2008-10-31, 14:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Snabb fråga: Vart får NIST resurser ifrån till sina undersökningar?

Jag hoppas att detta inte tagits upp tidigare så att jag slipper få 3 sidor med glåpord efter mig.

Det står på NISTs hemsida:

Citat:
NIST's FY 2008 resources total $931.5 million, including $673.6 million in appropriations for its four major programs, $127.4 million from other agencies, $48.3 million in service fees, and $82.2 million in congressionally directed projects and construction grants.

http://www.nist.gov/public_affairs/budget.htm

Varför fråga här, när källan ligger lättåtkomlig på nätet?
Citera
2008-10-31, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Det mesta pekar väl på att det förhåller sig på det viset? Han har ju bland annat sagt det själv.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,137095,00.html
Citera
2008-10-31, 14:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

Den var nog i det närmaste retoriskt ställd skulle jag tippa. Hur NIST är finansierat kastar i truthervärlden tvivel över deras opartiskhet.

Frågan man ställer sig är ju då hur DE vill att det ska se ut om någon ska göra en utredning? Finansiering, sammansättning, mandat etc. Men jag tror inte vi kommer att få några konkreta svar på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Drasut

Så ett erkännande från världens mest kända terrorist väger lätt i din bok?
Citera
2008-10-31, 14:14
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Den var nog i det närmaste retoriskt ställd skulle jag tippa. Hur NIST är finansierat kastar i truthervärlden tvivel över deras opartiskhet.

Frågan man ställer sig är ju då hur DE vill att det ska se ut om någon ska göra en utredning? Finansiering, sammansättning, mandat etc. Men jag tror inte vi kommer att få några konkreta svar på det.

Försäljningen av Loose Change kanske? Istället för att köpa plasmatv för pengarna...
Citera
2008-10-31, 15:41
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Blir så trött på folk som ur sitt perspektiv anser att de vet att INTE Bush och CO är inblandade. Det är faktiskt omöjligt att konstatera att de inte var det. Helt djävla fuckin unbelivieble omöjligt. Ni kan inte vara säkra och det stör er, det stör er så in i helvete.

Jag tror inte att jag någonstans har skrivit att jag vet att Bush inte är inblandad?

Däremot har jag många gånger upprepat att det i dagsläget inte finns någon som helst substansiell bevisning som pekar åt det hållet och att jag med det som grund är övertygad om att han inte var inblandad. Skulle bevis läggas fram så kommer jag att korrigera min uppfattning, det är liksom så man funkar som skeptiker. Och det skulle inte störa mig ett dugg. Jag tror däremot att det stör och kliar något enormt på dig att du får jobbiga följdfrågor och mothugg som exponerat dina bristande kunskaper i frågan, och jag tror att du tycker det är skitjobbigt att vi hittat en massa fel i dina källhänvisningar och att det svider lite att du fått backa på saker som visat sig vara fel.

Men när vi nu ändå är inne på ämnet, skall vi leta upp alla foliehattar som påstått rakt av att de VET att Bush var skyldig? För det är några stycken det vill jag lova, tyvärr har de aldrig lyckats backa upp det där med några bevis.
Citera
2008-10-31, 15:49
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Ingen blir gladare än jag om en ny president i USA lyckas hitta bevis och drar igång en ny oberoende utredning som kan visa att det är iscensatt av fundamentalisthögern för ekonomisk egen vinning.

Det vore förvisso roligt om fundamentalisthögern fick sig en välbehövlig känga, men tyvärr tror jag att det är rent önsketänkande. Om inte foliehattarna trots att de skrapat och letat överallt hittat något av värde på sju år så är nog det troligaste skälet att inget finns att hitta.
Citera
2008-10-31, 15:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Så ett erkännande från världens mest kända terrorist väger lätt i din bok?

