2007-04-30, 18:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Illuminatis taleman har talat utan att backa upp saker med källor igen, koolt som fan att ha en från insidan här. Du kan ju säga vad som inte är sant i det jag skrev ett inlägg upp, du kanske inte känner till något av det?. och en maffia styr america och kan göra nästan vad dom vill, dom får som dom vill hela tiden. folk bland myndigheterna som ron paul VET det och pratar om det, folk som jobbat i CIA vet det och pratar om det!

Kennedy

The very word "secrecy" is repugnant in a free and open society; and we are as a people inherently and historically opposed to secret societies, to secret oaths and to secret proceedings. We decided long ago that the dangers of excessive and unwarranted concealment of pertinent facts far outweighed the dangers which are cited to justify it. Even today, there is little value in opposing the threat of a closed society by imitating its arbitrary restrictions. Even today, there is little value in insuring the survival of our nation if our traditions do not survive with it. And there is very grave danger that an announced need for increased security will be seized upon by those anxious to expand its meaning to the very limits of official censorship and concealment. That I do not intend to permit to the extent that it is in my control. And no official of my Administration, whether his rank is high or low, civilian or military, should interpret my words here tonight as an excuse to censor the news, to stifle dissent, to cover up our mistakes or to withhold from the press and the public the facts they deserve to know.

No President should fear public scrutiny of his program. For from that scrutiny comes understanding; and from that understanding comes support or opposition. And both are necessary. I am not asking your newspapers to support the Administration, but I am asking your help in the tremendous task of informing and alerting the American people. For I have complete confidence in the response and dedication of our citizens whenever they are fully informed.

I not only could not stifle controversy among your readers--I welcome it. This Administration intends to be candid about its errors; for as a wise man once said: "An error does not become a mistake until you refuse to correct it." We intend to accept full responsibility for our errors; and we expect you to point them out when we miss them.

Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed--and no republic can survive. That is why the Athenian lawmaker Solon decreed it a crime for any citizen to shrink from controversy. And that is why our press was protected by the First Amendment-- the only business in America specifically protected by the Constitution- -not primarily to amuse and entertain, not to emphasize the trivial and the sentimental, not to simply "give the public what it wants"--but to inform, to arouse, to reflect, to state our dangers and our opportunities, to indicate our crises and our choices, to lead, mold, educate and sometimes even anger public opinion.

This means greater coverage and analysis of international news--for it is no longer far away and foreign but close at hand and local. It means greater attention to improved understanding of the news as well as improved transmission. And it means, finally, that government at all levels, must meet its obligation to provide you with the fullest possible information outside the narrowest limits of national security--and we intend to do it.

And so it is to the printing press--to the recorder of man's deeds, the keeper of his conscience, the courier of his news--that we look for strength and assistance, confident that with your help man will be what he was born to be: free and independent.

some excerpts,,, JFK
Kan du översätta det där till svenska? Jag vill se om du fattar vad det står.
Citera
2007-04-30, 18:49
Moderator
Citat:
Gason. Om du inte förstår efter du läst Katalysator inlägg så vet jag inte vad jag ska säga. och jag vet inte varför du skulle ha problem att svara på mina 10 frågor
Jag bad som sagt inte Katalysator om en kommentar på Majavas inlägg. Det har inget med min diskussion med dig att göra. Som du vet bad dig i all vänlighet att beskriva med egna ord hur NIST själva säger att de utförde simuleringen, inget annat.

Jag har nog inte varit tillräckligt tydlig i vad jag vill åt så jag ska förklara:
Jag pratar alltså om ditt sätt att påstå vad NIST har sagt i sin rapport, inget annat. För tillfället gäller det påståendet om att NIST skulle ha erkänt att de justerade simuleingen med syfte att få tornen att kollapsa.
Ordet "erkänt" och par uttalanden om att NIST ljugit och inte hållt sig till tillgänglig information fick mig att tro att du tycker att NIST har gjort något ohederligt eller felaktigt.
Jag kan inte se något fel i de stycken som du hänvisat till, därför ville jag ha en förklaring av dig med dina egna ord på vad du tycker är fel. Allt du har gjort hittills är att peka på ett par utvalda ord tagna från delar av en citerad text. Jag vill se hela ditt resonemang med dina egna ord, inte samma lösryckta citat med några markerade ord.

De övriga frågorna ser jag tillsvidare som ämnesflykt tills detta är utrett.

