2011-02-21, 21:39
Medlem
Scinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du inte är blind så bör du lätt kunna se på bilden med planet inlagt i bilden mot väggen, att väggen direkt framför motorerna har tydliga skador, t ex framför höger motor så ser man tydligt hur väggens bärande pelare blivit tryckta inåt och vidare i samma riktning som planet färdades.

Vad annat hade kunnat göra dessa kraftiga skador om inte just de tunga motorerna?

Dr Tinnitus

Ska jag va helt ärlig så tittade jag inte på den bilden. Den hette ju "Misleading graphic" så jag trodde att det var något missvisande med den. Jag tittade på bilden längst ner och letade efter hål för dom 6ton tunga titan/stålmotorerna. Men det kan självklart vara som du säger att höger motor har träffat pelaren där men tycker att det bara skulle vara damm kvar av en sån pelare om en 6ton tung motor kom i en himla massa km/h.
Citera
2011-02-21, 22:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scinner
Ska jag va helt ärlig så tittade jag inte på den bilden. Den hette ju "Misleading graphic" så jag trodde att det var något missvisande med den. Jag tittade på bilden längst ner och letade efter hål för dom 6ton tunga titan/stålmotorerna. Men det kan självklart vara som du säger att höger motor har träffat pelaren där men tycker att det bara skulle vara damm kvar av en sån pelare om en 6ton tung motor kom i en himla massa km/h.

Allt hänger på rörelseenergin. Motorerna sitter på vingarna, när du belastar ett system så kommer svagaste länken att ta mest stryk och brista först, i det här fallet blir det vingarnas fästen på flygplanskroppen. När de slitits sönder så får motorerna ingen draghjälp in i huset av flygplanskroppens massa. Men de lämnar ett duktigt avtryck i väggen, absolut.

Men det enklaste för att komma vidare är väl att du berättar hur det BORDE sett ut? Då finns det ett diskussionsunderlag liksom.
Citera
2011-02-22, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scinner

Vad du tycker är liksom inte så tungt vägande skäl då du uppenbarligen är en lekman på detta.

Motorerna kanske ser stora och tunga ut, ja de är ju tunga. Men de består inte av en enda stor solid klump utan är egentligen en rätt bräcklig konstruktion sett till den typen av våld de drabbades av i kraschen. De består ju av en massa aluminium och andra material och bara de delar som måste vara både starka/lätta och tåla mycket värme är i t ex Titan. Det är en massa fläktblad som lätt bryts av vid kraschen så det blir bara själva rotorcentrumet kvar som en hel del kan man säga, och dessa hittade man ju vid/i Pentagon, det finns t om med bilder på dessa.

Dr Tinnitus
Citera
2011-02-22, 12:36
Medlem
Citat:
Vad du tycker är liksom inte så tungt vägande skäl då du uppenbarligen är en lekman på detta.

Motorerna kanske ser stora och tunga ut, ja de är ju tunga. Men de består inte av en enda stor solid klump utan är egentligen en rätt bräcklig konstruktion sett till den typen av våld de drabbades av i kraschen. De består ju av en massa aluminium och andra material och bara de delar som måste vara både starka/lätta och tåla mycket värme är i t ex Titan. Det är en massa fläktblad som lätt bryts av vid kraschen så det blir bara själva rotorcentrumet kvar som en hel del kan man säga, och dessa hittade man ju vid/i Pentagon, det finns t om med bilder på dessa.

Dr Tinnitus
Det finns några bilder på en del till en motor ja. Det finns bara ett problem. Delen tillhör en jetmotor ja och i samma storlek som det förmodade planet ska ha. Men plan av den modellen som sägs har träffat pentagon har aldrig haft just den typen av motorer. Delen tillhör en viss motortyp och dessa motorer är ej kompatibla med just den flygplansmodellen. Go figure....
Citera
2011-02-22, 13:13
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det finns några bilder på en del till en motor ja. Det finns bara ett problem. Delen tillhör en jetmotor ja och i samma storlek som det förmodade planet ska ha. Men plan av den modellen som sägs har träffat pentagon har aldrig haft just den typen av motorer. Delen tillhör en viss motortyp och dessa motorer är ej kompatibla med just den flygplansmodellen. Go figure....

källa?
Citera
2011-02-22, 13:22
Medlem
Citat:

Tänk att jag visste det, att denna idiotiska konspirationsskröna skulle kastas fram.

