2007-05-04, 19:39
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Den här artikeln är högst intressant angående falltiden på tornen, och hur de föll.

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/collapses/freefall.html

Ja, den var intressant eftersom den säger, precis som jag har försökt säga hur länge som helst nu, att tornen inte rasade med 9,8m/s^2 utan fallet bromsades upp, varför de delar som lossnade från tornet träffade marken snabbare. Att tornen rasade snabbt har dock ingen förnekat, som du kan se i bevis och vederlagda teorier tog fallet bara 0,54 sekunder längre tid än det skulle gjort ifall det handlade om fritt fall, där man bortser från luftmotståndet.
Citera
2007-05-04, 19:41
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Grattis, du lyckas posta exakt samma citat som soldaten, fast någon timme senare. Vill man tillföra något till debatten är det att rekommendera att kolla upp ifall det man tänker säga inte redan är sagt.

Det tål att upprepas.

Det går inte att gå tillbaks hela tiden med tanke på att tråden fylls med oväsentligheter i rasande takt.

Att hålla på att diskutera om 11 sek. är hastigheten av fritt fall eller om i vilken betydelse man använder ordet implosion är antingen en taktik att banalisera frågorna eller också är det verkligen dags att söka hjälp.

Jag uppmanar Xcore. Ställ inte upp på dessa puckos taktik att undvika väsentliga frågor.
Citera
2007-05-04, 19:42
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag inte slutats förvånats över den psykologiska gåtan över att folk köper den officiella förklaringen över händelserna 11/9.

Det har inte heller ett flertal psykologer i USA:

http://www.prisonplanet.com/articles/may2007/040507Psychiatrists.htm

Det kanske är dags för er troende att söka hjälp med att examinera era skallar.

Ni är ju som lemmlar ni foliehattar (och välkommen tillbaks sten.b!), Ghostrax postade precis den där för bara några timmar sedan. Bravissimo.

Jag quotar mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Titta ja, truthers-rörelsen kompletterar sin redan digra lista av teologer med psykologer för att bedöma 911. Kanske ska psykologerna sätta sig ner och göra en egen NIST-rapport, med all den psykologiska kompentensen?

/S
Citera
2007-05-04, 19:43
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det tror inte jag. Jag tror att de missbedömde hotbilden (det kommer antagligen ett antal varningar varje dag till USA om diverse hot om terrordåd: hur ska man avgöra vad som är sant och vad som är falskt?) och i efterhand har nervärderat sin egen kunskap om det för att slippa obehagliga frågor. Det vore varken första eller sista gången som en regering fifflade med sanningen. Att de visste exakt vad som skulle hända och lät det ske tror jag däremot inte på.
Jag trodde föresten du trodde på thermite-förklaringen. Man lär sig något nytt varje dag.

Fast det händer inte varje dag att flera olika utländska underrättelstjänster varnar om precis samma sak, och att de t o m namnger vissa personer som sedermera visar sig vara terrorister, utan att kolla upp det på något sätt.

Vi kan bara spekulera om det dock. Åt mig vad jag tror på och åt dig vad du tror på.
Citera
2007-05-04, 19:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det är inget som används i rivning av hus, vanligtvis.

"Vanligtvis" alltså. När användes det senast? Förutom WTC då.

/S
Citera
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Vadå så du erkänner det var bomber i wtc nu då??? för stål som väger TON sköts ut flera hundra METER åt sidan.. okej bra du erkänner det var bomber där

Hittils har ingen kunnat motbevisa mig angående detta med bomber.
Vill du göra ett försök?
Det finns saker som kan explodera om det utsätts för hetta eller kraftiga smällar.

Men som thruther kan du säkert redogöra för varje grej som fanns i WTC
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Det tål att upprepas.

Det går inte att gå tillbaks hela tiden med tanke på att tråden fylls med oväsentligheter i rasande takt.

Att hålla på att diskutera om 11 sek. är hastigheten av fritt fall eller om i vilken betydelse man använder ordet implosion är antingen en taktik att banalisera frågorna eller också är det verkligen dags att söka hjälp.

Jag uppmanar Xcore. Ställ inte upp på dessa puckos taktik att undvika väsentliga frågor.

Icke sa nicke.

(jag har varit med förr om samma sorts taktik)
Citera
2007-05-04, 19:46
Bannlyst
Citat:
"Vanligtvis" alltså. När användes det senast? Förutom WTC då.

/S

Aldrig. Det måste vara unikt för WTC.
Citera
2007-05-04, 19:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Aldrig. Det måste vara unikt för WTC.

Varför skrev du då "vanligtvis [inte]", om du menade "aldrig"?

/S
Citera
2007-05-04, 19:50
Bannlyst
Citat:
Varför skrev du då "vanligtvis [inte]", om du menade "aldrig"?

/S

Skrev det på det viset för att jag inte var 100% säker efter att ha läst lite grann, men sen hittade jag mer fakta om saken.
Citera
2007-05-04, 19:51
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Så när man säkert vill implodera en byggnad i framtiden, glöm sprängmedel och kör in ett flygplan? Då kommer de att rasa så perfekt det går?

Citat:
Visst, men splitter av explosionerna och den enorma höjden gjorde att det kom bitar av byggnaderna lite varstans i omgivningen. Och det är just DET argumentet många använder för att förklara att byggnaderna skulle ha sprängts.

Anser du att WTC föll perfekt eller att det spreds bitar "lite varstans i omgivningen"?
Citera
2007-05-04, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Anser du att WTC föll perfekt eller att det spreds bitar "lite varstans i omgivningen"?

WTC föll lika perfekt som en imploderad byggnad, ja.

Bitar slungades iväg av explosioner, vilket också är vanligt vid byggnads implosioner.

Ja, WTC föll perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in