2009-04-27, 19:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jo det läste jag. Frågan handlar inte om när han fick tag i dammtesten utan när de samlades.

Ett utav dessa test som är dokumenterat togs 10 min efter de 2 wtc tornen kollapsat, innan wtc 7. Alltså kan inte snubbarna med svetsmaskineri ha skapat micro järn kulorna funna i testet och inte heller nanothermiten, men det senarenämnda är ju mer uppenbart då den inte är kommerciellt tillgänglig.

Kan du redogöra för metodiken med vilken dammet samlades in, hur, när, var samt i vilken typ av förvaringskärl. Vidare hur de därefter förvarats och hanterats fram tills dess Jones övertog förvaringen - samt hur processen sedan dess gått till? Dokumenterat i samband med insamlandet och inte i efterhand självklart.

Jag skulle också vilja veta metodiken för hur det uteslöts att de samples som togs verkligen var från WTC -tornen och alltså inte kom från omkringliggande miljö - gärna med jämförande bekräftade (endema/lokala) sample från de aktuella platserna.

Grundläggande hantering av samples avsedda för vetenskaplig analys alltså.
Senast redigerad av SLOB 2009-04-27 kl. 19:54.
Citera
2009-04-27, 20:03
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Kan du redogöra för metodiken med vilken dammet samlades in, hur, när, var samt i vilken typ av förvaringskärl. Vidare hur de därefter förvarats och hanterats fram tills dess Jones övertog förvaringen - samt hur processen sedan dess gått till? Dokumenterat i samband med insamlandet och inte i efterhand självklart.
Det står i rapporten. Plastpåse, föra in dammet med hand in i påsen, förvarats i platspåse.

Citat:
Jag skulle också vilja veta metodiken för hur det uteslöts att de samples som togs verkligen var från WTC -tornen och alltså inte kom från omkringliggande miljö
Dammtester från andra byggnader som sprängdes bl.a. 2007 hade inte sådana här röda chips i sig som dammet från wtc har.
Citera
2009-04-27, 20:17
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Det står i rapporten. Plastpåse, föra in dammet med hand in i påsen, förvarats i platspåse.

Dammtester från andra byggnader som sprängdes bl.a. 2007 hade inte sådana här röda chips i sig som dammet från wtc har.

Vad är det här för tatterier? Vad vet vi om vad personen i fråga hade på handen när det hela skedde? Kanske någon färg med dessa egenskaper? Det avlägsnar ju all form av trovärdighet med så oskickligt insamlande av samples.

"Förvaras i plastpåse", jo men tjena! I vilken temperatur, i vilken luftfuktighet? Var påsen öppen eller stängd? För övrigt kan ju dammet råka komma från ett specifikt kontor som hade ett lager av röda chip liggande. Typiskt amatörbeteende........
Citera
2009-04-27, 20:32
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vad är det här för tatterier? Vad vet vi om vad personen i fråga hade på handen när det hela skedde? Kanske någon färg med dessa egenskaper? Det avlägsnar ju all form av trovärdighet med så oskickligt insamlande av samples.

"Förvaras i plastpåse", jo men tjena! I vilken temperatur, i vilken luftfuktighet? Var påsen öppen eller stängd? För övrigt kan ju dammet råka komma från ett specifikt kontor som hade ett lager av röda chip liggande. Typiskt amatörbeteende........
Oj löjliga mig. Naturligtvis har alla dessa vittnen, som låtit sina namn bli kända, förvarat lite icke kommerciell nanothermite i bakfickan som de blandat med alla dammtester de tagit från wtc komplexet. Dessutom är nanothermite så otroligt vanligt att hitta i rester efter andra raserade byggnader eller definitivt kontor. Det är allmänt kännt att luft från ventilerna i en byggnad lätt kan föra med sig dessa vanligt förekommande röda chips rakt ner i plastpåsarna. Möjligheterna för att dessa röda chips kunnat uppstå spontant på olika platser för att sedan transporteras ner i plastpåsarna är oändliga, med tanke på substansens utbredda existens. Fukt skulle sedan i sin tur göra att de röda chipsen förökar sig i plastpåsarna likt bakterier.
Citera
2009-04-27, 20:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Nej, det är ingen dokumentering av samplehanteringen. Sanningen är att Jones inte har en aning om hur proverna förvarats innan han fick dem och att de som tog dem inte hade en aning om hur man hanterar samples för vetenskaplig prövning.

