2010-05-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Respected Middle East expert and former BBC presenter Alan Hart has broken his silence on 9/11, by revealing that the world’s most prominent civil engineering company told him directly that the collapse of the twin towers was a controlled demolition.

http://www.prisonplanet.com/top-construction-firm-wtc-destroyed-by-controlled-demolition.html
Hart är en äventyrare med grumligt förflutet och livlig fantasi.
Han vill väl komma i rampljuset en gång till, och han lurar ju i alla fall sten.b!
(Men, det är ju förstås inte så svårt, det har vi ju ganska många exempel på...)

/T
Citera
2010-05-27, 15:43
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ah, han sätter sitt rykte på spel. Då måste han tala sanning. Viktiga personer som säger saker man själv håller med om kan man alltid lita på. Sanningen framför allt!
Det skrev jag inte. Jag bedömer honom bara mer trovärdig, på frågan om vem som kan ha varit i kontakt med vad som hävdas vara framstående civilingenjörer, än en anonym nolla på ett internetforum.

I motsats till vad du skrev som svar till sten.b lär det inte, om nu en sådan kontakt har skett, vara med sk. truthers, eftersom anonymiteten då inte hade varit av någon vikt. Eller kan man vara en closet truther?
Citera
2010-05-27, 16:04
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Voff voff. Jag misstänker att det är så att Hart känner någon på en firma (förmodligen inte särskilt känd) som är en truther. Denna person har sett på youtube filmer och är "övertygad" om att det var en CD. Denna persons åsikt är inte alls representativ för den lilla firman i helhet men det är detaljer man kan skippa.

Jaså, gör du det. Jag misstänker att du vet inte mycket om Hart utan du bara kastar dig in när det är någon som hotar din husbonde.
Citera
2010-05-27, 16:14
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Han vill väl komma i rampljuset en gång till, och han lurar ju i alla fall sten.b!
(Men, det är ju förstås inte så svårt, det har vi ju ganska många exempel på...)

/T
Om du lyssnar på intervjun med Hart, vilket jag iofs vet att du inte kommer att göra, så uttrycker han ett visst obehag över att diskutera 9/11, eftersom han är fullt medveten om att de kan komma att skada honom. Att ha kontroversiella idéer om 9/11 är inte en väg till rampljuset, snarare det motsatta.
Citera
2010-05-27, 16:15
Medlem
sten.bs avatar
Citat:

/T

Läs mitt svar till SMA.
Att påstå att Hart har "grumligt förflutet och livlig fantasi" visar bara på din okunnighet.
Skulle BBC ha honom som mellanösternexpert under decennier om han hade "livlig fantasi"?
Förklara det där med "grumligt förflutet".
Tror du verkligen att han söker rampljuset med detta uttalande?
Är du verkligen så naiv eller spelar du?

Du och SMA kan förbereda er för melodifestivalen så kan ni gå in och diskutera det istället. Där passar ni bättre.
Senast redigerad av sten.b 2010-05-27 kl. 16:20.
Citera
2010-05-27, 16:23
Medlem
SLOBs avatar
Vad är det som är nytt? Kommer det fram några nyheter förutom att ytterligare en person som har haft ett jobb påstår saker?
Citera
2010-05-27, 16:25
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ah, han sätter sitt rykte på spel. Då måste han tala sanning. Viktiga personer som säger saker man själv håller med om kan man alltid lita på. Sanningen framför allt!

Precis. Det har ju aldrig skett att någon spelat martyrkortet.
Citera
2010-05-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Läs mitt svar till SMA.
Att påstå att Hart har "grumligt förflutet och livlig fantasi" visar bara på din okunnighet.

Det är ju bara att läsa lite material om och av Hart, vilket är lätt att hitta.
Med all önskvärd tydlighet framstår det då vilken trovärdighet den mannen har, eller snarar saknar.

Men, jag förstår samtidigt att just du attraheras av hans "kvalitéer"...

/T
Citera
2010-05-27, 17:19
Medlem
Pannlampas avatar
Det senaste uttalandet ar politiskt, absolut inte ett vetenskapligt och bor darfor enbart behandlas som ett sadandt tills nagra konkreta fakta presenteras. Alltsa inte av speciellt mycket vikt for hoppet om en ny utredning.
Citera
2010-05-27, 17:41
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vad är det som är nytt? Kommer det fram några nyheter förutom att ytterligare en person som har haft ett jobb påstår saker?

Jag kommer återkomma varje gång en auktoritet vågar uttala sig i frågan.
Nu får hundgården ta över som vanligt.

För er seriösa rekommenderar intervjun.
Senast redigerad av sten.b 2010-05-27 kl. 17:43.
Citera
2010-05-27, 17:48
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Det är ju bara att läsa lite material om och av Hart, vilket är lätt att hitta.
Med all önskvärd tydlighet framstår det då vilken trovärdighet den mannen har, eller snarar saknar.

Men, jag förstår samtidigt att just du attraheras av hans "kvalitéer"...

/T

Jag har läst många av hans artiklar och det inte för inte han är ansedd som en av de största auktoriteterna ända sen vietnamkriget.
Du menar väl att bl.a BBC saknar omdöme emedan du vet bättre.
Löjligt.
Citera
2010-05-27, 17:54
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Skraj för att det fortfarande sker en mobilisering? Snart övertygar du bara dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in