2009-04-23, 22:46
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Så det är MER realistiskt med en hemlig rymdfärja än att flight 93 kraschade i Shanksville.
Nej mer tror jag inte. Isåfall lika trovärdigt eftersom det nog inte var någon flight 93 som krashade. Däremot fanns några småvrakdelar utspridda i en jordgrop som max representerade 10% av hela planet + att bilder på området kring platsen inte visade några ytterligare delar.
Citera
2009-04-24, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Visst. Såvitt jag förstår var det här lite av det som ligger bakom hur kaparnas identiteter fastställdes (den här posten är på inget sätt komplett):

Under själva kapningen ringde flygvärdinnorna Betty Ong och Amy Sweeny (Flight 11) och berättade vilka stolar kaparna hade suttit på. Kaparnas namn stod på passagerarlistan som

Stol 2A Wail Alsheheri
Stol 2B Waleed Alshehri
Stol 10B Satam Al Suqami

De hade fel plats för två av kaparna, Mohammed Atta och Abdul Aziz Alomari.

FBI jämförde passagerarlistorna och intervjuade anhöriga. Passagerarnas rörelser spårades bakåt i tiden.

FBI jämförde namnen med information från tullen och INS från när dessa personer anlände till USA. Därifrån fick det bland annat passbilder.

Pressreleasen från FBI gick ut 27 september:
http://www.fbi.gov/pressrel/pressrel01/092701hjpic.htm

FBI bad myndigheterna i Saudi-Arabien, Förenade Arabemiraten, Libanon och Egypten att kontakta dessa personers familjer och visa dem foton.

http://911myths.com/index.php/Image:Team5_Box62_AliasesAndIDs-FBIIDsHijackers-2.pdf

När det gällde Marwan Al-Shehhi och Fayez Ahmed (Flight 175) identifierades de av sitt hemland Förenade Arabemiraten. Den ena var tidigare miltär och den andra hade arbetat i tullen. USA/FBI försåg Förenade Arabemiraten med foton på dem som de misstänkte, foton som sedan visades för Ahmeds fru och till Al-Shehhis bror som båda bekräftade vilka fotona visade.

Ahmed Alghamdi (Flight 175)s identitet bekräftades av hans far
Hamza Alghamdi (Flight 175) bekräftades av hans far
Mohand Alshehri (Flight 175) bekräftades av hans far
Waleed Alshehri och Wail Alshehri (Flight 11) bekräftades av deras bror
Abdula Alomari (Flight 11), av fadern
Satam Al Suqami (Flight 11) av familjemedlemmar
Ahmed Alnami (Flight 93) av hans far
Ahmed Alhaznawi (Flight 93) av hans bror
Saeed Alghamdi (Flight 93) av hans bror
Nawaf Alhamzi och Salem Alhazmi (Flight 77) av familjemedlemmar
Majed Moqed (Flight 77) av hans far och bröder
Hani Hanjour (Flight 77) av hans bror
Khalid Almihdar (Flight 77) av hans bror

http://911myths.com/index.php/Image:Team5_Box62_AliasesAndIDs-FBIIDsHijackers-1.pdf

Vidare hade kaparna lämnat spår efter sig som var förhållandevis enkla att följa. De reste in i landet, de hyrde bilar och hotellrum och tog ut pengar. En hel del av det här användes av domstolen i rättegången mot Moussaoui:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution.html

(tex OG00020.01-OG00020.11)

Delar av pass, visa och idkort som återfanns (PA00101-00110 PE00102-PE00114, WT00002)

Övervakningskamerorna på Dulles fångade Majed Moqed, Khalid Almihdar, Hani Hanjour, Nawaf och Salem Alhazmi:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/NT00211.html

Mohammed Atta och Alomari fotades framför Fast Green ATM i Portland 10:e September:

http://www.abc.net.au/4corners/atta/resources/photos/atm.jpg

och i säkerhetskontrollen på flygplatsen:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/FO07021.html
http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/FO07022.html

