2008-12-03, 19:26
Medlem
SLOBs avatar
Så, nu slutar vi metadiskussionen. Pussa och bli kompisar nu så går vi vidare med ämnet.

/mod
Citera
2008-12-04, 09:52
Medlem
Bulawayos avatar
*pözza å kjamaz*

Annars kanske man skulle kunna ha en gemensam laidbacktråd "foliehattar och vakthundar skojar loss utan att SLOB måste säga till". Ingen annan som gillar idén? Förlåt för OT.
Citera
2008-12-04, 09:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
*pözza å kjamaz*

Annars kanske man skulle kunna ha en gemensam laidbacktråd "foliehattar och vakthundar skojar loss utan att SLOB måste säga till". Ingen annan som gillar idén? Förlåt för OT.

Puss på dig med skägg-gubben!
Citera
2008-12-04, 12:28
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava, jag tänkte på låg ålder hos vissa här främst som ett kännetecken på barnslig och kaxig attityd utan något att backa upp det med. Jag har under åren här snappat upp på ett ungefär vad du studerar. Trots att jag bara är 10 år äldre än dig så godtar jag rakt av att dina kunskaper inom byggnadsteknik är långt större än mina, samt mycket färskare. Mina sträcker sig till enstaka kurser inom den gamla tekniska linjen för typ jättelänge sen. Kommer inte ihåg mycket av det idag.

Du borde i din tur veta att jag aldrig vill diskutera de där jävla balkarna

Mer intressant är människorna som är misstänkta, hur de kan förklara (eller snarare inte) en massa obesvarade frågor och så vidare. Vi vet båda att de inte kommer göra det frivilligt, och så länge de även sitter på alla kanonerna så finns det ju ingen som kan tvinga dem
Du är smart Majava, du borde släppa balkarna även du. Lek foliehatt ett tag och plöj nätet på alla artiklar du kan hitta som rör mänskliga relationer och tänkbara motiv bakom 911, istället för allt det tekniska. Om du är så smart som jag tror måste du ju bara bli omvänd tillbaka till den goda sidan

I min värld väger teknisk bevisföring alltid tyngre än tänkbara motiv. Det spelar ingen roll hur starka motiv någon har, pekar all teknisk bevisföring åt ett annat håll så är det det som jag går på. Det må vara hänt av Bush ligger bakom på något sätt (även om jag inte sett något som pekar åt det hållet hittills), och det intresserar mig faktiskt inte så mycket. Det som intresserar mig är vad som hände. Vad fick husen att falla? Hur betedde sig bränderna?

Du verkar också vara en smart typ, varför är du då så selektiv i dina källor och väger motiv högre än teknisk bevisning?
Citera
2008-12-04, 13:13
Medlem
Jobbar Muhammad Attah för Mossad? Är det nån som hört något om detta? Han ringde sin pappa 2 dagar efter attacken.

Citat:
He also claimed that his son had called him two days after the attack, and described it as "a normal conversation." But he snarled when asked to give further details. Asked what country Muhammad had called from, he said, "The name of the country isn't written on the phone." Asked where Muhammad was now, he said, "Ask Mossad."

http://www.welfarestate.com/911/atta.txt
Senast redigerad av Lienno 2008-12-04 kl. 13:15.
Citera
2008-12-04, 13:15
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Jobbar Muhammad Attah för Mossad? Är det nån som hört något om detta? Han ringde sin pappa 2 dagar efter attacken.

Nu har jag inte följt med, men vad är det för källa på det hela?

Källan las in senare, glöm detta inlägg
Citera
2008-12-04, 13:39
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
I min värld väger teknisk bevisföring alltid tyngre än tänkbara motiv. Det spelar ingen roll hur starka motiv någon har, pekar all teknisk bevisföring åt ett annat håll så är det det som jag går på. Det må vara hänt av Bush ligger bakom på något sätt (även om jag inte sett något som pekar åt det hållet hittills), och det intresserar mig faktiskt inte så mycket. Det som intresserar mig är vad som hände. Vad fick husen att falla? Hur betedde sig bränderna?
Det ena behöver ju inte utesluta det andra. För en samlad bild tycker inte jag det räcker med teknisk bevising som redan är förstörd och som inga oberoende forskare fick ta del av.

