2012-03-08, 22:53
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Är jag löjlig nu? Där ser man, men jag har svarat så gott jag kan. Du undrar alltså om jag tycker det är trovärdigt att konspiratörerna skickade ut "manus" i förväg. Jag anser att vi inte behöver värdera vad som är trovärdigt eller inte när vi vet vad de faktiskt rapporterade. BBC och några andra nyhetsstationer får alltså information om att WTC7 rasat och att inga dött innan detta faktiskt sker, varför någon skickar ut denna information vet jag inte men utgår från att någon form av misstag begåtts.
Vad tror du, varför skickas ett sådant telegram ut?
Du anser att vi inte behöver värdera vad som är trovärdigt eller inte... Precis, där satt den och du sammanfattar konspirationstroende väldigt bra där. Tack för ditt klargörande!
Citera
2012-03-08, 23:00
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du anser att vi inte behöver värdera vad som är trovärdigt eller inte... Precis, där satt den och du sammanfattar konspirationstroende väldigt bra där. Tack för ditt klargörande!

Du kanske inte förstod vad det var jag försökte förmedla men det gör inget, jag kan ta det igen. Alltså, huruvida det är trovärdigt eller inte att BBC och andra nyhetsstationer med dem fick information om något som ännu inte skett är ganska egalt eftersom vi vet att BBC faktiskt rapporterade detta 20 minuter för tidigt, så att säga. Du kan naturligtvis tycka att detta inte är trovärdigt men likväl är det precis vad som hände.
Citera
2012-03-08, 23:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Du kanske inte förstod vad det var jag försökte förmedla men det gör inget, jag kan ta det igen. Alltså, huruvida det är trovärdigt eller inte att BBC och andra nyhetsstationer med dem fick information om något som ännu inte skett är ganska egalt eftersom vi vet att BBC faktiskt rapporterade detta 20 minuter för tidigt, så att säga. Du kan naturligtvis tycka att detta inte är trovärdigt men likväl är det precis vad som hände.
Ditt förra svar var så avslöjande så jag inser att det inte är meningsfullt att diskutera mer med dig. Du gör inget annat än låtsas missförstå hela tiden och undviker att svara på frågor. Patetiskt!
Citera
2012-03-08, 23:49
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ditt förra svar var så avslöjande så jag inser att det inte är meningsfullt att diskutera mer med dig. Du gör inget annat än låtsas missförstå hela tiden och undviker att svara på frågor. Patetiskt!

Haha vad är det som blir fel här?

Menar du att inget telegram av någon form skickades ut till dessa nyhetsstationer som uppenbarligen rapporterade om vad som hände innan det faktiskt hade hänt?

Fick samtliga nyhetsstationer fel information från olika källor och konstigt nog exakt samma information?

I så fall, är då detta mer troligt än alternativet som du egentligen ifrågasätter?
Citera
2012-03-08, 23:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Haha vad är det som blir fel här?

Menar du att inget telegram av någon form skickades ut till dessa nyhetsstationer som uppenbarligen rapporterade om vad som hände innan det faktiskt hade hänt?

Fick samtliga nyhetsstationer fel information från olika källor och konstigt nog exakt samma information?

I så fall, är då detta mer troligt än alternativet som du egentligen ifrågasätter?
Spelar du dum eller missuppfattar du på riktigt? Svara på invändningarna mot hypotesen om ett meddelande utsänt från konspiratörer som anförs i ovanstående istället för att tramsa.
Citera
2012-03-09, 00:00
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Vad är det som får dig att tro att alla som spred informationen vidare måste vara med i konspirationen?

Dom som skickar ut information till nyhetskanalerna om att WTC7 ska/har kollapsat ska då ha haft med: P.S. oh by the way, 9/11 is an inside job?
Citera
2012-03-09, 00:12
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Spelar du dum eller missuppfattar du på riktigt? Svara på invändningarna mot hypotesen om ett meddelande utsänt från konspiratörer som anförs i ovanstående istället för att tramsa.

Du måste ju alltså mena på att det gick till såsom jag beskrev det?

