2009-02-26, 00:06
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
(förlåt Bulwayo) rymdvapen osv.
Hallå slobban, du har bett mig mycket om ursäkt på sistone har jag sett här i tråden, fast aldrig direkt till mig utan i svar till andra. Jag är inte riktigt med tror jag, så om du har lust att förklara vad du menar vore det såklart trevligt
Citera
2009-02-26, 00:51
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Och du gör inte det själv?
Du tar inte till dig den information som finns i ämnet, du bara påstår den informationen är "fel", fast du saknar kunskap om det som den innehåller.

Det är åtminstone antaganden och enhögdhet, du vågar inte för det kan rubba din världsbild helt enkelt, du har redan bestämt dig för att så här är det.
Skulle nog vara svår att rubba,har jobbat ganska hårt på den, men det är jag nog långt ifrån ensam om här. Och tro mig det kommer inte hända pga av vad något nån säger står i Nist rapporten finns för mycket som indikerar att det är något fel på den. Men är det något jag inte tål så är det hycklare och lögnare som säger sig stå för något dom inte gör. Uppfattar dock dig som rätt vettig fastän du jobbar för fel sida.
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-02-26 kl. 01:17.
Citera
2009-02-26, 01:24
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Skulle nog vara svår att rubba,har jobbat ganska hårt på den, men det är jag nog långt ifrån ensam om här. Och tro mig det kommer inte hända pga av vad något nån säger står i Nist rapporten finns för mycket som indikerar att det är något fel på den. Men är det något jag inte tål så är det hycklare och lögnare som säger sig stå för något dom inte gör. Uppfattar dock dig som rätt vettig fastän du jobbar för fel sida.

Börja med att fråga dig själv: Varför är du här?
Förmodligen för att diskutera runt detta ämne och överväga vad som stämmer och inte stämmer och sist men inte minst varför.

Lägg fram dina indikationer på att NIST-rapporten(som jag förövrigt inte läst) är vinklad/innehåller sakfel, det får gärna vara lättläst och med källor som är trovärdiga så ska du se att folk börjar diskutera med dig istället för mot dig.

Ingen står på fel sida, vi alla står på samma sida och det är den som vill veta vad som hände.
Citera
2009-02-26, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Frågan är inte vad jag tror eller inte tror, frågan är var dina belägg är någonstans.

Och som sagt, NIST skrev en rapport om vad som initierade kollapsen, jag har problem att se hur det är relaterat till kommisionens rapport som mer handlar om vem som var ansvarig för vad och hur rutiner sköttes den dagen.

Du är välkommen att när som helst utveckla ämnet och presentera lite handfast bevisning. Tills dess betraktar jag dina antydningar som snömos.
NIST skrev om vad som initierade kollapsen underförutsättningarna att det som står i den högst tvivelaktiga 911 commsion rapporten stämmer.Tror knappast att jag behöver en källa för att dra denna enkla slutsats.Att dom är relaterde säger sig självt de bevisar egentligen ingeting förutom ditt näst intill autiska sätt att förhålla sig till källor.
Citera
2009-02-26, 02:13
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Börja med att fråga dig själv: Varför är du här?
Förmodligen för att diskutera runt detta ämne och överväga vad som stämmer och inte stämmer och sist men inte minst varför.

Lägg fram dina indikationer på att NIST-rapporten(som jag förövrigt inte läst) är vinklad/innehåller sakfel, det får gärna vara lättläst och med källor som är trovärdiga så ska du se att folk börjar diskutera med dig istället för mot dig.

Ingen står på fel sida, vi alla står på samma sida och det är den som vill veta vad som hände.
Jag tror du idiealiserar lite nu. Men ok vi kanske alla borde vara här för sanningssökeri. Jag tror jag mest jag kom hit för att snacka lite skit men sluta tyvärr i att tonen blev lite fientlig. Ville ändå bevisa en poäng angående källkritik som vissa anser behärska så förträffligt och gärna använder som ett moralisktslagträ, som jag anser man inte riktigt har täckning för, för att såga andras resonemang, vilket jag heller inte uppfattar som speciellt konstruktivt i en fråga som är så komplex som denna. Viss spekulation hör till ämnet om inte folk har märkt det. Samtidigt skjälvklart ska man ha vissa belägg för det man påstår men avfärdas det bara som ren idoiti utifrån något man själv skulle ha svårt att bevisa är det bara att ge igen med samma medicin anser jag. Tror dock jag kommer byta tråd då detaljkunskap inte är riktigt är min grej. Är egentligen mer inne på vad vakthundarna skulle kalla den "den stora bilden". 9/11 är dock där allt det tog sin början för mig. Så även här.
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-02-26 kl. 02:37.
Citera
2009-02-26, 07:56
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Hallå slobban, du har bett mig mycket om ursäkt på sistone har jag sett här i tråden, fast aldrig direkt till mig utan i svar till andra. Jag är inte riktigt med tror jag, så om du har lust att förklara vad du menar vore det såklart trevligt

