2010-01-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Jaså det kan vara en bra ide? men om videon är förfalskad då? Den videon är mycket enkel att manipulera, det finns inga andra rörliga objekt i den, vinklad som att man står snett nedanför och tittar upp på den. Det finns ett 20 tal videor som visar på ett annat förlopp.
http://www.youtube.com/watch?v=Atbrn4k55lA

Använd nu din källkritiska vetenskapsteori och ställ dig frågor som vilka videor som kan vara förfalskade, om det är 20 stycken som blivit förfalskade av människor av rent jävulskap, eller om det är EN video som blivit manipulerad (om den ens blivit det, kan vara den knäppa vinkeln och bristen på bra saker runt den att jämföra hastighet med). Fråga dig sen vilka som har mest att vinna på att förfalska sina videor, sen fråga dig vilka som har mest resurser.

Fan vad dum du är. Det är skrämmande. Det handlar inte om att videos är förfalskade. Det handlar om att idioter som du och dina youtubehjältar är inkompetenta idioter som inte kan göra något rätt.
Citera
2010-01-29, 14:16
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det står inte så bra till med fysik kunskaperna märker jag. Menar du att det sitter små motorer på föremålen som slungas ut från tornet? som fortsätter att driva på efter att de lämnat tornet? Det finns bara en kraft som verkar på föremålen efter de lämnat tornet, och det är gravitationen. Såvida du inte blandar ihop föremålets hastighet med kraft eller nåt? är det det du gör?
Man börjar ju faktiskt undra vad de är för efterblivna människor man pratar med.

Och då antar jag att vi kan sluta läsa fysik och medicin och matematik i skolan. Vi kan byta ut alla ämnen mot vetenskapsteori.

Är ju jättegött, för nu kan vi lösa problem som vi aldrig kunnat lösa förut, vi kan helt plötsligt använda energi två gånger. Vi kan bortse från principen om bevarandet av energi och dubbla eller trippla eller vad du vill med energin. Nu kan vi accelerar ett förekmål med full acceleration som om det föll genom luften, samtidigt som föremålet tar sig igenom ett objekt som tidigare när man läste fysik i skolan skulle stoppat eller iaf saktat ner föremålet.

FUCK FUSION, VETENSKAPSTEORI LÖSER ENERGIKRISEN½!½½!½!
Herreisses. Ok, du har hävdat att delar av tornen slungades längre bort än vad de skulle gjort om det inte funnits sprängmedel.
Jag vet också att gravitationen är med i spelet. Men sprängmedlen slungar ju delar av tornen långt bort. Alltså: de delarna föll inte rakt ned lodrätt då sprängmedlen slungade iväg dem i en projektilbana.
Håller du med om det fetmarkerade påståendet?
Citera
2010-01-29, 14:29
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Herreisses. Ok, du har hävdat att delar av tornen slungades längre bort än vad de skulle gjort om det inte funnits sprängmedel.
Jag vet också att gravitationen är med i spelet. Men sprängmedlen slungar ju delar av tornen långt bort. Alltså: de delarna föll inte rakt ned lodrätt då sprängmedlen slungade iväg dem i en projektilbana.
Håller du med om det fetmarkerade påståendet?
Tror du fortfarande att det fanns små motorer på föremålen som slungades ut? Kan vi klargöra det sen kan vi diskutera vilka krafter som fanns på föremålen EFTER att de lämnade tornen.
Citera
2010-01-29, 14:31
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Fan vad dum du är. Det är skrämmande. Det handlar inte om att videos är förfalskade. Det handlar om att idioter som du och dina youtubehjältar är inkompetenta idioter som inte kan göra något rätt.
Skitsnack, din TRO är stark. Precis som människor har trott och blint följt religion genom tusentals år, följer du NIST prästernas budskap om att fysikens lagar går att böja i den riktning man vill.
Citera
2010-01-29, 14:34
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
nej ,det har du INTE gjort, DU har lovat en uträkning på detta.
Du har inte levererat något som kan komma i närheten av att hålla i en rättegång.
Såvida du inte sätter dig fram på scenen hos Jerry Springer, fast inte ens där skulle du vara smartast.
Fritt fall är fritt fall, och det är fysiskt bevisat vilka kriterier som måste uppfyllas för att det ska kunna ske. Detta är fakta!

Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Så gå nu och vänd på hamburgarna.
Jag tror inte du jobbar, du är här väldigt konstiga tidpunkter för ett arbetar-jobb. Du sitter på hem.
Citera
2010-01-29, 14:40
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag tror faktiskt inte någon orkat ge sig på Loose Change FC eller Loose Change FC2. Däremot LC1 och 11/2:

Jag vet att de första filmerna belagts med felaktigheter men det mest rättvisa vore väl att referera till den senaste versionen när man nämner LC där han ju faktiskt haft en chans att korrigera de punkter som blivit kritiserade. Man får intrycket av att det debatteras på ett något oärligt sätt när man avfärdar LC som en bunte lögnaktigheter när man inte sett filmen och det tom visar sig att ingen av supportrarna av den officicella versionen har orkat titta på filmen. Nu gör ni ju samma sak som ni anklagar oss för, dvs kritiserar något ni inte tagit del av. Jag har tex inte avfärdat hela NIST-rapporten som lögn, och då jag har kritiserat något har jag också sett till att läsa utdrag som behandlar det jag kritiserar. Och givetvis inte då de första versionerna utan de där NIST fått tillfälle att korrigera sina misstag, för jag antar att i NIST:s fall handlar det om misstag medan det i LC:s fall handlar om lögner.
Citera
2010-01-29, 14:46
Medlem
Citat:
Skitsnack, din TRO är stark. Precis som människor har trott och blint följt religion genom tusentals år, följer du NIST prästernas budskap om att fysikens lagar går att böja i den riktning man vill.

Men sluta, vem av oss är det som måste dra till med krystade förklaringar som "hemliga cia sprängämnen"? Vem av oss säger emot sig själv (rasar ner i sin footprint är bevis för cd, sprider bråte över stort område är bevis för CD, frifall är bevis för CD, inga CDs faller i frifall WTC7 föll i frifall alltså var WTC7 en CD osv osv osv osv). Du är ett skämt.
Citera
2010-01-29, 14:50
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Tror du fortfarande att det fanns små motorer på föremålen som slungades ut? Kan vi klargöra det sen kan vi diskutera vilka krafter som fanns på föremålen EFTER att de lämnade tornen.
Heregud människa jag försöker bara nå en gemensam ståndpunkt vi båda kan utgå ifrån. Du klarar ju inte av att svara med enkla ja eller nej.
Svar på din fråga: Nej. Det fanns naturligtvis inga motorer.

Så: de delar av tornen som slungades så långt bort att enbart sprängmedel kan förklara hur de hamnade där, anser du att de färdades i en projektilbana till den plats de landade på.
Citera
2010-01-29, 14:51
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Men sluta, vem av oss är det som måste dra till med krystade förklaringar som "hemliga cia sprängämnen"? Vem av oss säger emot sig själv (rasar ner i sin footprint är bevis för cd, sprider bråte över stort område är bevis för CD, frifall är bevis för CD, inga CDs faller i frifall WTC7 föll i frifall alltså var WTC7 en CD osv osv osv osv). Du är ett skämt.
Vem av oss hävdar att 3 händelser som aldrig förr hänt hände pågrund av eld utan att ens testa för det mest sannolika?

tillståndet fritt fall innebär att inga andra kraft verkar på objektet än gravitationen. Det fanns alltså inga kontakter mellan några delar av byggnaden.

Hur mycket shyam sunder än stakar sig o försöker vränga fysikens lagar så kan han inte övertyga mig att allt som fysiken bygger på är fel.

Skillnaden i typen av sprängning (tornen uppifrån och ner, wtc7 vanlig demolering) kommer ge en skillnad i spridning.
Alla byggnader föll dock symmetrisk, läs posten där jag debatterar med kim.

