Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nu har jag tvingats genomlida så många kackiga truthersyoutubevideos att jag tänker stödja mig på Fbs krav på debattörer att faktiskt debattera själva och inte bara posta länkar, och be dig vara oerhört specifik. Vilka personer, sa vad, i vilket sammanhang, när och var.
Jag läste rubriken och redan där är det fel:
"Proof Explosives Witness Reports 9/11 U can Hear the BOMBS!"
Ingen har sagt att vittnen inte talat om explosioner eller trodde att det var bomber. Om man accepterar alla dessa som sanna så var det förutom bilbomber, källarbomber, och en lastbilsbomb, också en bomb i högstadieskolan i närheten. Vilket det bevisligen inte var. Dessutom kan man hävda att det var en helikopter som kraschade in i Pentagon för det kom vittnesmål om det också. Om än inte särskilt många.
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Den videon är borttagen, men en kvinna som bor i ett höghus vid tornen filmade allt och hade riktigt bra uppsikt över hela händelsen säger klart och tydligt att det var ett militärplan som flög in i tornet. Nu hittar jag som sagt inte filmen så du kan avfärda detta som lögn om du vill.
Jag är övertygad om att hennes eventuella vittnesmål inte står och faller med en youtubevideo. Hitta citatet. Vem var det, vad såg hon, när och i vilket sammanhang.