Detta har debunkats flera gånger om.

Saken är den att den typen av flygplan som kraschade in i Pentagon levererades med två olika typer av motorer, alltså två olika tillverkare.

Det kunde levereras antingen med en (om jag minns rätt nu) motor från Pratt & Whitney eller en motor från Rolls Royce.

Man kan ju undra varför de konspirationstroende ideligen påstår att det är fel motor, och visar bilder på den motor som inte stämmer med bilderna, fast det går att fastställa att just det aktuella planet faktiskt levererades med just den motormodell som man återfann bland vrakrester och annan bråte vid Pentagon. Man får ju känslan av att de konspirationstroende med AVSIKT väljer att visa bara den motor som inte detta plan levererades med, för att man ska kunna påstå att det är nåt konstigt med kraschen fast det defakto är rent nonsens då den återfunna motorn är just den motormodell aom aktuellt plan hade.

Läs gärna igenom denna länk och erkänn sen att ditt påstående är mindre värt än skiten under skorna...

http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml

Ja du och andra konspirationstroende kan ju ta en runda på denna länk med, det verkar nu ju behöva...

http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/index.html

Dr Tinnitus
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2011-02-22 kl. 13:26.
Citera
2011-02-22, 16:41
Medlem
Citat:
Tänk att jag visste det, att denna idiotiska konspirationsskröna skulle kastas fram.

Detta har debunkats flera gånger om.

Saken är den att den typen av flygplan som kraschade in i Pentagon levererades med två olika typer av motorer, alltså två olika tillverkare.

Det kunde levereras antingen med en (om jag minns rätt nu) motor från Pratt & Whitney eller en motor från Rolls Royce.

Man kan ju undra varför de konspirationstroende ideligen påstår att det är fel motor, och visar bilder på den motor som inte stämmer med bilderna, fast det går att fastställa att just det aktuella planet faktiskt levererades med just den motormodell som man återfann bland vrakrester och annan bråte vid Pentagon. Man får ju känslan av att de konspirationstroende med AVSIKT väljer att visa bara den motor som inte detta plan levererades med, för att man ska kunna påstå att det är nåt konstigt med kraschen fast det defakto är rent nonsens då den återfunna motorn är just den motormodell aom aktuellt plan hade.

Läs gärna igenom denna länk och erkänn sen att ditt påstående är mindre värt än skiten under skorna...

http://www.aerospaceweb.org/question...cy/q0265.shtml

Ja du och andra konspirationstroende kan ju ta en runda på denna länk med, det verkar nu ju behöva...

http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/index.html

Dr Tinnitus
Det är mycket möjligt att detta har debunkats. Jag kan inte hålla koll på allt som händer och sker angående 911 mest för att det är en oändlig mängd och dels för att det finns annat som intresserar mig mer. Det som skrämmer mig dock är attityden hos många flashbackare. De tar allt så personligt. Pga att jag skrev något om en teori som jag har hört om och som har cirkulerat på internet, så är jag nu.inte värd vatten enligt dig.. Det verkar som debatterare på FB tar allt så personligt. Detta är en debatt med olika åsikter respektera detta. Alla vet inte allt om allt osv. Ni som inte tror att det finna någon form av konspiration överhuvudtaget alls någonstans skrämmer mig. Då det är ytters enkelt att dupera sådana människor om man skulle vilja som myndighet.

Summa. Detta är en debatt, ta inte allt personligt. Du har inte anledning att nedvärdera deltagaren
Det finns folk som kan mer / mindre än du i den specifika frågan/detaljen. Respektera detta.

