2009-11-06, 12:09
Medlem
söderbs avatar
Inte en siffra rätt för dig Max inlägget med olika avstånd och tider. Inte EN enda siffra rätt..
Citera
2009-11-06, 13:57
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Inte en siffra rätt för dig Max inlägget med olika avstånd och tider. Inte EN enda siffra rätt..
Jodå. Allt rätt. Se videon med läraren.
Citera
2009-11-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Låt oss minska slagen under bältena nu va..

Arthur absolut. De är extremt komiskt att se hur de vänder kappan efter vinden och hur de frenetiskt försöker hitta långsökta eller ologiska förklaringar till oförklarliga detaljer, om och om igen.

Frifallet i 2.5 sek utan friktion är ett, som absolut inte håller enligt o s av uppenbara skäl. Ingenting i en kontorsbrand kan elinimera 81 stålbalkar under 30m+ höjd av byggnaden totalt. Det är det som är grejen, åtminstone någon friktion skulle man logiskt förvänta sig då branden inte kunnat slå ut all denna bärande struktur under 30m+. Även det plötsliga frifallet från 0.8 sek är helt oförklarligt. Hur kan den hålla helt, för att sedan falla direkt i frifall utan friktion i 30m+?
Det är som att de inte kan visualisera insidan av byggnaden under detta område, och se all bärande struktur som måste funnits där, och sedan förstå att denna bärande struktur i 30m+ kan inte bara säga poff borta utan någonting mer än bara bränder.
De ignorerar denna del som om att den inte fanns. Det är ett logiskt felsteg milt uttryckt.
De envisas ändå med att inbilla sig att det nog skulle kunna ha skett på naturlig väg trots allt. Nej det skulle det inte. Byggnaden hade bärande struktur i sig innan frifallet på 2.5 sek.

Hur vet du att fallet var utan friktion, kan du förklara det för mig är du snäll? Vad menar du med: "Hur kan den hålla helt, för att sedan falla direkt i frifall"? Byggnaden har ju enligt lärarens data redan innan de 0.8 sekunderna börjat röra sig mot marken, men du menar alltså fortfarande att byggnaden håller helt? Detta går ju inte ihop. Lärarens data stämmer förövrigt inte med din, han har ett kortare "frifall" än 2,5 sekunder.

Var kommer din data ifrån?

EDIT: Har en till fråga: Du hävdar ju att all struktur motsvarande 30m+ av byggnaden måste ha försvunnit exakt samtidigt efter 0.8 sekunder, korrekt? Hur skulle detta ha gått till med "nanothermite"? Det känns rätt jävla omöjligt att smälta bort all den strukturen exakt samtidigt, tycker du inte?
Senast redigerad av peppsbodega 2009-11-06 kl. 16:14.
Citera
2009-11-06, 18:37
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppsbodega
Detta har jag redan förklarat flera ggr. Läs mina tidigare poster.

Citat:
Hur vet du att fallet var utan friktion, kan du förklara det för mig är du snäll?
EDIT: Har en till fråga: Du hävdar ju att all struktur motsvarande 30m+ av byggnaden måste ha försvunnit exakt samtidigt efter 0.8 sekunder, korrekt? Hur skulle detta ha gått till med "nanothermite"? Det känns rätt jävla omöjligt att smälta bort all den strukturen exakt samtidigt, tycker du inte?
Den bromsas inte in alls vilket är samma sak som 0 friktion under 30m+ av byggnadens höjd. "Det är en indikation på att det inte finns någon strukturell struktur i fallet som bromsar upp fallet". Detta medger till och med ledaren för NIST utredningen i blundern jag pratade om.

Nej inte direkt. Den kunde ju legat på och smält länge för att sedan kapas med några större laddningar i slutet som smälte extra intensivt. Eller extremt koncentrerade nanothermite laddningar som gick av samtidigt på de bärande kolumnerna.
Citera
2009-11-06, 21:19
Bannlyst
Citat:

Den bromsas inte in alls vilket är samma sak som 0 friktion under 30m+ av byggnadens höjd. "Det är en indikation på att det inte finns någon strukturell struktur i fallet som bromsar upp fallet". Detta medger till och med ledaren för NIST utredningen i blundern jag pratade om.

Nej inte direkt. Den kunde ju legat på och smält länge för att sedan kapas med några större laddningar i slutet som smälte extra intensivt. Eller extremt koncentrerade nanothermite laddningar som gick av samtidigt på de bärande kolumnerna.

