2009-05-05, 12:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Normalt sett hade kaparna riktiga vapen som gjorde att man inte ville göra motstånd.

Skall jag tolka det som att du tycker att mattknivar är harmlösa? Jag kan upplysa dig om att jag med hjälp av sådana har skurit i saker som varit bra mycket hårdare och segare än människor. men du vidhåller att det hade varit enkelt att ninja ner dem och att du gladeligen hade gjort det också? Även om du exempelvis precis sett dem skära halsen av en flygvärdinna för att visa att de menar allvar?

Citat:
Så vad är goda skäl för dig? Det räcker inte att Ted Olson ringer och säger att två kapade plan har flugits in i byggnader? (flight 77)

Nej, det måste också till att stora delar av gisslan dels har fått den informationen, dels att någon tar på sig en initiativkeps och får med sig en kritisk massa för att något skall hända. Att en begränsad del av gisslan vet att det sett brunt ut på andra håll är inte tillräckligt. Dessutom får du ha i åtanke att det här var SAMMA DAG som vi skrev om regelboken för flygkapningar. Sånt kan behöva sjunka in för att få folk att inse att det bästa är att agera. Idag hade en grupp gisslan varit i ett helt annat utgångsläge.

Jag måste säga att jag irriterar mig överlag på tangentbordsriddare som levererar enkla lösningar och snackar vitt och brett om hur enkelt det varit för gisslan att göra si eller så. Det hade varit intressant att se om er kropp hade levererat lika mycket som era munnar lovar om ni varit i ett skarpt läge.

Själv tycker jag att det är fullt förståeligt att gisslan höll sig lugna och att det bara var sista planet där de verkar ha fattat att de bara hade en chans att klara sig levande ur det hela, för på det planet är det störst chans att fler passagerare fått reda på vad som hänt de andra tre planen.
Citera
2009-05-05, 22:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
HIttade ett rätt otäckt dokument från 9/11.
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/568411/
De skriver alltså i realtid medan attacken pågår. Förvirringen är total.

Men om man sätter på sig truthersmössan då finns det inga misstag eller felaktiga uppgifter. Allt som rapporterades den dagen är bokstavligt sant och har inträffat. Inga undantag tillåtna!

Vad som media mörkade den dagen var även de här planen som träffade WTC:
1 Cessna
1 st Boeing 737
1 st Boeing 727
1 st Boeing 757
1 Airbus A320

Enligt den lögnaktiga "officiella rapporten" kraschande flight 175, en Boeing 767 samt flight 11 också en Boeing 767 i de tvåtornen. Man har alltså mörkat kraschen av minst 5 st andra plan. Impressive eller hur?

Det sprängdes även bomber vid helikopterplattan vid Pentagon samt utanför WTC och på andra platser i NYC, t ex Capitol Hill .
Det första planet missade sedan Pentagon varpå en helikopter flög in i byggnaden. Sedan kommer ett tredje plan som lyckas träffa.

Och så vidare, och så vidare.
Citera
2009-05-05, 23:51
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
På vilket sätt försvårar det spårning?
På vilket sätt blir det lättare att komma rätt?

Man kan flyga lägre för att undvika radar.
Det blev enklare att träffa målen från en lägre höjd, från hög höjd hade dom vart tvungna att genomföra våldsamma störtdykningar med tveksamt resultat.
Citera
2009-05-06, 04:22
Bannlyst
Att använda "attackerade" trafikflygplan som förevändning för att angripa Östblocket

Mycket intressant för er som tvivlar på teorin om att det var trafikflygplan som användes mot WTC. Hur kan detta i så fall ha iscensatts och har något liknande någonsin tänkts ut tidigare. Ser ni inte hela inslaget så titta omkring 9.55.

http://www.youtube.com/watch?v=huK0MAb0Xa4&feature=related
Citera
2009-05-07, 01:54
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Man kan flyga lägre för att undvika radar.
Det blev enklare att träffa målen från en lägre höjd, från hög höjd hade dom vart tvungna att genomföra våldsamma störtdykningar med tveksamt resultat.

