2014-03-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Utveckla gärna i så fall vad du tror om Daniel Nigros roll i det hela. Eftersom du så säkert avfärdar varenda vittnesmål från brandmännen (om du inte kan passa in dem i dina teorier såklart) genom att anklaga dem för att helt enkelt bara lyda order så borde du väl kunna gå lite djupare, tycker jag.

Brandchefen Daniel Nigro har i efterhand tydligt förklarat att det var han som tog beslutet om att utrymma området, och att han inte tog order från någon annan.

Bättre du förklarar hur någon som vet om att dådet 9/11 är fejkat skulle göra, hur berättar man det här så man blir trodd?
Citera
2014-03-09, 12:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
En mening? vi har en diskussion, allt relaterar till diskussionen. Försök och greppa sammanhanget för annars går det inte att diskutera

Fast du skriver olika varje gång du skall beskriva något. Allt för slippa skriva fakta om tex varför husen rasade. Du kritiserar tex. NIST för att inte skrivit om högre temperaturer i balkar.

När jag med källhänvisningar till ett avsnitt i NIST rapporten visar på en undersökning som NIST gjort blir det tyst från din sida. Så du är inte bara en lögnare, du är en feg lögnare.
Citera
2014-03-09, 13:08
Medlem
ElGiganten: Kan du förklara hur någon som vet vad som egentligen hände den 9/11 skulle ha gjort för att komma ut med informationen? Hur hade personen behövt agera för att dels bli trodd och även hantera de andra krafter som kanske hade ett och annat att säga till om i ämnet
Citera
2014-03-09, 13:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
ElGiganten: Kan du förklara hur någon som vet vad som egentligen hände den 9/11 skulle ha gjort för att komma ut med informationen? Hur hade personen behövt agera för att dels bli trodd och även hantera de andra krafter som kanske hade ett och annat att säga till om i ämnet
Personen kunde ju t.ex. bifoga en tillstymmelse till bevis – det skulle ju underlätta något alldeles oerhört för trovärdigheten.
Citera
2014-03-09, 15:10
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Det heter, har gjort.
Det finns redovisat vad som hände. Bara för att du personligen inte fattar detta gör det inte mindre sant.

Exemplet åter igen.
Du kräver att någon skall visa för dig redovisningen för undersökningen som bekräftar temperaturer över 250°C i bärande balkar. Du får källhänvisningar med sidnummer så du själv kan titta och göra en beräkning och se om detta kan vara relevant. Har du gjort detta? Nej naturligtvis inte eftersom du inte kan tillgodogöra dig det som står där. Men bara för att du inte fattar vad som står där så betyder det inte med automatik att det är en konspiration. Det betyder bara att du är en okunnig foliehatt.
Citera
2014-03-09, 16:51
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Bättre du förklarar hur någon som vet om att dådet 9/11 är fejkat skulle göra, hur berättar man det här så man blir trodd?
Nej, sluta dodga nu. Jag är väldigt intresserad av att höra dina kring den här ordern som brandmännen lydde under attackerna, speciellt brandchefen Daniel Nigro då det var han som tog beslutet om att utrymma området runt WTC7. Som jag skrev så har han i efterhand tydligt förklarat att det var han som tog beslutet, och att han inte tog order från någon annan.

Är allihopa bara lögnare?
Citera
2014-03-09, 18:15
Medlem
Citat:
Nej, sluta dodga nu. Jag är väldigt intresserad av att höra dina kring den här ordern som brandmännen lydde under attackerna, speciellt brandchefen Daniel Nigro då det var han som tog beslutet om att utrymma området runt WTC7. Som jag skrev så har han i efterhand tydligt förklarat att det var han som tog beslutet, och att han inte tog order från någon annan.

Är allihopa bara lögnare?
http://www.youtube.com/watch?v=-jPzAakHPpk
Citera
2014-03-09, 18:45
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=-jPzAakHPpk
Herregud... När det blir svårt för er truthers att svara på enkla frågor så gömmer ni er bakom luddiga videoklipp.

Varför väljer du att länka just det här videoklippet? Kan du förklara det för mig? Försöker du ännu en gång att anklaga brandmännen för att vara inblandade i konspirationen som tog livet av deras vänner och kollegor?
Citera
2014-03-09, 18:53
Medlem
Citat:
Herregud... När det blir svårt för er truthers att svara på enkla frågor så gömmer ni er bakom luddiga videoklipp.

Varför väljer du att länka just det här videoklippet? Kan du förklara det för mig? Försöker du ännu en gång att anklaga brandmännen för att vara inblandade i konspirationen som tog livet av deras vänner och kollegor?
Vad tror du var orsaken till att man försökte få ut folket ur en brinnande byggnad?
Citera
2014-03-09, 18:58
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Vad tror du var orsaken till att man försökte få ut folket ur en brinnande byggnad?
Tyvärr har du en rad frågor att besvara innan vi går vidare, bl.a. om denna order som brandmännen tydligen lydde under attackerna, samt att du gärna får utveckla om huruvida brandchefen Daniel Nigro och alla hans kollegor som lämnat vittnesmål är lögnare.

Och angående ditt videoklipp. Varför väljer du att länka just det här videoklippet? Kan du förklara det för mig? Försöker du ännu en gång att anklaga brandmännen för att vara inblandade i konspirationen som tog livet av deras vänner och kollegor?
Citera
2014-03-09, 19:04
Medlem
Citat:
Tyvärr har du en rad frågor att besvara innan vi går vidare, bl.a. om denna order som brandmännen tydligen lydde under attackerna, samt att du gärna får utveckla om huruvida brandchefen Daniel Nigro och alla hans kollegor som lämnat vittnesmål är lögnare.

Och angående ditt videoklipp. Varför väljer du att länka just det här videoklippet? Kan du förklara det för mig? Försöker du ännu en gång att anklaga brandmännen för att vara inblandade i konspirationen som tog livet av deras vänner och kollegor?

Tror du själv på att wtc 7 rasade (kollapsade) så som man ser på bilderna på grund av brand? Om andra byggnader rasat på grund av brand, ser det ut så då? Tror du på dina egna ögon
Citera
2014-03-09, 19:07
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Tror du själv på att wtc 7 rasade (kollapsade) så som man ser på bilderna på grund av brand? Om andra byggnader rasat på grund av brand, ser det ut så då? Tror du på dina egna ögon
Är du efterbliven eller? En diskussion med dig verkar fungera som så att när du får det jobbigt så byter du ämne, igen och igen och igen.

Som sagt...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in