2007-05-03, 00:34
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Hur kan temperaturer på 100 grader sjunka till 500 grader? antar du menar 1000 grader

och bra du har förståt erik det var kontorsbränder som förflytta sig, dom hade aldrig kunat skada stålet eller skapa den plötsliga kollapsen. och det finns fortfarande bevis på thermate. Gonatt
Antar? Du borde veta. Det är du som länkat till sidan. 1000 grader ska det givetvis vara. Men jag borde nog passa mig för att kommentera andras felaktigheter i inläggen om jag vore dig.
Citera
2007-05-03, 00:34
Medlem
SLOBs avatar
*trams raderat*. Jag vill inte se onödiga personpåhopp.

/SLOB
moderator
Citera
2007-05-03, 00:44
Bannlyst
Pad. Varför förklarar du inte hur golven under inte kunde ta emot?.

och hur utspirdda kontors bränder som inte kunde kommit upp i höga temperaturer och hur hela branden som tillsammans bara vara i en timme kunde göra den plötsliga kollapsen som tog 11 sekunder med. och ska du blunda för bevisen på thermate?

SLOB. Direct citat från nist "The initial jet fuel fires themselves lasted at most a few minutes, and office material fires would burn out within about 20 minutes in a given location. (NIST,2005;p. 179

Självklart stämer det då det är vetenskap att det är så kontors bränder uppför sig?. en timme med kontors material som brinner till och från, sjunker och stiger hela tiden. skulle det räcka för kollapsen?.

och igen vad smälte stålet som fullt med vittnen rappotera på?. och vad fick temperaturerna att stanna på över 1000C några dagar efter kollapsen. kan det vara pga det man såg rinna ut från tornet?
Citera
2007-05-03, 00:49
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
SLOB. Direct citat från nist "The initial jet fuel fires themselves lasted at most a few minutes, and office material fires would burn out within about 20 minutes in a given location. (NIST,2005;p. 179

DET STÅR JU INTE SÅ, HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG BEHÖVA PÅPEKA DET FÖR DIG, LÄS SJÄLV!

Citera
2007-05-03, 00:50
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

DET STÅR JU INTE SÅ, HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG BEHÖVA PÅPEKA DET FÖR DIG, LÄS SJÄLV!

Efter 100 sidors chattande med soldaten borde du veta att han inte är särskilt pigg på att öppna länkar. Kan inte du bara citera vad det är som står egentligen så vi får saken ur världen?
Citera
2007-05-03, 00:54
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Självklart stämer det då det är vetenskap att det är så kontors bränder uppför sig?. en timme med kontors material som brinner till och från, sjunker och stiger hela tiden. skulle det räcka för kollapsen?.

Faktum är att jag inte hittar det på sidan 179. På min sida 179 i NISTs slutgiltiga rapport finner jag "8.3 Findings on the mechanisms of building collapse".

Pratar vi om samma dokument, eller är jag bara trött?

Citat:
och igen vad smälte stålet som fullt med vittnen rappotera på?. och vad fick temperaturerna att stanna på över 1000C några dagar efter kollapsen. kan det vara pga det man såg rinna ut från tornet?

Vitten som talade om "rivers of molten steel" - det finns några stycken - talade ju bara om vad de tyckte det såg ut som. Jag hade förmodligen också sagt något i stil med det. Frågan är hur många som i efterhand insisterade på att det var just stål.

Sen att det är hett lång tid efteråt tycker inte jag är särskilt märkligt - en mila effekt bör ha kunnat uppstå rätt lätt. Jag är dock inte säker på temperaturangivelsen, 1000 grader. Var hittar du den?

/S
Citera
2007-05-03, 00:55
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Efter 100 sidors chattande med soldaten borde du veta att han inte är särskilt pigg på att öppna länkar. Kan inte du bara citera vad det är som står egentligen så vi får saken ur världen?
Tyvärr kan man inte kopiera texten, men:
http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1CollapseofTowers.pdf

scrolla längst till höger så att det står sid 179 av 298 (sid 129 i dokumentet),

Stycken ovanför rubriken WTC2 (ganska långt ner).

Edit: 179, inte 170 som jag först skrev (trött)
Citera
2007-05-03, 00:56
Medlem
Pads avatar
Citat:
Pad. Varför förklarar du inte hur golven under inte kunde ta emot?.

