2009-06-10, 21:52
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Särskilt nyfiken är jag på sista personen i Liennos lista, han skall alltså ha gått och dött första dagen på jobbet och detta tyder på att han är med i den hemliga klubben på exakt vilket sätt?

Nja, Lienno skriver väl att han rapporterats ha dött, vad jag vet lever han.
Citera
2009-06-10, 21:55
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nja, Lienno skriver väl att han rapporterats ha dött, vad jag vet lever han.

Pray tell.
Citera
2009-06-10, 22:07
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Pray tell.

Här skriver Lienno att Hauer rapporteras ha dött. Det är alltså inte detsamma som att han dött.

Citat:
Ursprungligen postat av Lienno

Jerome Hauer - Head of security för WTC. Rapporteras ha dött första dagen på jobbet 11 september 2001. Tidigare var han director of Office of Emergency Management under Giuliani och såg till att OEMs command bunker hamnade i wtc7.

Så här står det i Wikipedia om vad Hauer gör nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia

Jerome Hauer is the Chief Executive Officer of The Hauer Group LLC, a consulting firm and has served as a member of the Hollis-Eden Pharamaceuticals board of directors since June 2004.

Så här står det i Wikipedia om Hauer i konspirationssammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia

Jerome Hauer is best known for being the director of the Office of Emergency Management (OEM) when he made the decision to build a $13 million crisis center on the 23rd floor at 7 World Trade Center . This crisis center was unveiled in June 1999, and became the subject of tension between the agency and the Police Department, whose own command center at 1 Police Plaza had until then been the focus of emergency preparedness operations.
As the first director of the new crisis center, "one of Hauer’s first tasks was to find a home for an emergency command center to replace the inadequate facilities at police headquarters," according to the Times.
Reports indicate that the OEM crisis center at the World Trade Center was not being used on 9-11 by the usual personnel. The center had been temporarily relocated to Pier 92 on Manhattan’s West Side, due to a FEMA drill which was supposed to begin on the day after 9-11, according to statements made by Mayor Giuliani. The site was immediately controversial because it was part of the trade center, which had already been the location of a truck bomb attack in 1993. City officials, though, including Mr. Hauer, have long defended their decision, even after the command center had to be evacuated during the 2001 terror attack. The OEM crisis center in WTC 7 is suspected by conspiracy theorists as being the control center for "the pre-planned demolition of the towers". Mike Ruppert of From the Wilderness, who helped break stories of the government selling drugs to the public even before Iran Contra, believes that it was the third building where much incriminating CIA information was held and was the prime target of the attack. The center was destroyed when the 47-story tower was completely demolished at about 5:25 p.m. on 9-11.
Citera
2009-06-10, 22:25
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Är det mycket viktigt för dig att få en benämning?

Ja, om jag får vara Supreme Boss Chief, annars kan det vara.

Citat:
Vad får DU ut av Liennos lista?

Att spioner, spionanklagade, ekonomiska brottslingar, krigshetsare samt judar med dubbla medborgarskap innehar tjänster och poster som skulle vara väldigt fördelaktiga att inneha om man vill genomföra en false flag-operation.

Citat:
Ahhh.... spegelleken. Slagkraftig.

Jag vet, det svider att gå i egen fälla.

Citat:
Var har jag skrivit att man inte får det? Du misstar "tillstånd att posta" med "rätt att slippa bli avfärdad som i bästa fall tokstolle, i värsta fall antisemit".

Nej, det har du ju inte skrivit. Och eftersom det inte står i din makt att stoppa en sådan diskussion får du ta till det näst bästa, att avfärda allt som antisemitism.
Citera
2009-06-10, 22:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Att spioner, spionanklagade, ekonomiska brottslingar, krigshetsare samt judar med dubbla medborgarskap innehar tjänster och poster som skulle vara väldigt fördelaktiga att inneha om man vill genomföra en false flag-operation.

Har du något som helst bevis som styrker att de som är på listan är vad du påstår?

Har du något som helst bevis för att de i själva verket arbetade för Israel?

Om ja, varför har du inte presenterat dessa fakta - du har ju ägnat ett antal poster nu åt att ihärdigt försvarat den, utan att med ett ord presentera något skäl till varför man ska göra annat än avfärda den som i bästa fall foliehatteri, i värsta fall ren antisemtism.

Chertoff förresten, har trutherörelsen lyckats gräva fram något som helst, förutom ett påstått samtal med dennes mor, som styrker att de skulle vara kusiner?

