2007-04-30, 08:43
Medlem
En komplett konspirationsteori

Jag tror jag har lyckats läsa (eller åtminstone skumma) de flesta inlägg i denna tråd. Har också studerat många av de externa länkar som finns.

Denna läsning har inte övertygat mig om att 9/11 var ett inside-jobb.

Men tråden handlar ju mest om delar av konspirationen, t.ex. frågan om termit i tornen.

Vad jag skulle vilja veta är hur hela konspirationen ser ut?
Att tornen raserades med hjälp av termit (eller annat utplacerat medel) var ju ett senare steg efter att flygplan (eller vad konspirationsteorin nu menar att det var) flög in i tornen.

Undrar alltså (bland annat):
-Vad var det som flög in i tornen? (Officiell version: passagerarplan)
-Hur styrdes dessa föremål? (Ov: på normalt sätt, d.v.s. av folk i planen)
-Av vem styrdes dom? (Ov: av kapare)
-Dom flygplan/passagerare/besättning som den "officiella versionen" bygger på, vart tog dom vägen? (Ov: krashade till smulor)

Ser med intresse fram mot en mera komplett teori!

/T
Citera
2007-04-30, 08:45
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Ptja, exempelvis hans analyser angående vilken flytande metall som förevigats på filmerna. Officiella ordalag gör gällande att det troligtvis är aluminium, men man konkretiserar (i vanlig ordning) inte hur man kommit fram till detta. Det är en åsikt, och det skall tydligen räcka. Steven Jones påvisade på ett mycket enkelt sätt att flytande Aluminium inte ser ut på det viset.

Men, han nöjde sig inte med det. Han ville gå djupare och få fram vad det faktiskt var som flödade utefter väggen. Med tester av olika material kom han närmare och närmare något som faktiskt liknade det förevigade. Och han nöjde sig inte heller med det. Han började dessutom leta efter spår av de ämnen som han kommit fram till var det mest sannolika. Och som länkats de senaste dagarna har han funnit exakt de komponenter som borde finnas som resultat av den reaktion han misstänkt.

Detta av en person, en forskare. Har de oändliga myriaderna tjänstemän anställda inom USA:s myndigheter ens kommit närmare en förklaring till de höga halterna av svavel?

Så han har alltså fortfarande bara gjort, vad ska man kalla det, "optiska" analyser - alltså härmat vad han sett på videos? Han har inte faktiskt fått ta prover på material från GZ, utan har hittat spår efter thermite i sina egna experiment, inte i samples från GZ? Jag trodde utifrån de poster som kommit på senare tid att Jones faktiskt gjort riktiga tester, på riktiga rester från GZ.

Eller missförstår jag dig?

/S
Citera
2007-04-30, 09:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Kim. Det finns bevis på thermate varför kollar du inte upp det?
Varfär frågade du mig om det fanns thermite då? Så länge du inte kan bevisa hur tornen apterades har du inte hittat något alls.

Citat:
Tar man skolan och vad dom säger på tv för seriöst så är man fångad i systemet som du är mindcontroll på hög nivå hoppa upp på fema bussen
Jau just det. Bäst att du undviker hela systemet. Det märks att du är autodidakt i kritiskt tänkande. Du kanske borde lära ut Foliehattskonstruktion 5 p på närmsta universitet?0
Citera
2007-04-30, 09:36
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Apropå allt tjat om hur eventuell thermite/thermate apterats - är det någon som vet hur lång tid det tar att aptera en byggnad i vanliga fall?

Att det tar lång tid att förbereda en rivning är självklart - månader, i vissa fall år. Det är många tillstånd som skaffas och många ritningar som skall gås igenom och många moment som skall projekteras. Men hur lång tid tar själva apteringen, mätt exempelvis i mantimmar, exempelvis per kvadratmeter riven yta?
http://www.controlled-demolition.com/

http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=21&reqItemId=20060612140718
Six weeks of elaborate preparation preceded the implosion, which took only about nine seconds, says Mark Loizeaux, president of Phoenix, Md.-based CDI. The contractor drilled 2,934 holes the 41,000-ton structure. The key points were in 44 support columns, in two horizontal bands at the 100-ft and 250-ft levels and in vertical stripes. Some 2,792 Ibs of explosives were sequenced over 2.5 seconds

Fast då pratar vi ett kyltorn och inte en skyskrapa. WTC innehöll troligtvis ingen radioaktivitet så kortare tid än sex veckor? Men å andra sidan skulle WTC apteras i hemlighet.

