Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Skojar du med mig? Förstod du vad jag skrev. Om ett föremål slungas iväg med hjälp av en pådrivande kraft kommer det inte att ramla rakt ned som om du bara släppte det.
(Fast "projektilbana" borde i det här fallet vara en mer korrekt term, inte "kastparabel" som jag först skrev.)
Och här har vi ju yttre krafter som påverkar, det är ju det vi för sjutton diskuterar. Det är därför trådjäveln finns här, Sprängmedel är en yttre pådrivande kraft. Alltså kan tornen inte ramlat i fritt fall, rakt ned eftersom du också hävdar att det finns rasmassor som föll så långt bort att endast sprängmedel kan ha varit orsaken till att de nådde dit. Eftersom de påstådda sprängmedlen knappast kan ha skjutit ut alla delar exakt horisontellt torde vissa delar slungats uppåt och vissa i en nedåtlutande vinkel från det horisontella planet betraktakt. Vissa föremål skulle således ha en falltid längre än fritt fall lodrätt och vissa en kortare tid än rakt ned lodrätt.
För det här är mycket riktigt fysik. Om du inte nu vill hävda att "utskjutna" rasmassor ramlade i fritt fall åt sidan.
Det står inte så bra till med fysik kunskaperna märker jag. Menar du att det sitter små motorer på föremålen som slungas ut från tornet? som fortsätter att driva på efter att de lämnat tornet? Det finns bara en kraft som verkar på föremålen efter de lämnat tornet, och det är gravitationen. Såvida du inte blandar ihop föremålets hastighet med kraft eller nåt? är det det du gör?
Man börjar ju faktiskt undra vad de är för efterblivna människor man pratar med.
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du vet, dina poäng stiger ju inte när du försöker förlöjliga vedertagna begrepp som vetenskapsteori. Men det är precis därför truthers blir förlöjligade och bortviftade.
" -Håhåhå vetenskapteori sade du? Kan man torka sig i arslet med det? Nähä vad är det då bra för?"
Och då antar jag att vi kan sluta läsa fysik och medicin och matematik i skolan. Vi kan byta ut alla ämnen mot vetenskapsteori.
Är ju jättegött, för nu kan vi lösa problem som vi aldrig kunnat lösa förut, vi kan helt plötsligt använda energi två gånger. Vi kan bortse från principen om bevarandet av energi och dubbla eller trippla eller vad du vill med energin. Nu kan vi accelerar ett förekmål med full acceleration som om det föll genom luften, samtidigt som föremålet tar sig igenom ett objekt som tidigare när man läste fysik i skolan skulle stoppat eller iaf saktat ner föremålet.
FUCK FUSION, VETENSKAPSTEORI LÖSER ENERGIKRISEN½!½½!½!