Be en bön till messias shyam sunder nu. Be honom ge dig styrka att fortsätta tro att fysikens lagar går att ändra på i den riktning man behöver.
Citera
2010-01-29, 14:53
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Heregud människa jag försöker bara nå en gemensam ståndpunkt vi båda kan utgå ifrån. Du klarar ju inte av att svara med enkla ja eller nej.
Svar på din fråga: Nej. Det fanns naturligtvis inga motorer.
Om det inte fanns några motorer på föremålen, vad är det då för krafter som verkar på dem utanför tornen?
Citat:
Så: de delar av tornen som slungades så långt bort att enbart sprängmedel kan förklara hur de hamnade där, anser du att de färdades i en projektilbana till den plats de landade på.
De färdades med den hastighet de fick av explosionen, samt acceleras nedåt med hjälp av tyngdaccelerationen. Vad är det du försöker komma fram till?
Citera
2010-01-29, 15:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag vet att de första filmerna belagts med felaktigheter men det mest rättvisa vore väl att referera till den senaste versionen när man nämner LC där han ju faktiskt haft en chans att korrigera de punkter som blivit kritiserade. Man får intrycket av att det debatteras på ett något oärligt sätt när man avfärdar LC som en bunte lögnaktigheter när man inte sett filmen och det tom visar sig att ingen av supportrarna av den officicella versionen har orkat titta på filmen. Nu gör ni ju samma sak som ni anklagar oss för, dvs kritiserar något ni inte tagit del av. Jag har tex inte avfärdat hela NIST-rapporten som lögn, och då jag har kritiserat något har jag också sett till att läsa utdrag som behandlar det jag kritiserar. Och givetvis inte då de första versionerna utan de där NIST fått tillfälle att korrigera sina misstag, för jag antar att i NIST:s fall handlar det om misstag medan det i LC:s fall handlar om lögner.
Jag håller med. Naturligtvis skulle vi kunna göra det. Det hade varit det mest korrekta. Men eftersom Dylan från LC, till skillnad från säg NIST om WTC7, inte sagt att "oops vi fick till det lite tokigt i de två första varianterna på de här och de här punkterna" så känns det ju knappast som om de är särskilt intresserade av att nå en punkt där det enbart finns fakta, eller sanning om du så vill. Men visst, om sanningsrörelsen fick till någon sorts agenda där man sade att "grabbar, LC hade fel på vissa punkter, de punkterna stryker vi fr o m nu då de var felaktiga" så hade ju debatten kunnat ta några steg framåt. Men flera av de gamla lögnerna dyker ju upp igen och igen.

Här är LC:AAC återgiven i text om ni vill läsa
http://209.85.62.24/18/3/0/p222872/lc_9_11_disc.pdf

Jag skumläste lite för sakens skull
s. 34
To date, we have not seen a single piece positively identified as Flight 77’s.
Alla delar på ett plan har inte serienummer, påståendet är således rätt dumt.

s.39
NARRATOR (V.O.) (CONT’D)
They were designed to withstand multiple impacts from a Boeing 707, which was the largest aircraft imaginable.
NARRATOR (V.O.) (CONT’D) A Boeing 707 has four engines and its cruise speed is over 600 miles per hour.
NARRATOR (V.O.) (CONT’D)
A Boeing 767, the plane which struck both Twin Towers, has only two engines, and its cruise speed
is only 530 miles per hour.
NARRATOR (V.O.) (CONT’D)
And we are told that these massive structures were destroyed by 10,000 gallons of jet fuel, a perfectly symmetrical collapse resulting from asymmetrical damage, with the collapse following the path of greatest resistance.

Det blir ju lite löjligt att insinuera att antalet motorer skulle innebära att en 707:a skiljer sig mot en 767 till 707:ans fördel. Och deras max "cruise speed" säger ju inget alls om vilken hastighet 767: orna hade när de träffade tornen. Bara vilken marschfart de har enligt Boeing själva.
Här är tekniska data för de båda plantyperna:
Boeing 707
http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=87
Boeing 767 200ER
http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=103

