2009-04-10, 15:59
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno

Men som sagt jag är ingen "no-planer".

TACK för det.

Citera
2009-04-10, 18:39
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det har kommit ett nytt intressant vittne till flight 93, som säger att hon hörde ordern ges om att skjuta ned planet:

http://www.infowars.com/military-whistleblower-claims-she-witnessed-flight-93-shootdown-order/

Verkar ju vara många andra som också vittnar om att planet blev nedskjutet. Inklusive Rumsfeld

Eftersom hon vill vara anonym är det ju svårt att bedöma henne som vittne, men ändå intressant.
Bra. Då kan vi vara överens om att flight 93 existerade och verkligen krashade i Shanksville. Såtillvida NWO inte planerade att skjuta ned ett plan som inte fanns. Vad har de som tror att shanksville bara var en hastigt grävd grop att säga om det här tro?
Citera
2009-04-10, 20:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Det finns inga bilder från pentagon av "planet"

Förutom de bilder som faktiskt finns då plus alla ögonvittnen som såg planet flyga in i pentagon plus alla vrakdelar osv osv...
Citera
2009-04-10, 23:27
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Förutom de bilder som faktiskt finns då plus alla ögonvittnen som såg planet flyga in i pentagon plus alla vrakdelar osv osv...
Nej
Det finns inga bilder på detta över huvud taget där man ser ett flygplan runt pentagon.
Citera
2009-04-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Bra. Då kan vi vara överens om att flight 93 existerade och verkligen krashade i Shanksville. Såtillvida NWO inte planerade att skjuta ned ett plan som inte fanns. Vad har de som tror att shanksville bara var en hastigt grävd grop att säga om det här tro?

Det ena utesluter väl inte det andra? Om man skjöt sönder planet så behövde man väl på något sätt få det att se ut som om ett plan bara hade krashlandat.

Kan du inte kommentera vittnet istället, så får vi nog en lite mer givande konversation?
Citera
2009-04-11, 00:09
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Nej
Det finns inga bilder på detta över huvud taget där man ser ett flygplan runt pentagon.

Jo det gör det. Övervakningskameran som filmade fasaden fångade planet på bild samtidigt som ögonvittnen såg flygplanet träffa byggnaden.

Jag förstår att man kan rationalisera bort filmsnutten genom att låtsas att det ser ut som något annat än ett flygplan men hur fan rationaliserar man bort alla dessa ögonvittnen, vrakdelar, fällda lyktstolpar och liknande?
Citera
2009-04-11, 00:28
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jo det gör det. Övervakningskameran som filmade fasaden fångade planet på bild samtidigt som ögonvittnen såg flygplanet träffa byggnaden.

Jag förstår att man kan rationalisera bort filmsnutten genom att låtsas att det ser ut som något annat än ett flygplan men hur fan rationaliserar man bort alla dessa ögonvittnen, vrakdelar, fällda lyktstolpar och liknande?
Jag tror du har sett lite fel.

Men jag respekterar ditt sätt att se på saken.
Citera
2009-04-11, 09:32
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det ena utesluter väl inte det andra? Om man skjöt sönder planet så behövde man väl på något sätt få det att se ut som om ett plan bara hade krashlandat.

"Det ena utesluter inte det andra"? Du är medveten om vad konsekvensen blir om ditt påstående är sant?
Man skjuter ned flight 93 utan att ett enda vittne rapporterar om ett nedskjutet passagerarflygplan och samlar snabbt ihop vrak- och likdelar.
Detta från ett plan som befinner sig på några km höjd och färdas i några hundra km/h, de måste alltså har spridits över ett antal kvadratkilometer, om inte mil.
Inte heller någon vittnar om lastbilar som åker omkring och samlar upp vrakdelar från flygplan.

När alla vrak- och likdelar är ihopsamlade fraktar man dem till Shanksville där man under tiden grävt en enorm grop. I och runt den här gropen lägger man sedan resterna av flight 93 samt betalar vittnen för att vittna om en flygplanskrasch.
Är det något åt det hållet du menar hände?

För exakt hur du menar när du säger att ett nedskjutet plan inte utesluter att det inte fanns något plan, jag är inte med på hur du får det att gå ihop, förklara gärna ditt scenario.

