2007-04-30, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nej, de hade förhöjd säkerhet någon vecka innan 911. Det som sedan hände var att säkerheten återgick till det normala.

NORAD var inte ansvariga för flygbevakningen inrikes, det var FAA, så jag undrar lite vilka NORAD-övningar du tänker på?

/S

Möjligt att jag blandade ihop det med FAA.

Ska leta upp mina källor

Men angående "raset" som var så rakt och perfekt är fortfarande ett stort ? för mig iaf,

tills jag återkommer med källor så var det detta jag blandade in NORAD

Citat:
it is clear that at least five if not six training exercises were in operation in the days leading up to and on the morning of 9/11. This meant that NORAD radar screens showed as many as 22 hijacked airliners at the same time. NORAD had been briefed that this was part of the exercise drill and therefore normal reactive procedure was forestalled and delayed.
http://www.prisonplanet.com/articles/september2004/080904wargamescover.htm
Citera
2007-05-01, 00:12
Bannlyst
Gason. "the investigators [adjusted] the [input] but only within the range of physical reality. Thus, for instance… the [pulling forces] on the [perimeter columns] by the sagging floors were [adjusted] <-- där säger dom i vetenskapliga ord "Vi ändra datan från orginal datan/faktan vi fick från platsen så den börja kollapsa. eller det förstår du inte?. Dom ändra värdena = förfalskning

SLOB. Orkar inte söka runt efter det just nu. Men har skickat ett mail till en sida som påstår han är kusin med marvin bush, så får se om dom svarar.

Erik. Snälla säg att du skämtar med mig. kan inte hjälpa att skratta LOL. jämför du stål på en bil med stålet i world trade som vägde 10 gånger mer än flygplanet som flög in där? som har fireproofing med. och vad exakt har du inte förståt med nist rapporten om rums/stål temperaturen där?

Kim. Sommaren 2000 var jag i afghanistan och rökte vattenpipa med bin laden då han helt plötsligt från ingenstanns fråga mig om jag ville göra ett uppdrag och sätta ut några bomber till honom (han hade ett kort som gav en tillgång till alla rum) i utbyta att jag skulle få några kilo opium, jag va först tveksam men sedan svara jag snabbt ja för det va rigtigt bra saker vi rökte (kände oss lika borta från värkligheten som dina inlägg är). Men när jag skulle få det han lovat mig hade Bush redan tat över alla opium fälten och langat bort allt. Du kan inte berätta detta vidare till någon pga mitt liv är i fara. vill du ha mer info får vi snacka genom flaskpost.

Vittnen om explosioner av personer som var inne i wtc7
http://www.record-eagle.com/2001/sep/11scene.htm
http://www.prisonplanet.com/articles/april2007/300407wtc7explosions.htm

Ska säga ett ord alla här gillar. ALUMINUM
Citera
2007-05-01, 00:25
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K85
Möjligt att jag blandade ihop det med FAA.

Ska leta upp mina källor

Men angående "raset" som var så rakt och perfekt är fortfarande ett stort ? för mig iaf,

tills jag återkommer med källor så var det detta jag blandade in NORAD

http://www.prisonplanet.com/articles/september2004/080904wargamescover.htm

Fast där står inte om något:

Citat:
Sedan att NORAD hade övat för just specefik sådana "attacker mot WTC" ca månaden innan och ändå lyckades Två plan ta sig hela vägen

NORAD hade bara en övning igång, den andra var en operation där NORAD skulle bevaka en rysk övning över Sibirien.

Övningen var en årligen återkommande kalla kriget övning:

Citat:
Norad hade vad jag förstår två stora händelser den 11 september:

Operation Northern Vigilance, som var en operation, inte en övning, som inenbar att flytta stridslyg till Alaska och Kanada för att skugga ryska tunga bombplan som var sysselsatta med en övning i Sibirien. Det var en NATO operation och hade "operation" i titeln, inte "Exercise".