Jösses, du vet ju inte vad du pratar om...

Varför skulle jag behöva förklara det? Falltiden var LÄNGRE än om man bara släppt lösa objekt. alltså bromsades kollapsen upp av underliggande material. Därmed inte sagt att hela rasket bromsades upp till stillastående läge. Det är nämligen ett kapirtalfel som förekommit på många foliehattssidor. Alltså, jag tar det en gång till: att bromsa saker innebär inte att man måste stoppa dem. Kollapsen var bromsad, annars skulle huset falla lika fort som den lösa bråten bredvid. Att kalla det för fritt fall är ett hån mot teorin att människan utvecklas.

Citat:
och hur utspirdda kontors bränder som inte kunde kommit upp i höga temperaturer och hur hela branden som tillsammans bara vara i en timme kunde göra den plötsliga kollapsen som tog 11 sekunder med. och ska du blunda för bevisen på thermate?

Jo, kontorsbränder kan bli väldigt varma. Du har blivit överbevisad hur många gånger som helst på den punkten, men bara för att du inte fattar vad folk skriver så innebär det inte att du har rätt.

Jag har inte för avsikt att diskutera thermite med dig, och detta av flera skäl:

1) Man diskuterar inte med dig, för du skapar inget själv. Du klipp&klistrar från några foliehattssidor som du bestämt dig för att lita på

2) Trots att du blivit beslagen med ganska många fel så ringer det ändå ingen klocka, med andra ord är det inte så givande

3) Du har ännu inte uppvisat tillräckligt med ryggrad för att avsluta spåret om passagerarlistor på ett värdigt sätt (dvs erkänna hur ägd du blev). Tills det är gjort ser jag ingen anledning att hatta vidare till andra frågor.

Jag såg bara en grej som var så puckad så jag var tviungen att gå in och påpeka hur mycket du var ute och cyklade. Du kallade nämligen en inbromsad kollaps i en luftfylld atmosfär för "fritt fall" vilket är ungefär två fel av två möjliga.
Citera
2007-05-03, 01:12
Moderator
En ringklocka kanske...

Citat:
Erik. Nist har ingen teori. dom säger det som fakta att det ÄR så. igen sitter du med en annan nist rapport?. sluta säga emot och acceptera värkligheten. och det finns inget annat i byggnaden som KAN ge en sån form. det är thermate . slut acceptera. Steven jones debunka det och utmana nist. Sen har han hittat alla ämnen thermate har som KMnO4: Potassium permanganate. Det är bara att erkänna det eller blunda för det och leva i en illusion som passar dig bäst
Malmoesoldier har återigen inte en bokstav rätt när han försöker återge vad som står i NIST rapporten.
Citat:
Ursprungligen postat av NIST

NISTNCSTAR1-5A:
It vill be hypothesized that the material was likely aluminium from the aircraft that had melted and was pouring down through an opening from the floor above.

NISTNCSTAR1-5:
Molten metal, presuming aluminium alloys that melt at 475°C to 635°C, pouring from the tops of windows.

NISTNCSTAR1-5A:
The composition of the flowing material can only be subject of speculation, but its behavior suggets it could have been molten aluminium.

NISTNCSTAR1-5A:
The sudden release of molten material (possibly aluminium) that begun pouring from window 80-255 on the north side of the 80th floor at 9:51:51 a.m.

NISTNCSTAR1-6:
Molten material pouring from the northeast corner indicated that floor 81 on the east side of the north face may be shifting. If the substanse was molten aluminium, that would have required temperatures on the order 500°C or higher.

Citera
2007-05-03, 02:09
Moderator
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Det står däremot så i detta dokument som Malmoesoldier tidigare länkat till.
http://www.wtc7.net/articles/WhyIndeed09.pdf

Malmoesoldier har sin vana trogen ännu en gång kopierat text från annan websida och ljuger om att det är ett citat direkt från NIST.
Är det någon som tycker att det börjar bli en aning tjatigt?
Citera
2007-05-03, 09:19
Medlem
Försöksdjurs avatar
Jag sitter och funderar lite. Va fan smällt stål? Jag kommer ihåg när vi hade studiebesök hos SSAB-tunnplåt, då den uppvärmda stålbiten kom ut på bandet, jäklar va det brände till i ansiktet. Det var långt ifrån flytande också.