Man hittade kvarlevor av kaparna (http://www.newsweek.com/id/177724/output/print) och med hjälp av tyska Bundeskriminalamt fick de DNA från Ziad Jarrahs flickväns lägenhet. Dessa DNA jämfördes med de oidentifierade DNA rester som hittades efter Flight 93. De två seten DNA överenstämde.

http://www.nytimes.com/2008/09/21/us/21hijackers.html?_r=2&adxnnl=1&oref=slogin&adxnnlx =1222082024-pKrNktVr97HWA0lTvFd+KA

Ska se om jag kan hitta ännu mer, men inte just nu...

?
Var är bevisen för att dessa 19 män kapade planen och flög dem in i byggnaderna?
Det enda jag ser som skulle kunna kvalificera som ett "bevis" är Betty Ongs vittnesmål. Håller du med mig om detta? Tyvärr är detta inte för fem öre ett trovärdigt samtal, med en flygvärdinna ombord på ett kapat plan. Dessutom säger hon en massa fel och... ja hela samtalet är bara väldigt väldigt fel. Hon säger dessutom att hon är på flight 12. Av ca 25 min, har av någon anledning bara 8 min gjorts tillgängliga till folket. Det räcker dock för att höra att det är fejkat.

Hur kunde man ha de 19 namnen klara så snabbt? De kan omöjligt ha hittat bevis mot alla dessa män. Det rör sig alltså endast om att få ut nyheter med syndabockarna så snabbt som möjligt för att föra kriget.

Det måste vara frustrerande för er debunkers att inse att det inte finns ett enda bevis mot dessa män.
Senast redigerad av Lienno 2009-04-24 kl. 01:04.
Citera
2009-04-24, 01:03
Medlem
Citat:

Du menar förutom de erkännanden som gjorts, DNA, passagerarlistor, pengatransaktioner? Nej inga problem alls. Men jag har enormt svårt att ta till mig den ignorans av kända fakta som krävs för att förstå frågan du just ställde.

* Erkännanden?
* DNA - Inte ens om dessa personer skulle ha DNA-identifierats, skulle det vara något som helst bevis för att de kapat något plan.
* Passagerarlistor - Om nu de passagerarlistor som släpptes typ 3-4 år eller vad det var efter händelsen skulle vara korrekta, så är inte heller detta något bevis mot att någon av dessa män kapat planet.
* Pengatransaktioner - Om en kapning skulle bevisas av en pengatransaktion(vilken du nu menar) så vore det väl väldigt tragiskt. Många som fick pengar överförda på den tiden.
Citera
2009-04-24, 07:33
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
?
Var är bevisen för att dessa 19 män kapade planen och flög dem in i byggnaderna?
Det enda jag ser som skulle kunna kvalificera som ett "bevis" är Betty Ongs vittnesmål. Håller du med mig om detta?

Nej det håller jag inte med om. Det faktum att man kan spåra dem till flygplatserna, deras resor i landet från det att de anlände via tullen, det faktum att de filmats på de aktuella flygplatsernas säkerhetskontroller, det faktum att de checkade in under egna namn till rätt flighter, det faktum att deras DNA hittats på kraschplatserna, det faktum att de identifierats av sina anhöriga och slutligen det faktum att samtliga idag är försvunna, kvalificerar sig som bevis. Och det är bara de bevis som jag hittade på internet utan att anstränga mig särskilt mycket.

Det är bara truthers postmoderna bevisvärderande, det vill säga vi kan inte veta något alls eftersom man enkelt kan säga att allt är påhittat, som säger något annat ( och märkligt nog tillämpas inte samma postmoderna angreppsätt på Jones färgbitar.).

