2007-07-18, 09:48
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Jag använde NIST:s dokument som exemplifierande bevis för att det fanns brandskydd i WTC-tornen, det finns gott om dokumentation på den fronten.
När jag läser detta inlägg igen blir det ännu roligare. De hade brandskydd i WTC!? WOW, vilket scoop, undrar hur många byggnader som har det egentligen? Det måste vara ett tillval i delux paketet hos arikitektfirman. Frågan kvarstår dock. Fungerade de i de brandhärjade våningsplanen den aktuella dagen? Du påstod det, om än i liten skala och hänvisade till en FAQ sida hos NIST, där det faktiskt stod raka motsatsen. Som sagt, OM de fungerade borde det finnas vittnesmål som talar til din fördel.
Citera
2007-07-18, 10:22
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Länken Du gav och examens arbetet jag gav handlar om helt olika saker. Dom är båda helt korrekta men, du gör nu en självklarhet att alla rum var öppna bränder. (ovan min feta stil)
Det vet vi att det inte var.
All jämförelse är med utgångspunkten om att Heiwa påstod att han "kalla" luft som TILLFÖRS IN I rummet skall kyla branden. Detta visade jag att det är fel.
Ditt resonemang om rökgaser handlar om EVAKUERING av rökgaser, vi diskuterade TILLFÖRSEL.
Så du är som vanligt OT och förstör debatten ÄNNU en gång.
Men lugna ner dig nu kompis, du tycker ju alltid att jag förstör debatten bara för att jag säger emot dig någon gång ibland. Jag ska dock sluta med det för husfridens skull.

Saken är den att tillförseln av kall luft (kallare än branden) och evakueringen av de varma brandgaserna är någonting som sker samtidigt. Det är en kombination av båda skeendena som gör att temperaturen sjunker. Jag förstår också att jag kanske inte tillför särskilt mycket till sakdiskussionen eftersom jag inte kan ge några exakta detaljer för hur varmt det egentligen var därinne, så visst, jag kan fatta att jag på sätt och vis förstör debatten i dina ögon. Det här är därmed mitt sista inlägg ang just detta ämne. Du och Heiwa får fortsätta på egen hand..
Citera
2007-07-18, 10:30
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Men lugna ner dig nu kompis, du tycker ju alltid att jag förstör debatten bara för att jag säger emot dig någon gång ibland. Jag ska dock sluta med det för husfridens skull.

Saken är den att tillförseln av kall luft (kallare än branden) och evakueringen av de varma brandgaserna är någonting som sker samtidigt. Det är en kombination av båda skeendena som gör att temperaturen sjunker. Jag förstår också att jag kanske inte tillför särskilt mycket till sakdiskussionen eftersom jag inte kan ge några exakta detaljer för hur varmt det egentligen var därinne, så visst, jag kan fatta att jag på sätt och vis förstör debatten i dina ögon. Det här är därmed mitt sista inlägg ang just detta ämne. Du och Heiwa får fortsätta på egen hand..

Saken är att DU skrev att alla bränder var i öppna rum. Vilket är fel, där av en ett rent sabotage för att få din annars riktiga historia att passa in.

Diskussionen med Heiwa är redan avslutad, tystnaden där säger allt.
Citera
2007-07-18, 14:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Det här postade Heiwa under relevanta länkar.
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
http://patriotsquestion911.com/engineers.html
Intressant att Frank A. DeMartini är med på den listan då killen dog 9/11. Du borde fan i mig skämmas Heiwa som tycker att det är ok att påstå att någon som dog i WTC-raset anser att utredningen skall göras om. Och att ta upp Men det är väl de sedvanliga kräkorna från er sida. Ingen eftertanke bara bröl om "inside job".

Edit: Jowenko är tydligen också med på den listan. Spännande. Listen ser först ut som en lista på personer som i sin yrkesroll anser att utredningen om 9/11 skall göras om. Men den är ju fan inget annat än en lista på namn som de sammanställt från olika källor på nätet. Vet de personerna ens om att de finns med på listan?
Citera
2007-07-18, 15:09
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Intressant att Frank A. DeMartini är med på den listan då killen dog 9/11. Du borde fan i mig skämmas Heiwa som tycker att det är ok att påstå att någon som dog i WTC-raset anser att utredningen skall göras om. Och att ta upp Men det är väl de sedvanliga kräkorna från er sida. Ingen eftertanke bara bröl om "inside job".

Edit: Jowenko är tydligen också med på den listan. Spännande. Listen ser först ut som en lista på personer som i sin yrkesroll anser att utredningen om 9/11 skall göras om. Men den är ju fan inget annat än en lista på namn som de sammanställt från olika källor på nätet. Vet de personerna ens om att de finns med på listan?
För ett tag sedan trodde jag att var och en på den sidan hade gett sitt medgivande, men med tiden har jag nog börjat luta åt att det helt enkelt är en sammanställning av sådana som har nämnt bara någonting kritiskt gällande 911, eller t o m som i Martinis fall, att han 10 månader innan han dog 911 hade sagt att tornen var säkra mot kolliderande flygplan.

