2008-04-10, 08:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Ta ett foto med en digitalkamera och sedan filma med en filmkamera och sedan jämför. Flygplanen flög dock heller inte i några 500km/h utan med betydligt mycket lägre hastighet.

Kvalificerat skitsnack, ta och läs lite om detta från OLIKA källor.
Från "The 9/11 comission report" Sid 27.
"The plane traveling approximately 530 miles / hour." Det blir ca 853 km/h.

Men detta hade ju krävt att DU läst den rapport du kritiserar.
Vilket inte är ett helt ovanligt karaktärsdrag hos foliehattar. De svagsinta individerna litar mer på magkänslan än på fakta och vetenskap. Vilket är helt ok om man skall åka till IKEA och köpa en brun eller en vit byrå, vill du komma någon vart med 9/11 föreslår jag att du litar mer på FAKTA än din magkänsla. I ditt fall skulle jag också se över käken som nu mera är så blåslagen att dina vänner förmodligen inte känner igen dig efter all stryk du fått i tråden "so far".....
Citera
2008-04-10, 08:24
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Titta på diverse dokumentärerna ang. det. Hemligheterna kring 9/11 tar upp vissa delar. Där tar dom också upp ang. telegrammet fast inte lika mycket som dom gör i en annan dokumentär som jag inte kommer på namnet på

Men hur kan DU veta detta om det är så HEMLIGT????
Citera
2008-04-10, 11:16
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Kommer aldrig gå att bevisa att det är en konspiration för det är så skickligt gjort och USA har makt och vilka länder och kända personer vågar sätta sig emot USA?

Och va tror du kommer hända med den/dom som avslöjar att det hela är en konspiration?

Ändå har ni hittat saker som tyder på en konspiration?
Har det inte kommit ut folk som berättat?

Om den nu var så bra gjord denna konspirationen , varför la inte USA in kaparnas namn på passagerarlistorna?
Dom flesta foliehattarna påstår/påstog nämligen att kaparna inte fanns med på planet.
Är inte det lite väl klumpigt, vi skyller på ett gäng araber, men vi sätter inte dom på platsen för brottet.
Är det inte lite väl klumpigt att Rumsfeld säger fel i direktsändning, när han pratar om det 4de planet som blev nedskjutet enligt honom?
Är det inte lite väl klumpigt att brandmän/poliser i ena fallet (WTC) berättar för alla att de finns en bomb i husen, för att sen vara dom som sänker WTC7.

Det finns så underbar dubbelmoral i foliehattslägret.
"Jag tror på källor när dom pratar för mina egna tankar, så fort dom talar emot mina tankar så är dom kontrollerade av myndigheterna".

Citat:
Titta på diverse dokumentärerna ang. det. Hemligheterna kring 9/11 tar upp vissa delar. Där tar dom också upp ang. telegrammet fast inte lika mycket som dom gör i en annan dokumentär som jag inte kommer på namnet på

Det mest intressanta är att foliehattar kallar dessa filmer "Dokumentärer" , satir hade varit ett bättre ord.
Citera
2008-04-10, 11:42
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Så enligt dig ska man inte tro på något om det inte finns bevis för det?

Visst kan man välja att tro på något utan bevis. Det är ju organiserad religion ett bevis på. Men här har du bekymret i ett nötskal:

Citat:
Jag är helt säker på att det är en konspiration som ligger bakom det hela

"Tro på" ----- "Jag är helt säker på". Det är två helt olika storheter, för de flesta i varje fall.

/S
Citera
2008-04-10, 11:46
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Telegrammet från CIA till FBI. Det blev stämplat som rutin av någon anledning fastän det framgick klart och tydligt vad som skulle ske men inget gjordes åt saken. Terroristerna tilläts till och med att gå på planet.

Hur många terroristvarningar får FBI per vecka ungefär?

/S
Citera
2008-04-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ta ett foto med en digitalkamera och sedan filma med en filmkamera och sedan jämför. Flygplanen flög dock heller inte i några 500km/h utan med betydligt mycket lägre hastighet.