Det väger rätt lätt i min bok också faktiskt... Folk kan säga vad de vill (och just terrorgrupper brukar vara pigga på att åt sig äran av prestigefyllda aktioner). Jag lägger betydligt mer vikt vid kaparna, spåren som leder tillbaka till Saudi-Arabien, de ekonomiska transaktionerna och andra ledtrådar. Men visst, erkännandet är ju ännu ett papper längst upp i högen.
Senast redigerad av Pad 2008-10-31 kl. 16:00.
Citera
2008-10-31, 16:17
Bannlyst
Konspiration, JA! Saddam död? NEJ! Allt är en enda stor lögn, det är vad jag tror
Citera
2008-10-31, 16:33
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
Konspiration, JA! Saddam död? NEJ! Allt är en enda stor lögn, det är vad jag tror

ok, då vet vi. Tro på vad du vill.
Citera
2008-10-31, 16:46
Medlem
shmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
Håller med, tror inte terror aktionen hänt. Tills någon gett mig konkreta bevis för att tvilling tornen är borta förutom en massa tvivelaktiga vittnen och en massa förvrängda och förvillande tvrepotage står tvilling tornen kvar enligt mig. Ge mig en resa till NY och jag kanske ger med mig...

För övrigt tror jag det är lite si och så med allt samman. Tvivlar egentligen inte på att terrorister kört in i tornen. Tvivlar lite grann varför byggnaderna föll, men bort kastar inte någon teori dock. Det där med "raketskjutande boeing plan" och andra trams teorier ger jag inte mycket för. Tror helt enkelt att någon grupp terrorister helt sonika planerat och utfört med ganska stor lyckträffsäkerhet. Sedan betvivlar jag inte att allt inte är rätt skött från USAs sida. Tror inte bush skulle ha kunnat eller vågat utföra det. Tror att om han fått tid på sig att göra det skulle det säkert gå att göra.

Summa summarum så tycker jag det tjafsas för mycket om det. Foliehattarna (mig inkluderad, då jag tror inte allt gått till enligt rapporten) har en tendens att använda på tamefan varenda liten grej, som obetvivlat bevis för sin egen åsikt. "Bush tittade snett uppåt höger när han vart informerad, det är ljugcentrat i hjärnan och alltså hittade han på sin lögn där" motbevisa den ni... osv.

Jaja, det jag har mina tvivel om är mest byggnad 7, varför den rasat då jag sett både live när det hände(tittade på tv) och på youtube vittnen och folk som säger att elden inte var speciellt aggressiv i den byggnaden plus att på bilderna såg det ganska odramatiskt ut.. Sen har jag mina tvivel på att ett stort plan flög in i pentagon, något flög onekligen in där, men jag tror inte dom själva vet riktigt... eller visserligen vet säkert någon. Som på sin dödsbädd säger pyttelite så tjafset kan hålla på i 50-60 år till...
Citera
2008-10-31, 17:17
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Jag anser uppgifter som kommer från NORAD själva också är tveksamma, de är part i målet. Stämmer det att de ändrat sin historia om hur de agerade denna dag eller inte?

Hahaha du verkar riktigt patetisk nu! Nu menar du tydligen att vi inte kan lita på vad Norad uppger, men inkluderar det alla uppgifter du brukat i din tidigare argumentation, som de 129 ingripanden du alltid babblar om? Uppgiften kommer ju från Norad......

Du altererar dina åsikter utifrån mina argument, utasn att se hur du kontradikterar dig sjælv, och har inte en tillstymmelse till bevis åt dina meddebbatører. Tror jag håller med Elgiganten hær: FOLIEHATT:
Citera
2008-10-31, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

Därför att jag inte är något vidare bra på den här typen av engelska. Jag kan engelska nog för att se en film utan text men mycket mer är det inte. Det jag ville veta var bara vad som gjorde just NIST så väldigt trovärdiga. Hur oberoende är de? Om NSF gör en utredning som talar om hur mycket Sverige förlorar på invandring så har jag svårt att tro på den och det samma gäller här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in