Angående 911 specifikt så kan man fråga sig hur det kan komma sig att 911 konspirationen lever och får nya anhängare varje dag. Jo det är för att folk precis som jag, lär sig mer om ämnet. Desto mer jag har last om 911 under årens lopp desto mer inser man att det osar katt. Det vore en sak som var några detaljer här och där som var lustiga. Men den enorma mängd med både uppenbara och lustiga saker är helt enkelt enorm. Jag hade också väntat mig att få se mycket mer officiellt material. Var är alla dokumentärer på Discovery om 911. Det borde ju har filmats hundra tusentals med timmar med material om undersökningsarbetet osv. Men nej det är locket på. Allt är hemligstämplat och höjt i dunkel. De enda som producerar filmer är de som försöker visa på lustigheter.
Citera
2011-02-22, 17:15
Medlem
varför har dom inte släppt filmen på planet som krashar pentagon? den som beslagtogs direkt efteråt

det finns en film men den visar verkligen inget plan. bara en explosion
Citera
2011-02-22, 17:23
Medlem
Citat:
Det är mycket möjligt att detta har debunkats. Jag kan inte hålla koll på allt som händer och sker angående 911 mest för att det är en oändlig mängd och dels för att det finns annat som intresserar mig mer. Det som skrämmer mig dock är attityden hos många flashbackare. De tar allt så personligt. Pga att jag skrev något om en teori som jag har hört om och som har cirkulerat på internet, så är jag nu.inte värd vatten enligt dig.. Det verkar som debatterare på FB tar allt så personligt. Detta är en debatt med olika åsikter respektera detta. Alla vet inte allt om allt osv. Ni som inte tror att det finna någon form av konspiration överhuvudtaget alls någonstans skrämmer mig. Då det är ytters enkelt att dupera sådana människor om man skulle vilja som myndighet.

Summa. Detta är en debatt, ta inte allt personligt. Du har inte anledning att nedvärdera deltagaren
Det finns folk som kan mer / mindre än du i den specifika frågan/detaljen. Respektera detta.

Angående 911 specifikt så kan man fråga sig hur det kan komma sig att 911 konspirationen lever och får nya anhängare varje dag. Jo det är för att folk precis som jag, lär sig mer om ämnet. Desto mer jag har last om 911 under årens lopp desto mer inser man att det osar katt. Det vore en sak som var några detaljer här och där som var lustiga. Men den enorma mängd med både uppenbara och lustiga saker är helt enkelt enorm. Jag hade också väntat mig att få se mycket mer officiellt material. Var är alla dokumentärer på Discovery om 911. Det borde ju har filmats hundra tusentals med timmar med material om undersökningsarbetet osv. Men nej det är locket på. Allt är hemligstämplat och höjt i dunkel. De enda som producerar filmer är de som försöker visa på lustigheter.

Det man reagerar på i fallet med konspirationstroende, är att det på ett förunderligt vis lyckas snappa upp allt möjligt som på minsta sätt kan tyda på en konspiration även om det bara är totalt obekräftade och bra framkastade påståenden (typ jag har hört....) och suger i sig detta och sprider det vidare. Samtidigt som de notoriskt lyckas missa, undvika, förtränga, förneka etc. alla seriösa fakta som pekar på att dessa påståenden är felaktiga eller bevisar att de är rent nonsens. Hur fan lyckas ni?

För min egen del, som den ytterst kritiska person jag är i det mesta här i livet, så är det för mig närmast ett måste att om jag hör eller läser något som verkar anmärkningsvärt eller otroligt så kollar jag upp detta innan jag lägger någon större vikt vid det. Om jag då strax finner att påståendet inte alls är så märkvärdigt eller otroligt, eller att är rent felaktigt eller orelevant m.m. ja då är det ju bara att lägga åt sidan och definitivt inget man vill föra vidare.

Men de flesta av er konspirationstroende klänger er febrilt fast vid de flesta av alla dessa påståenden med näbbar och klor, och det spelar nästan ingen roll hur tunga argument eller bevis för att de är felaktiga man lägger fram, så släpper ni dem ändå inte. I bästa fall blir det tyst på er i någon vecka sen kan ta mig fanken t o m samma kille kasta fram samma jäkla påståenden en gång till som om inget hänt. Alltså har denne bevisligen totalt nonchalerat de motbevis eller förklaringar som han fick på påståendet förra gången, och kör glatt på med påståendet igen och igen med jämna mellanrum. VARFÖR???

