2009-09-28, 22:16
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Fast då undrar man ju varför man försöker bevisa att den INTE kollapsade på grund av brand och andra skador utan togs ner av ljudlösa bomber eller annat sprängämne som smetats på alla bärande balkar vid något tillfälle, då alla bärande balkar frilagts och preparerats med detta sprängämne utan att någon märkt något alls.

Det är ju negativ bevisföring. De enda som försöker bevisa att byggnaden inte föll på grund av fallskador och brand är ju foliehattarna?

Kan du bevisa att det inte var osynliga enhörningar som rev byggnaden?
Citera
2009-09-28, 22:17
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbo1Legend
Vi är överens om att konspirationsteoretikerna gärna överskattar konspiratörernas demoniska genialitet. De flesta konspirationer är nog väldigt enkla om de ska ha någon chans att lyckas. T ex mutor, utpressning, hemligt stöd med vapen eller militär, köpa demonstranter mm. Och till slut brukar konspirationen uppdagas för att någon väljer att "prata". En konspiration av 9 11 storlek måste involvera en herrans massa folk och det skulle räcka mes att en enda valde att lätta på sitt hjärta och det republikanska partiet vore historia.
Agree. Därför skulle truthers tjänat på att hålla sig till det möjligas rike. Dvs en konspiration där man visste vad som skulle komma att ske. Icke så.

Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ditt inlägg gjorde att jag skrattade så mycket att min katt började titta på mig som om jag var sjuk!
Tacktack
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-09-28 kl. 22:20.
Citera
2009-09-28, 22:39
Medlem
Columbo1Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Agree. Därför skulle truthers tjänat på att hålla sig till det möjligas rike. Dvs en konspiration där man visste vad som skulle komma att ske. Icke så.

Tacktack
Ja det var fruktansvärt roligt och träffande. Glömde att säga det.
Citera
2009-09-29, 01:02
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det står mig helt fritt att generalisera betydelsen av vad otaliga truthers sagt i tråden de senaste åren. Eftersom jag inte citerade någon speciell person var det väldigt tydligt att jag inte pekade på någon särskild foliehatt eller hur?

Varför helt plötsligt ta upp sådant som du alltid jämrar dig över helt plötsligt när riktiga diskussioner förs?
Citera
2009-09-29, 01:18
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzzaBrazza
Det verkar minst sagt som om man amerikanskt håll inte har det minsta emot att terrorister löper fritt, iaf inte de som är på avlöningslistan. För som jag tidigare skrivit om i en annan tråd, så hade CIA, i den inledande fasen av invasionen Afganistan, Bin Laden på kornet för elimenering, men lät honom, efter att fått order från Washington, slippa undan.

Liknande det som jag diskuterat tidigare i tråden (börjar på inlägg #14350) att NSA visste att vissa av terroristerna var i USA redan två år tidigare, att de tog flyglektioner samt hade kontakt med terrornätverk.
Citera
2009-09-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men vänta nu! En svartkropp kännetecknas väl av att den inte reflekterar strålning? Så då är alltså Solen en svartkropp.

Precis, en idealisk svartkropp reflekterar ingenting.
Idealiska svartkroppar är en teoretisk konstruktion, men solen ligger nära att vara en svartkropp.
Det ljus(spektrum) som vi uppfattar från solen är alltså i princip en ren funktion av dess (ytter)temperatur.
Det finns dock vissa "fel" i resonemanget...
Se t.ex. http://webphysics.davidson.edu/alumni/MiLee/java/bb_mjl.htm

Om du Googlar lite på "blackbody radiation" så finns det förstås massor att läsa om detta.

/T
Citera
2009-09-29, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
?
Solen sänder ju ut hur mycket strålning som helst. Annars hade det varit kallt kallt kallt här. Alltså är den inte en svartkropp.

Jo, solen är för allt praktiskt bruk en svartkropp!
Men NB att svartkroppen är en teoretisk konstruktion liksom dom viktlösa snören som man hade i räkne-exemplen på skolfysiken.
(Åtminstone jag, men jag är j-t gammal....)

En "svartkropp" är bara svart (som vi människor uppfattar den) i rumsremperatur.
Blir den ca 600c grader varm, då börjar den glöda!

/T
Citera
2009-09-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Men NB att svartkroppen är en teoretisk konstruktion liksom dom viktlösa snören som man hade i räkne-exemplen på skolfysiken.

En "svartkropp" är bara svart (som vi människor uppfattar den) i rumsremperatur.

/T

Se där, där lär man sig något nytt.

Jag är ung, men även jag har räknat med en massa viktlösa snören och bollar utan utsträckning.
Citera
2009-09-29, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Liknande det som jag diskuterat tidigare i tråden (börjar på inlägg #14350) att NSA visste att vissa av terroristerna var i USA redan två år tidigare, att de tog flyglektioner samt hade kontakt med terrornätverk.

Öh ja? Går du tillbaka i det jag postat så postade jag om när och hur CIA gick till till Rice & co med information. Tyvärr kunde man inte låsa in folk bara på misstankar förr i tiden. Man visste att USA nog skulle attackeras, men man visste inte vem som skulle göra det, när det skulle ske och inte exakt hur.
Citera
2009-09-29, 08:40
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302

/T

Allt över den absoluta nollpunkten kan väl sägas "glöda" eller lysa om du har tillräckligt känsliga mätinstrument?
Citera
2009-09-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Allt över den absoluta nollpunkten kan väl sägas "glöda" eller lysa om du har tillräckligt känsliga mätinstrument?

Jovisst, det finns ju IR-termometrar som mäter "glöden" i hörselgången på barn.

Nu är vi kanske lite OT, men det är ju så att mycket av den komfort som vi människor uppfattar i våra bostäder kommer av den värmestrålning som bostadens ytor (tak väggar golv ) avger.

Om man kommer till en utkyld sommarstuga och börjar elda i kaminen så har man kanske snart 22C på termometern, men man tycker ändå att det känns kallt.
Det beror på att ytorna i huset fortfarande är kalla, och alltså inte strålar så mycket. (Kallas ibland lite oegentligt för "kallstrålning").
Allt över nollpunkten strålar. Över 600c, och det glöder.
Simple as that!

/T
Citera
2009-09-29, 14:03
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Glöm inte bort alla elimineringar av naturlagarna som behöver genomföras!
Det är snarare så att de som vet lite om den officiella storyn ignorerar naturlagarna eftersom de säger att lite brand och rispor på fasaden av WTC 7 kan få den falla i frifallshastighet = 0 friktion
Citat:
I tr00thervärlden så föll ju wtc snabbare än tyngdaccelerationen till och med (eftersom skräpet som föll vid sidan om samtidigt föll snabbare än huskroppen måste det ju varit så)
I din egna lilla folihattsvärld kanske. Ingen truther har påstått att något av tornen faller snabbare än frifall. Däremot faller ett utav dem lika snabbt som frifall vilket inte är fysiskt möjligt utan demolitions. Men det förstår väl inte folihattar som du....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in