2011-02-23, 00:14
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Så när ni nu har sågat mig med fotknölarna pga att jag väljer att tro att det kanske skulle kunna vara något lustigt med vissa saker.

Ett sådant mottagande har alla nykomlingar här fått, om de ifrågasätter den officiella versionen vill säga.
Är frekvent inne i Palme-tråden och följer den med viss avund. Tänk så högt i tak det är där, där verkar tom stammisarna bli glada när det kommer nya skribenter, oavsett vilken uppfattning de har om mordet.
Här inne ska du antingen hålla med de mer tongivande medlemmarna, eller så ska du ta ditt pick och pack och fara till amerikat där du ska tillsätta en utredning och efter att du grävt upp tillräckligt med bevis ska du stanna till vid domstolen så att de kan avgöra om det duger som bevis, då först har du tillåtelse att möjligtvis öppna käften här.
Vill du bara diskutera lite allmänt kring konstigheter är du också idiot, för det har redan gjorts, och vovvarna har redan svarat, och denna tråd är trots allt allra mest till för dessa 4-5 skribenter som ser det som sin livsuppgift att vakta sanningen, trots att de allt som oftast klagar på hur jobbigt det är.
Ibland tycker jag faktiskt lite synd om dem, särskilt när det varit tyst och lugnt ett tag så kommer personer som du, och de måste återigen mobilisera och idka kamratuppfostran.
Citera
2011-02-23, 00:20
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ett sådant mottagande har alla nykomlingar här fått, om de ifrågasätter den officiella versionen vill säga.

Har du någon bra förklaring till varför inte Targenor brukar kallas foliehatt när han skriver om JFK? Eller Oddball i tråden om Estonia? Kan det vara för att de lyssnar på argument, lägger fram källor och liknande? Attityden är viktigare än åsikterna. jag kan peka ut rätt många exempel på när jag varit vänlig, hälsat konspirationstroende välkomna till tråden osv. Allt beror på hur de agerat.

Jag håller med om att Palmetråden är bra, men där kommer inte samma tokpostande av flera år gammalt debunkat jox som tvärsäkra påståenden särskilt ofta heller. Palmemordet har liksom inget LC eller Zeitgeist som lurar ner folk utan källkritiskt sinne.
Citera
2011-02-23, 00:26
Medlem
[quote=hundralapp]
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Och ändå är det denna lilla tunna skara som faktiskt kan leverera någon slags belägg QUOTE]

alla era "belägg" kommer från median och den officiella förklaringen.

och vad hände förresten med filmen från pentagon? om dom bara hade släppt den så hade alla foliehattar krossats och få skämmas.

dom säger att dom har en film på planet. men dom vill inte släppa den. varför? vad är hemligt?
bara några vittnen som säger att dom såg ett plan. som du har sett på nyheterna

Nu yras det friskt igen, på sedvanligt konspirationstroendes vis....

Nej, alla våra belägg kommer INTE från median och den officiella förklaringen. Man kan lämna allt vad t ex politiken heter åt sidan, och bara hålla sig till välkända och vedertagna fakta från vetenskap och forskning, samt fysikens lagar, det kommer man väldigt långt med för att se att den officiella förklaringen är den som överlägset är bäst uppbackad och bevisad.

Nej, vad jag vet så har man inte påstått att man har någon annan och bättre film på planet som kraschade in i Pentagon, än den sedan länge visade och välkända film från övervakningskameran vid en av infarterna till Pentagon. Så antagligen presterade du nu ännu ett falskt påstående....

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-23, 00:34
Medlem
Citat:

Gör en aktiv koll på hur amerikansk polis hanterat bevismaterial tidigare, särskilt då i terroristsammanhang. .

dom HAR ju släppt en film från pentagons egna övervakningskamera. där man bara ser en explosion.

varför då inte släppa filmen som dom beslagtog från en affär mittemot?

dom kan visa EN film men den andra är superhemlig?

jaja nu ska jag lämna din tråd. så du och bernard slipper slösa eran tid.
Citera
2011-02-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Nej, vad jag vet så har man inte påstått att man har någon annan och bättre film på planet som kraschade in i Pentagon, än den sedan länge visade och välkända film från övervakningskameran vid en av infarterna till Pentagon. Så antagligen presterade du nu ännu ett falskt påstående....

Dr Tinnitus

jo cia var och beslagtog filmer från övervakningskameror i området. såg en intervju med en butiksägare som hade fått sin film tagen, och den hade perfekt uppsikt så man skulle se planet.

det har jag sett på nyheterna, så det måste vara sant
Citera
2011-02-23, 00:41
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Har du någon bra förklaring till varför inte Targenor brukar kallas foliehatt när han skriver om JFK? Eller Oddball i tråden om Estonia? Kan det vara för att de lyssnar på argument, lägger fram källor och liknande? Attityden är viktigare än åsikterna. jag kan peka ut rätt många exempel på när jag varit vänlig, hälsat konspirationstroende välkomna till tråden osv. Allt beror på hur de agerat.