Den andra var en övning, Guardian. Det var en årligen återkommande övning, uppdelad på två Command Post Exercises (CPXs), vilket gör att truthers ofta identiferar den som två olika övningar.

Guardian är i huvudsak en övning som testar USAs försvar mot en rysk kärnvapenattack. Större delen av övningen innebär att de två CP'erna koordinerar landets svar på vågor av ryska kärnvapenbärande bombplan och missiler.

Men, för att öka svårighetsgraden lägger övningingsledningen in extra monent, tex ett flygplan som kommer utifrån (alltså via ADIZ) och kapas. Notera, inte kapas och flygs in i byggnader, utan bara kapas (och den delen av övningen hann vad jag förstår aldrig komma igång).

Så här sa Chairman of Joint Chiefs i sitt förhör:

Citat:
31:25
CMK: The question was, we had four wargames going on on September 11th, and the question that I tried to pose before the Secretary had to go to lunch was whether or not the activities of the four wargames going on on September 11th actually impaired our ability to respond to the attacks.

RM: The answer to the question is no, it did not impair our response, in fact General Eberhart who was in the command of the North American Aerospace Defense Command as he testified in front of the 9/11 Commission I believe - I believe he told them that it enhanced our ability to respond, given that NORAD didn't have the overall responsibility for responding to the attacks that day. That was an FAA responsibility. But they were two CPXs; there was one Department of Justice exercise that didn't have anything to do with the other three; and there was an actual operation ongoing because there was some Russian bomber activity up near Alaska. So we -

http://www.fromthewilderness.com/fre...anscript.shtml

(Citatet nämner fyra krigsspel, det är följande som avses:

1) Operation Northern Vigilance (ingen övning)
2) En NRO övning (hade inget med NORAD att göra)
3) och 4) De två CPX som var en del av Guardian

Som du ser i vittnesmålet från Chariman of Joint Chiefs så blev inte responstiden lidande pga övningen, tvärtom.

/S
Citera
2007-05-01, 00:41
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Erik. Snälla säg att du skämtar med mig. kan inte hjälpa att skratta LOL. jämför du stål på en bil med stålet i world trade som vägde 10 gånger mer än flygplanet som flög in där? som har fireproofing med. och vad exakt har du inte förståt med nist rapporten om rums/stål temperaturen där?
Ungefär det intelligensbefriade svar jag väntade från dig.

Ja, jag jämför det två. Jämförelsen är högst adekvat. Vi har en brand som bekämpas av brandmän. Det är en relativt liten brand. Vi har tyngden från en enstaka bil. Trots dessa parametrar frigörs tillräckligt med värme för att få stålet att ge vika.

Det material som skulle skydda mot brand i WTC blev bortblåst vid träffen av flygplanet. Tänk själv, 30.000 liter jetbränsle antänds!

Kolla i denna video, de första minutrarna angående fireproofing.
http://www.youtube.com/watch?v=Bfe0Hbgq1HY

Sedan var varje stålbalk i WTC i sig inte särskilt stor. Däremot fanns det otaliga på varjevåningsplan. Därför är bilderna från bilbranden extra intressanta. Detta kan du se i samma video som ovan (3 minuter och framåt)
Citera
2007-05-01, 01:11
Medlem
Citat:

NORAD hade bara en övning igång, den andra var en operation där NORAD skulle bevaka en rysk övning över Sibirien.
/S

Nej jag vet, jag skrev ju att det var det som gjorde att jag blandade ihop FAA och NORAD. inte att den artikeln stärkte min föregående text.

återkommer med artiklarna i frågan.
Citera
2007-05-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Att man hittade spår av svavel är väll inte konstigt när drywallen var gjord av bland annat svavel?
Så varför är inte detta något NIST har kommit fram till?