Ber övriga om ursäkt för att jag tjatar men det vore intressant att få se hur Malmoesoldier har resonerat, det kanske till och med kan reda ut något missförstånd.
Citera
2007-04-30, 18:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Malmoesoldier: Om du tror att USA är samma enhetsstat som Sverige, bara större, så har du ingen som helst moralisk rätt att yttra dig i politiska diskussioner om USA. Det finns för fan inte ens en heltäckande poliskår i USA, annars hade dom inte behövt FBI.
Citera
2007-04-30, 19:16
Bannlyst
Gason. Katalysator inlägg svara både på majava och din fråga, kunde inte sagt det bättre själv. Nist har inte erkännt det i ord att "vi ändra vår data så vi fick en kollaps för om vi inte ändra den så fick vi ingen" Vad dom har sagt är att dom Justera sin modell tills den kollapsa, Alltså deras officiella modell som "visar" hur det kollapsar är mycket rigtigt Justerad och har ändrat värdena. sen finns deras resultat tillgängliga till alla i deras nist rapport om temperaturer osv osv. Nist är precis som the 9-11 commision en politisk rapport som gör allt för att missleda en med deras 10 tusen sidor, Men kollar man på deras slut resultat och sätter ihop punkterna själv så ser man att det inte håller. Och det var snack innan om att man kunde få tag på modellen, vilket inte! är sant. man kan få tag på visa modeller, men om varken någon från the truth movement eller popular mechanics har visat upp modellen måste det betyda dom inte har kunat få ut den av nist. om den nu går att få ut svara mig på detta då, vem har den?

Och Citerar Katalysator en gång till så du får läsa det, och hoppas du förstår att deras data modell faktiskt är [Justerad!] och har ändrat värdena efter du gjort det.

Citat:
Nej, det där kan verkligen inte stämma. "Input" måste ju vara någonting
uppmätt (krökningar av balkar, fallhastigheter, ...), att ändra de värdena
kan väl inte kallas annat än förfalskning? Att kalla själva modellen för "input",
det tycker jag strider mot allmänt språkbruk.

Herr Lindholm. Ehm inget du skrev ändrar faktan att dom har gjort allt det jag skrev i några inlägg upp och att dom kan sitta och skriva planer som operation northwoods om du vet vad det är???
Citera
2007-04-30, 19:29
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Herr Lindholm. Ehm inget du skrev ändrar faktan att dom har gjort allt det jag skrev i några inlägg upp och att dom kan sitta och skriva planer som operation northwoods om du vet vad det är???
Nej, för vad som är "faktan" bestämmer du. Antingen är du ett troll eller så är du för dum som inte fattar att mitt lilla skämt om att Illumnati inte finns, för det säger deras talesman var just ett skämt.

Jag skall t.o.m. vara bussig nog att berätta varifrån jag tog det skämtet: Ifrån baksidan på rollspelskompendiet GURPS Illuminati, tryckt 1996. ISBN 1-55634-223-3.
Citera
2007-04-30, 20:28
Moderator
Citat:
Gason. Katalysator inlägg svara både på majava och din fråga, kunde inte sagt det bättre själv.
Nej. Om inte Katalysator och du är samma person kan han inte svara på min fråga eftersom jag bad om DINA EGNA ord.

Resten av ditt inlägg är ett bättre svar, tack för det.
Citat:
Nist har inte erkännt det i ord att "vi ändra vår data så vi fick en kollaps för om vi inte ändra den så fick vi ingen" Vad dom har sagt är att dom Justera sin modell tills den kollapsa,
Vad är det för skillnad på detta? Du säger ju fortfarande att NIST säger att de har ändrat på simuleringen tills tornen kollapsar. Exakt var i rapporten säger NIST att modellen har justerats tills tornen kollapsar?
Allt jag kan hitta är att modellen justerats så att skadorna i simuleringen motsvarar de skador på tornen som observerats utifrån med hjälp av fotografier och filmer. Det faktum att tornen kollapsade är alltså INTE en parameter som matats in i simuleringen. NIST skriver att simuleringen kommit fram till det själv.

Citat:
(...)
Alltså deras officiella modell som "visar" hur det kollapsar är mycket rigtigt Justerad och har ändrat värdena. sen finns deras resultat tillgängliga till alla i deras nist rapport om temperaturer osv osv. Nist är precis som the 9-11 commision en politisk rapport som gör allt för att missleda en med deras 10 tusen sidor, Men kollar man på deras slut resultat och sätter ihop punkterna själv så ser man att det inte håller.
(...)

Visst, Ett sådant resonemang har jag inga problem med alls. Det jag hittills haft problem med när det gäller dig är att du ofta skriver en sådan slutsats som om det vore NIST´s egna slutsats.

