2008-11-28, 00:39
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Man väger samman den bevisning som finns, det händer att folk döms på indicier.
Jag ser mängder av indicier att allt inte står rätt till iom detta

Citat:
Liksom jag respekterar folk som väljer att tro på något annat. Jag kan däremot inte FÖRSTÅ hur man kan tro på något annat, för bevisberget som talar för den officiella versionen är ju typ en ziljon gånger högre än de rykten och ludd som olika konspirationsteorier backas upp av. För att inte tala om mängden rykten och ludd som smulats och visat sig vara noll och intet, bara bluff eller missförstånd. Sånt gör ju inte direkt konspirationsteorierna mer trovärdiga.
Tänk på att OM det var ett insider job är det ju mäktiga män som står bakom detta som lätt kan visa både det ena och det andra.
De flesta är ju glada att Obama valdes som president, men det hade varit omöjligt utan pengar och lobbyverksamhet.

En annan sak också... den officiella versionen är också en konspirationsteori
då en konspiration "syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte." (Saxat från wikipedia)

Citat:
Jag känner nog ändå att det finns bra mycket mer som pekar mot AQ än mot ett insiderjobb. Jag kan faktiskt inte komma på något alls som pekar mot att det var ett insiderjobb.
Inte ens de enorma vinster folk gjort både politiskt och ekonomiskt på denna händelse?
Dessutom fanns det ju ett refuserat projekt som beskrev en liknande händelse i Kuba om jag inte minns fel.
Inte av samma magnitud, men väl samma princip.
Citera
2008-11-28, 00:41
Medlem
Citat:
Jag drog just iväg en förfrågan till NIST, så får vi se om vi kan få en exakt siffra.

Överseriöst men sen behöver ju ingen fråga det iof. Kanske ör lika bra

Citat:
Man väger samman den bevisning som finns, det händer att fokk döms på indicier.

Jag förstår inte det sista ordet.

Citat:
Liksom jag respekterar folk som väljer att tro på något annat. Jag kan däremot inte FÖRSTÅ hur man kan tro på något annat, för bevisberget som talar för den officiella versionen är ju typ en ziljon gånger högre än de rykten och ludd som olika konspirationsteorier backas upp av. För att inte tala om mängden rykten och ludd som smulats och visat sig vara noll och intet, bara bluff eller missförstånd. Sånt gör ju inte direkt konspirationsteorierna mer trovärdiga.

När man som är som jag och tror att den stora bevishögen också är en del utav konspirationen så är det faktiskt ganska lätt. Mycket av bevisen är ju dessutom sådant som ingen ens har kritiserat eftersom det inte behövs.

Citat:
Tack för berömmet.

Jag känner nog ändå att det finns bra mycket mer som pekar mot AQ än mot ett insiderjobb. Jag kan faktiskt inte komma på något alls som pekar mot att det var ett insiderjobb.

Du förtjänar det.

Vad pekar mot att det var AQ då förutom det som vi har snackat om då? Motiven är ju så som jag förstår det i alla fall starkare från andra sidan.
Citera
2008-11-28, 00:41
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Olyckligtvis visste man inte exakt vad som hände, men eftersom man hade både byggnadens konstruktion och kollapsförlopp kan man räkna ut vad som hände. Ungefär som man löser en ekvation. Det är också därför man måste pröva sig fram. Förstår du?
Jag förstår utmärkt, men det behövs ingen uträkning för att visa att byggnaderna faktist rasade.
De vill ju visa VARFÖR de rasade och dessutom utesluta bomb-teorier och då måste det vara betydligt mer korrekta data.

När jag räknar ekvationer får jag inte rätt om jag prövar mig fram.

Förstår du?
Senast redigerad av CompuTerror 2008-11-28 kl. 00:44.
Citera
2008-11-28, 00:44
Medlem
Ingen som vill bemöta mig angående vittnena? Brukar bli så när man postar sånt som inte går att vifta bort. Då kan man ju alltid ignorera istället.

118 brandmänn som beskrev explosioner, inte smällar. De beskriver flashes, shockvågor och explosioner runt om byggnaden, som ett bälte. Allt detta innan tornet börjar sin kollaps.
Citera
2008-11-28, 00:55
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ingen som vill bemöta mig angående vittnena? Brukar bli så när man postar sånt som inte går att vifta bort. Då kan man ju alltid ignorera istället.

118 brandmänn som beskrev explosioner, inte smällar. De beskriver flashes, shockvågor och explosioner runt om byggnaden, som ett bälte. Allt detta innan tornet börjar sin kollaps.

T-R-A-M-S. Pad har ju redan svarat på det:

Citat:
Problemet med dina stackade vittnesutsagor är att de är just plockade ur sitt sammanhang och russinen ur kakan är utplockade. Jag skulle vilja se dem i sin helhet, har du tillgång til dem?

