2010-01-29, 12:41
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du fick två exmpel, den kreativa klippningen av citatet "looked like a missile" samt påståendet att endast syrefattiga bränder avger vit rök. Har jag tid och ork skall jag sammanställa fler. Det här är två jag kom på direkt ur huvudet.

Ja missil-exemplet gav du på rak arm när det begav sig, rök-exemplet kan jag inte minnas. Hur som helst hade du ju inte sett den senaste versionen och det är den jag är intresserad av då det är den jag sett.
Men ni behöver ju inte själva sittta och klura på detta, jag antar att någon annan redan gjort det, så finns det någon länk där man tex spaltat upp de lögner den senaste versionen innehåller och korrigerar dessa punkter med korrekt fakta?
Citera
2010-01-29, 13:09
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du har ju lovat en uträkning!!!
Törs du inte?
Jag har aldrig trott på att du skulle leverera något matnyttigt i detta ämne, du tycker och det är helt ok för mig.
Men när du och din foliehatts polare påstår att det finns bevis för en konspiration och där efter ljuger om och om igen så har ni liksom passerat en linje.
Mitt bevis kanske är för enkelt för att du ska förstå, DET ÄR FYSISKT omöjligt för en byggnad att både falla med fritt fall OCH krossa sig själv.

Citat:
Ja, att betala skatt för din skolgång, det skäms jag över.
Haha, vadå så du sitter inte på hem? vad jobbar du med då?
Citera
2010-01-29, 13:14
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Nej, men om man ska kritisera NIST och säga att de började mäta vid fel tillfälle så kan det vara en bra idé att använda sig av samma video som dem. Så att man kan säga "Ni började mäta HÄR men ni skulle börjat mäta HÄR".
Jaså det kan vara en bra ide? men om videon är förfalskad då? Den videon är mycket enkel att manipulera, det finns inga andra rörliga objekt i den, vinklad som att man står snett nedanför och tittar upp på den. Det finns ett 20 tal videor som visar på ett annat förlopp.
http://www.youtube.com/watch?v=Atbrn4k55lA

Använd nu din källkritiska vetenskapsteori och ställ dig frågor som vilka videor som kan vara förfalskade, om det är 20 stycken som blivit förfalskade av människor av rent jävulskap, eller om det är EN video som blivit manipulerad (om den ens blivit det, kan vara den knäppa vinkeln och bristen på bra saker runt den att jämföra hastighet med). Fråga dig sen vilka som har mest att vinna på att förfalska sina videor, sen fråga dig vilka som har mest resurser.
Citera
2010-01-29, 13:15
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ja missil-exemplet gav du på rak arm när det begav sig, rök-exemplet kan jag inte minnas. Hur som helst hade du ju inte sett den senaste versionen och det är den jag är intresserad av då det är den jag sett.
Men ni behöver ju inte själva sittta och klura på detta, jag antar att någon annan redan gjort det, så finns det någon länk där man tex spaltat upp de lögner den senaste versionen innehåller och korrigerar dessa punkter med korrekt fakta?
Jag tror faktiskt inte att någon överhuvudtaget bryr sig om LCAC. Den slog ju inte ned som en bomb direkt.
Ursprungsfrågan var om det var korrekt att de faktiskt ljög medvetet i LC 1 & 2. Och det har vi ju kommit fram till är helt fel. Inte vilken lögn som fanns i vilken film. De ljög, de har vad jag vet aldrig gått ut och sagt att det var lite oärligt och att de skall låta bli det i framtiden.

Nej jag skiter nog fullständigt i LC:AC. Skulle det dyka upp några nya påståenden vi inte sett innan får jag kika på dem då.
Citera
2010-01-29, 13:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Mitt bevis kanske är för enkelt för att du ska förstå, DET ÄR FYSISKT omöjligt för en byggnad att både falla med fritt fall OCH krossa sig själv.
"kanske", där håller jag med dig, eftersom du inte ens kan hålla ditt löfte att göra en uträkning som man får lära sig på högstadiet.
"kanske", ja ,det stämmer eftersom du inte har lagt fram några bevis.
Att skrika och grina fram massa lögner är inte bevis.

Citat:
Haha, vadå så du sitter inte på hem? vad jobbar du med då?
Jag drar i hop pengar till din skolgång. Gå nu och betjäna dom som står i kön till drive thru-luckan på McDonalds där du jobbar.
Citera
2010-01-29, 13:25
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Skojar du med mig? Förstod du vad jag skrev. Om ett föremål slungas iväg med hjälp av en pådrivande kraft kommer det inte att ramla rakt ned som om du bara släppte det.
(Fast "projektilbana" borde i det här fallet vara en mer korrekt term, inte "kastparabel" som jag först skrev.)
Och här har vi ju yttre krafter som påverkar, det är ju det vi för sjutton diskuterar. Det är därför trådjäveln finns här, Sprängmedel är en yttre pådrivande kraft. Alltså kan tornen inte ramlat i fritt fall, rakt ned eftersom du också hävdar att det finns rasmassor som föll så långt bort att endast sprängmedel kan ha varit orsaken till att de nådde dit. Eftersom de påstådda sprängmedlen knappast kan ha skjutit ut alla delar exakt horisontellt torde vissa delar slungats uppåt och vissa i en nedåtlutande vinkel från det horisontella planet betraktakt. Vissa föremål skulle således ha en falltid längre än fritt fall lodrätt och vissa en kortare tid än rakt ned lodrätt.
För det här är mycket riktigt fysik. Om du inte nu vill hävda att "utskjutna" rasmassor ramlade i fritt fall åt sidan.
Det står inte så bra till med fysik kunskaperna märker jag. Menar du att det sitter små motorer på föremålen som slungas ut från tornet? som fortsätter att driva på efter att de lämnat tornet? Det finns bara en kraft som verkar på föremålen efter de lämnat tornet, och det är gravitationen. Såvida du inte blandar ihop föremålets hastighet med kraft eller nåt? är det det du gör?
Man börjar ju faktiskt undra vad de är för efterblivna människor man pratar med.
Citat:
Du vet, dina poäng stiger ju inte när du försöker förlöjliga vedertagna begrepp som vetenskapsteori. Men det är precis därför truthers blir förlöjligade och bortviftade.
" -Håhåhå vetenskapteori sade du? Kan man torka sig i arslet med det? Nähä vad är det då bra för?"
Och då antar jag att vi kan sluta läsa fysik och medicin och matematik i skolan. Vi kan byta ut alla ämnen mot vetenskapsteori.

