just ni desinformatörer tar fram just dessa.

Den ligger redan ute.

http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded

På slutet av filmen har de ett gäng psykologer som förklarar hur det kommer sig att vissa särskilt ömmande fall fortfarande är oförmögna att se sanningen, intressant.
Citera
2011-09-12, 11:18
Medlem
ihavesoldouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Försök nu inte vränga detta till nåt det inte är och som jag inte påstått....

Jag har redan förklarat för dig varför ditt påstående om damm är felaktigt, samt att det är fullt normalt att det uppstår en massa damm när byggnader kollapsar. Men det betyder inte att allt blir damm vilket var det du på nått sätt försökte insinuera och att det var nåt tecken på märkligheter, vilket det inte alls är.

Du erkände även sen i ett annat inlägg att du använde ordet damm felaktigt....

Damm uppstår oftast rätt fort vid ras, på några sekunder typ, helt naturligt och utan märkligheter. Men det är inte desamma som att allt blir damm....

Dr Tinnitus
Allt blev inte damm men en extrem mängd damm uppstod även för att vara en demolering var det mycket. Så klart blev inte allt damm men när man ser TV bilderna så ser det bokstavligt ut som om tvillingtornen går upp i rök, det är liksom inte 100 000 eller någonting ton stål som kommer rasande. Men okej om det nu var flygande stål som fick WTC7 att rasa varför hände inte det med andra byggnader i närheten hade WTC7 någon slags magnet i sig fick allt stål att rasa just på den byggnaden?
Citera
2011-09-12, 11:26
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Förlåt, som fan dådå.

http://en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks

Under rubriken "casualties".
Citera
2011-09-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
.
Samma data är alltså falsk eller sann beroendes på vad som passar dig.

Och det är ju "Schrödingers katt" i truther-tappning!
Sten B. är i själva verket kvantfysiker, men har har lyckats dölja det bra hittills!...

/T
Citera
2011-09-12, 11:51
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 41-Mosquitoes
Har inte läst så mycket om konspirationsteorier så jag har lite frågor.

Varför skulle USA vilja attackera sig själva för att sedan starta ett krig mot terrorismen i Afghanistan? Vad fan finns det i Afghanistan som de så gärna vill ha? Analfabetiska bönder och en massa öken? För inte fan finns det en massa olja i Afghanistan?

De konspirationsteoretiker jag känner lite halvt är alla under 20 år, ofta är de muslimer eller White Trash. Så skulle vara bra att få höra från någon lite mer insatt person.

White-trash vibbar sänder ju du själv utan tvekan. När du gått ut grundskolan och läst lite geografi så kommer du inse att Afghanistan geografiskt ligger/har legat på en extremt strategisk viktig punkt i världen. Du har Ryssland i norr, Indien och Kina i öst samt väldigt nära "riktiga" mellanöstern i väst. Utöver det har landet väldigt mycket naturgas, uran mm.
Senast redigerad av Boredbynoobs 2011-09-12 kl. 11:53.
Citera
2011-09-12, 11:52
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Den ligger redan ute.

http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded

På slutet av filmen har de ett gäng psykologer som förklarar hur det kommer sig att vissa särskilt ömmande fall fortfarande är oförmögna att se sanningen, intressant.

Tack för den. Jag har länge varit mer intresserad av den psykologiska sidan eftersom den fysiska sidan har sedan länge övertygat mig att den officiella bilden är inget annat än White wash. Skall gå ut i Prags sommar nu men skall titta på den senare.
Senast redigerad av sten.b 2011-09-12 kl. 11:55.
Citera
2011-09-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihavesoldout
Allt blev inte damm men en extrem mängd damm uppstod även för att vara en demolering var det mycket. Så klart blev inte allt damm men när man ser TV bilderna så ser det bokstavligt ut som om tvillingtornen går upp i rök, det är liksom inte 100 000 eller någonting ton stål som kommer rasande. Men okej om det nu var flygande stål som fick WTC7 att rasa varför hände inte det med andra byggnader i närheten hade WTC7 någon slags magnet i sig fick allt stål att rasa just på den byggnaden?
Hur mycket damm brukar det bli i vanliga fall när man river 400 meter höga byggnader? Uppenbarligen gick de inte upp i rök, så hur det såg ut är ganska oväsentligt. Lika uppenbarligen träffades även andra byggnader av rasmassorna och skadades/rasade. (Jag hämtade uppgifterna från Wikipedia.)

Citat:
Along with the 110-floor Twin Towers, numerous other buildings at the World Trade Center site were destroyed or badly damaged, including WTC buildings 3 through 7 and St. Nicholas Greek Orthodox Church. The North Tower, South Tower, the Marriott Hotel (3 WTC) and 7 WTC were completely destroyed. The U.S. Customs House (6 World Trade Center), 4 World Trade Center, 5 World Trade Center, and both pedestrian bridges connecting buildings were severely damaged. The Deutsche Bank Building on 130 Liberty Street was partially damaged and demolished later. The two buildings of the World Financial Center also suffered damage.
Citera
2011-09-12, 12:20
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 347
Vad har alla konspirationsskeptiker för förklaring till att det inte finns en enda video på när 757:an kraschade in i Pentagon? Och att hålet där planet ska ha flygit in i är alldeles för litet för att ha orsakats av en 757:a?

Titta på denna bilden, finns det verkligen någon som är så naiv att tro att en 757:a crashade in där? Var är förstörelsen? Var är vraket? Så perfekt snitt till vänster där byggnaden rasat också.

Hur brukar resultated bli när en 757 kraschar in i en byggnad lik Pentagon? Hur stora hål brukar det bli?
Citera
2011-09-12, 12:28
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihavesoldout
Du menar det damm som tvillingtornen blev när det föll hamnade på WTC7 och därför föll WTC7 också, helt symmetriskt i något som ser exakt ut som kontrollerad demolering?

Du som verkar så kunnig måste ha observerat dessa typer av kollapser tidigare vid ett flertal tillfällen.

Hur brukar det se ut när en byggnad konstruerad som WTC7 rasar pga eld och skador från fallande balkar?

Om det inte ska påminna om en kontrollerad sprängning - hur ska det se ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in