2011-04-05, 09:23
Medlem
Ju mer jag läser desto mer verkar den här tråden felplacerad.
"Konspirationsteori" känns helt fel.
"Samhälle -> Brott och brottsbekämpning" kanske, eller varför inte "Vetenskap -> Historia".

På ena sidan vågskålen har vi amerikas desperata försök att rentvå sig. Det ger upphov till triljontals med frågetecken. På andra sidan vågskålen finns ungefär ett argument i stil med...

...Hmmm...öh...du tror väl ändå inte att de kan ha...eh..nej...så kan det inte vara!

konspirationsteori ???
Senast redigerad av ManManne 2011-04-05 kl. 09:49.
Citera
2011-04-05, 10:59
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Du skriver hasbara skitinlägg istället för att svara på frågor i en debatt.
Så vad är den procentuella chansen för ett pass att klara sig ur ett eldinferno som metal disintregreras i?

Vad vill du att jag skulle svara på? Det du säger var såhär; "jag såg att passet klarade sig och det låg i fickan på piloten för det har jag zett på tv men jag har inget som helst bevis för det, HA! Svara på det du".

Vad vill du att jag ska svara på det? Du spekulerar ju bara..

Manne förstår du verkligen verkligen inte vad elgiganten försöker få fram till dig? Jag gör en lista kan du peka ut vilken siffra felet uppstår vid där du inte längre hänger med.

1. Du hävdar det finns inga bevis för något annat än insidejob.
2. EG visar dig en länk till info om rättegången.
3. I denna rättegång testas bevis i domstol.
4. Dessa bevis håller i rättegången.
5. Du får i uppgift att peka vilka bevis som inte håller.
6. Istället skriker du dig hes på EG om något oförståeligt att det finns inga bevis etc etc
Citera
2011-04-05, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag skulle vilja se bevis på den "disintregrerade" metallen tack!
Eller lade du in det ordet bara för att det skulle verka ännu svårare för passet att klara sig?

Har du något BEVIS för att något annat material överhuvudtaget hittades från något av de två aktuella flygplanen ?

Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vad är den procentuella chansen att du skall fatta följande: ?
Passet tillsammans med en mängd annat material slungades ut ur tornet direkt när planet kraschade in.
Passet var alltså aldrig utsatt för den eld som uppstod.
/T

Nämen läser du inte vad du själv skriver.
Åkte passet bakåt eller framåt enligt den här fantastiska förklaringen
Citera
2011-04-05, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Vad vill du att jag skulle svara på? Det du säger var såhär; "jag såg att passet klarade sig och det låg i fickan på piloten för det har jag zett på tv men jag har inget som helst bevis för det, HA! Svara på det du".

Vad vill du att jag ska svara på det? Du spekulerar ju bara..

Manne förstår du verkligen verkligen inte vad elgiganten försöker få fram till dig? Jag gör en lista kan du peka ut vilken siffra felet uppstår vid där du inte längre hänger med.

6. Istället skriker du dig hes på EG om något oförståeligt att det finns inga bevis etc etc

Edit:
FEL.

Du fortsätter med att ignorera frågan. Duktigt.
Senast redigerad av worldcitizen 2011-04-05 kl. 12:00.
Citera
2011-04-05, 11:42
Medlem
Citat:
Nämen läser du inte vad du själv skriver.
Åkte passet bakåt eller framåt enligt den här fantastiska förklaringen

Jag har inte sett någon exakt uppgift om var passet hittades annat än att det var i WTC:s närhet.
Men det är inte ovanligt att man hittar oskadade "mjuka" föremål även efter mycket våldsamma krascher, så det är inget speciellt med ett pass, om man inte vill att det skall vara det förstås....

/T
Citera
2011-04-05, 11:53
Medlem
Citat:

Tror det där var till mig. Trots ignore ser man en del...

1. Jag kommer att fortsätta att hålla amerikanska intressen som misstänkt grundorsak nummer ett tills jag personligen har sett något som tyder på något annat.
2. EG visar mig en länk till en rättegång.
... train wreck ....