Är ju jättegött, för nu kan vi lösa problem som vi aldrig kunnat lösa förut, vi kan helt plötsligt använda energi två gånger. Vi kan bortse från principen om bevarandet av energi och dubbla eller trippla eller vad du vill med energin. Nu kan vi accelerar ett förekmål med full acceleration som om det föll genom luften, samtidigt som föremålet tar sig igenom ett objekt som tidigare när man läste fysik i skolan skulle stoppat eller iaf saktat ner föremålet.

FUCK FUSION, VETENSKAPSTEORI LÖSER ENERGIKRISEN½!½½!½!
Citera
2010-01-29, 13:25
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jaså det kan vara en bra ide? men om videon är förfalskad då? Den videon är mycket enkel att manipulera, det finns inga andra rörliga objekt i den, vinklad som att man står snett nedanför och tittar upp på den. Det finns ett 20 tal videor som visar på ett annat förlopp.
http://www.youtube.com/watch?v=Atbrn4k55lA

Bevisa att den är förfalskad!
Kan du inte det så använder du dig av olika måttstockar då det gäller krav på saklighet.
Men så är det väl aldrig i foliehattsvärlden!!??
Citera
2010-01-29, 13:27
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
"kanske", där håller jag med dig, eftersom du inte ens kan hålla ditt löfte att göra en uträkning som man får lära sig på högstadiet.
"kanske", ja ,det stämmer eftersom du inte har lagt fram några bevis.
Att skrika och grina fram massa lögner är inte bevis.
Jag har givit dig ett bevis, men du är för dum (eller för korrupt, vem vet) för att ta det till dig. Man kan inte ha fritt fall och krossa en byggnad samtidigt.

Citat:
Jag drar i hop pengar till din skolgång. Gå nu och betjäna dom som står i kön till drive thru-luckan på McDonalds där du jobbar.
Jag tvivlar starkt på att du kan va anställd någonstans, i din fantasi kanske. Vad jobbar du med i din fantasi? porrskådis kanske?
Citera
2010-01-29, 13:28
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Bevisa att den är förfalskad!
Kan du inte det så använder du dig av olika måttstockar då det gäller krav på saklighet.
Men så är det väl aldrig i foliehattsvärlden!!??
Bevisa att alla 20-40 videor som visar ett annat händelseförlopp är förfalskade!

Hur var det med vetenskapsteorin? jag trodde att du iaf kunde vetenskapsteori, den sista av de "stora" vetenskaperna har du nu övergivit, nu handlar det endast om att hålla med övermakten.
Citera
2010-01-29, 13:31
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Jag tror faktiskt inte någon orkat ge sig på Loose Change FC eller Loose Change FC2. Däremot LC1 och 11/2:

http://www.ccdominoes.com/lc/911_loose_change_2_guide_1.doc

Samt Screw Loose Change Guides ("Screw Loose Change" är alltså en ordlek på "Loose Change" och "Screw Loose", "skruv lös".):

http://www.lolloosechange.co.nr/

Det gav spinoffbloggen SLC:

http://screwloosechange.blogspot.com/

där huvudposten väl länkar till de flesta genomgångar av LC (tex den här).
Citera
2010-01-29, 13:36
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Bevisa att alla 20-40 videor som visar ett annat händelseförlopp är förfalskade!

Hur var det med vetenskapsteorin? jag trodde att du iaf kunde vetenskapsteori, den sista av de "stora" vetenskaperna har du nu övergivit, nu handlar det endast om att hålla med övermakten.

Jag har inte skrikigt att NÅGON video är förfalskad, det har DU gjort, då är det faktiskt DIN förbannade skyldighet att bevisa detta!
Kan du inte det så låter vi det vara en spekulation, som allt annat du lagt fram.
Citera
2010-01-29, 13:38
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag har givit dig ett bevis, men du är för dum (eller för korrupt, vem vet) för att ta det till dig. Man kan inte ha fritt fall och krossa en byggnad samtidigt.
nej ,det har du INTE gjort, DU har lovat en uträkning på detta.
Du har inte levererat något som kan komma i närheten av att hålla i en rättegång.
Såvida du inte sätter dig fram på scenen hos Jerry Springer, fast inte ens där skulle du vara smartast.

Citat:
Jag tvivlar starkt på att du kan va anställd någonstans, i din fantasi kanske. Vad jobbar du med i din fantasi? porrskådis kanske?
Så gå nu och vänd på hamburgarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in