2007-04-29, 21:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Bra dokument! Däremot är det rejält ofullständigt. Dels för att man haft ett otillräckligt underlag, och dels för att man inte gått vidare med analysen på Sample 2, utan nöjer sig med att konstatera att det är konstigt och behöver utredas vidare...

Jag minns inte helt säkert, men jag tror att NIST var de som gjorde uppföljningen på FEMAs vad jag förstår rätt snabba och ofullständiga analyser.

/S
Citera
2007-04-29, 21:12
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Majava. Nej det är inte debunkat. vem har den och var e den och vem har sett den, pratas den om nånstanns?. Nej. Vet du att man kan beställa den säkert eller vad den kostar? nej

SLOB. Hur kan jag kontakta dom? har en fråga om SAP2000 om det är så eld data modellen heter?

http://www.nist.gov/admin/foia/foia.htm

och fel av mig, den fria hette inte SAP, det var en av de kommersiella. FDS ska det vara.

Jag skickade mina FOI den 11 april och fick svar förra veckan på båda. NTSB ringde till och med hem i, vad var det fredags kanske.

EDIT: Om någon mer är intresserad av AA77 animeringen, så hojta så lovar jag att dela med mig så fort jag får den.

/S
Citera
2007-04-29, 21:25
Bannlyst
Men SLOB är det den dom ville sälja som visar hur elden fick byggnaden att kollapsa eller är det en annan du mennar?

För man kan inte få tag på någon info om deras Eld kollaps modell nånstanns alls
Citera
2007-04-29, 21:33
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava. Nej det är inte debunkat. vem har den och var e den och vem har sett den, pratas den om nånstanns?. Nej. Vet du att man kan beställa den säkert eller vad den kostar? nej

NIST har den, du kan beställa den på adressen som SLOB skickade. Bara för att den inte pratas om på killtown betyder det inte att den inte finns. Erkänn att du misstog dig istället för att trassla in dig ändå mer nu.
Citera
2007-04-29, 21:42
Bannlyst
Majava. Jag hoppas man kan få tag i den. vill mer än gärna se hur mycket dom har justerat.

Men vad jag säger är står det om den nånstanns, pratats det om den?. finns det några som helst bevis på att nån person förutom nist har den? Nej

Men jag vill mer än gärna dom ska släppa den och att nån ska lägga upp info om den.

Så vad är det du och dom andra tror på här i tråden har du tänkt på det?. Det är en Teori, den officiella historien är en teori byggt på en justerad! data modell LOL. av ett företag som har fåt det som jobb att bara få den att kollapsa hur dom än gör det och som blundar för allt som tyder på demolition och blivit debunkade på aluminum teorin och mycket annat.

Själv är jag en öppensinnad person som går där information leder mig och tänker på egen hand och gemför mellan olika forskare och har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant innan man tror på vad myndigheterna säger en, men visa lär sig inte från historia
Citera
2007-04-29, 21:46
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ordbajs

För sjuttioelfte gången: modellen finns att få tag i, är du nyfiken så betala $2500 och skaffa den. Sen är jag ruggigt trött på ditt tjat om justerad; kom upp med en källa på att den är justerad tack och visa vad det är du menar med justerad. För justerad för att passa den specifika situationen kan jag garantera att den är.
Citera
2007-04-29, 21:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Men SLOB är det den dom ville sälja som visar hur elden fick byggnaden att kollapsa eller är det en annan du mennar?

För man kan inte få tag på någon info om deras Eld kollaps modell nånstanns alls

Som jag förstår det är ett av programmen, just det som har med elden att göra, fritt - det är ett program som utvecklats av NIST och de har alltså släppt det fritt. Det finns att ladda ner från nätet. Det som jag valde att inte gå vidare med var tillgång till de kommersiella programvarorna och datasetet, så vitt jag förstår alltså de data programvarorna bearbetade.

/S
Citera
2007-04-29, 21:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Thermate har hittats
Men du frågade mig ju just om de hade hittat thermite. Uttryckte jag mig otydligt? Nej de har inte hittat thermite eller tecken på att thermite användes. De har inte ens bevisat att det var möjligt att aptera kåkarna. Men du kanske har en modell som bevisar hur man gick tillväga för att aptera halva södra tornet, norra tornet och WTC7? Alternativt kanske du vill förklara varför man missade att aptera halva södra tornet när man byggde husen?