Du själv då? Hur kan du tro att en så viktig sak som att det skulle vara fel motordelar som var återfunna kontra det plan som har träffat Pentagon. Tror du verkligen på fullaste allvar att det inte skulle upptäckas av fler än en liten klick osnutna konspirationstroende? Alla som jobbar med dessa flygplan och motorer då? På Boeing, på Rolls Royce, på American Airlines m.m. Ingenjörer, konstruktörer, reparatörer, flygtekniker, servicefolk m.m. m.m. skulle inte de ställa sig upp och unisont vråla DET ÄR INTE RÄTT MOTORDELAR I VRAKRESTERNA I PENTAGON, DET ÄR NÅT SKUMT!!!!!! Men har de gjort det? Nej.....

Inte heller har några seriösa reportrar sniffat upp detta och avslöjat den enorma (enligt er K-troende) konspirationen och sopat hem världens Purlitzerpris och blivit världsbrömda på kuppen. En total våt dröm för varenda murvel att göra det avslöjandet. Men ingen har gjort det, varför....? Jo helt enkelt för att det inte finns något skumt eller märkligt med 9/11 på det sätt som ni K-troende påstår dagarna i ända, och inget enormt inside job där "Bush och grabbarna" fixade 9/11 själva.

Så, hur fan lyckas ni hela tiden "missa" alla seriösa och ofta lätt kontrollerbara fakta, och istället som svampar sug i er alla påståenden om märkligheter och tro på dem?? Vet ni inte vad källkritik är? Använder ni inte det innan ni bestämmer er för att det är nåt lurt ditten och datten i 9/11??

1-10 min på Google rätar ofta ut 95% av alla frågetecken och sänker påståenden, använd er av det.

Dessutom så sitter du ju för bövelen och ljuger då det visats många filmer, seriösa sådana, om 9/11 både på Discovery och många andra kanaler. Det är inte alls bara K-sidan som gjort filmer om händelsen. Hur fan kan du ha missat alla andra seriösa filmer om 9/11??

Dr Tinnitus
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2011-02-22 kl. 17:26.
Citera
2011-02-22, 18:05
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det är mycket möjligt att detta har debunkats. Jag kan inte hålla koll på allt som händer och sker angående 911 mest för att det är en oändlig mängd och dels för att det finns annat som intresserar mig mer. Det som skrämmer mig dock är attityden hos många flashbackare. De tar allt så personligt. Pga att jag skrev något om en teori som jag har hört om och som har cirkulerat på internet, så är jag nu.inte värd vatten enligt dig..

Man kan ju undra över din attityd, Hade du bemödat dig att läsa DENNA tråd så hade du hittat allt du hade behövt få reda på vad som gällde om dom motorerna Boeing hade på detta plan som kraschade i Pentagon. Visst jag uppmuntrar dig att i frågasätta detta. men det gör du ju inte.
Du skriver ju:
Citat:
Men plan av den modellen som sägs har träffat pentagon har aldrig haft just den typen av motorer. Delen tillhör en viss motortyp och dessa motorer är ej kompatibla med just den flygplansmodellen. Go figure....
Du har till och med strukit under ordet aldrig för att påvisa för oss att DU minsann vet detta.
Dina källor? Ja som vanligt OBEFINTLIGA.
Man tycker ju att det borde ligga ditt eget intresse att kolla med, ja låt oss dra en högodssare!!! BOEING. Eftersom DU påstår att BOEING ALDRIG har haft dessa motorer på detta plan så kanske du skulle visa på oss som inte har samma information vart man kan läsa om detta.
Doktorn har ju klädsamt visa på dina grava fel i ditt inlägg.
Då kanske det skulle vara på plats att ödmjukt och lite mer försiktigt gå framåt.
Men jag vet hur ni foliehattar fungerar, det blir nästa spya som kommer fram och med 99.99999% chans så är det redan något som debunkats för länge sedan.