Nej, ingen konspirationstekniker har på ett enda sätt kunnat bevisa hur en aptering av WTC skulle ha gått till. Enbart strömabrottet mellan kvällen 8/11 - 9/11 i en del av det södra tornet öpnar för någon form av möjlighet att ostört rigga den delen av den kåken.
Ja, och så tennsoldatens toeirer om att det gjordes när huset byggdes då. Men jag tror inte han tror på det själv utan det är mest ett desperat försök att inte drunkna bland isflaken.
Strömavbrottet har - mig veterligen - enbart omnämts av Scott Forbes:
http://killtown.blogspot.com/2005/12/scott-forbes-interview.html
Men han lämnar ytterst skissartade uppgifter. Han kan inte säga hur många våningar som drabbades av avbrottet. Men visst, här har vi bevis på en begränsad utrymning i ett av tornen.
Citera
2007-04-30, 10:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
det är mest ett desperat försök att inte drunkna bland isflaken.
Strömavbrottet har - mig veterligen - enbart omnämts av Scott Forbes:
http://killtown.blogspot.com/2005/12/scott-forbes-interview.html
Men han lämnar ytterst skissartade uppgifter. Han kan inte säga hur många våningar som drabbades av avbrottet. Men visst, här har vi bevis på en begränsad utrymning i ett av tornen.

Jag mailade Scott Forbes för rätt länge sedan och frågade honom om strömavbrottet. Jag fick följande svar:

Citat:
We were told by the PANYNJ that the power down was necessary for recabling. I have no more information other than that. And I reserve my opinion -I have no theory. I am just very sceptical about the official line, as my information, and others information, is not acknowledged.

I do stand by my testimony. You may hear it on www.youtube.com ... search under 'Scott Forbes' .

/S
Citera
2007-04-30, 11:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag mailade Scott Forbes för rätt länge sedan och frågade honom om strömavbrottet. Jag fick följande svar:

Citat:
Citat:
We were told by the PANYNJ that the power down was necessary for recabling. I have no more information other than that. And I reserve my opinion -I have no theory. I am just very sceptical about the official line, as my information, and others information, is not acknowledged.

I do stand by my testimony. You may hear it on www.youtube.com ... search under 'Scott Forbes' .

/S
Grosse danke schön. Förefaller ju vara en ganska sansad kille måste jag tillstå. Jag tror fortfarande inte på att ett strömavbrott mellan lördag 12.00 och söndag 02.00 är tillräckligt för att komma åt bärande stålkonstruktioner, aptera thermite - som måste vara i direkt kontakt med materielet, stål -och sedan sätta tillbaks alltihop tills söndag morgon utan att någon märker något.

Finns det några andra källor eller förklaringar till strömavbrottet och/eller kabeldragningen han nämner?

Edit: vad som gör mig förundrad är påståendet om att all ström gick åt skogen. Det innebär att alla verktyg de mystiska kabeltattarna måste ha använt för att komma åt omgivande materiel runt stålkonstruktionen krävde generatorer. Tror inte att tio HILTO-borrar räcker.
Citera
2007-04-30, 11:25
Medlem
Försöksdjurs avatar
Att man hittade spår av svavel är väll inte konstigt när drywallen var gjord av bland annat svavel?
Citera
2007-04-30, 12:15
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Grosse danke schön. Förefaller ju vara en ganska sansad kille måste jag tillstå. Jag tror fortfarande inte på att ett strömavbrott mellan lördag 12.00 och söndag 02.00 är tillräckligt för att komma åt bärande stålkonstruktioner, aptera thermite - som måste vara i direkt kontakt med materielet, stål -och sedan sätta tillbaks alltihop tills söndag morgon utan att någon märker något.

Finns det några andra källor eller förklaringar till strömavbrottet och/eller kabeldragningen han nämner?

Edit: vad som gör mig förundrad är påståendet om att all ström gick åt skogen. Det innebär att alla verktyg de mystiska kabeltattarna måste ha använt för att komma åt omgivande materiel runt stålkonstruktionen krävde generatorer. Tror inte att tio HILTO-borrar räcker.

Kom också ihåg att Scott Forbes inte talar om bägge tornen (än mindre WTC7). Han talar om WTC2 (södra tornet). Dessutom var det bara i övre halvan.

Jag har inte hittat någon annan som styrker Forbes utsaga om en power-down, jag har heller inte hittat någon förklaring. Jag mailade Port Authority, men fick inget svar (kanske borde jag försöka igen).

/S
Citera
2007-04-30, 12:32
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Kom också ihåg att Scott Forbes inte talar om bägge tornen (än mindre WTC7). Han talar om WTC2 (södra tornet). Dessutom var det bara i övre halvan.

Jag har inte hittat någon annan som styrker Forbes utsaga om en power-down, jag har heller inte hittat någon förklaring. Jag mailade Port Authority, men fick inget svar (kanske borde jag försöka igen).

/S
Stämmer. Och han uppskattar avbrottet till att täcka från våning 50 och uppåt. Men han vet inte på något sätt. Självklart springer han ju inte och räknar hur många våningar som är drabbade. Jag kollade Port Authoritys sida utan att hitta något som nämner det.
Citera
2007-04-30, 13:36
Bannlyst
Kim. Över 31 år så tror jag nog att myndigheterna har lyckats ta kontroll över säkerheten (byta ut vakter eller vad dom än behövde göra) i world trade dom dagarna det har behövts att sätta upp det. Och som den tysken sa så om man jobbar bra kan man göra en byggnad på EN dag, så lördag från söndag skulle nog gåt, personligen tror jag inte dom gjordet det från lördag till söndag utan över en längre tid och kanske inte allt på en gång men lite då och då. Vad är fel med den teorin jag skrev nu?, ska du säga att myndigheterna inte hade kunat ta kontroll över world trade och säkerheten där?