Citat:
Nej, det har du ju inte skrivit.

Aha, du kände alltså bara för att anklaga mig för något i största allmänhet.
Senast redigerad av SLOB 2009-06-10 kl. 22:48.
Citera
2009-06-10, 22:37
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Här skriver Lienno att Hauer rapporteras ha dött. Det är alltså inte detsamma som att han dött.

Aha, han lever i själva verket. Varför skriver de inte det i Liennos lista?

Citat:
Så här står det i Wikipedia om Hauer i konspirationssammanhang.

Tänk det står inget om att han skulle ha varit "Head of security för WTC." där. Inte heller något om israeliskt medborgarskap.
Citera
2009-06-10, 22:52
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Så du ljög alltså och INGEN påstår att det skulle vara "några" av dessa 4000 st israeler utanför / i Pentagon.

Saken är att Du inte vet va fan du citerar.

Hade du bara läst och tagit reda på vad Jerusalem Post skrev i stället för att ta lögnen och sprida den vidare. Och du gjorde med en amplifiering genom att kalla det "Men om vi ska lämna skrönornas värld och se hur det verkligen gick till" Och det gick på skiten för dig.
Nu står du där med ditt värdelösa inlägg som var en lögn från början till slut.

Så då kan vi fastslå att MonkeyPla gjorde oss alla en bra tjänst genom att lägga in det som verkligen hade skrivits så slapp vi lögnen från din sida.
Citera
2009-06-10, 23:22
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Aha, han lever i själva verket. Varför skriver de inte det i Liennos lista?

Jag vet inte, jag hör inte till "de" som tydligen skrivit Liennos lista, jag vet inte ens vilka "de" är. Trodde att Lienno skrivit listan.

Citat:
Tänk det står inget om att han skulle ha varit "Head of security för WTC." där. Inte heller något om israeliskt medborgarskap.

Jag citerade bara det som stod under rubriken konspirationer. Men så här står det.

Citat:
On September 11, 2001, Jerome Hauer was a national security advisor with the National Institute of Health, a managing director with Kroll Associates, and a guest on national television, because of his background in counter-terror and his specialized knowledge of biological warfare.

Och Wikipediar man Kroll står det så här.

Citat:
Kroll were responsible for revamping security at the World Trade Center after the 1993 World Trade Center bombing. They also took on responsibility for security at Chicago's Sears Tower following the September 11, 2001 attacks.

Israel-kopplingen tydliggörs också i Wikipedia.

Citat:

Jerome Hauer's deep family roots in the New York Jewish community. Hauer's mother, Rose Muscatine Hauer, is the retired Dean of the Beth Israel School of Nursing and the Honorary President of the New York Chapter of Hadassah, the Daughters of Zion movement that is one of the central Zionist organizations involved in the creation and maintenance of the State of Israel.
Jerome Hauer is the son of the late Milton G. Hauer and Rose Muscatine who married April 4, 1949. His mother's parents, Hyman David Muscatine (1881-1964) and Rebecca Bertha (nee Gartner), were Hebrew-speaking Zionists. They both came to the United States in 1908-1909; Hyman from "Russia Poland" in 1908 and Rebecca from the Austrian Empire in 1909.
His father's parents, Moritz and Gussie Hauer, immigrated from Hungary before the turn of the century.
Citera
2009-06-10, 23:49
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag har tröttnat på att diskutera med dessa vakthundar.
En del är wannabees, dom som tror på husbonden och tror att dom är på rätt sida, en del är helt enkelt hjärntvättade.

http://theinfounderground.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5367

Richard Gage höll ett föredrag för arkitekter som blev förvånade att dom aldrig sett klippet om hur WTC7 demolerades.

Det har aldrig visats på SVT. Varför?

Det beror på att alla som ser det och är sinnesnärvarande ser klart och tydligt att det är frågan om en klockren demolering [period].
Väldigt bra poäng.
Det blir så fullkomligt glasklart att det rör sig om en demolition när man ser videon av wtc7 falla.

Dessutom bekräftar ju de nya fallhastighetsberäkningarna att wtc7 verkligen föll i frifallshastighet vilket betyder att det verkligen rör sig om en kontrollerad demolition. Enbart en byggnad utan någon inre struktur kan falla i frifallshastighet, inga undantag.

Alltså måste wtc7 ha sprängts inifrån. Detta håller NIST indirekt med om vilket är vädligt komiskt.