Citat:
Angående 911 specifikt så kan man fråga sig hur det kan komma sig att 911 konspirationen lever och får nya anhängare varje dag.
Det finns idioter som fortfarande efter mer än 40 år inte tror att man varit på månen med 12 astronauter.

Citat:
Jo det är för att folk precis som jag, lär sig mer om ämnet. Desto mer jag har last om 911 under årens lopp desto mer inser man att det osar katt. Det vore en sak som var några detaljer här och där som var lustiga. Men den enorma mängd med både uppenbara och lustiga saker är helt enkelt enorm.

Man kan ju undra över vad du läst för något????
Ditt senaste haveri med motorerna är ett lysande exempel på att du INTE lärt dig något alls om vad källkritik och källgranskning är.

Snart 10år och INTE ett enda bevis på en konspiration.
Man kan ju undra varför?
Ni sitter och skriver på nätet och "vet" både det ena och det andra, men komma någon vart och presentera något som kan komma i närheten av ett arbeta som påvisar EN enda detalj som pekar på en konspiration har ni INTE lyckats med på snart 10 år.
Bra jobb!!!

Magnus Betnér sammanfattade det hela lysande.
Nu när vi har fått bort religionen mer och mer i samhället så kommer konspirationerna fram i stället.
Lika som med Guden, finns ÖVERALLT men ingen har sett något och ingen kan peka på något som bevisar dess existens.
Citat:
Jag hade också väntat mig att få se mycket mer officiellt material. Var är alla dokumentärer på Discovery om 911. Det borde ju har filmats hundra tusentals med timmar med material om undersökningsarbetet osv. Men nej det är locket på. Allt är hemligstämplat och höjt i dunkel. De enda som producerar filmer är de som försöker visa på lustigheter.

Man undra vart du befunnit dig dom senaste 10 åren! Vilken sten har du nu krupit fram under.

Att ljuga fram en verklighet baserad på DINA uppfattningar lär knappast ta dit "kunnande" framåt.

Allt är INTE hemligstämplat, det finns MASSOR av filmer dokument officiella och inofficiella.
Bara för att DU inte sett eller läst om dessa så finns det ingen automatik i foliehattsvärlden att det inte existerar dokument eller filmer.
Ta och leta lite, är det svårt att skriva "9/11 investigation" i Googles sökruta? Där finns det massor från båda sidor om du nu verkligen är intresserad av detta!!!???
Citera
2011-02-22, 20:41
Medlem
Citat:
Det man reagerar på i fallet med konspirationstroende, är att det på ett förunderligt vis lyckas snappa upp allt möjligt som på minsta sätt kan tyda på en konspiration även om det bara är totalt obekräftade och bra framkastade påståenden (typ jag har hört....) och suger i sig detta och sprider det vidare. Samtidigt som de notoriskt lyckas missa, undvika, förtränga, förneka etc. alla seriösa fakta som pekar på att dessa påståenden är felaktiga eller bevisar att de är rent nonsens. Hur fan lyckas ni?
Jag gillar dig Tinnitus för man ser tydligt dina tankebanor och det gör det hela enklare och intressantare. Till din fråga/påstående. Om du har sett den nya serier om sherlock holmes? Där lägger han märke till minsta detalj och funderar på betydelsen av fimpen i hörnet osv. Detta för att kunna lägga ett pussel med olika små bitar. Förhoppningsvis ger de en bild av förloppet. Det är samma med konspirations letar. (Obs vi är ej troende. Då troende är när man tror på en absolut sanning. Utan vi är mer av sökare / granskare.) Det kanske kommer ett inlägg från någon på ett forum om att motorn inte stämmer. Sedan blir det en debatt om detta. Vissa teorier är starkare än andra. Dvs enklare, starkare indkationer osv. Andra är direkt felaktiga. Det är som du säger framkastade påståenden endast de som får en stor skara anhängare får cred. Ingen påstår att "det är så" Utan man ställer mer frågor och kommer med påpekanden. Det finns naturligt vis även personer med verkligt kunnande som bidrar till frågan.

