2009-03-08, 15:38
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Det här med sprängning av tornen är intressant. Man kan tänka sig sprängdeg , påläggsladdning, som applicerats på fasaden, som var bärande. Sedan det inre gallerverket, samma sak. Elektrisk tändare med pentylstubin, momentan tändning alltså. Laddningen måste naturligtvis utlösas med radiosignal. Skulle allt detta ha gått att utföra utan att någon vakt eller bombhund inte skulle ha märkt det?
Helt uteslutet enligt min mening. Rester från sprängningen skulle också finnas kvar efter raset. För övrigt varken syns eller hörs "sprängningen".

Bombhundarna togs väll bort några veckor innan? Jag säger inte att det var på grund av att GWB ringde och beordrade bort dem för att han skulle spränga skiten, vet inte vad orsaken bakom är.
Citera
2009-03-08, 15:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Bombhundarna togs väll bort några veckor innan? Jag säger inte att det var på grund av att GWB ringde och beordrade bort dem för att han skulle spränga skiten, vet inte vad orsaken bakom är.

Det var en extra bevakning veckorna innan som togs bort. Skälet till att de var där från början var om jag minns rätt att de hade fått in ett bombhot och efter bomben -93 så valde man att sätta in extra bevakning.
Citera
2009-03-08, 15:55
Medlem
MaxDLs avatar
Jo sprängningen hörs!!
Såg en film där flera kameror över älven etc registrerade explosioner en bra bit innan kollaps.

Att metallförsvagning skulle teoretiskt kunna förklara hur övre del rasar är jag med på, men knappast hela freakin byggnaden. Definitivt inte i frifallshastighet heller

Dessutom kan dom användt magma"dynamit" som inte låter utan smälter bort extremt effektivt! Skulle förklara en hel del.

Orkaner kan slita kläder och skinn från kropp så visst kan en bomb slita skinn vilket man såg.
Citera
2009-03-08, 18:25
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jo sprängningen hörs!!
Såg en film där flera kameror över älven etc registrerade explosioner en bra bit innan kollaps.
Jag har sett den med. Den är dock fejk. Ljudet är dit lagt efteråt.

Citat:
Att metallförsvagning skulle teoretiskt kunna förklara hur övre del rasar är jag med på, men knappast hela freakin byggnaden. Definitivt inte i frifallshastighet heller
Och det grundar du på? Du kanske har stor erfarenhet inom konstruktion och ingenjörskonst?

Citat:
Dessutom kan dom användt magma"dynamit" som inte låter utan smälter bort extremt effektivt! Skulle förklara en hel del.
Inte ens vd för DemolitionWorld håller med er truthers om att en CD vore en tänkbar förklaring.

Citat:
Orkaner kan slita kläder och skinn från kropp så visst kan en bomb slita skinn vilket man såg.
Vem har fått skinnet av slitet och var befann sig denna person?
Citera
2009-03-08, 19:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jo sprängningen hörs!!

Citat:
Så om de använde "magma dynamit" vad är det då för explosioner du skriver om ovan? Herreminje du kan väl åtminstone försöka ha en klar linje. Vad du just sade var:
-De använde bomber det hörs på filmer. Men det var tysta bomber som inte låter utan smälter som vi hör.
Vi hör altså ljudlösa bomber explodera. Fascinerande, hur får du det att gå ihop?

Och du missade visst att för tredje gången svara på min fråga. Skall vi försöka en fjärde gång?
Är krossat glas ett enastående bevis på sprängämnen eller kan glas krossas av olika anledningar som nödvändigtvis inte beror på förekomsten av sprängmedel?

(Du har ju redan nu genom att undvika svara på den medgett att det där med krossat glas inte var det minsta bevis för några bomber. Då kan vi egentligen redan nu stryka en punkt på listan med saker du tyst erkänner var felaktiga.)

Så om vi gör som så att varje gång du lämnar en punkt obesvarad som ett tyst tecken på att du erkänner att du har fel kommer det här att gå mycket snabbare. Ok?
Citera
2009-03-08, 19:56
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jo sprängningen hörs!!

Jag noterar att du fullständigt struntar i att svara på några som helst argument eller frågor. Hur moget tycker du att det är?

Men angående det där med att det skulle vara bomber så kan jag rekommendera att du tittar på:

http://video.google.com/videoplay?docid=2873871255585611926

Inga explosioner av samma slag som vid husrivningar, inga seismiska data heller för den delen.
Citera
2009-03-08, 21:22
Medlem
MaxDLs avatar
Nja alltså jag vet ju inte vad det var för bomber som användes etc men visst är det uppenbart att någon typ av bomber användes. Absolut utan minsta tvekan!

Jag känner ingen personligen som fått skinnet avslitet av en bomb etc men du kan ju se på vittnesmålen till exempel så ser du.

Sen passar ju inte ens hålet av planet pentagon vilket är en jäkla tabbe. dessutom finns det knappt skrot på vrakplatserna. ett plan är stort och har mycket material, det kan inte bara försvinna. på krashplatserna finns knappt några vrakdelar.
Citera
2009-03-08, 21:28
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Sen passar ju inte ens hålet av planet pentagon vilket är en jäkla tabbe. dessutom finns det knappt skrot på vrakplatserna. ett plan är stort och har mycket material, det kan inte bara försvinna. på krashplatserna finns knappt några vrakdelar.

Du rabblar ju bara upp en oldstuff smörja som redan blivit förklarat! SLUTA KÖP ALLT SOM LOOSE CHANGE OCH DOM ANDRA KONSPIRATIONS FILMERNA SÄGER!
Citera
2009-03-08, 21:44
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Du rabblar ju bara upp en oldstuff smörja som redan blivit förklarat! SLUTA KÖP ALLT SOM LOOSE CHANGE OCH DOM ANDRA KONSPIRATIONS FILMERNA SÄGER!

du menar bortförklarat
Citera
2009-03-08, 22:16
Medlem
SLOBs avatar
Länkposter raderade

Det finns en länktråd.

/mod
Citera
2009-03-08, 22:19
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nja alltså jag vet ju inte vad det var för bomber som användes etc men visst är det uppenbart att någon typ av bomber användes. Absolut utan minsta tvekan!

Jag känner ingen personligen som fått skinnet avslitet av en bomb etc men du kan ju se på vittnesmålen till exempel så ser du.

OK, jag gör ett sista försök med en annan approach. Hålet stämmer inte säger du (jag kan tänka mig att prata bomber också, men jag släpper det just nu)? Kan du med egna ord beskriva hur hålet BORDE sett ut för att du skulle tro på att en Boeing smällt in där? Tror du att det skulle bli som i tecknade filmer med en silhuett av planet? Eller hur borde det sett ut? Motivera gärna ditt svar också.

Fortfarande inga planer på att börja bemöta argument och frågor (dvs argumentera som vuxna brukar göra)?
Citera
2009-03-08, 22:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Eftersom du inte kommer att bemöta eventuella motfrågor på den här rappakaljan heller kan vi väl redan nu enas om att du har fel nu med.
Goodie, det här är ju effektivt så det ryker om det.
Fortsätt för all del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in