Varvid du svarade:

Citat:
Vittnena säger vad de säger här, förstår inte vad det är som är oklart. Om du vill se hela vittnesmålet så är det väl bara att googla lite kan jag tänka mig. Kan leta upp de själv annars, Times har ju tydligen gjort dem tillgängliga, efter stämningen.

Alltså jag kan säkert plocka ut tusen vittnen som har sett Elvis, men det ändrar inte på faktum att han är död. Visa hela vittnesutsagorna, inte bara det som eventuellt stödjer dina fantasier, och så ska jag försöka svara.
Citera
2008-11-28, 01:05
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Jag förstår utmärkt, men det behövs ingen uträkning för att visa att byggnaderna faktist rasade.
De vill ju visa VARFÖR de rasade och dessutom utesluta bomb-teorier och då måste det vara betydligt mer korrekta data.

Förstår du?

Nej det behövs ingen uträkning för att visa att byggnaden rasade, och inte för att visa hur den var konstruerad. MEN MED HJÄLP AV DESSA BÅDA KÄNDA FAKTA KAN MAN DEDUKTERA OKÄNDA FAKTA, SÅSOM VAD SOM HÄNDE BYGGNADEN!
Citera
2008-11-28, 01:47
Medlem
Citat:
Alltså jag kan säkert plocka ut tusen vittnen som har sett Elvis, men det ändrar inte på faktum att han är död. Visa hela vittnesutsagorna, inte bara det som eventuellt stödjer dina fantasier, och så ska jag försöka svara.

Har redan postat länken till sidan där Times har lagt upp alla vittnesmålen. Problemet med att posta hela är att varje vittnesmål är flera sidor långt. Om man vill visa att det är väldigt många som pratar om explosioner, så plockar man väl självklart ut det som handlar om just explosioner? Menar du att du tror att alla dessa 118 vittnen har helt fel?
Parallellen till Elvis fattar jag inte alls. Här har vi 118 av 500. Många fler vittnade om höga smällar mm. Men det räknades då inte med för det kunde varit något annat. Kan du förklara på vilket sätt du vill jämföra folk som säger sig ha sett Elvis med det här?

Och hur kan du säga att vittnesmål är TRAMS?
Senast redigerad av Lienno 2008-11-28 kl. 01:51.
Citera
2008-11-28, 01:49
Medlem
Jag postar länkarna igen, eftersom tempot har varit ganska högt
Citat:
här kommer i a f listan du bad om. Det blir nog en hel del letande och läsande om du ska ta del av allt detta Pad, men lycka till:

http://graphics8.nytimes.com/packages/html/nyregion/20050812_WTC_GRAPHIC/met_WTC_histories_full_01.html?scp=2&sq=firefighte rs%20oral%20histories&st=cse

Här är videon, så att du kan kolla upp namnen därifrån på listan:

http://www.youtube.com/watch?v=m3MG5vPoV54

Postar också en artikel som Griffin gjort där han skriver om många många fler av vittnena. http://www.911truth.org/article.php?story=20060118104223192
Citera
2008-11-28, 07:23
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Jag vill inte ens prata om denna modell, då enda skälet folk drar upp denna är för att egentligen bevisa att bränderna blev varma.
Vad jag anser är att hela simuleringen är felaktig. Blir det varmt så stålet smälter högst upp påverkar inte detta stålet längre ner.
byggnadens bas var fortfarande intakt och skulle fortfarande klara enorm påfrestning.

Ok, då är jag med. Men jag har fortfarande för mig att modellen som truther-rörelsen brukar klaga på för att maxvärden användes vid något tillfälle var en modell över brandförloppet, och den är ju inte ute efter att förklara rasförloppet. Det vore bra ifall du kunde ta fram fakta om vilken modell det är som menas.

Citat:
Dessutom är vi här tillbaka på pannkakseffekten och den har både ni och FEMA avfärdat. Så nu vill jag veta vad det är som får basen av byggnaden att falla ihop för att toppen gör det? Windsor tower stod ju kvar efter en brand även om just toppen rasade ihop och det brann där uppe försvagade ju inte det basen.
Nu undrar jag vad det var som försvagades nedtill på WTC eftersom du envisas med att dra upp NISTs simulering hela tiden undrar jag vad den faktist bevisar.

NIST har, mig veterligen, aldrig gjort någon simulering av rasförloppet. Man vet att byggnaderna rasade, så därför ansågs att det inte behövdes. Basen av byggnaden faller ihop för att den inte klarar av att stå emot när hela vikten från överdelen kommer farandes med en hel del potentiell energi laddat i sig.

