2009-04-26, 15:07
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Ja, tydligen kan du inte detta heller... gud va förvånad jag blir.

En svets tillför ett ämne för att kunna sammanfoga 2 delar.
Detta var inte aktuellt i detta fall utan man skulle DELA på balken.
Skärbrännare är det som man ser på bilderna.
LÄS PÅ. SOPA.
hehe sopa
det är inte jag som inte fattar en enkel syftning i en mening
uppenbarligen har du missat min poäng helt även här
det förvånar mig inte
järn kloten kan inte ha kommit från svets eller delning av järnbalkar pga av bla dess storlek och mängd.
Citera
2009-04-26, 15:10
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jo det har jag och flera ämnen visas klart och tydligt upp i diverse diagram etc.
Och varför redovisar man då bara vissa ämnen som man kan hitta med blotta ögat? Man redovisar ju inte dom unika ämnena som deras "nanothermite" skall innehålla. Detta förbiser du rakt av, bevisligen.

Citat:
Du förutsätter alltså att hela denna vetenskapliga studien är fejkad?
Snälla..
Jag förutsätter att dom gjort en analys som visar en avsaknad av dom unika ämnen som dom borde hittat om det hade varit "nanothermite".
Så fejk är den nog inte däremot så drar dom falska slutsatser som du också helt utan kunskap köper. SOPA

Citat:
Dem har inte enbart analyserat ämnen och hittat stora likheter till känd nanothermite, dem har utfört tester på materialet och det reagerar presis som nanothermite dessutom. Läs.
"likheter" bevisar INTE förekomster av ett ämne. Aluminium och järn bevisar inte förekomsten av "nanothermite"
Senast redigerad av ElGiganten 2009-04-26 kl. 15:31.
Citera
2009-04-26, 15:12
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
hehe sopa
det är inte jag som inte fattar en enkel syftning i en mening
uppenbarligen har du missat min poäng helt även här
det förvånar mig inte
järn kloten kan inte ha kommit från svets eller delning av järnbalkar pga av bla dess storlek och mängd.

Svets sammanfogar 2 ämnen, den TILLFÖR ett ämne, svetstråd.
Skärbrännare delar en balk tex. Där kommer inte något annat ämne med i någon analys.

Använd en skärbrännare INNAn du kräks upp nästa felaktighet.
Citera
2009-04-26, 15:13
Medlem
MaxDLs avatar
DESSUTOM vill jag påpeka att bilderna är tagna långt efter kollapsen. Ett dokumenterat test med dessa partiklar kommer enbart 10 min efter dem 2 första wtc byggnaderna kollapsat!
Alltså falsifieras även hela ditt argument på denna punkt.
Partiklarna kan inte ha kommit från balkdelning då denna process startade långt senare efter testet samlats upp.
Citera
2009-04-26, 15:22
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
DESSUTOM vill jag påpeka att bilderna är tagna långt efter kollapsen. Ett dokumenterat test med dessa partiklar kommer enbart 10 min efter dem 2 första wtc byggnaderna kollapsat!
Alltså falsifieras även hela ditt argument på denna punkt.
Partiklarna kan inte ha kommit från balkdelning då denna process startade långt senare efter testet samlats upp.

Du läste inte vad SLOB skrev förut va?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=16333508&postcount=13627

Det äldsta provet var ifrån 2006. Balkarna kapades INNAN dess!
Citera
2009-04-26, 15:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det gör jag inte alls. Det står ju i rapporten vad de röda chipsen består av klart och tydligt. Ämneskaraktären stämmer väl överrens med känd nanothermite. Läs.

Varför hittar man då inte:
Mangan
Koppar
Mangan

Han redovisar INTE dessa ämnen!

Citat:
Du förutsätter alltså att hela rapporten är fejkt eftersom den strider emot vad du inbillat dig, att den o s stämmer. Du haaar bliiiviit luuurraad ååhåå. Ta det inte ut på mig eller rapporten tack.

Du får ha vilken åsikt som helst men när du nu redigerar i citaten från mig har du tagit ett kliv i fel riktning, fast det enda det bevisar på att du inte har argument nog att kunna försvara dina åsikter med. Jävligt lågt gjort.

Jag skrev följande.
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Så fejk är den nog inte däremot så drar dom falska slutsatser som du också helt utan kunskap köper. SOPA

Så för din egen del om du har någon heder kvar i kroppen skall du citera så gör det rätt.

Citat:
suck
testerna visar inte enbart stora likheter med Kända nanothermite ämnen det reagerar också snarlikt. Exakt vilken typ av nanothermite vet man dock inte iddag, ytterligare studier krävs. Vilken del av detta fattar du inte? Så komplicerat är det inte.

Ja, det finns likheter mellan deras analyser och "nanothermite".
Aluminium, järn, kisel. Men dom ämnena som borde finnas där har dom inte hittat! Så jag håller med dig, det finns "likheter" men inga BEVIS.
Citera
2009-04-26, 15:40
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Men hallå??
Det KALLAS för nanothermite oavsett din personliga åsikt om det.

Nej, "nano" är bara en måttenhet. Det hjälper inte att man låtsas som om det inte är så.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nano-

Citat:
nano (symbol n) is a prefix in the International System of Units denoting a factor of 10−9 or 0.000000001.

EDIT: Försent ser jag nu. Doh.
Senast redigerad av SLOB 2009-04-26 kl. 15:44.
Citera
2009-04-26, 15:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Absolut.
En helvetes massa nanothermite.

Du förstod inte vad jag skrev? För att 100% av Jones slumpmässigt och helt utan vetenskaplig metodik upphittade prover skulle visa spår på termit, nano- super- eller Extraspecial, kalla det vad du vill, så måste i princip allt stål i WTC blivit bestruket med det. Rent statistiskt. Det finns en annan substans som faktiskt lever upp till det, nämligen vanlig primer.
Citera
2009-04-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Max, jag hoppas inte du tar illa vid dig av NISTmongots Elgigantens högst oborstade sätt. Man undrar var allt hat kommer ifrån? Han kanske bara behöver prata med någon eller få en kram. Nåväl, det jag tycker är lite märkligt är hur en människa som säger sig försvara vetenskap rättfärdigar sitt hat genom tron på någonting som bara är en hypotes. Jag menar globalkollaps finns ju än så länge bara i teorin, nanothermite finns åtminstone på riktigt. Mycket märkligt.

Vad i helvete finns det för bevis för att Nanothermite överhuvud taget existerar, mer än de minst sagt fantasifulla påståendena från Jones och en danskjävel? VILKA övriga bevis för detta finns!!!!!

Dr Tinnitus
Citera
2009-04-26, 22:34
Bannlyst
Tänk om det var Canada som planterade bomber i tornen för att få er att tro att det egentligen var USA, fast som skylde på terrorister och klarade sig undan.

Då valde Canada att gå över till plan B vilket var att starta fler slagsmål i NHL. Vilket kan urskiljas ur diverse statistik.

Min teori är perfekt. Inga som helst fel i den, den är totalt logisk.
Citera
2009-04-27, 02:18
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad i helvete finns det för bevis för att Nanothermite överhuvud taget existerar, mer än de minst sagt fantasifulla påståendena från Jones och en danskjävel? VILKA övriga bevis för detta finns!!!!!

Dr Tinnitus
Nej du kan vara lugn. De har säkert hittat på det själva.De vill nog bara skoja lite med oss. Tror du inte?
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-04-27 kl. 02:21.
Citera
2009-04-27, 05:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Nej du kan vara lugn. De har säkert hittat på det själva.De vill nog bara skoja lite med oss. Tror du inte?

Varför skulle detta vara en omöjlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in