Asch då, jag får dåligt samvete så fort jag tar upp de mer umm... extraordinära teorierna som kommit fram (du vet rymdvapen, små kärnvapen osv). Jag minns det som att du tyckte att det lätt kan bli ett sätt att förlöjliga meningsmotståndare. Och jag tycker att du har en poäng där. Jag försöker att bara ta upp dem när det verkligen är relevant.
Citera
2009-02-26, 09:50
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjaBob
NIST skrev om vad som initierade kollapsen underförutsättningarna att det som står i den högst tvivelaktiga 911 commsion rapporten stämmer.Tror knappast att jag behöver en källa för att dra denna enkla slutsats.Att dom är relaterde säger sig självt de bevisar egentligen ingeting förutom ditt näst intill autiska sätt att förhålla sig till källor.

Specifics... specifics... och källhänvisningar.

NIST baserade sina modeller på de observerade skadorna, byggritningar etc.

Kommisionen hade som uppdrag att utröna hur rutiner sköttes och vilka som var ansvariga för vad i kedjan och hur det hade skötts. Jag har svårt att se vad i den informationen som NIST skulle ha använt. Kan du utveckla?
Citera
2009-02-26, 09:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Hursomhelst, min poäng är gjord. Jag tänker inte lämna över tolkningsföreträde av källor till någon som förlitar sin kritik på enögdhet och antaganden.

Tolkningsföreträde? Hur tänker du då... du har ju inte lagt fram något man kan tolka, bara en massa lösa och till synes ogrundade påståenden som blivit ifrågasatta.

Citat:
Punkt slut. Och jag tror inte du jobbar för NWO. Men du hade nog gärna tackat ja om dom hade gett dig ett erbjudande.

OK, så först är det ok att antyda att jag skulle vara NWO-agent, men sen kanske det inte var så när jag påpekade hur fånigt det lät?

Jag har hört att lönen är ok, men arbetstiderna suger, så jag hade nog stannat på mitt vanliga jobb tror jag.
Citera
2009-02-26, 10:11
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Tolkningsföreträde? Hur tänker du då... du har ju inte lagt fram något man kan tolka, bara en massa lösa och till synes ogrundade påståenden som blivit ifrågasatta.

OK, så först är det ok att antyda att jag skulle vara NWO-agent, men sen kanske det inte var så när jag påpekade hur fånigt det lät?

Jag har hört att lönen är ok, men arbetstiderna suger, så jag hade nog stannat på mitt vanliga jobb tror jag.
Har du inte fattat vad jag menar angående ditt eget hycklekri så är det nog bara din psykolog som kan förklara det för dig. Tyvärr. För mig är diskutionen avslutad.Hej då.
Citera
2009-02-26, 11:14
Medlem
[quote]
Citat:
Specifics... specifics... och källhänvisningar.

NIST baserade sina modeller på de observerade skadorna, byggritningar etc.

Kommisionen hade som uppdrag att utröna hur rutiner sköttes och vilka som var ansvariga för vad i kedjan och hur det hade skötts. Jag har svårt att se vad i den informationen som NIST skulle ha använt. Kan du utveckla?[/QUOTE
]
besitter tyvärr ej kraften att få blinda att se uppmanar dig däremot till djup självreflektion.
Senast redigerad av ninjaBob 2009-02-26 kl. 11:22.
Citera
2009-02-26, 11:59
Medlem
Pads avatar
Citat:
Har du inte fattat vad jag menar angående ditt eget hycklekri så är det nog bara din psykolog som kan förklara det för dig. Tyvärr. För mig är diskutionen avslutad.Hej då.

OK, tja, jag kommer inte sakna någon som ersatt alla argument med personangrepp.

Hej svejs.
Citera
2009-02-26, 12:00
Medlem
Pads avatar
[quote=ninjaBob]
Citat:
]
besitter tyvärr ej kraften att få blinda att se uppmanar dig däremot till djup självreflektion.

Med andra ord, du har inga källor eller belägg? OK, då vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in