Säg att den bärande konstruktionen är byggd för att kunna bära två gånger den ovanliggande vikten. Sen tittar vi på våningen direkt under där raset initierades. Vi säger att de ovanliggande våningarna väger 100 ton. Om vi då antar att NIST teori stämmer och inga bomber var inblandade så vet vi vidare att hela den ovanliggande delen träffade våningen direkt under efter att ha fallit i lite över 2 meter (höjden på en vanlig kontorsbyggnad) Vi kan säga 2,5 meter för enkelhets skull. Då kan vi räkna lite. Ursprungskraften som skulle bäras upp är F = mg = ungefär 1000N. Nu sa vi att våningen direkt under är, precis som alla andra våningar, byggda för att klara att bära den dubbla vikten. Om vi sätter våningen direkt under till nollnivå så får den överliggande delen den potentiella energin F = mgh = 2500N. Sen börjar det falla... Energi kan inte försvinna, bara omvandlas. I det här fallet omvandlas det till rörelseenergi enl F = mv^2/2. Således träffas våningen direkt under av en kraft som är större än den är byggd för att klara och den våningen faller också. Addera då den våningens vikt till hela den överliggande och räkna sen på energin som nästa våning träffas med. Och akta dig för att göra Heiwas tankevurpa att energin börjar om från noll vid varje våning.

Observera också att alla mina siffror var räkneexempel. Jag har ingen aning om hur mycket huset var byggt för att kunna bära, samt hur mycket de överliggande våningarna vägde. Det initiala rasförloppet var också mer komplext än i mitt exempel eftersom det brann på flera våningar + de konstruktionsförsvagningar som flygplanen stod för.
Citera
2008-11-28, 07:29
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Nu försöker du förlöjliga mig.
Jag gav flera skäl än så och dessutom är det betydligt mer tänkbart att detta är ett faktum som är känt och det snarare skulle vara, som du själv säger, amerikanska staten som kontaktar Silverstein.

Tja, det är en möjlighet. Men om amerikanska staten planerar något sådant, varför kontakta Silverstein? Ju färre inblandade desto bättre och han kan ju inte göra så mycket för att hjälpa till. Men det här är hypoteser utanför min kunskapsram.

Jag väntar fortfarande på källa om ventilationen. Det vore väldigt intressant att läsa om, framförallt eftersom ventilation är en del av min utbildning.

Citat:
ok. i ditt fall men inte i mitt alltså?

När har jag diskvalificerat en länk från dig bara för att den kommer från wikipedia? Jag anser att de är utmärkta som källa i den här diskussionen men man ska alltid titta på wikipedia med extra kritiska ögon eftersom vem som helst får redigera det.
Edit: såg att andra förklarat och du förstått vad jag menade. Så bra.

Citat:
Är det som du säger är det ju en ÄNNU större vinst för Silverstein som sagt.
Nu argumenterar du för min sak av någon märklig anledning jag tycker du ska ta en funderare på...

Jag argumenterar för att så korrekta uppgifter som möjligt ska komma fram. Ifall de stödjer din sida så ser jag inget problem med det. Jag känner inte för att hitta på saker för att få det jag tror på att stämma.

Citat:
1, 2, 4 och 5

Så varför tog du upp 4,55 miljarder USD när vi diskuterade WTC7?

Citat:
Visst... Du är välkommen eftersom du diskuterar för min sak.

Tackar
Citera
2008-11-28, 07:32
Medlem
Majavas avatar
Citat:

Förstår du?

Kan inte du lösa fjärde- och femtegradsekvationer åt mig? Eftersom du hittat en metod som löser matematiska problem utan att prova sig fram!

Skämt åsido, prövning är en stor del inom matematiken vid räkning av ekvationer av högre ordning. Men nu är det lite OT kom jag på.
Citera
2008-11-28, 07:50
Medlem
SLOBs avatar
Jag har bråttom nu och är på väg så jag kan inte ge mig in djupt i diskussionen, men jag måste bara hoppa in och säga, jo Silverstein inte bara äger nya WTC7, det är också han som byggde huset och betalade för det:

http://www.silversteinproperties.com/properties/7-world-trade-center
http://www.silversteinproperties.com/properties

Citat:
Silverstein Properties owns and manages some of the most successful and high-profile properties in New York City.

Citat:
In May 2006, Silverstein Properties opened 7 World Trade Center, a 52-story, 1.7 million square foot office tower, at 250 Greenwich Street, just north of the World Trade Center site. The building is New York City's first "green" commercial office building, certified at the Gold level by the U.S. Green Building Council's Leadership in Energy & Environmental Design (LEED) rating system. 7 WTC is leased to a diverse group of tenants including Moody's Corporation, Arnell Group, the intellectual property law firm Darby & Darby PC, Mansueto Ventures (publisher of Fast Company and Inc. magazines), New York Academy of Sciences, NCR, and Silverstein Properties, among others.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C0CE1DF1E3DF936A35756C0A9629C8B 63

Jag vet inte hur det ser ut nu, men förra gången jag mailväxlade med företaget så hade de svårt att hitta hyresgäster, förutom då till det egna företaget (Silverstein properties). Det kanske har blivit bättre sedan dess.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=67094&page=2
http://forums.randi.org/showthread.php?t=111944
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in