Okej, bör inte planet visas på radarn om det nu kan hittas överhuvudtaget, alltså oavsett höjd? Om inte, vad beror det på?

De kunde också flyga i normal höjd för att sedan dyka nedåt när målet närmade sig.
Citera
2009-05-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Skall jag tolka det som att du tycker att mattknivar är harmlösa? Jag kan upplysa dig om att jag med hjälp av sådana har skurit i saker som varit bra mycket hårdare och segare än människor. men du vidhåller att det hade varit enkelt att ninja ner dem och att du gladeligen hade gjort det också? Även om du exempelvis precis sett dem skära halsen av en flygvärdinna för att visa att de menar allvar?

Nej, det måste också till att stora delar av gisslan dels har fått den informationen, dels att någon tar på sig en initiativkeps och får med sig en kritisk massa för att något skall hända. Att en begränsad del av gisslan vet att det sett brunt ut på andra håll är inte tillräckligt. Dessutom får du ha i åtanke att det här var SAMMA DAG som vi skrev om regelboken för flygkapningar. Sånt kan behöva sjunka in för att få folk att inse att det bästa är att agera. Idag hade en grupp gisslan varit i ett helt annat utgångsläge.

Jag måste säga att jag irriterar mig överlag på tangentbordsriddare som levererar enkla lösningar och snackar vitt och brett om hur enkelt det varit för gisslan att göra si eller så. Det hade varit intressant att se om er kropp hade levererat lika mycket som era munnar lovar om ni varit i ett skarpt läge.

Själv tycker jag att det är fullt förståeligt att gisslan höll sig lugna och att det bara var sista planet där de verkar ha fattat att de bara hade en chans att klara sig levande ur det hela, för på det planet är det störst chans att fler passagerare fått reda på vad som hänt de andra tre planen.

Så om man får reda på att två plan kraschat in i byggnader, räcker inte det. Hur stor är chansen att det skulle röra sig om en helt "vanlig" kapning exakt samma dag? Dessutom säger jag inte att jag skulle ha varit helt själv mot dessa livsfarliga kartongknivsmästare. Jag skulle exempelvis tagit hjälp av alla militärer som fanns på planet. Kom ihåg att på flight 77 så var det massa folk som jobbade/hade jobbat inom militären ombord. Barbara Olson hade fått reda på att två plan kraschat in i byggnader. Tror du på allvar att dessa erfarna militärer inte skulle göra någonting? Ja du är för härlig du Pad.
Citera
2009-05-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Mycket intressant för er som tvivlar på teorin om att det var trafikflygplan som användes mot WTC. Hur kan detta i så fall ha iscensatts och har något liknande någonsin tänkts ut tidigare. Ser ni inte hela inslaget så titta omkring 9.55.

http://www.youtube.com/watch?v=huK0MAb0Xa4&feature=related

Ja att det sitter något på planet är väl ganska tydligt.
Citera
2009-05-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Samtal ringdes från både flygplanens egna telefoner och personers mobiltelefoner vilket skulle förklara det hela med betydlig mindre komplikation än din antydda jättekonspiration. Dessutom är det inte alls osannolikt att dom valde att flyga betydligt lägre än vanliga trafikflygplan under en betydande del av resan för att inte komma fel, för att försvåra spårning av flygplanen och för att inte flyga över sina mål.