Det ligger i konspirationens natur att de officiella fakta som har presenterats är felaktiga. Dvs är det en konspiration mellan tex några oljebolag , ja då gör de allt för att dölja faktumet att de prissamarbetar. Så officiella "fakta" från oljebolagen går då inte att lita på. Nej de är ju direkt missledande.

När ni som tror att det inte fanns något fuffens bakom 911 tar fram era "bekräftade" och "officiella fakta" och data. Ja då tror ni benhårt på att de är sanna. Det är just det som är felaktigt. Ni har svårt att tänka er att man skulle kunna manipulera resultat och vrida utredningar.

Citat:
För min egen del, som den ytterst kritiska person jag är i det mesta här i livet, så är det för mig närmast ett måste att om jag hör eller läser något som verkar anmärkningsvärt eller otroligt så kollar jag upp detta innan jag lägger någon större vikt vid det.
Det kan vara mycket svårt att kolla upp saker om man är motarbetad av en hel stat. Det finns då massor av desinformation utlagd.

Citat:
Men de flesta av er konspirationstroende klänger er febrilt fast vid de flesta av alla dessa påståenden med näbbar och klor, och det spelar nästan ingen roll hur tunga argument eller bevis för att de är felaktiga man lägger fram, så släpper ni dem ändå inte.
Det är felaktigt, jag skulle aldrig påstår att jag klänger mig fast vid någon teori. För mig skulle det vara gött om det faktiskt inte var lustigheter i samband med 911. Om alla bitarna föll på plats sas.
Det hade de kunnat göra betudligt enklare med en öppen och oberoende utredning. Eller i varje fall skulle det varit två oberoende parallea utredningar. Men det minsta man kan begära är att allt redovisar öppet efter och under utredingens slut. Så är inte fallet. Nästa allt är effektivt mörklagts och hemligstämplat. Oberoende experter fick inte ens komma in och kolla på järnskrotet efter wtc. Allt skulle smältas och det fort.
Citat:
I bästa fall blir det tyst på er i någon vecka sen kan ta mig fanken t o m samma kille kasta fram samma jäkla påståenden en gång till som om inget hänt. Alltså har denne bevisligen totalt nonchalerat de motbevis eller förklaringar som han fick på påståendet förra gången, och kör glatt på med påståendet igen och igen med jämna mellanrum. VARFÖR???

Därför att era motbevis kan var lika felaktiga som konspirationsteoretikens påstående. Inga av oss vet med säkerhet byggnadens mekanik. Du kan välja att tro på den officiella ver om du vill. Jag kan välja att tror på det jag anser rimligt. Men jag kan aldrig veta vad som är sant. Inte du heller.
Citat:
Du själv då? Hur kan du tro att en så viktig sak som att det skulle vara fel motordelar som var återfunna kontra det plan som har träffat Pentagon. Tror du verkligen på fullaste allvar att det inte skulle upptäckas av fler än en liten klick osnutna konspirationstroende? Alla som jobbar med dessa flygplan och motorer då? På Boeing, på Rolls Royce, på American Airlines m.m. Ingenjörer, konstruktörer, reparatörer, flygtekniker, servicefolk m.m. m.m. skulle inte de ställa sig upp och unisont vråla DET ÄR INTE RÄTT MOTORDELAR I
Jo det skulle de om de hade haft tillgång till en massa material kring utredingen. Men det har de inte haft.
Pga att det inte var en öppen utredning. Som det är nu vet de ytterst lite. De vet troligen inte ens vilken typ av plan det var som störta. Dessutom ska man veta att, om de bara skulle andas något sådant så riskerar de jobbet direkt. Det var någon material expert som sa att han var "tveksam över stålets smältpunkt" Han jobba på ett universitet.. Han fick sparken samma dag. Det finns en enorm rädsla att säga något offentligt i USA.
.
Citat:
Inte heller har några seriösa reportrar sniffat upp detta och avslöjat den enorma (enligt er K-troende)
Seriösa reportar? Finns det sådana? Det var en som försökte rapporter något negativt i irak mot USA en gång. Detta var en reporter med 40 års cred i ryggen. Fick sparken samma dag. Har idag i praktiken igen möjlighet att arbeta som reporter. All större media ägas av stora bolag som absolut inte är intresserade av att stöta sig med etablissemanget. Mycket pga att de är etablissemanget. Detta finns nu även i sverige. Med vinklade nyheter osv. Kan vara svårt att se. Men det finns där.