Det intresserar dig alltså inte vad lögnare påstår i sammanhanget? Inte ens att de ljuger? Hur tycker du att trovärdigheten påverkas av lögner, lite/mycket/inte alls?
Citat:
Du verkar också vara en smart typ, varför är du då så selektiv i dina källor och väger motiv högre än teknisk bevisning?
Därför att jag inte till fullo litar på den tekniska bevisningen. Rasmassorna är borta för gott och kan inte berätta någonting alls utöver det som myndigheterna påstår. Identifierat DNA för alla kroppar, vilken pålitlig människa kan verifiera sanningshalten i det? Berätta för mig hur du tänker om den s k tekniska bevisningen.
Citera
2008-12-04, 14:07
Medlem
SLOBs avatar
Länkposter raderade

https://www.flashback.org/showthread.php?t=685795

/MOD
Citera
2008-12-04, 21:29
Medlem
SLOBs avatar
Inlägg raderat

Jag ber att få påminna om regel 0.06:

Citat:
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

/mod
Citera
2008-12-04, 22:29
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Han ringde sin pappa 2 dagar efter attacken.

http://www.welfarestate.com/911/atta.txt
Detta hävdar hans pappa i en intervju från 2001.

Är det inte konstigt att pappan efter londonbomberna 2005 säger:
Citat:
El-Amir said the attacks in the United States and the July 7 attacks in London were the beginning of what would be a 50-year religious war, in which there would be many more fighters like his son.
http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/07/19/atta.father.terror/index.html

Har han glömt bort sitt samtal?

Han måste även ha haft en tillfällig minneslucka bara några dagar efter telefonsamtalet borde ägt rum eftersom han då sa.

Citat:
Meanwhile, the father of an Egyptian man believed to have been at the controls of the first plane to hit the World Trade Center said yesterday that his son was no killer. “My son is innocent,” Muhammad Al-Amir Atta, 65, told reporters at his home in the Cairo suburb of Giza.

The younger Atta had trained as an engineer in Egypt before moving to Germany to study city planning. His colleagues said he was a model student at Hamburg’s Technical University and graduated with top marks. Atta’s father, a lawyer, said he had not heard from his son since the attack, but was confident he had nothing to do with the carnage.
http://www.arabnews.com/?mode=/supplements/Top20/Top20.htm
Citera
2008-12-05, 00:11
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det ena behöver ju inte utesluta det andra. För en samlad bild tycker inte jag det räcker med teknisk bevising som redan är förstörd och som inga oberoende forskare fick ta del av.

Utifrån vilka som ingick i NIST och hur väl underbyggda deras resultat är så väljer jag att lita på dem. Vad skulle en oberoende forskare vara egentligen? En forskare är ju alltid knuten till något universitet eller något företag och då är ju han/hon inte oberoende längre.

Citat:
Det intresserar dig alltså inte vad lögnare påstår i sammanhanget? Inte ens att de ljuger? Hur tycker du att trovärdigheten påverkas av lögner, lite/mycket/inte alls?

Vem/vilka är det du pratar om nu?

Citat:
Därför att jag inte till fullo litar på den tekniska bevisningen. Rasmassorna är borta för gott och kan inte berätta någonting alls utöver det som myndigheterna påstår. Identifierat DNA för alla kroppar, vilken pålitlig människa kan verifiera sanningshalten i det? Berätta för mig hur du tänker om den s k tekniska bevisningen.

Fast man behöver inte tillgång till rasmassorna för att räkna på hållfastheten i byggnaden, eller brandförloppet. Det räcker med ritningarna samt detaljerad info om hur planet kraschade, vilket är synnerligen offentlig handling, om inte annat så genom alla videofilmer på planen. Vad menar du med att en pålitlig människa skulle verifiera DNA-testen? Vem skulle den personen vara för att vara godkänd enligt dig, eftersom de som genomförde testningen uppenbarligen inte är pålitliga?
Citera
2008-12-05, 10:43
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Utifrån vilka som ingick i NIST och hur väl underbyggda deras resultat är så väljer jag att lita på dem. Vad skulle en oberoende forskare vara egentligen? En forskare är ju alltid knuten till något universitet eller något företag och då är ju han/hon inte oberoende längre.
Okej, vi lägger ned det här då. Om vi mot förmodan hittar någon som kan kallas oberoende så kommer det ändå visa sig att denne är beroende av att andas, äta och dricka. Den nivån har jag ingen lust att fortsätta på..
Citat:
Vem/vilka är det du pratar om nu?
Goddag yxskaft Majava.
Citat:
Fast man behöver inte tillgång till rasmassorna för att räkna på hållfastheten i byggnaden, eller brandförloppet. Det räcker med ritningarna samt detaljerad info om hur planet kraschade, vilket är synnerligen offentlig handling, om inte annat så genom alla videofilmer på planen. Vad menar du med att en pålitlig människa skulle verifiera DNA-testen? Vem skulle den personen vara för att vara godkänd enligt dig, eftersom de som genomförde testningen uppenbarligen inte är pålitliga?
Som sagt, vi lägger ned det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in