Alltså, att alla nyhetsstationer som rapporterade om samma sak fick exakt samma information från olika källor och inte från en och samma källa? (Det är ju denna påstådda enskilda källa du ifrågasätter som icke trovärdig, eller hur?)

Om det är trovärdigt att ett telegram mottas på en nyhetsstation varpå en rapportering upprättas i sändning? Ja, det var väl precis vad som hände? Det kan väl inte ens den mest envisa debunkern säga emot?
Citera
2012-03-09, 06:49
Medlem
Citat:
Men hur ska jag kunna veta vad de finner om de gräver i detta? Jag kan omöjligt ge dig ett rakt svar. Du kanske vet hur ett sådant telegram kommer till?
Först blev jag lite orolig över att du också hade börjat trolla med rena tramsinlägg, men sen såg jag att du trots allt "utgår från att någon form av misstag begåtts." Skönt att vi tycks vara överens om att misstag kan ske utan att det behöver ligga nån form av ont uppsåt bakom det.
Citera
2012-03-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Vad är det som får dig att tro att alla som spred informationen vidare måste vara med i konspirationen?

Dom som skickar ut information till nyhetskanalerna om att WTC7 ska/har kollapsat ska då ha haft med: P.S. oh by the way, 9/11 is an inside job?
Det blir lätt missförstånd när man måste försöka gissa vad andra tror.

Ingen verkar ha nåt annat förslag än att den förtida rapporteringen berodde på ett eller flera missförstånd av personer som bara gjorde sitt jobb utan att vara inblandade i nån mystisk konspiration, så diskussionen blir därför lite märklig.

Tänk dig att man förklarar situationen för nån som inte vet nåt alls om händelserna. Man ber sen personen att svara på vilket alternativ som verkar mest troligt. Är det A (ett missförstånd som av en ren slump blir verklighet) eller B (nåt okänt som är höljt i dunkel)?

Så ser läget ut just nu, och det är oroväckande många som verkar tycka att man är korkad för att man inte väljer alternativ B.
Citera
2012-03-09, 15:35
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Ahh med du! Det är tydligen bara fjantar som i den mest sinnesslöa världen som verkligen kan inbilla sig att byggnader skulle kunna stå kvar utan att någonting skulle hända med dem trots att stora fulltankade jetplan flyger rakt in i dom och tror att byggnaderna skall stå kvar precis som om ingenting hänt.

För att WTC 1 och 2 skulle ha rasat av bara flygplanen så skulle de ha flygit in längre ner på tornen och varit betydligt större än de som flög in i tornen. T ex Boeing 747 eller nåt liknande, om det nu räcker med det det vet jag inte. Men större flygplan eller fler plan per torn skulle nog ha funkat bättre.
Citera
2012-03-09, 17:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjant007
För att WTC 1 och 2 skulle ha rasat av bara flygplanen så skulle de ha flygit in längre ner på tornen och varit betydligt större än de som flög in i tornen. T ex Boeing 747 eller nåt liknande, om det nu räcker med det det vet jag inte. Men större flygplan eller fler plan per torn skulle nog ha funkat bättre.
Åh, den store flygmotorexperten Tallefjant007 vet vad som hade krävts. Men visa din uträkning på att det inte räckte med de flygplan som flög in på den höjd de gjorde då. Sedan får du visa att en jumbojet hade fått ett torn att rasa och vilken höjd planet i så fall skulle träffa på. För det är väl inte så att du snackar skit nu igen utan att ha en djävla aning om vad du säger?
Citera
2012-03-09, 19:51
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjant007
Enligt NIST så räcker det tydligen med dom skador som uppkom av ena vingspetsen + eld. Då WTC1 kollapsen startar där skadorna är som minst från flygplanskraschen.

BILD 1
BILD 2

Så om man nu vill jämföra flygplanen och dess storlek så spelar inte själva flygplanskroppen och motorerna någon roll då vi nu "vet" att vingspetsen räckte gott och väl.

Har dom sagt det på TV så måste det ju va sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in