Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Det ena behöver ju inte utesluta det andra. För en samlad bild tycker inte jag det räcker med teknisk bevising som redan är förstörd och som inga oberoende forskare fick ta del av.
Utifrån vilka som ingick i NIST och hur väl underbyggda deras resultat är så väljer jag att lita på dem. Vad skulle en oberoende forskare vara egentligen? En forskare är ju alltid knuten till något universitet eller något företag och då är ju han/hon inte oberoende längre.
Citat:
Det intresserar dig alltså inte vad lögnare påstår i sammanhanget? Inte ens att de ljuger? Hur tycker du att trovärdigheten påverkas av lögner, lite/mycket/inte alls?
Vem/vilka är det du pratar om nu?
Citat:
Därför att jag inte till fullo litar på den tekniska bevisningen. Rasmassorna är borta för gott och kan inte berätta någonting alls utöver det som myndigheterna påstår. Identifierat DNA för alla kroppar, vilken pålitlig människa kan verifiera sanningshalten i det? Berätta för mig hur du tänker om den s k tekniska bevisningen.
Fast man behöver inte tillgång till rasmassorna för att räkna på hållfastheten i byggnaden, eller brandförloppet. Det räcker med ritningarna samt detaljerad info om hur planet kraschade, vilket är synnerligen offentlig handling, om inte annat så genom alla videofilmer på planen. Vad menar du med att en pålitlig människa skulle verifiera DNA-testen? Vem skulle den personen vara för att vara godkänd enligt dig, eftersom de som genomförde testningen uppenbarligen inte är pålitliga?