Om vi tittar på vikten när planen är tomma:
767-200 - Empty with JT9Ds 74,752kg (JT9D är alltså Pratt & Whitneymotorer om jag förstått det rätt)
707-120B - Operating empty 55,589kg
En nätt skillnad på 19 ton enbart i vikt. Då är vikten av bränslet inte medräknat i 767: orna.
Så bara genom en snabb titt i manuskriptet hittade jag lätt, kanske inte lögner, men kraftigt vinklade "frågor". Tror inte de är särskilt intresserade av sanningen nu heller. Jag vågar påstå att de vet att de jämför äpplen med handgranater men varför skulle de förstöra en bra historia med fakta?
Senast redigerad av KimNeilJung 2010-01-29 kl. 15:31.
Citera
2010-01-29, 15:31
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Jag håller med. Naturligtvis skulle vi kunna göra det. Det hade varit det mest korrekta. Men eftersom Dylan från LC, till skillnad från säg NIST om WTC7, inte sagt att "oops vi fick till det lite tokigt i de två första varianterna på de här och de här punkterna" så känns det ju knappast som om de är särskilt intresserade av att Men visst, om sanningsrörelsen fick till någon sorts agenda där man sade att "grabbar, LC hade fel på vissa punkter, de punkterna stryker vi fr o m nu då de var felaktiga" så hade ju debatten kunnat ta några steg framåt. Men flera av de gamla lögnerna dyker ju upp igen och igen.

Här är LC:AAC återgiven i text om ni vill läsa
http://209.85.62.24/18/3/0/p222872/lc_9_11_disc.pdf

Jag skumläste lite för sakens skull
s. 34
To date, we have not seen a single piece positively identified as Flight 77’s.
Alla vrakdelar har inte serienummer, påståendet är således rätt dumt.

s.39
NARRATOR (V.O.) (CONT’D)
They were designed to withstand multiple impacts from a Boeing 707, which was the largest aircraft imaginable.
NARRATOR (V.O.) (CONT’D) A Boeing 707 has four engines and its cruise speed is over 600 miles per hour.
NARRATOR (V.O.) (CONT’D)
A Boeing 767, the plane which struck both Twin Towers, has only two engines, and its cruise speed
is only 530 miles per hour.
NARRATOR (V.O.) (CONT’D)
And we are told that these massive structures were destroyed by 10,000 gallons of jet fuel, a perfectly symmetrical collapse resulting from asymmetrical damage, with the collapse following the path of greatest resistance.

Det blir ju lite löjligt att insinuera att antalet motorer skulle innebära att en 707:a skiljer sig mot en 767 till 707:ans fördel. Och deras max "cruise speed" säger ju inget alls om vilken hastighet 767rna hade när de träffade tornen. Bara vilken marschfart de har enligt Boeing själva.
Här är tekniska data för de båda plantyperna:
Boeing 707
http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=87
Boeing 767 200ER
http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=103

Om vi tittar på vikten när planen är tomma:
767-200 - Empty with JT9Ds 74,752kg (JT9D är alltså Pratt & Whitneymotorer om jag förstått det rätt)
707-120B - Operating empty 55,589kg
En nätt skillnad på 19 ton enbart i vikt. Då är vikten av bränslet inte medräknat i 767rna.
Så bara genom en snabb titt i manuskriptet hittade jag lätt, kanske inte lögner, men kraftigt vinklade "frågor". Tror inte de är särskilt intresserade av sanningen nu heller. Jag vågar påstå att de vet att de jämför äpplen med handgranater men varför skulle de förstöra en bra historia med fakta?
HAHAHAH, det var ju just det de gjorde. De ändrade sin historia om hur byggnad 7 föll efter att chandler påpekat det som man kan se i den här video serien.:
http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
http://www.youtube.com/watch?v=XtKLtUiww80&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Vz43hcKYBm4&feature=related

I den här videon tar han upp hur NIST ändrat sig och lyckats dra ut byggnad 7s fall till 5.4 sekunder och därmed reviderar sin första slutsats, som var att byggnaden föll med fritt fall i 3.9 sekunder.
http://www.youtube.com/watch?v=gC44L0-2zL8

Jag och elgiganten har till och med debatterat detta, där han ber mig läsa "den senaste" versionen hela tiden.

NIST har reviderat sin rapport. Precis som rapporten efter mjältbrandsspridningen reviderades flertalet gånger när det visade sig att mjältbrandssporerna kom från amerikas egna labb.

Att du inte ser hela bilden är oroande kim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in