Lycka till med examen på IV förresten. Skall du läsa vidare på universitet eller så?
Citera
2007-04-29, 21:59
Bannlyst
all info man behöver om nist/fema här: http://www.infowars.com/articles/sept11/wtc_blueprints_leaked_by_whistleblower.htm
Citera
2007-04-29, 22:00
Medlem
Majavas avatar
Citat:
“World Trade Center disaster investigators [at NIST] are refusing to show computer visualizations of the collapse of the Twin Towers despite calls from leading structural and fire engineers, NCE has learned. Visualisations of collapse mechanisms are routinely used to validate the type of finite element analysis model used by the [NIST] investigators.”
Parker, Dave. "WTC investigators resist call for collapse visualisation," New Civil Engineer, October 6, 2005.

what data did NIST use for these computer models? we don’t know exactly, but they did reveal:

“The Investigation Team then defined three cases for each building by combining the middle, less severe, and more severe values of the influential variables. Upon a preliminary examination of the middle cases, it became clear that the towers would likely remain standing. The less severe cases were discarded after the aircraft impact results were compared to observed events. The middle cases… were discarded after the structural response analysis of major subsystems were compared to observed events.”
NIST, 2005, p. 142

this does not prove their predetermined conclusion so they change their data until they get the desired result—building collapse:

“The more severe case… was used for the global analysis of each tower... To the extent that the simulations deviated from the photographic evidence or eyewitness reports [e.g., complete collapse occurred], the investigators adjusted the input, but only within the range of physical reality. Thus, for instance… the pulling forces on the perimeter columns by the sagging floors were adjusted..”
NIST, 2005, p. 142

NIST’s theory couldn’t be proved with the original data, so they changed the data, which was different from the eyewitness reports. does this “evidence” prove anything besides the fact computer simulations are fun to fool around with?

NIST also revealed:

“The software used [by NIST] has been pushed to new limits, and there have been a lot of simplifications, extrapolations and judgment calls.”

Parker, Dave. "WTC investigators resist call for collapse visualisation," New Civil Engineer, October 6, 2005.

Jaha, ett citat av en person som ingen vet vem det är, taget från en källa som du inte anger, är det ditt bevis? Tjolahopp. Vad tycker du om nedanstående bevis?

"Steven Jones said in a secret interview that he's only mocking with Dylan Avery and that he is paid by the government to destroy the credibility for the 9/11-movement.
- By hiring me the Bush-adminstration can avoid annoying questions about the war against terrorism, because all nutshells in USA are occupied with debating silly conspiracy theories, Jones said

J. Thomas Truman, Science magazine, may 26 2006"
Citera
2007-04-29, 22:01
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Själv är jag en öppensinnad person som går där information leder mig och tänker på egen hand och gemför mellan olika forskare och har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant innan man tror på vad myndigheterna säger en, men visa lär sig inte från historia

Hrrmhrrrm

1. Skillnaden på mp/h och km/h.
2. Jeff Jeffity Jeff och Joe Schmoe
Citera
2007-04-29, 22:08
Bannlyst
Majava. DET ÄR CITERAT AV NIST. är du så dum så du inte kan se skillnad när nist och han som kritiserar skriver???

NIST, 2005, p. 142 <-- ser du?? källa

det är citerat av nist och du tror på en teori på en justerad data modell hahahah

Kim. Det finns bevis på thermate varför kollar du inte upp det?

Och varför ger du inte mig ett svar vad det är i tornet man ser om det inte är aluminum? hehe

skolan? skämmtar du, vad ska jag göra där? bli hjärntvättad som dig?

The only thing that interferes with my learning is my education." Albert Einstein

That imagination survives formal education is a miracle - Albert Einstein

We Didn't Have Education. We Had Inspiration. If I Was Educated, I'd Be A Damn Fool -Bob Marley

Tar man skolan och vad dom säger på tv för seriöst så är man fångad i systemet som du är mindcontroll på hög nivå hoppa upp på fema bussen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in