Det hade ju såklart varit intressantare om trutherrörelsen lyckats gräva upp något faktiskt bevis för att FBI planterade alltihopa, att filmerna var fejk, att samtalen är fejk, att fotona är fejk och såvidare. Då hade man ju haft något att stå på annat än "det går att fejka därför är det fejkat".
Senast redigerad av SLOB 2009-04-24 kl. 07:49.
Citera
2009-04-24, 17:29
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Det som också skulle vara intressant är om dom skulle applicera samma intensiva misstro som dom har reserverat för den officiella teorin mot dom (få och väldigt flummiga) alternativa versionerna som har presenterats för vad som hände den dagen.

Jag märker också att MaxDL verkar ha glömt bort vårat kameraargument.

Kan du vara snäll att förklara varför du kräver att Pentagon lämnar ut alla dessa påstådda videos när;
1. CCTV kameror absolut inte är byggda för att filma föremål som färdas med 200-400 m/s.
2. Militära installationer inte brukar rikta sina kameror mot luften.
3. Själva publikationen av dessa glasklara bilder som du kräver faktiskt skulle implicera Pentagon i en komplott av dom faktiska anledningar jag nämnde i 1 & 2.
4. En video som visar själva kraschen redan har släppts.

Jag väntar med spänning.
Citera
2009-04-24, 17:43
Medlem
MaxDLs avatar
Du gör det för komplicerat. Det skulle inte enbart finnas 1 skruttig video av "planet". Området kring pentagon måste filmas av en mängd olika kameror och faktum är att inte på en enda frame ser man ett plan. Du kan inte förklara bort det genom att säga att kamerorna inte filmar i höghastighetsläge.
Citera
2009-04-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nej det håller jag inte med om. Det faktum att man kan spåra dem till flygplatserna, deras resor i landet från det att de anlände via tullen, det faktum att de filmats på de aktuella flygplatsernas säkerhetskontroller, det faktum att de checkade in under egna namn till rätt flighter, det faktum att deras DNA hittats på kraschplatserna, det faktum att de identifierats av sina anhöriga och slutligen det faktum att samtliga idag är försvunna, kvalificerar sig som bevis. Och det är bara de bevis som jag hittade på internet utan att anstränga mig särskilt mycket.

Om man då ska ta dina bevis så kan man då alltså säga att alla som var ombord på planen kapade dem och krashade dem in i byggnaderna.

Det du skriver ovan har inte någon som helst anknytning till kapning, även om det skulle vara sant, inser du inte det?
Citera
2009-04-24, 19:05
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Om man då ska ta dina bevis så kan man då alltså säga att alla som var ombord på planen kapade dem och krashade dem in i byggnaderna.

Nej det kan man inte av det enkla skälet att FBI gjorde en brottsundersökning utifrån hela passagerarlistan. Det finns ingenting som tyder på att fler av passagerarna var inblandade. Hade någon annan passagerare varit involverad hade det upptäckts. Jag tror till och med att någon av kaparna under en kort period ansågs vara "vanlig" passagerare, men jag är osäker på det.

Kaparnas historik bakåt i tiden var inte komplicerad - de använde egna namn från det att de kom till USA, via flygskolor och annat.

Till min tidigare post: Libanesiske medborgaren Ziad Jarrahs röst identifierades från banden. Mer om den tidiga processen finns här:

http://911myths.com/index.php/Identifying_the_Hijackers
Senast redigerad av SLOB 2009-04-24 kl. 19:14.
Citera
2009-04-24, 20:06
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Du gör det för komplicerat. Det skulle inte enbart finnas 1 skruttig video av "planet". Området kring pentagon måste filmas av en mängd olika kameror och faktum är att inte på en enda frame ser man ett plan. Du kan inte förklara bort det genom att säga att kamerorna inte filmar i höghastighetsläge.
Jo, det går alldeles utmärkt att argumentera så.
Citera
2009-04-24, 20:11
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Vilket du INTE lyckats bevisa att så är fallet. Men visst du kanske övertygar dig själv genom att skriva det flera gånger???????

Men, vi tar den övervakningskameran (IGEN *suck*) som filmade händelsen.
Planet färdades i över 800km/h. ca 222m/sekund.
Du får jätte gärna redovisa lite övervakningskameror som har den möjligheten att filma detta plan. Du lär få det kämpigt när du inte ens kan lägga fram fakta om ATT dom överhuvudtaget har dessa kameror.

