Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
dom HAR ju släppt en film från pentagons egna övervakningskamera. där man bara ser en explosion.
varför då inte släppa filmen som dom beslagtog från en affär mittemot?
dom kan visa EN film men den andra är superhemlig?
jaja nu ska jag lämna din tråd. så du och bernard slipper slösa eran tid.
Jag fick alltså ett kvitto på vad jag gissade, istället för att faktiskt göra något (jag hade definitivt varit beredd att göra rätt mycket om jag trodde att myndigheterna låg bakom mordet på 3000 människor) så ger du upp och lämnar tråden. Men du avslutar på ditt inslagna spår, ställer en retorisk fråga.
Ja, det händer faktiskt i rättsmål att man släpper delar av bevismaterialet fritt av olika anledningar, det innebär inte att man måste eller ens bör släppa allt. Och det roliga är att du gjort ett moment 22 av det.
"De borde släppa filmerna"
"Oj, de släppte en film, vad mystiskt."
Hur de än gjort så hade du inte varit nöjd. Hade man släppt allting på en gång så hade den enda effekten varit att foliehattar hade skrikit i kör att man minsann inte brukar göra så och att det måste innebära att filmerna är fejkade.
men seriöst, läs igenom vår replikväxling ett par gånger till och försök fundera på vem som kommer med konstruktiva argument och riktiga förklaringsmodeller och vem som bara upprepar sånt som diverse foliehattssidor på nätet spottar ur sig. Det är aldrig för sent att utveckla kritiskt tänkande. Fundera exempelvis på vad som fick dig att skriva att vi bara hämtar saker ur media. På riktigt, varför skrev du så? Det var ju busenkelt att visa att det inte stämde. Jag är ledsen att vara tvungen att säga det, men just en sån grej är en etablerad skyddsmekanism, man skapar ett vi och dem. Det funkar på samma sätt i sekter, och dessvärre är delar av "sannings"rörelsen på väg dit (långt ifrån alla eller ens i närheten av en majoritet skall tilläggas med emfas).
Citat:
jo cia var och beslagtog filmer från övervakningskameror i området. såg en intervju med en butiksägare som hade fått sin film tagen, och den hade perfekt uppsikt så man skulle se planet.
Fast du tänker kanske på FBI? För det var dem som åkte runt och samlade in bevis, helt enligt gängse rutiner.
Citat:
det har jag sett på nyheterna, så det måste vara sant
Jag hoppas att du var ironisk där...