Jag håller med om att Palmetråden är bra, men där kommer inte samma tokpostande av flera år gammalt debunkat jox som tvärsäkra påståenden särskilt ofta heller. Palmemordet har liksom inget LC eller Zeitgeist som lurar ner folk utan källkritiskt sinne.

Jag tror det är för att i de trådarna har det skapats ett bra klimat för diskussioner, man får ha förståelse för att 9/11 är bra mycket större än Estonia och andra konspirationer, åtminstone om man ser till lättillgängligt material, det för också med sig att det hela tiden kommer dyka upp nykomlingar som påstår något som redan dryftats för 15000 inlägg sedan.
Palme-mordet har förmodligen fler uttalade konspirationspår än vad 9/11 har, och samtliga verkar gå bra att diskutera.
Tyvärr verkar vissa skribenter här mest intresserade av att styra diskussionen i en viss riktning och i slutändan handlar det om vad dessa kan godkänna som bevis eller inte, istället för att försöka föra konstruktiva diskussioner/debatter om de märkligheter som faktiskt finns kring 9/11. Så här kan det låta:

OBS dramatisering!

-Titta vad märkligt, inga flygplansdelar!
-Suck, inte nu igen, har du bevis?
-Såg det på denna film.
- Jaha, så du har gått junivärsity off jootoob din jävla foliehatt, håll käften!

Inte för att jag bryr mig så mycket längre, men denna tråd skulle kunna vara så jävla bra, och hade det inte varit för debatt-klimatet förmodligen också välbesökt av skrivande fb-medlemmar, nu varnas istället nykomlingar för det meningslösa i att skriva härinne.
Det har blivit någon slags tävling i polemik och jag antar att allt följer regelboken så det är väl inte lätt för moderator att styra upp heller.
Citera
2011-02-23, 00:59
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
dom HAR ju släppt en film från pentagons egna övervakningskamera. där man bara ser en explosion.

Jag fick alltså ett kvitto på vad jag gissade, istället för att faktiskt göra något (jag hade definitivt varit beredd att göra rätt mycket om jag trodde att myndigheterna låg bakom mordet på 3000 människor) så ger du upp och lämnar tråden. Men du avslutar på ditt inslagna spår, ställer en retorisk fråga.

Ja, det händer faktiskt i rättsmål att man släpper delar av bevismaterialet fritt av olika anledningar, det innebär inte att man måste eller ens bör släppa allt. Och det roliga är att du gjort ett moment 22 av det.

"De borde släppa filmerna"

"Oj, de släppte en film, vad mystiskt."

Hur de än gjort så hade du inte varit nöjd. Hade man släppt allting på en gång så hade den enda effekten varit att foliehattar hade skrikit i kör att man minsann inte brukar göra så och att det måste innebära att filmerna är fejkade.

men seriöst, läs igenom vår replikväxling ett par gånger till och försök fundera på vem som kommer med konstruktiva argument och riktiga förklaringsmodeller och vem som bara upprepar sånt som diverse foliehattssidor på nätet spottar ur sig. Det är aldrig för sent att utveckla kritiskt tänkande. Fundera exempelvis på vad som fick dig att skriva att vi bara hämtar saker ur media. På riktigt, varför skrev du så? Det var ju busenkelt att visa att det inte stämde. Jag är ledsen att vara tvungen att säga det, men just en sån grej är en etablerad skyddsmekanism, man skapar ett vi och dem. Det funkar på samma sätt i sekter, och dessvärre är delar av "sannings"rörelsen på väg dit (långt ifrån alla eller ens i närheten av en majoritet skall tilläggas med emfas).

Citat:
jo cia var och beslagtog filmer från övervakningskameror i området. såg en intervju med en butiksägare som hade fått sin film tagen, och den hade perfekt uppsikt så man skulle se planet.

Fast du tänker kanske på FBI? För det var dem som åkte runt och samlade in bevis, helt enligt gängse rutiner.

Citat:
det har jag sett på nyheterna, så det måste vara sant

Jag hoppas att du var ironisk där...
Citera
2011-02-23, 01:08
Medlem
[quote=Pad] (jag hade definitivt varit beredd att göra rätt mycket om jag trodde att myndigheterna låg bakom mordet på 3000 QUOTE]

inget märkvärdigt med tanke på hur många miljoner barn och kvinnor usa har dödat för sin egen vinnings skull förut. och gör än idag.
Citera
2011-02-23, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag tror det är för att i de trådarna har det skapats ett bra klimat för diskussioner, man får ha förståelse för att 9/11 är bra mycket större än Estonia och andra konspirationer, åtminstone om man ser till lättillgängligt material, det för också med sig att det hela tiden kommer dyka upp nykomlingar som påstår något som redan dryftats för 15000 inlägg sedan.
Palme-mordet har förmodligen fler uttalade konspirationspår än vad 9/11 har, och samtliga verkar gå bra att diskutera.
Tyvärr verkar vissa skribenter här mest intresserade av att styra diskussionen i en viss riktning och i slutändan handlar det om vad dessa kan godkänna som bevis eller inte, istället för att försöka föra konstruktiva diskussioner/debatter om de märkligheter som faktiskt finns kring 9/11. Så här kan det låta:

OBS dramatisering!