Och hur kan det komma sig att mängden svavel stämmer överens med en thermite/thermate-reaktion?
Citera
2007-05-01, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja, bra, du börjar lära dig. Bevisa hur bomberna kom dit innan du fortsätter med alla dina andra #bevis"

Då tornen var fyllda med ost är det helt omöjligt att någon kunde sätta dit bomber.
Du måste ha exakt tillvägagångssätt inklusive alla tänkbara planeringsdetaljer innan du kan misstänka att ett mord har begåtts?
Citera
2007-05-01, 01:34
Bannlyst
Erik. du har ingen aning hur lite påläst du är. du har fel i allt du säger. och tar upp saker jag redan gåt igenom.

30.000 liter jetbränsle antänds???

1. där var 10.000 liter i flygplanet

2. nästan inget av jetbränslen antändes. Har du inte läst nist rapporten?

3. Stålet vägde 10 gånger mer än flygplanet

4. Kallar du mig intelligensbefriad?. Du gemför bil stål med world trade stålet. e du seriös?

5. Brand skyddet gick BARA av där planet träffa. Har du inte sett nist tester vad dom kom fram till?

6. Enligt nist (final report) var stålet på tre ställen 250C resten under det och kontors bränder kunde ha kommit upp över 600C men lugna ner sig efter 15-20minuter och kunde självklart inte skada stålet.

7. Brandmännen upp till våning 78 sa att bränderna var små och kunde tagits ut med "two lines" flera vittnen från våningarna över sa att där inte var någon stor brand där alls.

8. Nist hitta att golven inte kollapsa

9. 1975 bran world trade i 700C en längre tid än det bran på 9-11, Stålet tog INTE skada alls (inga andra stål skyskrapor i historien har kommit i närheten av att kollapsa på grund av höga temperaturer)

Testa att läsa nist rapporten....

Hur vill du att någon ska ta dig seriöst om du gemför bil stål med world trade stålet?

SLOB. så du tror på vad Chariman of Joint Chiefs säger bara så där? tror inte riiiigtigt dom går att lita på. "I believe - I believe he told them"

Russian bomber activity up near Alaska hahahahahha

Vad som hände är att dom hade massa olika träningar som gjorde att dom inte kunde skicka några plan. dom hade militär plan som var 8 minuter därifrån (länkat till detta för). och om man vet nåt om americas försvar så vet man att det inte kan ta så lång tid för dom att skicka iväg plan. men läser man på scew loose change bloggar finns där ju svar på allt så klart.

08:37:52
BOSTON CENTER: Hi. Boston Center T.M.U. [Traffic Management Unit], we have a problem here. We have a hijacked aircraft headed towards New York, and we need you guys to, we need someone to scramble some F-16s or something up there, help us out.
POWELL: Is this real-world or exercise?
BOSTON CENTER: No, this is not an exercise, not a test.

8:37:56
WATSON: What?
DOOLEY: Whoa!
WATSON: What was that?
ROUNTREE: Is that real-world?
DOOLEY: Real-world hijack.
WATSON: Cool!

"When they told me there was a hijack, my first reaction was 'Somebody started the exercise early,'" said mission-crew commander Major Kevin Nasypany.

http://www.infowars.com/articles/sept11/boston_air_traffic_controller_911_inside_job.htm
Citera
2007-05-01, 01:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB. så du tror på vad Chariman of Joint Chiefs säger bara så där? tror inte riiiigtigt dom går att lita på. "I believe - I believe he told them"

Ja, hitills verkar det stämma med allt annat. NORADs övningar finns dokumenterade. NORADs och FAAs svar finns dokumenterade. Jag har bara sett en förvirring - det replikskifte du citerar, men det är möjligt att det fanns fler - du är välkommen om du tycker det är väsentligt att visa om du hittat fler. Kan du visa att NORADs övning på något sätt försämrade något så varsågod - min tilltro till dessa myndigheters förmåga att hantera något så unikt som kapare som använder plan som vapen är rätt låg. Därmed inte sagt att orsaken är en konspiration från NWO.