Vad ni heller inte förstår är att jag säger att kameran var riktad MOT Pentagon och man såg den delen som blev "kraschad av ett flygplan" och där syns bara en explosion och sedan har resten klippts bort av någon anledning.
Bilden från en digitalkamera är oftast av överlägsen kvalitet.
Detta beror på bl.a.
-Flera pixlar
-Bättre optik
-Mindre förstörande komprimering

En stillbildskamera har mekanisk slutare.
En videokamera har inte någon mekanisk slutare.
Däremot är begreppet slutartid fortfarande relevant för videokameror.
I princip all video spelas in med lång (1/25 s eller så) slutartid.
Detta innebär att alla snabbt rörliga föremål i bilden blir suddiga.
Detta märker man speciellt när man "fryser" stillbilder.

Videon från Pentagon har som jag uppfattar det i princip alla defekter man kan tänka sig:
-Skit på glasrutan/linsen
-Lång slutartid
-Låg bildfrekvens
-Få pixlar
-Hög komprimeringsgrad

Men så ser man ju inte så mycket av värde på den heller.
Detta gör dock inte så mycket, eftersom det finns så många bra ögonvittnen...

/T
Citera
2008-04-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Hur många terroristvarningar får FBI per vecka ungefär?

/S

En terroristvarning som ger både namn och det varnas för en kapning och ändå blir de tillåtna att gå på flygplanet? Varningen kommer även från CIA
Citera
2008-04-10, 14:20
Medlem
Citat:
Visst kan man välja att tro på något utan bevis. Det är ju organiserad religion ett bevis på. Men här har du bekymret i ett nötskal:

"Tro på" ----- "Jag är helt säker på". Det är två helt olika storheter, för de flesta i varje fall.

/S

Läs och förstå skillnaderna i de olika sammanhangen jag har diskuterat som du hänvisar till.
Citera
2008-04-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du är blåslagen....

Här står du med brallorna i knävecket och inte fattar vad som just hänt dig....

Det har ingen betydelse hur husen rasade, oavsett om det var sprängämnen (som INGEN bevisat ännu) eller om det var kombinationen flygplan + bränder som fick wtc 1 och 2 och rasa så är kraften mycket större än att vad man kunnat gjort EFTERÅT med dessa delar.

Ta vikten på byggnaden och sedan hastigheten i fallet och räkna sedan ut.... förlåt mig, du kan ju inte detta, jag ber om ursäkt att jag försökte antyda att du kunde räkna ut dessa krafter.

Uträkningarna finns här:
http://www.iti.northwestern.edu/research/wtc/media/bazantwtcstory.pdf

Att du skulle ha så mycket innanför pannbenet att du förstår dessa uträkningar finner jag högst osannolikt. Men du kan väl överaska mig.

Varför kan inte 9/11 Commission förstå hur WTC rasade då när det finns en sån uträkning?
Citera
2008-04-10, 14:36
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
En terroristvarning som ger både namn och det varnas för en kapning och ändå blir de tillåtna att gå på flygplanet? Varningen kommer även från CIA

Tja, om det kommer in hundratals terrorvarningar i veckan så kan jag tänka mig att det pre-911 inte var kutym att stoppa alla som förekommit i sådana från att röra sig i landet hursomhelst.
Men du får gärna visa den terrorvarning du avser och jämföra med några andra för att visa hur den här stack ut och borde ha varit självklar att agera utifrån. Som jag förstått det får FBI mängder av tips hela tiden och jag har svårt att se att de skulle kunna dra på storaktionen för varje.

Exakt hur var förresten varningen formulerad?

Citat:
Läs och förstå skillnaderna i de olika sammanhangen jag har diskuterat som du hänvisar till.

Så, du har alltså bevis för att det hela var en konspiration? Dvs du har något annat än tro att basera det på som gör att du säger att du är "helt säker"?

Citat:
Varför kan inte 9/11 Commission förstå hur WTC rasade då när det finns en sån uträkning?

Det var väl, som någon ovan påpekade, inte deras uppdrag att ta reda på hur WTC rasade. Det var NIST's uppdrag.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-10 kl. 14:39.
Citera
2008-04-10, 15:01
Medlem
Citat:
Tja, om det kommer in hundratals terrorvarningar i veckan så kan jag tänka mig att det pre-911 inte var kutym att stoppa alla som förekommit i sådana från att röra sig i landet hursomhelst.
Men du får gärna visa den terrorvarning du avser och jämföra med några andra för att visa hur den här stack ut och borde ha varit självklar att agera utifrån. Som jag förstått det får FBI mängder av tips hela tiden och jag har svårt att se att de skulle kunna dra på storaktionen för varje.