Citat:
Kan du inte kommentera vittnet istället, så får vi nog en lite mer givande konversation?
Det har jag ju indirekt gjort.
Talar hon sanning innebär det att en stor del av truthersrörelsen har haft fel i alla år. Det fanns ett plan i Shanksville. Alltså agerade NORAD den dagen och det fanns ingen stand-down order som ni hela tiden påstått.
Citera
2009-04-11, 11:19
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Jag tror du har sett lite fel.

Men jag respekterar ditt sätt att se på saken.

Har alla ögonvittnen också sett fel?
Citera
2009-04-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
"Det ena utesluter inte det andra"? Du är medveten om vad konsekvensen blir om ditt påstående är sant?
Man skjuter ned flight 93 utan att ett enda vittne rapporterar om ett nedskjutet passagerarflygplan och samlar snabbt ihop vrak- och likdelar.
Detta från ett plan som befinner sig på några km höjd och färdas i några hundra km/h, de måste alltså har spridits över ett antal kvadratkilometer, om inte mil.
Inte heller någon vittnar om lastbilar som åker omkring och samlar upp vrakdelar från flygplan.

När alla vrak- och likdelar är ihopsamlade fraktar man dem till Shanksville där man under tiden grävt en enorm grop. I och runt den här gropen lägger man sedan resterna av flight 93 samt betalar vittnen för att vittna om en flygplanskrasch.
Är det något åt det hållet du menar hände?

För exakt hur du menar när du säger att ett nedskjutet plan inte utesluter att det inte fanns något plan, jag är inte med på hur du får det att gå ihop, förklara gärna ditt scenario.

Det har jag ju indirekt gjort.
Talar hon sanning innebär det att en stor del av truthersrörelsen har haft fel i alla år. Det fanns ett plan i Shanksville. Alltså agerade NORAD den dagen och det fanns ingen stand-down order som ni hela tiden påstått.

Det hittades bråte långt, långt därifrån, det finns flera vittnen till att det blev nedskjutet, Rumsfeldt råkar säga det mm. Andra plan har setts på samma ställe. Jag spekulerar inte hur det skulle ha gått till. Du svarar fortfarande inte och har förmodligen inte ens lyssnat på vittnesmålet.

Den stand-down order som det finns vittne till gäller pentagon. Tror du rör ihop det lite, kommentera inlägget och vittnet istället, som sagt.
Citera
2009-04-13, 15:21
Medlem
crazymans avatar
Citat:

Vad jag förstått så hittades inga vrakdelar från ett flygplan, däremot hittade man motordelar till motorena som används till framdrivning av missiler
Citera
2009-04-13, 15:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det hittades bråte långt, långt därifrån, det finns flera vittnen till att det blev nedskjutet, Rumsfeldt råkar säga det mm. Andra plan har setts på samma ställe. Jag spekulerar inte hur det skulle ha gått till. Du svarar fortfarande inte och har förmodligen inte ens lyssnat på vittnesmålet.

Den stand-down order som det finns vittne till gäller pentagon. Tror du rör ihop det lite, kommentera inlägget och vittnet istället, som sagt.
Jag rör inte ihop det. Vad jag gör är att förklara/försöker förstå hur den Stora Planen ser ut om era fantasier skall stämma. Någonstans måste det ju funnits en övergripande plan? Skall det här vittnesmålet anses som korrekt måste det ju passa in i densamma eller hur?

Om jag förstår dig rätt säger du alltså att stand-down enbart gällde pentagonplanet men man godkände att skjuta ned shanksvilleplanet någon annanstans än där vrakresterna hittades.
Detta eftersom det var större symbolik med ett anfall mot en avsides amerikansk åker än vartän nu planet egentligen kraschade. ( Exakt vart den egentliga nedsslagsplatsen är, det vet du gissar jag?)
Alternativt godkände man att ett plan som aldrig funnits skulle skjutas ned. Och det var den ordern det här vittnet fick höra alltså?

Ah, jag förstår att du inte vill spekulera i en övergripande plan. Det blir så tossigt att man häpnar. Men återigen, grattis till att du just debunkat 1/3 av truthersrörelsens fantasier. Fortsätt så.

Edit: Nej, ingen såg planet bli nedskjutet. Men säg att du har rätt, om de såg planet bli nedskjutet såg de det bli nedskjutet över shanksville eller såg de ett plan som inte fanns bli nedskjutet någon annanstans?

Ja vrakdelar spreds över en stor yta men inte så stor som om det träffats ett par tusen meter över marken i en hastighet av 600 km/h. Ingen av vrakdelarna som påträffats bär spår av missiler eller kulhål.
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-04-13 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in