Citat:

Nu var det ju inte det jag frågade. Jag frågade efter referensprover - väl medveten om att några sådana aldrig tagits.

Det är själva poängen - Jones bryter gång på gång mot grundläggande vetenskaplig metodik.
Citera
2009-04-27, 20:52
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Nej, det är ingen dokumentering av samplehanteringen. Sanningen är att Jones inte har en aning om hur proverna förvarats innan han fick dem och att de som tog dem inte hade en aning om hur man hanterar samples för vetenskaplig prövning.
Jag kan ge dig att det kan kännas lite "löst" ang. proverna.
Hur som helst antar jag att det vore som att gå in i en rättsprocess där vittnen säger att förövaren tappade X som de sedan visar upp och sen råkar X vara något som fäller förövaren eller i minsta fall skapar en ny rättegång, eller utredning i detta fallet.
Citera
2009-04-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du förstår visst inte. Det finns inga partiklar av nanostorlek i jones rapport.

Edit: du får naturligtvis gärna visa att jag har fel.

Jodå jag förstår precis (tror jag), jag skiter fullständigt i hans rapport men nyss började någon annan yra om att nanotermit inte ens fanns som begrepp..
Citera
2009-04-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Prövad i en brottsutredning.

Snygg flyttning av målstolparna.
Citera
2009-04-27, 21:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
JUrsprungligen postat av Dr Tinnitus
Du kan tycka att det inte bör kallas nanothermite hur mycket du vill, du kan ha personliga åsikter om Jones, det ändrar inte på det faktum att Nanothermite uppenbarligen hittats till 100%.
Citat:
Fatta det här. Det handlar inte om vad man tycker. Du kan tycka att det bör kallas nanowhatever. Men då kan du lika gärna tycka att det skall heta vaniljthermite. Båda namnen är fullständigt felaktiga.

Oooops där svarade jag på helt fel citat ser jag såhär i efterhand. Sorry. Det var inte ditt inlägg jag svarade på.
Dags för påsen igen då. Två ggr på mindre än en dag.
-->

Citat:
Ursprungligen postat av torden
Jodå jag förstår precis (tror jag), jag skiter fullständigt i hans rapport men nyss började någon annan yra om att nanotermit inte ens fanns som begrepp..

Men vad fan? Jag svarade ju på ett inlägg från MaxDL? Något är väldigt mystiskt här. En miss ok, men tre stycken?

Edit: ok, jag tror jag hittat svaret. Det är när jag svarar från min ipod det blir fel. Troligtvis blir sidan uppdaterad i bakgrunden och det inlägg jag tror jag svarar på blir ett helt annat. Jag skall inte skylla på den då det är jag som använder den och jag borde varit noggrannare.

Sorry för O.T.
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-04-27 kl. 21:30.
Citera
2009-04-27, 21:28
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du kan tycka att det inte bör kallas nanothermite hur mycket du vill, du kan ha personliga åsikter om Jones, det ändrar inte på det faktum att Nanothermite uppenbarligen hittats till 100%.

Oooops där svarade jag på helt fel citat ser jag såhär i efterhand. Sorry. Det var inte ditt inlägg jag svarade på.
Dags för påsen igen då. Två ggr på mindre än en dag.
-->

Men vad fan? Jag svarade ju på ett inlägg från MaxDL? Något är väldigt mystiskt här. En miss ok, men två stycken?
Va vadå??
Citera
2009-04-27, 21:40
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Va vadå??

KimNeil svarar på ipoden. Det är lite som det här:

http://www.youtube.com/watch?v=Fvy0vlYPzGU

Det gäller att veta vad man svarar i....
Citera
2009-04-27, 21:53
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
KimNeil svarar på ipoden. Det är lite som det här:

http://www.youtube.com/watch?v=Fvy0vlYPzGU

Det gäller att veta vad man svarar i....
Jag förtjänade den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in