Om man nu hittade flytande smält STÅL så skulle man knappast kunna vistas nära dem.

Det är bara lite funderingar behöver inte alls vara så här.
Citera
2007-05-03, 10:28
Bannlyst
Gason. Du bara missa delen där NIST säger det som fakta?. jag har skrivit det två gånger i tråden nu.

However, the molten metal was very likely mixed with large amounts of hot, partially burned, solid organic materials (e.g., furniture, carpets, partitions and computers) which can display an orange glow

Citat:
NISTNCSTAR1-5A:
It vill be hypothesized that the material was likely aluminium from the aircraft that had melted and was pouring down through an opening from the floor above.

NISTNCSTAR1-5:
Molten metal, presuming aluminium alloys that melt at 475°C to 635°C,
pouring from the tops of windows.

NISTNCSTAR1-5A:
The composition of the flowing material can only be subject of speculation, but its behavior suggets it could have been molten aluminium.

NISTNCSTAR1-5A:
The sudden release of molten material (possibly aluminium) that begun pouring from window 80-255 on the north side of the 80th floor at 9:51:51 a.m.

NISTNCSTAR1-6:
Molten material pouring from the northeast corner indicated that floor 81 on the east side of the north face may be shifting. If the substanse was molten aluminium, that would have required temperatures on the order 500°C or higher.

Nämner dom nånstanns i den texten detta? "solid organic materials (e.g., furniture, carpets, partitions and computers)

1. Dom säger det som fakta att aluminium bytar färg om det blandas med plast/träd

2. Hade dom gjort en seriös utredning hade dom kommit fram till thermate (det är det ända som kan ge den formen i tornet)

Varför berättar inte ni vad det är om inte aluminium som det inte kan vara.

Pad. Precis du kan inte förklara fallet LOL. men ge mig en källa som säger naturlagarna har blivit ändrade.

Erik. Vad sa jag innan om att nist inte hade hittat stål med temperaturer i 600C, att det bara var en teori dom hade. Om du läser på sida 180. (skriver av nist, så om där är stav fel är det minna)

None of the recovered steel samples showed evidence of exposure to temperatures above 600C for as long as 15 min. This was based on NIST annealing studies that established the set of time and temperatures conditions necessary to alter the steel microstructure. These results provide some confirmation of the thermal modeling of the structures, since none of the samples were from zones where such heating was predicted

"only three of the recovered samples of exterior panels reached temperatures in excess of 250C during the fires or after the collapse. This was based on a method developed by NIST to characterize maximum temperatures experienced by steel members through observations of paint cracking"

Igen jag hade rätt och du hade fel. dom HAR INGET stål med temperaturer i närheten av 600C. Men teorier på vad stålet borde gåt upp till det HAR dom. niiiiist dom borde börja skriva om bigfoots. deras politiska dokument kan inte lura allt folk så dumma är vi inte.

Och den här delen står i ett av nist många dokument inte i final reprt on the collaps of the world trade center towers.

"The initial jet fuel fires themselves lasted at most a few minutes, and office material fires would burn out within about 20 minutes in a given location. (NIST,2005;p. 179

Och det är så "open air" kontors bränder funkar oxå.

Sen hitta man fortfarande smält stål. det finns vittnen efter vittnen men jag antar vittnen inte spelar någon roll. Stål smälter vid 1500C. temperaturer som inte kunde skapats på 9-11

Vittnen om smält stål här: http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/moltensteel.html

Och för temperaturer efter kollapsen se här

http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/ground_zero_red_hot.wmv
http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/wtc_heat.wmv
http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/wtc_meteorite.wmv <-- inget annat än rigtigt höga temperaturer som dom själva säger på videon hade kunat göra den där. lol

Och som jag länka till innan tog nasa bilder en tid efter som visade höga temperaturer oxå.

Dags för er att läsa steven jones rapport nu. Screw loose change är inga experter dom bara tar vad PM säger och skriver det som fakta. och vem är popular mechanics styrda av? myndigheterna av personer som John mccain och deras chef Benjamin Chertoff är kusin med Michael Chertoff "Secretary of the Department of Homeland Security" hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in