Det finns ett vittne till om powedownen

Ben Fountain "How could they let this happen? They knew this building was a target. Over the past few weeks We'd been evacuated a number of times, which is unusual. I think they had an inkling something was going on"
http://www.youtube.com/watch?v=nsb1R42XzMU

Bush bror Marvin P. bush hade kontrollen över world trade center från 1993 till 2000. Så ja jag tror dom hade kunat göra vad dom ville rätt lätt

och en kusin till bush bröderna Wirt D. Walker Var CEO mellan 1999 till 2002

och under dom åren installera dom ett nytt "Security system" LOL

Försöksdjur. Citerar en annan angående sulfur "There is no reason why sulfur would be found in all of these samples. Sulfur isnt present in oxygen torches. It would never be present in structural steel"

Och om du kollar vad det mer finns för ämnen som hittats så ser du. KMnO4: Potassium permanganate. är det något man kan hitta i byggnader?

I perfecta lägen så är max temperaturen av jet fuel 825° C när world trade kollapsa så hade den djupt gömmda elden i högen blivit utslagen av oxygen och temperaturen hade minskat väldigt stort (ändå ser vi en lång tid efter temperaturer över 700 och 1000C)

Majava. Jag vet inte om du och gason missa dena delen

the investigators adjusted the input, but only within the range of physical reality. Thus, for instance… the pulling forces on the perimeter columns by the sagging floors were adjusted..”
NIST, 2005, p. 142

adjusted!!!!

Och aluminum teorin som blivit debunkad är en SMOKING GUN. Roligt att ingen här vill röra vid det eller prata om det

SLOB. Jdon pratar om detta: http://www.youtube.com/watch?v=MNGOqSVLgJw (finns 8 delar) Steven jones har självklart gjort tester på stålet från wtc och annat, vad skulle han annars gjort tester på?. NIST har inte gjort tester på stålet nej, säger du det så är det en lögn.

Spola fram till 2:15 för en stor explosion brandmän spelar in med video (inte länkat till den för) http://www.youtube.com/watch?v=Hj0vq69jmSo&mode=related&search=

Sen fick jag aldrig ett svar på hur stål som väger hundratals ton kan flyga flera hundra meter ut ur sidan
Citera
2007-04-30, 14:16
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Kim. Över 31 år så tror jag nog att myndigheterna har lyckats ta kontroll över säkerheten (byta ut vakter eller vad dom än behövde göra) i world trade dom dagarna det har behövts att sätta upp det. Och som den tysken sa så om man jobbar bra kan man göra en byggnad på EN dag, så lördag från söndag skulle nog gåt, personligen tror jag inte dom gjordet det från lördag till söndag utan över en längre tid och kanske inte allt på en gång men lite då och då. Vad är fel med den teorin jag skrev nu?, ska du säga att myndigheterna inte hade kunat ta kontroll över world trade och säkerheten där?

Felet på din teori är att allting runt 9/11 skall ha gått att genomföra i det dolda. Men du har inget som bevisar apteringen mer än att det kan ha skett sedan kåken byggdes. Jag är som sagt ingen sprängmedelsexpert. Men att aptera en bomb i taget då och då gör att vi gissningsvis pratar om en tidsrymd på flera år. Och då skall detta göras utan att någon misstänker något eller hittar något under de här åren.
Visst det KAN ha skett. De KAN också ha byggt kåken av gelé för allt jag vet. Jag har aldrig varit i N.Y.
Men om de nu ville bomba skiten, vore det inte enklare att bara köra in en fet bomb i lobbyn på respektive torn och brisera skiten och sedan peka på talibanerna? För enligt er hade ju Skulls & Bones fri tillgång till alla säkerhetssystem och nädvändig personal, så det borde varit en walk in the park att göra det på det enkla sättet?
Varför genomföra en konspiration som är så helvetes tillkrånglad och som kan avslöjas närsomhelst, för vi pratar om hundratals inblandade, av vem som helst som vill ha mer pengar? När det fanns så mycket enklare lösningar som troligtvis raserat kåkarna och gett dem samma ursäkt för att starta krig?
Citera
2007-04-30, 14:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

SLOB. Jdon pratar om detta: http://www.youtube.com/watch?v=MNGOqSVLgJw (finns 8 delar) Steven jones har självklart gjort tester på stålet från wtc och annat, vad skulle han annars gjort tester på?. NIST har inte gjort tester på stålet nej, säger du det så är det en lögn.

Det kanske kommer som en överraskning, men jag har inte riktigt tid att kolla igenom flera videolänkar för att förstå någon annans argument. Pratar Jones i klippen om nya saker, eller hänvisar han till sitt gamla paper tex? Jag tar gärna del av vad han gjort, men inte i åtta videoklipp. Och ditt påstående om NIST är för rudimentärt för att kommentera. NIST gjorde tester på stål från WTC, det har jag redan citerat, men de kollade vad jag vet inte specifikt efter thermite (eller C4, thermonuklera vapen eller tuggummi heller för den delen). Vilka samples från WTC gjorde Jones tester på?

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in