Spekulation: Eventuellt menar EG att rättegången är relevant för någonting. Vore kul att veta vad.
Citera
2011-04-05, 11:55
Bannlyst
Citat:
Jag har inte sett någon exakt uppgift om var passet hittades annat än att det var i WTC:s närhet.
Men det är inte ovanligt att man hittar oskadade "mjuka" föremål även efter mycket våldsamma krascher, så det är inget speciellt med ett pass, om man inte vill att det skall vara det förstås....

/T

Har samma mycket bristfälliga uppgift om passets läge. En anomali i sig.
Enligt mig ligger det ingen problematik i att saker kan klara sig ur krascher.
Problematiken är: Det finns ingenting annat, än just passet som just händelsevis pekar ut en av de utpekade kaparna, som ens på micronivå som klarat sig ur eldinfernot.
Sannolikhetslära applicerat här gör att man måste ställa sig kritisk till uppgiften.
Citera
2011-04-05, 12:44
Medlem
Citat:
Problematiken är: Det finns ingenting annat, än just passet som just händelsevis pekar ut en av de utpekade kaparna, som ens på micronivå som klarat sig ur eldinfernot.
Det finns mängder av uppgifter om upphittade föremål som skickats tillbaka till offrens familjer. Visst kan man ifrågasätta sanningshalten i dessa uppgifter, men de kommentarer jag läst på konspirationssidor brukar istället koncentrera sig på hur oskadda och välbehållna många av föremålen är.

Några exempel:

http://www.rense.com/general68/moremir.htm
http://www.flickr.com/photos/kukulu21/1857842365/
http://www.suite101.com/content/where-we-were-on-911-a68080
Citera
2011-04-05, 12:55
Medlem
labbe3001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Det finns mängder av uppgifter om upphittade föremål som skickats tillbaka till offrens familjer. Visst kan man ifrågasätta sanningshalten i dessa uppgifter, men de kommentarer jag läst på konspirationssidor brukar istället koncentrera sig på hur oskadda och välbehållna många av föremålen är.

Några exempel:

Och precis HÄR kommer worldcitizen och ManManne's läsförståelse tillbaka.

Tänkbart reply från worldcitizen: Höhö det står ju inget alls om amerikanska insajder jobb. troll ,trainwreck

Tänkbart reply från ManManne: Jag har inte sett ett enda yootubeklipp med en detaljerad lista på saker som klarat sig från den typ varmaste explosionen i världen., där papper glas och annat bråte minsann inte alls regnade ner flera kvaret längre bort
Citera
2011-04-05, 13:01
Medlem
Citat:
....
Sannolikhetslära applicerat här gör att man måste ställa sig kritisk till uppgiften.

Helt feltänkt!
Ytterst osannolika saker inträffar ständigt.
Varje lottorad som dras är så oerhört osannolik att den aldrig borde komma upp,
men ändå händer det, varje vecka....

/T
Citera
2011-04-05, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn

Några exempel:

Första gången jag sett sådana uppgifter. (gäller länk1)
Annars när det gäller personer på andra våningsplan är det inte vidare otänkbart.
Det hjälper inte i den större frågeställningen som gäller själva flygplanens totala utplånande. Speciellt svarta boxarna (som är oranga) och motorerna.

@labbe3001 vad fick du luft ifrån.

Det var plötsligt massor med människor som hatar? familjemedlemmar till omkomna i händelserna som vill ha en ny oberoende utredning. Ganska svårsmält att ni skulle vara mer insatta i frågeställningarna än dem.
Citera
2011-04-05, 13:32
Bannlyst
Citat:
Helt feltänkt!
Ytterst osannolika saker inträffar ständigt.
Varje lottorad som dras är så oerhört osannolik att den aldrig borde komma upp,
men ändå händer det, varje vecka....
/T
Nu har ju inte detta med varandra att göra men jag förstår din inverterade tankegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in