Ang just Martini har de iofs titulerat honom som 911 victim.
Citera
2007-07-18, 16:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
För ett tag sedan trodde jag att var och en på den sidan hade gett sitt medgivande, men med tiden har jag nog börjat luta åt att det helt enkelt är en sammanställning av sådana som har nämnt bara någonting kritiskt gällande 911, eller t o m som i Martinis fall, att han 10 månader innan han dog 911 hade sagt att tornen var säkra mot kolliderande flygplan.

Ang just Martini har de iofs titulerat honom som 911 victim.
Helt korrekt. Och jag ser inget fel i att göra en sammanställning. Men då vore det rakare att låta det framgå. Som det är nu står Martini under rubriken:
Engineers and Architects
Question the 9/11 Commission Report

Låt gå för att man tar med hans uttalande, om ändock inte i sin helhet. Men sätt honom inte under arkitekter som ifrågasätter den officiella rapporten.
Citera
2007-07-18, 17:46
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Jag hade inte förvänta mig något annat av Heiwa heller.

En som ligger klart i Heiwa-klass både i intelligens och samvete är Stanley Hilton.

Stanley G. Hilton is a San Francisco, California, based attorney, political scientist, and former chief of staff for Bob Dole.

Stanley Hilton lämnade in en stämning mot president Bush och hans stab 22 maj 2002 för inblandningen i 9/11 2001. Detta gjorde han för offren i attacken.

Ganska korkat av en "advokat/jurist" att inte veta att en sittande president inte kan stämmas i en civil domstol.
Men det allra komiska var att INGEN av namnen han sade sig representera i stämningen var ett offer för 9/11 varken direkt eller indirekt genom familj/släkt.

En person berättar.

Scott Munson:

Stanley Hilton fabricated legal elements in my name for his 911 lawsuit.

I never signed any papers with him or gave him any "OK" or permission to include me in his suit.

I did not know whether Stanley Hilton was mentally incompetent, or engaged in conscious deception.

Så jag ser fler likheter mellan Hilton o Heiwa.
Citera
2007-07-19, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Ja ja, rädda dig själv i efterhand bara pojk. Kvar står det faktum att det var du som påstod att de pågick brandbekämpning, och använde länken som referens.
Jag korrigerade den där billiga saken som påstod att ingen brandbekämpning existerade i WTC-tornen. Brandskyddslösningar byggs delvis autonoma och med redundanta system. Att som NIST gör påstå att något inte fungerar utan att framföra bevis för sina argument gör argumenten värdelösa. I mina ögon kan man anta att brandskyddet åtminstone delvis fungerade och utgjorde brandbekämpning. Om så må vara endast en promille av vad som skulle behövas för att kunna påverka skeendet.

Citat:
Använd gärna din andra dokumentation för att visa att sprinklerna fungerade på de brandhärjade våningarna.Det fanns flera överlevande därifrån, så om sprinklersystemet fungerade det minsta borde det finnas vittnesmål om detta. Kom ihåg att du började diskussionen med att påstå något, således ligger bevisbördan hos dig.
Som sagt, jag inledde inte diskussionen och anser därmed att någon bevisbörda inte föreligger mig.

Citat:
Annars går det bra att säga; -"Jag förhastade mig lite och postade ett felaktigt påstående". Det skadar inte att erkänna att man hade fel ibland.
Sure, så fort jag ser en anledning till det. Antar att dina ord även gäller dig själv?
Citera
2007-07-19, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Hur går det med dina "elda för kråkorna" då?

Har du läst på om hur en kakelugn fungerar än?
Vad händer om du har en optimal syre/bränsleblandning och ökar draget/tillgången på syre?
Citera
2007-07-19, 08:03
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Jag korrigerade den där billiga saken som påstod att ingen brandbekämpning existerade i WTC-tornen. Brandskyddslösningar byggs delvis autonoma och med redundanta system. Att som NIST gör påstå att något inte fungerar utan att framföra bevis för sina argument gör argumenten värdelösa. I mina ögon kan man anta att brandskyddet åtminstone delvis fungerade och utgjorde brandbekämpning. Om så må vara endast en promille av vad som skulle behövas för att kunna påverka skeendet.
Antar? Hur var det nu, var det inte Elgiganten som hade fel fel fel. Att WTC hade sprinklersystem visste vi redan, men visa att de fungerade på de aktuella våningsplanen.

Citat:
Som sagt, jag inledde inte diskussionen och anser därmed att någon bevisbörda inte föreligger mig.
Du inledde med att påstå att sprinklersystemet i någon grad fungerade och har hitintills inte redovisat källor som talar till din fördel, men du har fortfarande chansen.

Citat:
Sure, så fort jag ser en anledning till det. Antar att dina ord även gäller dig själv?
Nu hade varit ett bra tillfälle. Visst gäller det även mig själv, och det har även hänt vid ett par tillfällen.
Citera
2007-07-19, 09:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Jag undrar fortfarande vad som hände med bevismaterielet sten.b länkade till
http://www.rense.com/general76/wtc.htm
Kan vi förmoda att de inte hittade jota och att micro-nukes således kan stryka från listan?
Citera
2007-07-19, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Hewia det har startats en ny tråd på JREF forumet om just det här ämnet inom 9/11.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=87437

Intressant som vanligt

Speciellt efter jag gjorde ett inlägg häromdagen. Men de flesta responserna är som vanligt mest personliga attacker hur dum man är, eftersom de inte har nàgra andra argument. Och det avslöjar ju hur fel de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in