Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Edit: och för att ta död på idiotpåståendet att jag bara hävdar att det skulle förekommit en bomb. Jag har aldrig påstått detta. MaxDl försökte få det till det när jag skrev "explosion/explosionerna". Du begrep inte heller att snedstreck betyder "en av dessa alternativ"?
Boka upp dig på en kurs i svenska när du ändå går tillbaks till skolan och läser grundskolefysik.
Jag vet hur mycket du gillar att visa dig duktig och hänvisa skribenter tillbaka till grundskolan, du behöver inte ta upp det i var tionde inlägg. Jag säger inte att det förekommit bomb/bomber, det MaxDL tog upp var att det skulle kunna vara "nanothermite", vilket jag har förstått inte behöver smälla sönder folks trumhinnor eller låta alls.
Sen så måste ju inte explosioner smälla fönsterrutor och trumhinnor, om det gör det vid pulveriserat betong har jag ingen uträkning på men du kan säkert referera till något påstående som halvtaskigt backar upp det du säger.
För att lägga gnabbet åt sidan lite och spekulera, tror du att detta hade varit möjligt med många små bomber utan att spränga fönster och trumhinnor? Hur mycket sprängkraft behövs för att pulverisera betong? Hur mycket sprängkraft gör att rutor och trumhinnor sprängs? Jag frågar dig eftersom du uppenbarligen är expert i ämnet.
Citat:
Varför? Du menar på allvar att du inte förstår varför en tryckvåg tvunget uppstår vid en explosion?
Nej, det menar jag inte, och om du lärt dig läsa hade du förstått det också genom att läsa mitt inlägg. Det jag undrade var varför trumhinnor och fönster är TVUNGNA att spricka/sprängas vid bomb/bomber?
Citat:
Att förolämpa min dator var ju onekligen något helt nytt det får jag säga. Jodå vi hade jättekul åt er. Men mest skrattade vi åt idioten i apollotråden faktiskt.
Det är faktiskt jättekul detta, jag ser mig framför mig när du sitter vid datorn jätteivrig att visa dina vänner vilken häftig kille du är, du lyser med ditt självhävdande.
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Dåligt insatt i palme så om de är idioter eller inte kan jag inte svara på, komiskt dock att det är samma folk som tror på konspirationer oavsett vad det är, månlanding, ödlor, 9/11, ww2 osv osv. Kan det inte vara en logisk förklaring att det saknas någon cell i bollen ovanför axlarna?
Ojdå, här gled vi snabbare än katten ifrån ämnet och mynnade ut det i ännu mera skit. Det spelar absolut ingen roll om du är insatt i Palmemordet eller inte för att förstå min frågeställning, du spelar bara dum.
Men när du ändå har skrivit en massa skit så ska jag svara. Det är lika komiskt att det är samma människor som sitter och till varje pris vill osannolikhetsgöra dessa konspirationsteorier, kan det inte vara en logisk förklaring att om det visar sig att de har fel rubbas deras uppdiktade, instängda, säkra världsbild?
Du får gärna hitta på att jag tror på alla konspirationsteorier om du vill för att med ditt syfte förlöjliga och göra mig till en foliehatt som ej bör tas seriöst, jag blir inte ledsen, jag lovar dig.
Citat:
Att det skulle finnas flytande metall är ju något som aldrig bevisats om jag inte misstar mig, utan är något ni foliehattar gärna använder huller om buller utan grund men visa gärna något bevis på detta om du sitter på det.
Det visades nyligen i tråden bilder på detta i en film. Nej, jag tänker inte vara din mamma och lägga det framför dig på en tallrik. Var förresten samma film som hade med brandmännens vittnesmål att göra, är ganska säker på att det var Azzabrazza som länkade detta så det ska du nog inte ha problem med att hitta.