Citat:
konspirationen och sopat hem världens Purlitzerpris och blivit världsbrömda på kuppen.
Det är mycket svårt att genomför i praktiken. Man måste har enormt bra på fötterna för att påstå något sådant. Men visst det har funnits rykten som har repporterats en del.
Citat:
En total våt dröm för varenda murvel att göra det avslöjandet. Men ingen har gjort det, varför....? Jo helt enkelt för att det inte finns något skumt eller märkligt med 9/11 på det sätt som ni K-troende påstår dagarna i ända,
För att det är troligen en omöjlig uppgift. Bara för att något inte är sant behöver det inte betyda att man kan få fram vad som är sant. Och kan man inte få fram vad som är sant. Ja då tror man på de osanna. För det är ju rimligare än att inte tror någonting.
Citat:
och inget enormt inside job där "Bush och grabbarna" fixade 9/11 själva.
Jag vet personligen inte vad jag ska tror. Men att det finns mycket som pekar på att det stora delar är en coverup är extremt troligt. Sedan vad som är mörkat och varför , vem som låg bakom osv , Det är en annan femma. Även jag har svårt att se att GW B. Skulle ligga bakom. Men det kan vara andra innom USA som har genomfört det. Sedan kanske bushen valde att tysta ner detta brott för det var smartare att använda det till att invadera irak.
Citat:
1-10 min på Google rätar ofta ut 95% av alla frågetecken och sänker påståenden, använd er av det.
Inte min erfarenhet. Ju mer man letar, då hittar du mer underligheter.
Citat:
Dessutom så sitter du ju för bövelen och ljuger då det visats många filmer, seriösa sådana, om 9/11 både på Discovery och många andra kanaler. Det är inte alls bara K-sidan som gjort filmer om händelsen. Hur fan kan du ha missat alla andra seriösa filmer om 9/11??
Det jag har sett är inte seriöst för fem öre. Men det är vad jag anser.
Citera
2011-02-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du har till och med strukit under ordet aldrig för att påvisa för oss att DU minsann vet detta
Har aldrig påstått att jag vet något. Jag ställer frågor och kommer med påståenden från andra tänkare som anser saker. Jag trodde detta var underförstått, men tydligen inte. Jag lovar att jag nästa gång ska skriva "Enligt en oberoende tänkare på internet så: "
Citat:
Dina källor? Ja som vanligt OBEFINTLIGA.
jag skulle naturligtvis kunna gräva fram en massa källor hit och dit. Men vad är det som säger att källa är sann? Inget. Och detta gäller båda sidorna.
Citat:
Det finns idioter som fortfarande efter mer än 40 år inte tror att man varit på månen med 12 astronauter.
Vad har tiden med det hela att göra?
Citat:
Snart 10år och INTE ett enda bevis på en konspiration.
För att de är bra på sitt jobb på NSA.
Citat:
Magnus Betnér sammanfattade det hela lysande.
Nu när vi har fått bort religionen mer och mer i samhället så kommer konspirationerna fram i stället.
Lika som med Guden, finns ÖVERALLT men ingen har sett något och ingen kan peka på något som bevisar dess existens.
Betnér är en röv som bara försöker överleva genom att narra andra. Det är enbart i Sverige som vi ej går i kyrkan eller tror på gud. Kristendomen är långt ifrån död. Du kan ju kolla upp lite fakta innan du spyr ur dig saker. 10 min på google så lär du dig mycket. Hur kan man dödförklara religion som halva planeten har som sin främsta käpphäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in