Föjdfråga på den då, hur vet du att den inte bromsas in alls.
Citera
2009-11-06, 22:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nu har du missuppfattat igen, jag ser inte Thebabblers oförmåga att stava rätt som en framgång. Däremot tyckte jag att det var roligt att du och Kuvolski i en missriktad mobbaktion kallar honom ett förvirrat barn som inte kan läsa eller skriva och frågar om han är missbrukare.
Läs du en gång till. Jag nämnde namn på en handfull av de stackars foliehattar som uppvisat en särdeles dålig förmåga att hantera det svenska språket. För att vänligt peka på att Kuvolski kanske skall gå igenom språkförmågan på debattörerna på ""er" sida av planket innan han hugger på någon.
Så jag angrep inte TB på något sätt alls.

Nej förresten, läs du inte en gång till. Det blir bara fel i alla fall. Du är världsbäst på att tolka ord på helt andra sätt än alla vi andra.
Så visst, vill du att jag angrep TB så säger vi att jag gjorde det.
Citera
2009-11-06, 23:16
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Läs du en gång till. Jag nämnde namn på en handfull av de stackars foliehattar som uppvisat en särdeles dålig förmåga att hantera det svenska språket. För att vänligt peka på att Kuvolski kanske skall gå igenom språkförmågan på debattörerna på ""er" sida av planket innan han hugger på någon.
Så jag angrep inte TB på något sätt alls.

Läs en gång till? Inlägget du gjorde är ju borttaget och jag kan ge mig fan på att det är du som rapporterat inläggen. Du ljuger ju rakt upp och ner, alla som följt diskussionen ser ju det, är det inte pinsamt?
Vad du gjorde var att haka på Kuvolskis tråkningar angående Thebabbarns stavningsförmåga, detta nekar du till , men då återstår ju frågan varför du efter att jag upplyst dig om att Thebabblarn har samma åsikt som dig bad om ursäkt, du skrev något i stil med "Jag är lessen men du stavar verkligen illa"

Citat:
Nej förresten, läs du inte en gång till. Det blir bara fel i alla fall. Du är världsbäst på att tolka ord på helt andra sätt än alla vi andra.
Så visst, vill du att jag angrep TB så säger vi att jag gjorde det.

Nej för det går ju inte vilket du är jävligt medveten om, och då är det ju lätt att komma med dessa patetiska lögner i ett desperat försök att rädda ansiktet.
Men vi kan ju säga att du angrep TB eftersom det var precis vad som hände.
Dessutom förstår jag inte varför moderatorerna inte behandlar dig som det troll du är.
Citera
2009-11-07, 11:50
Medlem
Citat:

Jaså, du har förklarat allt i tidigare poster? Jag hittar ingen där du förklarar varför du och läraren har olika tider på "frifalls"-delen. Inte heller ser jag någon förklaring på varför du hävdar att byggnaden håller helt samtidigt som den rör sig mot marken de första 0.8 sekunderna.

Förstår jag dig rätt när du menar att struktur motsvarande 30+ meter av byggnaden måste försvinna samtidigt? Om det är så, borde det inte krävas en sjuk mängd nanothermite, och borde inte de extremt koncentrerade laddningarna åtminstone synts från utsidan i form av starkt ljus? Om det nu låg laddningar och smälte under lång tid, borde inte de ha orsakat brand som spridit sig på de våningsplan där laddningarna verkade?
Citera
2009-11-07, 12:09
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jodå det har jag förklarat flera ggr.
Citera
2009-11-07, 14:17
Medlem
Citat:
Jodå det har jag förklarat flera ggr.

Nej, var då? Varför undviker du flera av mina frågor? Återigen: Hur kan en byggnad som rör sig mot marken vara hel? Eftersom du redan har förklarat detta innan så kan du väl peka mig dit?
Senast redigerad av peppsbodega 2009-11-07 kl. 14:29. Anledning: Lade till en fråga
Citera
2009-11-07, 14:23
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Nej, var då? Varför undviker du flera av mina frågor?
Jo, Lite överallt. Det gör jag inte.
Citera
2009-11-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Föjdfråga på den då, hur vet du att den inte bromsas in alls.

Eftersom den föll med accelerationen ca 10 m/(s*s), även kallat fritt fall. Precis vad han säger här:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in