Jag syftar självklart på de påstådda mobilsamtalen, varför skulle jag annars diskutera detta? Många påstådda mobilsamtal som ägde rum långt innan planen kraschade. Tror du de låg i höjd med byggnaderna i flera mil, bara för att kunna pricka in dem? Om de var så väl förberedda verkar ju omvägen vid pentagon väldigt märklig?
Citera
2009-05-07, 21:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Så om man får reda på att två plan kraschat in i byggnader, räcker inte det. Hur stor är chansen att det skulle röra sig om en helt "vanlig" kapning exakt samma dag? Dessutom säger jag inte att jag skulle ha varit helt själv mot dessa livsfarliga kartongknivsmästare. Jag skulle exempelvis tagit hjälp av alla militärer som fanns på planet. Kom ihåg att på flight 77 så var det massa folk som jobbade/hade jobbat inom militären ombord. Barbara Olson hade fått reda på att två plan kraschat in i byggnader. Tror du på allvar att dessa erfarna militärer inte skulle göra någonting? Ja du är för härlig du Pad.

Läste du alls vad jag skrev?

Jag undrar med tanke på hur ditt svar ser ut. Vad jag sa var att för att något skall hända så måste stora delar eller helst alla i gisslan inse vartåt det barkar hän och sen måste någon visa lite ledaregenskaper och få med sig tillräckligt många andra för att initera ett övertagande. Om inte dessa två kriterier är uppfyllda så kommer nog inget hända.

Återigen en förenklad världsbild, har du tagit med i beräkningen hur chockade folk var? Och du glömde svara på om mattknivar är harmlösa, tycker du det?
Citera
2009-05-07, 22:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Tror du på allvar att dessa erfarna militärer inte skulle göra någonting? Ja du är för härlig du Pad.

Så du anser att ett bevis för att flight 77 inte kraschade in i Pentagon är att några militärer inte kung-fuade kaparnas rumpor? Samtidigt argumenterar du för att man i hemlighet sköt ned flight 93 (och flyttade alla vrakdelarna till en åker i Pennsylvania där det gjorde extra skada) - då passagerarna gjorde det just man inte gjorde på flight 77 som jag förstod det.

Hade passagerarna på flight 77 försökt övermanna kaparna hade planet naturligtvis skjutits ned och då hade du sett det som en konspiration, därom är jag övertygad.
Här arrangerar NWO tidernas största operation, där man t o m lyckas dölja att WTC träffades av SJU olika flygplan, men man missar att truthersrörelsen insåg att militärer alltid är stridsberedda gung-ho typer som går till attack så fort tillfälle ges och det därför skulle vara orimligt att flight 77 kraschade i Pentagon.
Citera
2009-05-08, 00:27
Medlem
Det finns väldigt gott om militärer som bara sitter på kontor och vänder papper, och som inte har någon stridserfarenhet, eller ens utbildning för strid.

Dr Tinnitus
Citera
2009-05-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Så du anser att ett bevis för att flight 77 inte kraschade in i Pentagon är att några militärer inte kung-fuade kaparnas rumpor? Samtidigt argumenterar du för att man i hemlighet sköt ned flight 93 (och flyttade alla vrakdelarna till en åker i Pennsylvania där det gjorde extra skada) - då passagerarna gjorde det just man inte gjorde på flight 77 som jag förstod det.

Hade passagerarna på flight 77 försökt övermanna kaparna hade planet naturligtvis skjutits ned och då hade du sett det som en konspiration, därom är jag övertygad.
Här arrangerar NWO tidernas största operation, där man t o m lyckas dölja att WTC träffades av SJU olika flygplan, men man missar att truthersrörelsen insåg att militärer alltid är stridsberedda gung-ho typer som går till attack så fort tillfälle ges och det därför skulle vara orimligt att flight 77 kraschade i Pentagon.

Det där med flight 93 var ett vittnesmål som jag bara valde att slänga in här. Egentligen har jag inte någon ståndpunkt. Man kan ha skjutit ner ett plan, det kan vara disinfo för att splittra konspirationsteorierna ytterligare, det kan vara på en massa olika sätt. Det finns dock alldeles för mycket motsägelser och felaktigheter för att det skulle vara på det sätt som den officiella förklaringen säger.

Tycker inte du det var märkligt att inte någon gjorde något när de visste att planet skulle krascha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in