Ändå försöker folihattar desperat att hålla fast vid den officiella storyn.
Citera
2009-06-10, 23:58
Medlem
Oj glömde visst bl.a Philip Zelikow som ju faktiskt skrev 9/11 commission report. Även han har dubbelt medborgarskap. Hauer lever, onödigt av mig att skriva med det där att han raporterades ha dött, bara förvirrande.

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Så att Kissinger inte var med i 9/11 commision är mystiskt och konspiratoriskt?
Åh vänta...jag får en vision här. Tyst lite. Ja...nu hör jag. Om han varit med hade det också varit mystiskt och konspiratoriskt.

Du är mästare på att missförstå. Att Kissinger som är gammal krigsbrottslig, med ett väldigt smutsigt förflutet var första valet som ledare för 9/11 commission är självklart märkligt. Har jag sagt att det är märkligt att han inte blev det pga familjernas protester? Det är ju så klart ganska naturligt.

Citat:
Klassisk antisemitism

Och det här är ytterligare ett av skälen till att trutherrörelsen inte kommit någon vart på åtta år. Jag använder sällan orden, men det här är faktiskt rent foliehatteri.

Grattis du fick in två smutskastningsord i ett litet kort inlägg. Vad är det som är antisemitiskt? Inget bemötande av vad jag skrev dock.

Om man vill diskutera Israeliska företag och personer med dubbelt medborgarskap, som möjligtvis kan ha lojaliteten någon annanstans, är det en ganska bra ide att göra en lista för att man ska kunna se omfattningen av det hela.

Citat:
Lienno har inte styrkt att någon av dem skulle samarbeta med Israel. Därmed är det ren jävla antisemitism - av den mer korkade typen. Svårare än så är det inte.

Jodå, flera av dem har alltså spionerat för Israel, flera av dem är med i zionistiska föreningar, flera har dessutom varit med i Israeliska think tanks. Att USA sammarbetar med Israel vet vi väl sedan tidigare. Jag kan tillägga att jag har sagt att det är intressant att diskutera, inte att jag vet att alla dessa ingår i en stor judekonspiration. Men det är självklart problematiskt med dubbla medborgarskap. Särskilt när Israel också har haft konflikter i samma områden.

Om halva sveriges regering skulle vara Japaner med dubbelt medborgarskap och Sverige skulle börja kriga mot t. ex nordkorea, då skulle man ju börja undra lite. Om halva USAs regering var danskar, med dubbelt medborgarskap och någon ville diskutera en eventuell konspiration där, skulle du bli lika upprörd då SLOB? Är det just det faktum att det finns ett ord som heter antisemitism som gör att man inte får diskutera detta? Jag tänker iaf inte låta mig censureras av något sådant ord. Jag har judiska vänner som också är antizionister. Tycker det är så jävla lågt av dig att använda såna här smutskastningsord.

Nu har du fan nått botten SLOB
Citera
2009-06-11, 00:53
Medlem
martin_s avatar
Jag ska precis gå och lägga mig så tänkte posta en liten request här.

Tittade på Alex Jones' film, "9/11-Martial Law" tror jag den hette, där säger ägaren utav WTC 7 i en tv-intervju att han fick ett samtal den elfte från räddningsarbetare som sa att branden inte kundre kontrolleras. De sa till honom att den bästa lösningen var att "pull it" m a o demolera/riva den, tolkar jag det rätt? Handlar intervjun om något helt annat eller erkänner ägaren utav WTC 7 att det rörde sig om en kontrollerad demolition?

Någon som kan gräva fram klippet jag pratar om eller som sitter inne på mer information. Google är visserligen min vän men jag har inte orken just nu.
Citera
2009-06-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin_
Jag ska precis gå och lägga mig så tänkte posta en liten request här.

Tittade på Alex Jones' film, "9/11-Martial Law" tror jag den hette, där säger ägaren utav WTC 7 i en tv-intervju att han fick ett samtal den elfte från räddningsarbetare som sa att branden inte kundre kontrolleras. De sa till honom att den bästa lösningen var att "pull it" m a o demolera/riva den, tolkar jag det rätt? Handlar intervjun om något helt annat eller erkänner ägaren utav WTC 7 att det rörde sig om en kontrollerad demolition?

Någon som kan gräva fram klippet jag pratar om eller som sitter inne på mer information. Google är visserligen min vän men jag har inte orken just nu.

Du tolkar det fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in