Så 222m/s, med en kamera som kanske tar en bild i sekunden.
Hur skall du lyckas fånga ett objekt på det viset?

Så äter igen har du blottat din totala okunskap med att "kräva" att det måste finnas filmer och jo, det är just pga. att kamerorna inte är höghastighetskameror som det på att vi inte ser något plan.
Citera
2009-04-24, 20:24
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Vi har ju redan kommit överrens om att det är en av världens mest övervakade byggnader. Bevisa att det inte finns rikligt med kameror utanpå/utanför pentagon.
När du mognat inser du nog idiotin i ditt krav.....
Citat:
Grattis. Jag hoppas du blev lite smartare av mina inlägg.
Ja, faktiskt, man inser mer och mer att man har en sund och arbetande hjärna efter dina inlägg.

Citat:
Som jag poängterat flera ggr man behöver inte veta exakt hur någonting sker för att förstå att någonting kommer ske. Nu föll du tillbaka till ditt svart eller vitt tänkande igen. Jag kan säga så här att byggnaderna skulle definitivt inte falla ungefär lika snabbt som frifallshastighet av uppenbara skäl.
Ja, du kan säga vad fan du vill, men du har sagt att det gick "sekunder fortare". Står du för detta eller är det ett felaktigt uttalande?

Citat:
Jag har inte kritiserat NIST. Jag har kritiserat den o s på flera punkter och ett exempel var dessa squibs som verkar komma från ingen stans ca 4 våningar under den kollapsande byggnaden. Alltså måste sprängämnen med 99.9 % sannolikhet ha använts.

Nu är du ute på en farlig väg igen, (lögngatan).

Så här skrev DU:

Citat:
Det sista stycket förklarar inte heller hur en våning 3-4? under själva kollpasande byggnaden kan ge dessa squibs.

Det efter att ha citerat texten om NIST.

"squibs" är INTE en term som används av vetenskapen, du får leta efter vad dessa saker kallas i faktatermer. DÅ kommer du att hitta hos bla. NIST förklaringar till dessa.
Att göra som du att anklaga NIST för saker som inte stämmer med verkligheten, kanske får du att stimuleras, men några FAKTA kommer DU inte med. Och det tar mig utsökt tillbaka till mitt tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Välj ett enda stycke i NIST rapporten som DU tycker är felaktig. Det räcker ju att ögna igenom vissa delar enligt dig för att fatta vad som är fel.
Och du svarade med en lögn IGEN.

Citat:
Jag har redan tagit upp ett flertal punkter från o s som uppenbarligen inte håller. Fartyget läcker som ett såll. Titta om titta rätt.

94 inlägg då, och en enda gång nämner du NIST i dina inlägg.

Jag frågar igen, ge oss ett enda exempel på att NIST har haft fel.

Det roliga i kråksången är ju att jag vet ett flertal fel NIST har haft.
Men till skillnad från foliehattarna så redovisar man sina felaktigheter och redovisar nya rön.
Den dagen en foliehatt gör det samma så kommer jag att med vördnad och respekt gratulera vederbörande.
(enkelt att lova ovanstående)
Citera
2009-04-24, 20:37
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jo, det går alldeles utmärkt att argumentera så.
Nej du har rätt i att jag inte kan veta till 100% att det skulle ha funnits en kamera som fångat upp en frame av "planet". Men i och med att vi talar om en av världens mest övervakade byggnader så finner jag sannolikheterna en frame av planet skulle fångats av någon kamera som relativt stora.

Nu bygger jag ju inte enbart min misstanke mot o s på denna punkt. Utan ex. att det fanns väldigt lite vrakdelar även vid pentagon och inga vingmärken i byggnaden som "planet" skall ha krashat in i. Pusslebiten passa helt enkelt inte för mig. Presis som så många andra bitar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in