/S
Citera
2007-05-01, 01:46
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Nej, det där kan verkligen inte stämma. "Input" måste ju vara någonting
uppmätt (krökningar av balkar, fallhastigheter, ...), att ändra de värdena
kan väl inte kallas annat än förfalskning? Att kalla själva modellen för "input",
det tycker jag strider mot allmänt språkbruk.

Mitt inlägg var en kort generalisering och sammanfattning av det jag skrivit hur många gånger som helst, och som gason förklarat flera gånger: vad det var som justerades. Anledningen till att jag skrev det kort och, på grund av det, möjligt att feltolkas, var för at tjag inte orkade skriva samma sak igen när malmösoldaten ändå vägrar förstå vad som skrivs. Då du kanske inte har sett gasons förklaring citerar jag den nu:

Citat:
Ursprungligen postat av gason
Först testades minimum värden i simulatorn. Dessa värden gav dock skador på tornen som inte alls stämde överens med de observerade skador som finns på film och foton. Då gick man över till att testa mellanvärdena, efter nogrannare analys fann man inte heller dessa stämde med observerade skador. Till sist gick man då över till maximumvärdena, då stämde simuleringen med observerade skador.

Input är de instoppade värdena. Eftersom det vid en sån här komplex olycksplats är omöjligt att mäta upp/beräkna alla parametrar i detalj får man sätta upp en modell med max och min-värden och prova sig fram i det intervallet för att hitta de parametrar som överensstämmer med det som faktiskt hände.
Citera
2007-05-01, 01:50
Medlem
Citat:
[...]

3. Stålet vägde 10 gånger mer än flygplanet

[...]

6. Enligt nist (final report) var stålet på tre ställen 250C resten under det och kontors bränder kunde ha kommit upp över 600C men lugna ner sig efter 15-20minuter och kunde självklart inte skada stålet.

7. Brandmännen upp till våning 78 sa att bränderna var små och kunde tagits ut med "two lines" flera vittnen från våningarna över sa att där inte var någon stor brand där alls.

8. Nist hitta att golven inte kollapsa

9. 1975 bran world trade i 700C en längre tid än det bran på 9-11, Stålet tog INTE skada alls (inga andra stål skyskrapor i historien har kommit i närheten av att kollapsa på grund av höga temperaturer)

Den teorin stämmer jag in på helt. precis det som min tankebana/Teori är baserad på mest, just detta med att skiten rasade och att den rasade som den gjorde.

Baserat på 911 dokumentär (kommer inte ihåg namn)
Det roliga är ju oxå att dom återfan ett pass från en av dom "påstådda" kaparna,

men hur klarar sig ett pass av papper igenom en smäll men inte svarta lådorna.

OCH om någon nu säger att dom hittat dom/eller fått ut någon data på dom som dom hittat (Beror på vilken regeringsman du frågar)

varför redovisas inte detta grundligt för att klargöra engång för alla?.

+
och snälla, diskutera din åsikt och önska inte livet ur dom som har en annan åsikt/teori om vad som hänt (Får den känslan i denna tråden),.

för face it, ingen i denna tråden kommer få "rätt"
#1 för jag tror inte USAs regering kommer erkänna eller kunna bevisas 100%.
eller
#2 Usama/Talibanerna kommer aldrig att erkänna 100% eller kunna bevisas 100%.

Mvh / K85
Citera
2007-05-01, 01:50
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Du måste ha exakt tillvägagångssätt inklusive alla tänkbara planeringsdetaljer innan du kan misstänka att ett mord har begåtts?

Nej, men däremot en möjlighet att mordet faktiskt kan ha begåtts. Tänk dig följande: en person sitter inlåst i isoleringscell i 24 timmar. När de öppnar hittas han död, hängd. Bör man då inte, innan man överväger ifall någon annan kan ha varit där inne och hängt honom, fundera över HUR den personen skulle kunnat ta sig in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in