-Titta vad märkligt, inga flygplansdelar!
-Suck, inte nu igen, har du bevis?
-Såg det på denna film.
- Jaha, så du har gått junivärsity off jootoob din jävla foliehatt, håll käften!

Inte för att jag bryr mig så mycket längre, men denna tråd skulle kunna vara så jävla bra, och hade det inte varit för debatt-klimatet förmodligen också välbesökt av skrivande fb-medlemmar, nu varnas istället nykomlingar för det meningslösa i att skriva härinne.
Det har blivit någon slags tävling i polemik och jag antar att allt följer regelboken så det är väl inte lätt för moderator att styra upp heller.

Tror du inte ev. skillnad mellan Plametråden och 9/11-diskussionerna (jag har inte själv läst ens i Palmetråden) kan bero på att det i Palmetråden knappast kan finnas lika mycket rena teknikaliteter och saker som har direkt koppling till teknik materiallära fysikens lagar och liknande?

Om vi helt bortser till politiken i båda händelserna och bara ser till vad som skedde, så blir det som följer.

I 9/11 handlar det om...

Ett antal flygplan som kapas.

Hur dessa sen flygs och av vilka.

Hur dessa sen kraschas in i en rad olika byggnader eller i backen.

Hur dessa krascher påverkar planen och byggnaderna.

Vad som kan/har hittats efter dessa krascher.

I Palmetråden handlar det väl mest om.

Vem/vilka som gjorde vad i vilket skede, och om det var en pistol/revolver och vart den tog vägen m.m.

Inga byggnader raserades, inga mer svårhanterliga fortskaffningsmedel framfördes på något märkligt sätt, inga märkliga eller större materiella skador inträffade.

Känns inte så konstigt då att det i 9/11 blir oändligt mycket mer teknisk diskussion då folk påstår en massa galna saker som bevisligen går tvärs emot mycket välkänd kunskap och forskning samt vad man faktiskt kunde se eller hitta på platserna för händelserna.

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-23, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp

Fundera lite nu innan du skriver dumheter.....

För det första, finns det verkligen en butik mitt emot och hade den verkligen en kamera som hade just perfekt uppsikt över/mot Pentagon? Övervakningskameror brukar ju normalt vara inställda för att dokumentera närområdet, i så fall vad som sker direkt utanför butiken. Då bör den högst sannolikt sitta en bit över marknivå och filma typ sett nedåt och sällan bort mot horisonten eller upp mot himlen. Vilket betyder att objekt längre bort riskerar att blir suddiga om de ens kommer med.

OM det sen verkligen skulle ha funnits en kamera med bra utsikt, skulle då inte de som ni påstår står bakom 9/11, och alltså är i stånd och har kapacitet att rodda igång en så enorm och välplanerad konspiration, ha haft koll på vilka kameror som fanns i området och sett till att antingen helt undvika dem (ni påstår ju att det är mysko och ett bevis på konspirationen för att planet träffade den nyss förstärkta delen där det var minst folk....) eller se till att den inte klarade att filma när det hela drog igång. Jag menar, varför låta den filma och dokumentera och med det riskera att filmen hinner komma på avvägar eller att folk (affärsägaren och hans anställda) hinner se filmen själva och sprida vad som filmen vidare, vilket innebär att man kanske måste tysta dem vilket i sinn tur kan skapa nya misstankar och rykten....

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-23, 06:49
Medlem
SLOBs avatar
Hej.

Nu lämnar vi metadebatten och återvänder till trådens topic.

/mod
Senast redigerad av SLOB 2011-02-23 kl. 06:51.
Citera
2011-02-23, 07:26
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Så när ni nu har sågat mig med fotknölarna pga att jag väljer att tro att det kanske skulle kunna vara något lustigt med vissa saker.
Så nu helt plötsligt är det martyr-spåret som gäller, inte riktigt det du beskrev i ditt inlägg tidigare.
Då visste du med bestämdhet att det inte fanns några andra motorer till det planet.
Du till och med strök under ordet "aldrig" för att visa oss hur självklart att det var något fuffens med detta.
DU har alltså påstått en sak och den visade sig att vara fel.
Vad har du mer att komma med?
Du borde ju kunna rada upp saker här eftersom du har läst om detta i åratal.

Citat:
Kan avsluta med en källa då . http://en.wikipedia.org/wiki/Septemb..._opinion_polls
Kolla på Canada. Vad befolkningen anser där. Jag jag är inte direkt ensam av att vara en galen foliehatt.
Konstig källa för att verifiera att Boeing aldrig har haft den motorn i planet som kraschade in i Pentagon. Men det spåret blev väl lite för jobbigt att fortsätta på!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in