Citat:
(...)Och det var snack innan om att man kunde få tag på modellen, vilket inte! är sant. man kan få tag på visa modeller, men om varken någon från the truth movement eller popular mechanics har visat upp modellen måste det betyda dom inte har kunat få ut den av nist. om den nu går att få ut svara mig på detta då, vem har den?
(...)
Vad det gäller att få datormodellen utlämnad vet jag inte mer än vad som skrivits i denna tråd, jag har inte undersökt detta själv.
Om man kan få den utlämnad för $2500 så måste jag erkänna att det lockar lite, under förutsättning att den går att köra på min dator förstås.
Citera
2007-04-30, 21:07
Medlem
SLOBs avatar
Malmoesoldier - den där kusinen. Jag väntar på något som styrker ditt påstående.

/S
Citera
2007-04-30, 21:32
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
ska jag svara en gång till? det finns tyvärr ingen som
smyg filma dom.
Men det finns filmer från övervakningskameror i WTC som visar folk som inte apterar bomber. Rätt mycket sådan film faktiskt Det är inte heller helt omöjligt att man fyllde den inre kärnan med chevréost som sedan upphettades till den temperatur där stål mjuknar. Kanske t o m kärnan på WTC fylldes med chevréost medans de bygde kåkarna. Det är vad jag tror. Accepterar du det påståendet som sant och troligt? Eller skulle du vilja att jag backade upp påståendet? För du kan inte förneka att det är omöjligt att den inre kärnan av WTC var smockfull med ost apterad under en lång tid.
Jag påstår att det var ost för det är faktiskt inte omöjligt att det var det. OCh det du tror är smält stål är egentligen stora klimpar med smält ost.

Citat:
Ska du fråga mig en gång till nu, så var e bevisen på att dom satte bomberna där?
Ja, bra, du börjar lära dig. Bevisa hur bomberna kom dit innan du fortsätter med alla dina andra #bevis"

Citat:
Eller ska vi lämmna det på att det självklart inte är omöjligt att sätta bomber där under 31 år som kan ta en vecka att sätta dit? och gå vidare till dom andra punkterna jag inte får några svar på? (undrar varför)
Då tornen var fyllda med ost är det helt omöjligt att någon kunde sätta dit bomber.
Citera
2007-04-30, 23:13
Medlem
Erik1974s avatar
Jag hittade äntligen länken i förra tråden om bilarna som brann på tågvagnen:

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9513

Hur förklarar malmoesoldier detta? Detta är en öppen brand vilket inte borde ge samma höga temperatur som inne i WTC. Trots detta ger stålet vika av vikten av en bil bara! Är det då så svårt att förstå att branden i WTC gjorde samma sak på våningsplanen?

Edit: Det är Elgigantens inlägg och ska således ha cred. för det.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4493926&postcount=5858

Edit2: Givetvis var det ingen då som kommenterade länken, kanske blir ändring på det nu!
Citera
2007-04-30, 23:23
Medlem
SLOBs avatar
Hej!

Vill bara passa på och göra er uppmärksamma på den här:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=480090

/SLOB
moderator
Citera
2007-04-30, 23:43
Medlem
Om vi nu säger att stålet "gav vika",
det får fortfarande inte mig övertygad över en sak,

vid tillfället när första tornet rasa alt andra tornet rasade, att två st så stora bygnader rasar så vertikalt med sådan perfektion (T.o.m sprängningar av hus brukar inte alltid vara så exakt) får det hela att framstå som att det var rivet med "sprängning" och att bombhundarna dom patrullera i WTC med varje dag var slutade patrullera någon vecka innan 9/11 får mig ännu mer fundersam.

Får iaf mig att undra,

Sedan att NORAD hade övat för just specefik sådana "attacker mot WTC" ca månaden innan och ändå lyckades Två plan ta sig hela vägen

Detta är mina tankar/gissningar baserat på vad jag läst/sett och hoppas dom respekteras / kritiseras som sådana.

Mvh
Citera
2007-04-30, 23:46
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K85
och att bombhundarna dom patrullera i WTC med varje dag var borttagna någon vecka innan 9/11.

Nej, de hade förhöjd säkerhet någon vecka innan 911. Det som sedan hände var att säkerheten återgick till det normala.

Citat:
Ursprungligen postat av K85
Sedan att NORAD hade övat för just specefik sådana "attacker mot WTC" ca månaden innan och ändå lyckades Två plan ta sig hela vägen

NORAD var inte ansvariga för flygbevakningen inrikes, det var FAA, så jag undrar lite vilka NORAD-övningar du tänker på?

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in