Exakt hur var förresten varningen formulerad?

/S

Bevis på att det kommer inte hundratals terrorvarningar?

THE WHITE HOUSE

Bin Ladin Determined To Strike in US

Clandestine, foreign government, and meda report indicate Bin Ladin since 1997 has wanted to conduct terrorist attacks in the US. Bin Ladin implied in US television interviews in 1997 and 1998 that his followers would follow the example of World Trade Center bomber Ramzi Yousel and "bring the fighting to America".

- Nevertheless, FBI information since that time indicates patterns of suspicious activity in this country consistent with preparations for hijacking or other types of attacks, including recent surveillance of federal buildings in New York.

CIA bad FBI i sitt telegram att söka efter Khalid M. Al-Mihdhar and associate Nawaf Al-Hasmi på flygplatser runtom i landet. I en video från flygplatsen ser man de två kaparna och piloten Hani Anjour (osäker på stavningen) går igenom säkerhetskontrollen och senare på morgonen kapas flygplanet.

08:19 ringer flygvärdinnan Betty Ong från American 11 till American Airlines och berättar att flygplanet har kapats.

18 minuter efter samtalet från Betty Ong får försvaret reda på kapningen.

Flygledarna fick reda på kapningen först när terroristerna tog kontakt från American 11.

08: 27 gjorde American 11 en skarp sväng och flög mot New York.

Det tog ytterligare 10 minuter innan flygledarna i Boston kontaktade militären och berättade om kapningarna. Samtidigt råkade militären befinna sig i en övning med kapade flygplan. De bad om att få upp ett par F-16 plan i luften.

08:37 fick jaktpiloterna i Cabe Cott samtal från militären om kapningen och att dom skulle förbereda sig.

Men eftersom det hela tog sån tid hann dom aldrig få ner flygplanen som kraschade i tornen.
Citera
2008-04-10, 15:37
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Bevis på att det kommer inte hundratals terrorvarningar?
Du menar att "det kommer in hundratals terrorvarningar"?
Ok, det kommer alltså inte in några terrorvarningar till USA:s säkerhetsorganisationer. Alltså hade de all tid i världen att undersöka CIA:s varning (som alltså då inte "var med på det") men de, FBI, ignorerade varningen eftersom de var "med på det". Det är i korthet vad du menar?
Citat:
Men eftersom det hela tog sån tid hann dom aldrig få ner flygplanen som kraschade i tornen.
Så du menar att de skulle skjutit ned planen? Ok, det hade fått dig att inte tro på en konspiration...hur?
Edit: En vanlig uppfattning inom folierörelsen är att Shanksvilleplanet faktiskt sköts ned. Så i det ena fallet är det mystiskt att man INTE sköt ned planen. Det måste alltså vara en konspiration! Men United 93 sköts i hemlighet ned. Det måste också vara en konspiration!
Så om jag tolkar er rätt skulle man skjutit ned planen som träffade WTC och Pentagon, men låtit United 93 åka som det ville. Då hade allt varit lugna gatan.

Edit: innan du börjar kasta fram en massa påstående, som slagits i spillror med jämna mellanrum de senaste sju åren, kan du ju besvara de frågor du fått runt allt annat du påstått.

Citat:
Oj du missade visst att jag vänligen visade dig svaret på den frågan redan. Du vet, det blir mycket enklare om du läser svaren du får. Låt mig skriva det rent ut så du inte missar:
DET VAR INTE DERAS UPPDRAG ATT FÖRKLARA HUR TORNEN FÖLL.
http://govinfo.library.unt.edu/911/report/index.htm

Citat:
- Nevertheless, FBI information since that time indicates patterns of suspicious activity in this country consistent with preparations for hijacking or other types of attacks, including recent surveillance of federal buildings in New York.
Men vänta lite! Du påstod ju nyss att FBI "var med på det". Då kan du ju inte använda deras information som bevis. Den är naturligtvis förfalskad.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-04-10 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in