Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vad fan har Hiroshima att göra med denna diskussionen? Ska du inte dra ut något annat korkat ur ditt arsle också?
Varför skulle jag vara korkad bara för att jag inte går på denna konspirationsteori direkt. Jag resonerar ju faktiskt med egna ord. Ni hänvisar ju bara till en film och att det finns "experter" som inte säger att WTC7 kunde rasa som det gjorde. Själva har ni ingen aning hur de borde rasa och ni erkänner det.
Att alla dessa byggnader rasade under 11/9 är ungefär lika sannolikt som att byggnaderna i Hiroshima raserades då atombomben släpptes. Man kan inte räkna sannolikheter så! Då skulle sannolikheten att du eller jag var född vara för liten och ett bevis för att det inte har hänt.
Citat:
Nä du vid "sekund 14" så sprängs balkarna i huset vid "sekund 21" har huset rasat.
7 sekunder - Fritt fall.
7 sekunder - Fritt fall.
Fel! Nu kollade du nog inte på filmen som jag länkade ordentligt.
WTC7 faller inte bara ihop. Det är era konspirationsfilmer som försöker dölja stora delar av händelseförloppet.
Huset börjar sitt "fria fall" vid sekund 21 (klart ungefär sekund 28?). Vid sekund 14 så kollapsar stora delar av taket in i byggnaden. Taket som kollapsar genom byggnaden river med sig golv etc och fönster skadas flera våningar ner. Detta syns tydligt. Takkollapsen inträffar innan några fönster går sönder, så inga bevis finns för någon bomb.
Varför skulle alla fönster vara hela efter att stora delar av taket kollapsar?
Fönstren går ju även sönder på samma sida av byggnaden som taket rasar in vilket absolut inte är konstigt.
Innan hela byggnaden slutligen kollapsar på dessa 7 sekunder så har stora delar av byggnaden redan kollapsat internt. Att det är nästan fritt fall bevisar inte att byggnaden sprängdes. Visa gärna en film där en stor skyskrapa vippar för att motbevisa mig!
Varför försöker tex Loose Change dölja att Stora delar av taket kollapsar på WTC7 innan hela byggnaden kollapsar? Varför försöker de dölja denna mycket viktiga information?
Hela kollapsen sker alltså inte på 7 sekunder utan mycket längre än så.
Citat:
Då kan ju du ta och simulera hela händelseförloppet... Det är ju tydligen så enkelt.
Jag kan lite precis lika mycket på dessa experter som du litar på "The Official story". (Vilket förövrigt bara är sorgligt hur man kan vara så blåögd.)
"Hur lätt tror du det är att göra en sådan datorsimulering?" Ja med tanke på att det är förprogrammerat osv så är det inte speciellt svårt.
Knappa in informationen, sen simulerar programmet efter fysikens alla regler.
"Hur lätt tror du det är att göra en sådan datorsimulering?" Ja med tanke på att det är förprogrammerat osv så är det inte speciellt svårt.
Knappa in informationen, sen simulerar programmet efter fysikens alla regler.