Citat:
Jag ser mängder av indicier att allt inte står rätt till iom detta
Ursprungligen postat av Pad
Man väger samman den bevisning som finns, det händer att folk döms på indicier.
Citat:
Tänk på att OM det var ett insider job är det ju mäktiga män som står bakom detta som lätt kan visa både det ena och det andra.
Liksom jag respekterar folk som väljer att tro på något annat. Jag kan däremot inte FÖRSTÅ hur man kan tro på något annat, för bevisberget som talar för den officiella versionen är ju typ en ziljon gånger högre än de rykten och ludd som olika konspirationsteorier backas upp av. För att inte tala om mängden rykten och ludd som smulats och visat sig vara noll och intet, bara bluff eller missförstånd. Sånt gör ju inte direkt konspirationsteorierna mer trovärdiga.
De flesta är ju glada att Obama valdes som president, men det hade varit omöjligt utan pengar och lobbyverksamhet.
En annan sak också... den officiella versionen är också en konspirationsteori

då en konspiration "syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte." (Saxat från wikipedia)
Citat:
Inte ens de enorma vinster folk gjort både politiskt och ekonomiskt på denna händelse?
Jag känner nog ändå att det finns bra mycket mer som pekar mot AQ än mot ett insiderjobb. Jag kan faktiskt inte komma på något alls som pekar mot att det var ett insiderjobb.
Dessutom fanns det ju ett refuserat projekt som beskrev en liknande händelse i Kuba om jag inte minns fel.
Inte av samma magnitud, men väl samma princip.