2009-09-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Haha, ja någonstans börjar det ju. Kanske ska utveckla lite. Nu vet jag ju inte riktigt vad Targenors poäng är men det verkar som att bara för att man ser rörelser på toppen innan byggnaden faller skulle det tala emot en kontrollerad rivning. Targenor måste väl ha en poäng med sitt påstående?
Faktum är att byggnaden under minst 2.25 sekunder befinner sig i fritt fall, vilket innebär att när de övre massorna faller nedåt finns där inget motstånd underifrån, vilket innebär att dessa också faller. Vilket innebär att allt rasar samtidigt. Finns det någon rimlig förklaring till detta förutom sprängmedel så vill jag väldigt gärna höra denna.
Okej, då förstår jag vad du menar. Jag har inga kunskaper om rivningsteknik eller hur en byggnad bör bete sig när den kollapsar, så jag undviker att spekulera om det.

Edit: Jag hittade en tydligare version av penthouse-kollapsen, om någon är intresserad:

http://www.youtube.com/watch?v=Ia8YkEbLDxE
Senast redigerad av Flarn 2009-09-22 kl. 21:20.
Citera
2009-09-22, 21:27
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized

Bomber används sällan i kontrollerade rivningar. Man brukar använda sprängämnen som noga anbringas i bärande strukturer. Resultatet blir ungefär likadant som på filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

Den bärande strukturen fanns alltså i toppen?

Då det var toppen som begav sig neråt först innan resten for

Här är inlägget jag svarade på, inte ett ord om wtc7, jag såg förövrigt inte ens att det diskuterades 7an då jag skrev detta inlägg.
Min poäng syftade på tornen vilket många påstår blev sprängt.
Så alltså blev det lite fel plats i diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL

och din poäng är ?

Citat:
Fast nu är det ju bevisat att WTC7 befann sig i fritt fall, allt for alltså samtidigt. Jag undrar också vad din poäng är.

Hur befinner sig något i fritt fall egentligen?
Allt for heller inte samtidigt, delar av byggnaden ger sig iväg före andra delar, inte mycket tidigare men klart synbart.
Citera
2009-09-22, 21:31
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized

Bomber används sällan i kontrollerade rivningar. Man brukar använda sprängämnen som noga anbringas i bärande strukturer. Resultatet blir ungefär likadant som på filmen.

Citat:

Här är inlägget jag svarade på, inte ett ord om wtc7, jag såg förövrigt inte ens att det diskuterades 7an då jag skrev detta inlägg.

Citat:

och din poäng är ?

Citat:
Fast nu är det ju bevisat att WTC7 befann sig i fritt fall, allt for alltså samtidigt. Jag undrar också vad din poäng är.

Allt for heller inte samtidigt, delar av byggnaden ger sig iväg före andra delar, inte mycket tidigare men klart synbart.

EDIT: såg nu att de var penthouse delen (?) den övre på taket jag tänkte på.
Citera
2009-09-22, 21:49
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Okej, då förstår jag vad du menar. Jag har inga kunskaper om rivningsteknik eller hur en byggnad bör bete sig när den kollapsar, så jag undviker att spekulera om det.

Edit: Jag hittade en tydligare version av penthouse-kollapsen, om någon är intresserad:

http://www.youtube.com/watch?v=Ia8YkEbLDxE

Deras datorsimulering som visar att byggnaden föll av branden, var vad jag förstod byggd på videos, ritningar etc.? Hur pålitligt blir detta egentligen? Det hade aldrig gjorts innan i en sådan här stor skala. Någon får gärna komma med information om denna om de har.
Citera
2009-09-22, 21:59
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Deras datorsimulering som visar att byggnaden föll av branden, var vad jag förstod byggd på videos, ritningar etc.? Hur pålitligt blir detta egentligen? Det hade aldrig gjorts innan i en sådan här stor skala. Någon får gärna komma med information om denna om de har.

Tja, vad gäller WTC7 så är de parametrar de använde hemliga. Peer review är således omöjligt att genomföra.
Angående tornen så fick de tex dubbla tiden mot den egentliga och dubbla värmeutvecklingen mot den egentliga för att uppnå önskat resultat.
Ett fullständigt ovetenskapligt förfarande som inte säger någonting.
Citera
2009-09-22, 22:00
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Din poäng blev inte ett dugg tydligare.
Citera
2009-09-22, 23:09
Medlem
krillebois avatar
tycker ni alla lugnt och sansat ska besöka AE911TRUTH och småkika lite på informationen man kan hitta på sida, d.v.s alla filmer och de 30 min långa videorna som "BEVISAR" att CD skedde.
Citera
2009-09-22, 23:15
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:

Försöker du medvetet ignorera hela poängen här eller??

Fritt fall betyder 0 friktion!!! Hur i hela friden förklarar ni kritiker fritt fall utan sprängmedel (eller liknande)???

Det skulle jag gärna vilja veta.
Citera
2009-09-23, 01:14
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Försöker du medvetet ignorera hela poängen här eller??

Fritt fall betyder 0 friktion!!! Hur i hela friden förklarar ni kritiker fritt fall utan sprängmedel (eller liknande)???

Det skulle jag gärna vilja veta.

Om jag inte missminner mig så finns detta frittfall snacket i tråden, Bevis och vederlagda teorier. Det föll inte i frittfall.

Citat:
...Det ser exakt ut som en controlled demolition. Det är ingen tvekan om det. Dessutom har det ju konstaterats att den faller i frifallshastighet vilket enbart controlled demolitions kan förklara....

Eftersom man på din länk inte ser raset som sker alldeles innan så verkar det som det ja. Att den faller i frittfall är väl snarare bevisad att den inte gör..
Senast redigerad av söderb 2009-09-23 kl. 01:16.
Citera
2009-09-23, 02:09
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Om jag inte missminner mig så finns detta frittfall snacket i tråden, Bevis och vederlagda teorier. Det föll inte i frittfall.

Eftersom man på din länk inte ser raset som sker alldeles innan så verkar det som det ja. Att den faller i frittfall är väl snarare bevisad att den inte gör..
Nejdå det har bevisats att den faller i frifallshastighet.
Sen att taket faller in först har absolut inget med saken att göra då hela byggnaden faller i frifall åtminstone de första sekunderna. Detta kan inte förklaras på annat sätt än att något tog bort friktionen fullkomligt, vilket enbart sprängämnen av någon typ kan göra.
Citera
2009-09-23, 02:50
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Nejdå det har bevisats att den faller i frifallshastighet.
Sen att taket faller in först har absolut inget med saken att göra då hela byggnaden faller i frifall åtminstone de första sekunderna. Detta kan inte förklaras på annat sätt än att något tog bort friktionen fullkomligt, vilket enbart sprängämnen av någon typ kan göra.

"Nejdå det har bevisats att den faller i frifallshastighet." Är det det klassiska ignorera så har det inte hänt du använder dig av eller? Det faller ju inte i frittfall men nästan. Uträkningarna ligger ju på cikra 6% långsammare än frittfall. Vilket är 0.5s på 10s. Svårt att uppfatta med ögat?

Är inte bara taket som faller in först, 1/4-5 del (ena kanten) som rasar innan, det antar jag att du sett men du kör väl "lalallalalalla hör/ser inte" på det med?
Citera
2009-09-23, 09:00
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:

Förstår hur du tänker. Man måste ju försvaga från botten så att den kollapsar först?

Det finns exempel på kontrollerade rivningar där man inte gör precis så utan faktiskt börjar en bra bit upp på byggnaden. Ett sådant kan man se vid 1.29 i denna filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in